Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
241/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?

Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.

Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.

Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.

Tämä on kyllä uskomattoman tiukassa tämä käsitys. Eivät ole kalliita. Olen ottanut huoneen itselleni ja kolmelle lapsellemme muutaman kerran kun lento on aamulla. Asumme siis ulkomailla. Ensinnäkin lisävuode on järjestynyt ilman ongelmia ja suurempia kuluja. Toisekseen aamiainen on ollut runsas ja tarjoilu alku on huomioitu niin, että aika aikaisella lennollakin ennättää aamiaiselle. Ja joku järjestely oli käsittääkseni myös niille, joiden lento lähtee vielä aikaisemmin.

Ja mikä parasta, hotellista on kuljetus kentälle. Ei tarvitse erikseen maksaa. Ja jos tästä ilosta maksan neljältä hengeltä 100 euron kieppeillä, niin koen tehneeni hyvän hankinnan.

Minä matkustan yksin, ja joutunen maksamaan tuon ihan saman hinnan. On sikamaisen kallista. Jos huoneen saisi n. 30-40 eurolla ja hinta sisältäisi aamiaisen, olisin ehkä valmis maksamaan.

Kannattaa katsoa. Yhden hengen huone oli mielestäni kohtuullinen, kun sitä katselin. Ei nyt ihan 30-40, mutta ei missään nimessä sama kuin yksi aikuinen ja kolme lasta.

Ja vielä sekin ihana juttu, että saa läksiäissaunat! On mukava saunotella viimeisenä iltana Suomen kamaralla.

Kävin Airport Cumuluksen sivuilla ja viikolla hinta (random viikonpäivä, yksi yö) oli ennakkohintana 80 yhden hengen huone. 1 aikuinen ja kolme lasta oli kalleimmilllaan 98 euroa. Ja en katsonut edes mitä hinta olisi Cumuluksen etukortilla.

Nämä on vain niin sitkeitä uskomuksia, että ihmiset eivät viitsi edes tarkistaa mitä maksaa.

Vierailija
242/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Philippa kirjoitti:

- joulukortit ostettiin kesällä Tiimarista kun niitä sai markalla 10 kpl. Kortit jaettiin sitten kävellen ympäri kaupunkia joulun alla tuttaville, eipä tarvinnut maksaa postimaksua ja samalla sai ilmaista liikuntaa

Tämä oli hyvä idea, itsekin ostan halvimmat kortit ja vien kävellen. Ei pienestä palkasta riitä kalliisiin postimerkkeihin. Kävelyllä käyn muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?

Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.

Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.

Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.

Tämä on kyllä uskomattoman tiukassa tämä käsitys. Eivät ole kalliita. Olen ottanut huoneen itselleni ja kolmelle lapsellemme muutaman kerran kun lento on aamulla. Asumme siis ulkomailla. Ensinnäkin lisävuode on järjestynyt ilman ongelmia ja suurempia kuluja. Toisekseen aamiainen on ollut runsas ja tarjoilu alku on huomioitu niin, että aika aikaisella lennollakin ennättää aamiaiselle. Ja joku järjestely oli käsittääkseni myös niille, joiden lento lähtee vielä aikaisemmin.

Ja mikä parasta, hotellista on kuljetus kentälle. Ei tarvitse erikseen maksaa. Ja jos tästä ilosta maksan neljältä hengeltä 100 euron kieppeillä, niin koen tehneeni hyvän hankinnan.

Minä matkustan yksin, ja joutunen maksamaan tuon ihan saman hinnan. On sikamaisen kallista. Jos huoneen saisi n. 30-40 eurolla ja hinta sisältäisi aamiaisen, olisin ehkä valmis maksamaan.

Kannattaa katsoa. Yhden hengen huone oli mielestäni kohtuullinen, kun sitä katselin. Ei nyt ihan 30-40, mutta ei missään nimessä sama kuin yksi aikuinen ja kolme lasta.

Ja vielä sekin ihana juttu, että saa läksiäissaunat! On mukava saunotella viimeisenä iltana Suomen kamaralla.

