Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Matti antoi Susanin lapsille lahjaksi ministeriaikoina lahjaksi saamiensa lahjojen tyhjiä lahjapakkauksia....?
Mitä? No siitä tuleekin saita ja persoonallisuushäiriöinen vaikutelma. (Hah, tästäkin tulee varmaan syyte.)
Yksi oikeasti erittäin varakas pihtari antoi pokkana kummilapselleen rippilahjaksi FC Venus elokuvan ilmais-dvd:n jota silloin aika laajasti jaettiin ilmaiseksi jonku tavaran kylkiäisenä ihmisille, myöskin oli tullut tämän rippilapsen kotiin.
Tiedän yhden perheen jossa talouspaperi kuivatetaan jotta sen voi ottaa uudestaan käyttöön. Eli jos ei ole näkyvää likaa herrasväki ripustaa sen kuivaustelineeseen.
Omasta mielestäni todella sairas tapa. Mutta rahaahan siinä säästyy kuulemma.
Eräällä sukulaispariskunnallani on 10/2- sääntö. Se tarkoittaa, että vessa vedetään, kun pöntössä märkänee joko kymmenet kuset ja/tai kahdet paskat. Hiukset ja kroppa pestään pesuvadissa vaikka suihku on olemassa. Sitä vaan ei saa käyttää. Kahvi on laihaa ja astiat tiskataan ja huuhdellaan altaassa, juoksevaa vettä ei saa käyttää. Kämppä on aina kylmä kuin hollitalli. Esimerkkejä on lukuisia. Ostivat sitten käteisellä omakotitalon, jossa arvatenkin samat saituussäännöt käytössä. Harmi vaan, että oksennus meinaa päästä kun heillä vierailee. Kusi ja paska haisee eteiseen asti. Ovat nykyään eläkkeellä oleva lapseton aviopari. Kukahan saa nauttia heidän vaivalla säästämästä omaisuudestaan sitten kun heistä aika jättää! :D
Omassa perheessä piheiltiin niin pahasti, etten edes halua muistella.Tulee vaan paha mieli.
En kuitenkaan ikinä unohda miten yhdellä kaverilla oli niin karseeta vessapaperia :D
Sellasta ohutta ja kovaa, jota julkisissa vessoissa on.
Ei siinä muuten mitään, mutta sen isä tienas 900k vuodessa ja äiti oli joku todella harvinaisen alan erikoislääkäri.
Me jouduttiin käydä välillä sossun luukullakin, mutta sentään oli ihan tavallista paperia.
Ex-miesystäväni toi tuliaisiksi itse keräämiään puolukoita. Kun lähdimme keskustaan, kysyi, mennäänkö sun vai mun autolla. Kulki varmaan 20 vuotta vanhassa, lähes mädäntyneessä nahkatakissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-friend with benefits :D
Olin siellä muinoin viikonlopun vietossa niin teki vain itselleen ruokaa. Kun seuraavana päivänä lopulta oli aika kova nälkä ja kysyin eikö aio mulle tarjota niin pitkin hampain antoi desin tekemästään meksikon padasta ja valitti että just ku oikein satsasi ruokaan ja osti kallista jauhelihaa...
Samainen tyyppi pyöräili 20 kilometriä maitolitran perässä. Joo, tykkäs ihan liikkuakin, mutta itaruushan tuossa oli ehkä se motivoivin.Kuitenkin mielellään söi mun ruokapöydässä ja mun tietotaito kelpasi asunnon sisustamiseen (olen ammatiltani sissari), maksoi jopa mukisematta ne IKEA kalusteet/verhot sun muut mitkä sille valitsin sen pikkubudjetilla. Plus jos tulin autolla hänen luokseen niin kauppaanhan me sillä ajeltiin että hän saisi ruokaa jota ei kuitenkaan tarjonnut.
En ihmettele että on ollut jo 12 v sinkkuna. Sitä oikeaa ei vain tunnu löytyvän :D
Kuulostaa järjen mieheltä. Mikset ottanut itsellesi? Tuohan olisi ollut todellinen catch.
Se on vielä vapaa. Järjestänkö tärskyt? Tokihan noin ansioitunut mies ansaitsee kaltaisensa ansioituneen naisen :D
Vierailija kirjoitti:
Ex-miesystäväni toi tuliaisiksi itse keräämiään puolukoita. Kun lähdimme keskustaan, kysyi, mennäänkö sun vai mun autolla. Kulki varmaan 20 vuotta vanhassa, lähes mädäntyneessä nahkatakissa...
Takin ymmärrän, mutta miten puolukat tai autokysymys liittyvät jotenkin piheilyyn?
