Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni pesee minigrip-pusseja. Vieläpä niitä Ikean halpiksia, jotka maksavat pari senttiä kappaleelta. Aika painokkaasti sanoin, että omia kamojaan laittakoot minne laittaa, mutta yhteisiä elintarvikkeita ei mihinkään vedellä huljutettuihin, huonosti kuivuneisiin ja rasvatahraisiin pusseihin laiteta.
Mun mielestä toi on fiksua. Säästää luontoa.
Mitään kertakäyttöisiksi tarkoitettuja muovipusseja, pakkauksia tms. ei tulisi pestä ja uudelleenkäyttää elintarvikekäytössä. Niitä ei ole suunniteltu sellaiseen ja niistä alkaa lähtemään mahdollisesti paljon enemmän mikromuovia kuin ensimmäisellä käyttökerralla.
Mutta mingrip-pussit eivät tosiaan ole kertakäyttöisiä. Itse en tosin viitsisi alkaa niitäkään pesemään, mutta enpä juuri
Älä valehtele, paljastit itsesi huumemyyjä.
Eks-kämppis halusi pitää talon talvella niin kylmänä, että sisällä olisi tarvinnut hanskoja ja että hengitys höyryää aamulla. Juu en suostunut.
Jokin tyhjentynyt shampoo tai pesuaine pullo ja pienellä vedentäytöllä vielä voi käyttää pariinkin kertaan.
Meillä käydessään anoppi varastaa WC paperit. Nyt teinkin niin että kun taas piti mennä vessaan niin ei ollutkaan mitään paperia. Yritti huudella että tuo paperia oli ripuli, sanoin vain että itse otti viimeiset paperit.. joutu lähtemään kakkaisena kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaismamma oli tunnettu säästäväisyydestään. Mitään ei heitetty pois. Pääsi kuitenkin vielä kuolemansa jälkeen yllättämään. Asuntoa siivotessa löytyi komerosta vanha pahvinen kenkälaatikko. kauniisti narulla sidottu ja siisti teksti päällä. "Liian lyhyitä narunpätkiä".
Tuo on niin hellyttävä! Voihan niitä liian lyhyitä narunpätkiä johonkin tarvita. Ehkä joskus?
No ei ole. Ahneuden mammojen piheydessä ei ole mitään hellyttävä. Lämmitti varmaan kovastikin haudassa ne säästynee langanpätkät...
Isäni antoi minulle kerran joululahjaksi pullokuitin
(Hänellä esim kaksi sijoitusasuntoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piheys ja ekologisuus laitetaan niin usein samaan kastiin.
Minulla on pienessä rivitalopihassa 8 isoa sinistä muovikanisteria, niitä isoja ja rumia.
Ovat sijoitettu laudoituksen taakse, 2 eri paikassa.Olen jo jonkin aikaa laittanut lunta näihin saaveihin/ämpäreihin, mitä nämä ovatkin. Talvella tietenkin.
Saavit ovat rännien alla ja kerään sadeveden. Talvella laitan jääkaappiin täyden ämpärillisen lunta ja sulaneen veden käytän vessan vetämiseen.
Meidän koti sijaitsee lähellä parkkipaikkaa. Voin ottaa ämpärillisen vettä ja putsata parkkipaikkaa. Esim kun oli jäljellä pieniä jääkohtia, naputtelin jäät po
On totaalisen aivotonta säästää Suomessa vettä.. . Tää kun on maailman viimeinen kolkka mistä vesi loppuu! Ääliöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni pesee minigrip-pusseja. Vieläpä niitä Ikean halpiksia, jotka maksavat pari senttiä kappaleelta. Aika painokkaasti sanoin, että omia kamojaan laittakoot minne laittaa, mutta yhteisiä elintarvikkeita ei mihinkään vedellä huljutettuihin, huonosti kuivuneisiin ja rasvatahraisiin pusseihin laiteta.
Et ole vissiin kuullut ekologisuudesta etkä kasvihuoneilmitöstä? Nyt järkikäteen hei..
Suksi hippi kuuseen. Tuolla ei ole mitään merkitystä mihinkään.
Mulle on se ja sama jos ihmiset on pihejä mutta ärsyttää jos joku pihiyttään sitten syö/juo/käyttää ostamia asioita. Että kiva kun säästät mutta jätä muiden ostokset heille itselleen. Tulee hyväksikäytetty olo jos joka kerta kaveri ottaa mun ostoksista kun eihän se muka haittaa.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Pihistetäänkö täällä pilkuissakin?
Todellakin. Sen sijaan välilyöntejä suorastaan törsätään.
Tiedän erään tapauksen jolla on Bentley. Hän säästää renkaissa, koska Bentleyn renkaat maksavat paljon.
Hän myös vaihtaa kiinteistönsä ilmanvaihdon suodattimet vain 1 kerran vuodessa, koska se on halvempaa. Hän myös vaihtaa huonompia suodattimia, koska siinä säästää pari sataa.
En vielä tiedä, vaihtaako hän myös Bentleyn ilmansuodattimeksi muijansa sukkahousut, mutta voisin kuvitella.
Hän dyykkaa roskiksista mätiä vihanneksia ja vie niitä himaansa.
Hänen kiinteistössään on liian pieni sähkösyöttö, joten sulakkeet paukkuvat jatkuvasti.
Hänen kiinteistössään on liian ohuet seinät, koska se on halvempaa, joten kesällä jäähdytys on kalliimpaa ja talvella lämmitys on kalliimpaa.
Hänen kiinteistössään viemäriverkosto on tehty 75mm putkesta, ei 100mm putkesta, koska se on halvempaa, eli viemärit menevät jatkuvasti tukkoon ja paska haisee. Sitten kutsutaan putkaria paikalle kerran viikossa ja joka kerta tonni sileenä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheen isä, joka pakkasiin asti oletti, että kaikki voivat "peseytyä" ulkouima-altaassa, koska vaihtoi vesivaraajaksi 5litran säiliön. Ettei kulu lämmintä vettä. Käytännössä yhden minuutin suihku olisi ollut mahdollinen. Tuumi, että kyllähän vesi parranajoon juuri riittää. Itsekäs pihi kusip.
Minulla samanmoinen tuttu, rikas kuin mikä. Mutta lämmintä vettä tai ylipäätään vettä ei saa kulua. Perheen naiset ei ehdi pestä pitkiä hiuksia lämpimällä. Kuka tuollaistakin ukkoa jaksaa katsoa??
Seurustelin nuukan vanhanpojan kanssa joka laittoi käytetyn hammastikkunsa puhtaiden kanssa samaan rasiaan. Kyllä tympäisi.
Suhde loppui, kun hän oli dyykannut minulle puseron kaatikselta synttärilahjaksi. Luuli etten huomaisi, mutta näkihän sen kun vaate oli vähän likaantunut parista kohdasta. Tunnusti sitten, että käy viikottain tarkistamassa kaatopaikan antimet.