Kävin Airport Cumuluksen sivuilla ja viikolla hinta (random viikonpäivä, yksi yö) oli ennakkohintana 80 yhden hengen huone. 1 aikuinen ja kolme lasta oli kalleimmilllaan 98 euroa. Ja en katsonut edes mitä hinta olisi Cumuluksen etukortilla.

Nämä on vain niin sitkeitä uskomuksia, että ihmiset eivät viitsi edes tarkistaa mitä maksaa.

Kalliita hintoja yhdestä yöstä yhdelle hengelle. En maksaisi missään tapauksessa.

Vierailija
244/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko samankaltaisia=????????????? no olette siis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

viekää hitto safkanne mukana pitäkö sitä tarjoiluja odottaa, taidat olla just semmonen tienaaja joka urputtaa joka asiasta ja mukavuuksien mukaan rahanne on loppu palkan tullessa tilille, ihme että näin paljon peukutettu typerää viestiä.

Missä käytetään vielä ruoasta nimitystä safka? Noinhan se nuoriso puhui 80-luvulla joo. :D

Vierailija
245/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliita hintoja yhdestä yöstä yhdelle hengelle. En maksaisi missään tapauksessa.

Tycke och smack är oliga. Tuo on pikkuhinta siitä, että saa jatkaa matkaa hyvin levänneenä, vatsa täynnä ja vielä kuskataan oikeaan terminaaliinkin. Minä taas jätän muutaman oluen juomatta ja karkin mässyttämättä jotta voin näin toimia. Tai eihän kyse ole todellinen: en muutenkaan juo olutta enkä syö karkkia :)

Vierailija
246/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah kyllä mulla (40v.) ruokatuntikin on edelleen safkis =D

Vierailija
247/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on outo ketju. 😳 Minä tunnistan itseni joistain jutuista, ja lapsuudenkodissani oli vielä nuukempaa kuin monessa täällä mainitussa viestissä. Toisaalta minä kyllä satsaan moneen juttuun ja oikeasti lennän monta kertaa vuodessa kaukolentoja busineksessa ihan omalla rahalla.

En enää pese minigrip-pusseja, kun olen huomannut että sellaiselle vähän naureskellaan... Tuntuu silti vähän turhalta heittää siisti pussi roskiin.

Kuten joku ketjuun kirjoitti, mulla on paljon vähemmän tavaraa kuin ihmisillä yleensä. Ostan siis lähinnä tarpeeseen. Jos jotain jätti-ihanaa satun löytämään, en mitenkään periaatteesta vastusta heräteostoksia. En vissiin tykkää niin kovasti tavaroista.

Ostan aina neutraalin värisiä vaatteita, eniten mustaa ja harmaata. Tykkään rauhallisesta mutta myös siitä, että vaatteet ovat siten pitempään ajanmukaisia ja käyttökelpoisia. Tuntuisi jotenkin älyttömältä ostaa kauden muotivärissä oleva t-paita, joka olisi puolen vuoden päästä vanhanaikainen.

Kun omistan vain vähän vaatteita, niitä myös pestään usein (joo siitä en tingi). Silloin vaatteet myös kuluvat ajallisesti nopeammin loppuun ja vaatteet kiertävät nopeammin. Näin ei tule kuljettua vuosikymmeniä vanhoissa vaatteissa. En kyllä tiedä minkä vuoden muotia suosikkipuseroideni waterfall-kaulus on, mutta moisen vanhanaikaisuuden suon itselleni.

Lidlistä ostan vessapaperit ja paljon hygieniatuotteita. Ostan niitä aina jemmaan kun ovat tarjouksessa, niin ei tarvi maksaa Lidlin normaalihintaa...

Autoa tai ajokorttia en ole koskaan omistanut.

Lapsuudenkodissani ei säästetty puolittamalla talouspaperiarkkeja, sillä moista turhaketta ei koskaan ostettu. Naapurissa elämä näytti niin leveältä - heillä oli paitsi talouspaperia myös kuvioitua talouspaperia!

Kaikkea tarpeellista usein ostettiin lapsuudenkodissani vasta sitten, kun se oli ollut jo jonkin aikaa loppu. Tämä oli osin nuukuutta, osin välinpitämättömyyttä ja kyvyttömyyttä taloudenhoitoon. Aina oli jotain loppu - saippua, hammastahna, vessapaperi, ruoka, suodatinpussit. Vessapaperi toimi hyvin suodatinpussin korvikkeena. En juo kahvia niin en tiedä miten hyvää kahvia oli! Atooppiseen kuivaan ihooni ja kuivaan takkutukkaani sain rasvaa ja hoitoainetta hetkittäin.