Meillä miehellä on pakkomielle leivästä, sitä pitää syödä vaikka olis vanhaa ja kuivaa. Siksi en syö leipää ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Melkein tyhjiin astianpesuaine-, shampoo-, hoitoaine- ja suihkusaippuapulloihin laitan lopuksi vielä vähän vettä, ravistan, tulee käytettyä viimeiset pisarat. Miehellä on esim. 10 puolillaan olevaa suihkusaippuapulloa ja aina ostaa uusia, tosi ärsyttävää tuhlailua.
Mä aina yhdistän ne pullot yhdeksi. :D Mies tekee siis samaa. Mua ei ärsytä tuhlailevaisuus vaan tuhansien pullojen luoma epäsiisteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takin ymmärrän, mutta miten puolukat tai autokysymys liittyvät jotenkin piheilyyn?
Puolukat eivät maksaneet mitään! Jos mentiin minun autollani, säästyi bensaa hänen autostaan!
Mielestäni anoppini vetää tässä asiassa pohjat. Hän on tuonut lämpökompostorin (sellaisen vihreän biolanin) omakotitaloonsa sisälle, kun se ei talvisin toimi ulkona ja kun kuulemma menee kaikki sen tuottama lämpö harakoille, jos se on pihalla. Nyt se on hänen talonsa eteisessä, eikä tuoksu ole mitenkään mairitteleva, mutta saavutettu säästö on varmasti huomattava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan joskus jäädä koulussa koneelle, ettei tarvi kotona aukasta sähkösyöppöä.
Tietokone nyt ei hirveästi sähköä käytä. Jos vaikka joka arkipäivä vuoden ajan (5h/viikko) teet noin, niin tuolla säästät koko vuoden aikana ehkä kaksi euroa. Onhan se säästö toki sekin, jos kaikesta laskee, mutta vietät 260 ylimääräistä tuntia koululla kodin sijaan :D No eipähän selkänojat kulu.
Laskin nopeasti että 260h tietokoneen käyttöä vastaa 17e. Mulla on tosin opintosuunnasta johtuen pakko olla aika tehokas kone.
Laskin kerran että jos tekee 8h päivässä kotona koneella töitä 210pv/a, niin sähköt tekee vuodessa 220e. 😵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolukat eivät maksaneet mitään! Jos mentiin minun autollani, säästyi bensaa hänen autostaan!
Itse olisin puolukoista oikein mielissäni. Ja hän sentään tarjosi mahdollisuutta mennä hänen autollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolukat ovat mielestäni hyvä tuliainen. Hän on tehnyt työtä niiden eteen. Eivät ne itsestään ämpäriin hyppää ja kulje kotiin. Toki jos olitte yhdessä menossa, teidän oli mielekästä kulkea samalla autolla eikä körötellä kahdella peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolukat ovat mielestäni hyvä tuliainen. Hän on tehnyt työtä niiden eteen. Eivät ne itsestään ämpäriin hyppää ja kulje kotiin. Toki jos olitte yhdessä menossa, teidän oli mielekästä kulkea samalla autolla eikä körötellä kahdella peräkkäin.
Vain saituri-mies ehdottaa menemistä naisen autolla! Tietysti hänen olisi pitänyt ehdottaa oman autonsa käyttöä, sillä olimme silloin tapailleet vasta vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni anoppini vetää tässä asiassa pohjat. Hän on tuonut lämpökompostorin (sellaisen vihreän biolanin) omakotitaloonsa sisälle, kun se ei talvisin toimi ulkona ja kun kuulemma menee kaikki sen tuottama lämpö harakoille, jos se on pihalla. Nyt se on hänen talonsa eteisessä, eikä tuoksu ole mitenkään mairitteleva, mutta saavutettu säästö on varmasti huomattava!
Melko näppärää. On ainakin lyhyt matka viedä biojätteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan noita pihejä minullakin tuttavapiirissä. yksi ei käytä ikinä omaa autoa kun on lapsia jonnekin kuskattava. itse en jaksa sitä jahkailua järjestyykö kyyditys lapsille vai ei joten kuskaan lapsia pelitapahtumiin. kyseinen henkilö siis kysyy aina edellisenä päivänä mahtuuko heidän lapsi meidän kyytiin. kerran tuli itsekkin minun kyydissä pelipaikasta pois. pysähdyimme bensa-asemalle ja siellä sitten sanoi ostavansa jäätelötuutin minun lapselleni kun hänen lapsi saa aina kulkea kyydillä. muutaman kerran kyseinen perhe on kuskannut lastaan itse, mutta silloin ei ikinä muiden lapset mahdu heidän kyytiin. luikkivat pikaisesti tapahtumista pois ettei kukaan ennätä kysyä kyytiä. heidänkin arki on helpottunut aika paljon kun lapsi pääsee toisten kyydeillä. siinä voi säästää illassa parikin tuntia, jos joutuisi itse kuskiksi tai käyttämään julkisia.