Jotain olen perinyt selvästi vanhemmiltani, mutta käytän kyllä rahaa koulutukseen ja matkusteluun huoletta, ja samoin yksityiset lääkärit ja jopa ne reseptirasvat ostan tarpeeseen. Silti aina pitää pakottaa itsensä ostamaan jotain kalliimpaa ja parempaa sen edullisen perusversion tilalle. Nyt sain testata kallista suihkuvoidetta vai mikä lienee oikea termi. Ne kuivat kädet pysyvät näin talvella paljon paremmassa kunnossa kuin Lidlin saippualla pestessä. Yritän nyt siedättää itseäni ostamaan terveyden nimissä tuota kallista ainetta! 🙄

Vierailija
248/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pihi mutta yövytään aina lentokenttähotellissa jos on aikainen lähtö. Minusta se ei ole kallis, oisko joku 80 euroa ja siihen kuuluu sekä auton pysäköinti loman ajaksi (johan sekin maksaa lentokentällä monta kymppiä), kuljetus lentokentälle ja aamupala. Lisäksi saa pari tuntia pitemmät yöunet.

Vierailija
249/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen isä vahti, että vieraatkin käyttävät vessapaperia "yksi ruutu pienellä tai kolme ruutua isolla hädällä". Tätä mantraa hoki vessan oven käydessä.

Mun isa! Kaytti myos yhteen aikaan sanomalehtea vessapaperina. Oli koko ajan omakotitalon putket tukossa. 

Vierailija
250/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten ruokajämien syöminen.Ei kulu ruokaa eikä tule turhaan jätettä.

Kahvipöydässä on kiva kerätä mokkaneliöiden jämät sun muut.

Siinä säästää pitkällä aikavälillä.;)

Vierailija
251/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3781 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on sairaalloisen pihi. Kun olin lapsi, inhosin kauppareissuja, sillä tarjousten (3 prk tonnikalaa kahden hinnalla jne.) perässä piti kiertää joka kerta kolme-neljä ruokakauppaa. Lisäksi tuotenäytteitä ja ilmaisia maistiaisia piti rohmuta kaksin käsin ja käydä monta kertaa samalla tiskillä. Minua hävetti, sillä varmasti touhu kiinnitti muiden asiakkaiden huomion. Leipäjonoissa kävimme tietysti myös, vaikka tarvetta ei olisi ollut. Kaikkiin arvontoihin piti osallistua. Välillä äiti otti kaupasta mukaan kymmeniä arvontalappuja, joita piti kaikkien perheenjäsenten täyttää. Vieraisilla äiti söi usean edestä ja hoputti myös meitä lapsia syömään, jotta vatsamme tulisi täyteen eikä kotona kuluisi niin paljon ruokaa. Vastaavasti jos meillä kävi vieraita, heille ei joko tarjottu mitään tai sitten äiti pyysi ovella maksua ruoasta. Mitään uutta me lapset emme koskaan saaneet, ja käytettyäkin vain harvakseltaan.

___Pikkuveli joutui käyttämään päiväkerhossa minulta jääneitä (alun perin naapurin lapsilta saatuja) vaaleanpunaisia jumppatossuja. ____

Äiti myi sukulaisilta saamiamme joulu- ja synttärilahjoja ja piti rahat, tai vaihtoi lahjoihin kortin, johon oli merkinnyt itsensä lahjan antajaksi.

Mikä tuossa jumppatossujen käytössä oli ongelma? Pitääkö kaiken olla uutta jos olivat ehjät tossut?

Vaikka nykyään kaikkien jo lapsesta lähtien pitäisi olla sukupuoli neutraaleja, niin kyllä se pojalle on pahapaikka joutua pitämään pinkkejä tossuja, rusettia päässä tai tyllihametta. Mikäli mitenkään voit ymmärtää.