Tuo kannattaa ratkaista kimppakyytiringillä. Esim jos treenit ma-ke-pe niin yksi perhe ottaa aina maanantain, yksi ke, yksi perjantain. That's it!
Vuoroja voi pakottavan esteen takia siirtää, mutta jos esim laistaa koko kuukauden ajalta vuoronsa niin lentää ringistä ulos eikä ko. perheen lapsi tule sitte kenenkään rinkiläisen kyydillä enää.
Meillä on näin. Olen yh joka toinen viikko ja lapsi pääsi pari krt syksyllä naapurin kyydissä harjoituksiin. Tajusin kuinka paljon se säästää multa aikaa, joten lähestyin naapuria jos tehtäisiin tästä pysyvä ratkaisu.
Matkaa ei ole kuin 5 km mutta usein hallille kannattaa jäädä hengailemaan kun ajaa edestakas ja siellä on tullut jo tuttuja.
Ehdotin maksan 50 e kk, lapsi on luonani joka toinen viikko ja 2 treenit vko, eli keskimäärin kuussa on n 4-5 treenit mihin kuskataan. Tämä sopi naapurille hyvin ja olen todella tyytyväinen ratkaisuun.
No, jouluna sitten naapuri kun kävi, ilmoitti tammikuussa ei tarvi maksaa kun joulukuussa vika ja tammikuussa eka viikko ei ole treenejä ja hänestä summa on muutenkin liika.
Mielummin näin päin, että kuski on tyytyväinen.
ihme ja kumma olla velaton kirjoitti:
köyhällä on varaa olla... no rikas kirjoitti:
Säästövinkkejä noiden suihku-, muovi- ja sähkönsäästövinkkien lisäksi ja muiden kauhuksi:
- Motto: jos ei ole rahaa, ei osteta mitään, luottokortit ja lainat on saatanasta, olemme AINA ostaneet kaiken käteisellä, myös autot, omakotitaloon otettiin vähän velkaa, mutta nyt sekin velaton.
Ulkomaan matkat maksamme luottokortilla, koska vain silloin ilmainen matkavakuutus voimassa, mutta luotto maksetaan heti täysimääräisenä takaisin.- kaikki vaatteet alennusmyynneistä tai Torista: just alesta lapsille vaatteita -50 ja -70%, Torista tuliterät Kuomat 10 euroa...
- Tori.fi, sieltä kaikki irtain ja lahjat itselle vähintään puoleen hintaan, esim. aivan uusi 500 euron liesi 40 euroa, Stalan 500 euron tiskipöytä hanan kera 100 euroa, pelkkä hana kaupassa 140 euroa.
Sain itseltäni joululahjaksi Kalevala Korun yli 100 euron hopeiset korvakorut 25 eurolla, saman sarjan kaulakorun 70 eurolla, ovh 200, Longchampin käsilaukku maksoi 50 euroa, kaupassa 400 euroa.- en syö töissä, mukana hyvät eväät, enkä ravintoloissa, koska olen kokki... syömme hyvää kotiruokaa, oranssit alelaput kaikille tuttuja, jos menemme hampurilaiselle tai pizzalle, käytämme alekuponkeja tai cityshopparia, loput ruuat dogibagiin ja servetit taskuun.
- matkustamme halvalla ja selviämme aina käsimatkatavaroilla, mutta yövymme 5* hotelleissa, ei sitä nyt aina jaksa pihtailla...
En pidä itseäni pihinä, vain säästäväisenä ja rahan arvon tuntevana. Tämä elämäntapa on opetettu myös lapsillemme.
Onpa erikoista että tämmönen elämä ärsyttää ihmisiä! Miksi?
Oletko saanut korvikset vain siksi että ne oli edulliset ? Tai laukun? Korut ymmärrän, tietty malli voi olla vuosikymmeniä myynnissä mutta esim 5 v vanha malli laukusta, 50 e on ihan kohtuullinen hinta.
Joskus itsekin ostin vain sillä perustella minkä sain halvemmalla.
Nyt löydän tuotteen jonka haluan ja ostan sen sitten sieltä mistä se löytyy. Esim jos se löytyy Stckalta, voin odottaa alepäiviä, tai en.
Täähän on aivan mainio vinkki! Rupean noudattamaan meidän lähikaupassa (ei Suomessa). Kaappi on aina täynnä Heinekenia (kallista ja pahaa) ja paikallinen olut (halpaa ja hyvää) on lämpimässä. Samoin Limsoista tavallista Cockista on kylmässä, Zeroa ja soodavettä ei koskaan. Rupean piilottamaan zeroa ja paikallista olutta kaapin takaosaan. Paikalliset tykkää juomista lämpimänä, eli saattaa onnistuakin se, ettei juomat edestä kulu loppuun ennen kuin palaan ostoksille oluenjanossa :).