Et taida tajuta mitä sukupuolisensitiivisyys tarkoittaa...että nähdään tuollaiset stereotypiat ja kyseenalaistetaan ne. SE EI TARKOITA että pakotetaan lapsi pitämään vaatetta josta ei tykkää. Kuten ap totes omassa vastauksessaan, noista 80-luvun ajoista jo tilanne muuttunut jonkin verran. Ja tulee muuttumaan edelleen. Ehkä sadan vuoden päästä poika voi käyttää pinkkejä tossuje kenenkään nauramatta. Ei toteudu jos ei ole meitä jotka kyseenalaistetaan tyhmiä käsityksiä.

Vierailija
252/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC.n vetäminen vasta kun käy ulosteella.

Vierailija
253/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusuklaat ostetaan joulun jälkeen puoleen hintaan

Vierailija
254/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme varmaan törmänneet samaan mieheen :) oli sijoituksia yhden asunnonhinnan edestä, mutta excel-taulukon kanssa mietittiin, voiko tänään syödä leipää vai otetaanko pelkkä teekuppi aamiaiseksi.

Vierailija kirjoitti:

Mies, jonka tapasin nettideittien kautta ja jonka kanssa yritin puolisen vuotta seurustella.

Ihan heti alkuun pihiyden syvyys ei niin kauheasti käynyt ilmi. Toki kaikki mitä söi tai joi piti itse maksaa, mutta en minä odotakaan että miehen pitää maksaa mitään minulle. Jossain vaiheessa kiinnitin huomiota siihen, että jos mennään vaikka kahville, mies tosiaan juo vain kahvin, ja senkin hinnasta valittaa, kun itse usein otin jotain kahvin kaveriksikin. 

Sitten kun enemmän juteltiin, kävi ilmi, että miehellä on hyvin säästöjä, ja että hän oli säästänyt jo opintotuesta + asumistuesta, mikä on jo melkoinen saavutus. Ihmettelin että miten se on edes mahdollista, mutta kyllä se paljastui pian. Valoja ei voi sisällä pitää, että säästyy sähköä. Pyykit vietiin äidille pestäväksi yli kolmekymppisenäkin. Isi ja äiti myös samalla kun hän kävi kotona, tankkasivat auton ja ruokkivat, laittoivat kassiin ruokaa mukaan kotiinkin. Vessaa ei saanut vetää pelkän pissalla käynnin takia veden säästämiseksi, vaan parit pissat olisi pitänyt tehdä samaan ennen vetämistä.

Paremmin tutustuttaessa kävi ilmi että en kyllä tule toimeen niin pakkomielteisen pihin ihmisen kanssa. Kun jopa kasviksista kaupassa täytyy miettiä että tuo on liian kallista, en osta, vaikkei rahasta ole pulaa. Kun jugurttipurkit (ei ostanut ikinä itse, mutta äiti laittoi mukaan) pitää pestä ja säilöä kaappeihin käytettäväksi tulevaisuudessa. Kun vaatteita ostetaan uusia vasta kun niissä on niin pahoja reikiä että tulee vilu.

Ja tämä mies oli akateemisesti koulutettu ja hänellä oli omien sanojensa mukaan paljon säästöjä ja sijoituksia, koska häntä ei kiinnostanut käyttää rahaa mihinkään. 

Vierailija
255/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhällä on varaa olla... no rikas kirjoitti:

Säästövinkkejä noiden suihku-, muovi- ja sähkönsäästövinkkien lisäksi ja muiden kauhuksi:

- Motto: jos ei ole rahaa, ei osteta mitään, luottokortit ja lainat on saatanasta, olemme AINA ostaneet kaiken käteisellä, myös autot, omakotitaloon otettiin vähän velkaa, mutta nyt sekin velaton.

Ulkomaan matkat maksamme luottokortilla, koska vain silloin ilmainen matkavakuutus voimassa, mutta luotto maksetaan heti täysimääräisenä takaisin.

- kaikki vaatteet alennusmyynneistä tai Torista: just alesta lapsille vaatteita -50 ja -70%, Torista tuliterät Kuomat 10 euroa...

- Tori.fi, sieltä kaikki irtain ja lahjat itselle vähintään puoleen hintaan, esim. aivan uusi 500 euron liesi 40 euroa, Stalan 500 euron tiskipöytä hanan kera 100 euroa, pelkkä hana kaupassa 140 euroa.

Sain itseltäni joululahjaksi Kalevala Korun yli 100 euron hopeiset korvakorut 25 eurolla, saman sarjan kaulakorun 70 eurolla, ovh 200, Longchampin käsilaukku maksoi 50 euroa, kaupassa 400 euroa.

- en syö töissä, mukana hyvät eväät, enkä ravintoloissa, koska olen kokki... syömme hyvää kotiruokaa, oranssit alelaput kaikille tuttuja, jos menemme hampurilaiselle tai pizzalle, käytämme alekuponkeja tai cityshopparia, loput ruuat dogibagiin ja servetit taskuun.

- matkustamme halvalla ja selviämme aina käsimatkatavaroilla, mutta yövymme 5* hotelleissa, ei sitä nyt aina jaksa pihtailla...

En pidä itseäni pihinä, vain säästäväisenä ja rahan arvon tuntevana. Tämä elämäntapa on opetettu myös lapsillemme.

Onpa erikoista että tämmönen elämä ärsyttää ihmisiä! Miksi?

Vierailija
256/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiiköhän nää pihit ikinä, että kannattaako tosiaan säästää se 2 senttiä kieltämällä silitysraudan ja uunin käyttö ja samalla hullulla käytöksellä menettää seurustelukumppani? Miten nämä punnukset tässä vaa-

assa oikein asettuu?

Vierailija
257/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä menetti minut olemalla pihi. Piti vain makuhuoneessa lämpöä 18 astetta, muualla oli 14. Ei se vielä mitään mutta kun yöllä piti pilkkopimeässä mennä vessaan ja mursin varpaani, se riitti. Ulkovaloakaan ei voinut pitää vaikka rappuset olivat hengenvaarallisesti jäässä.

Adios.

Vierailija
258/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikolla on vielä yleensä kalliimmat hinnat, koska bisnessmatkustajat käyttää noita. Viikonloppuisin ja loma-aikoina on yleensä halvempaa.

Kun lapset oli pienempiä, käytettiin noita välillä, vaikka melkein koko suku asuu pk-seudulla, kuten mekin ennen. Holiday Inn oli hyvä lasten kanssa: illallisella lapsi sai ilmaisen ruoan kun aikuinen söi ja huoneen hintaan kuului todella hyvä aamupala. Jos lähtö oli ennen aamupalan alkua, sai mukaan eväskassin. Ilmainen shuttle lentokentälle ja auton sai erikseen sovittuna jättää hotellin parkkipaikalle. Muistaakseni sellainen huone, jossa sai sohvasta sängyn kahdelle lapselle maksoi alle jotain välillä 70-90 €/yö.

Oli vaan kivempaa lähteä levänneenä, eikä tarvinnut bunkata muiden nurkissa.

Vierailija
259/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluu men lomal nih istuus vaik lumihanges ja kattelee taivaal lentääkö tähtiä.Muistaa toivoa. Sit voi käydä saunas ja ammees mikäli sellane pirtis löytyy. Lopuks keittää puurot ja kaffet siihen piälle.

On Edullist.

Vierailija
260/2134 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä pihejä matkanvarrella tullut nähtyä.

Yksi pihi mies tyhjentää pölynimurin pölypussin roskikseen ja laittaa saman pussin takaisin imuriin. Siivouspäivän jälkeen asunnossa haisee aina koira, vaikkei tällä miehellä ole ollut koiraa vuosikymmeneen, eli samaa pölypussia on käytetty jo aika monta vuotta.

Yksi entinen työkaveri ei syönyt töissä ruokiksella yhtään mitään, jos ei ollut onnistunut löytämään asiakkaiden jäljiltä eväitä. Siivottiin siis julkisia liikennevälineitä ja työkaveri hamstrasi itselleen mitä nyt matkustajat olivat jälkeensä jättäneet; mikropopcornia, keksejä, sämpylää kenties.

Toinen entinen työkaveri tonki tuhkiksista tupakkaa. Oli aivan onnessaan jos löysi sellaisen, mistä on vedetty vain pari henkosta ja lähes kokonainen syöpäkääryle tumpattu siististi tuhkiksen reunaan.