Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2198)

Vierailija
2181/2198 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä piheyttä, mutta äärimmäisen tarkkaa menojen seurantaa kyllä; tuttavaperheessä merkitään KAIKKI menot ( ja varmaan tulotkin) exeliin.

Kerran tultiin tämän vaimon kans yhdessä kaupungilta heille ja voi herranjestas, kun ei ollutkaan kuittia, vaikka oltiin juotu kahvit kahvilassa!! Siis kuitti puuttui, miten sen nyt voi kirjata, ei se riitä että muistaa hinnan suurinpiirtein, ei sitä nyt voi kirjata!! Jne jne.

Että jos ajatellaan kahden aikuisen työssäkäyvän budjettia kuukaudessa, niin miten pahasti se sitten kaatuu jos jää 2 egen kahvit sinne yhden kerran merkkamatta?

Ilmeisesti sitten kaatui koko kuukauden merkinnät ja tietysti joku 6 kuukauden keskiarvo-seurannassa oli heittoa

Tässä on kyllä jotain autisti-viboja. Tai joku nillittävä insinööri. Joka usein on kyllä sama asia

Vierailija
2182/2198 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Minun edesmennyt setäni vaimpineen olivst tosi nuukia, sedän  pienessä autossaan äidin ja minun oli istuttava täsmälleen renkaiden kohdalla, jotta kuluvat tasaisesti!  Huoltoasemalta otti yhden kahvin mukaan, jonka jakoi tätini kanssa

Olen tätä ketjua lukenut nyt toista viikkoa ja monenlaista on tullut vastaan: vessapaperien kuivattamiset patterin päällä on tullut pari kertaa vastaan, teepussien ja kahvinpurujen jatkamiset on ihan pientä näpertelyä. Samoin auton laskettelu vapaalla pienimmässäkin alamäessä..

Mutta että  kahden , muutaman kymmenen kilon  painoisen lapsen pitää automatkat kököttää jonkun nissanin takapenkillä visusti tietyssä kohtaa, että auton renkaat kuluvat tasaisesti vetää voiton!! Selkee voittaja, ihan siinä pöljyydessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2198 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitaan ensin hedelmät ja sitten vasta sujautetaan pussiin.

Vierailija
2184/2198 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En onneksi tunne enää ketään pihiä kun he jäävät entisiksi kavereiksi ja tuttaviksi luojan kiitos. Siihen voi onneksi itse vaikuttaa. 

Lakkaat tietämästä, että he ovat olemassa, kun et enää pidä heihin yhteyttä? Et siis tiedä kenenkään ihmisen olemassaoloa, jos et ole heihin henkilökohtaisesti yhteydessä?

Vierailija
2185/2198 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.

Hän on oikeassa. Tuo aika on riittävä peseytymiseen. Ajattelisit sinäkin luontoa konkreettisilla teoilla, etkä vain somepostauksissa ja puheissasi.

Vierailija
2186/2198 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri kulkee pyörällä talvipakkasillakin, hän ei voi avata autotallin ovea, ettei lämpö karkaa🙄

Vierailija
2187/2198 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuloinen mies kuluttaa vaatteet, että saumat vain jäljellä. Kulkee varvastossuissa kesät, ettei kuluta sukkia. Hakee kyläpaikkoja, joissa voisi ruokailla. Syy on, että joka centti menee pelaamiseen.

Vierailija
2188/2198 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Materian keräämiseen ja elämisessä pihistelyyn liittyy usein myös emotionaalinen saituus. Pihin ihmisen on vaikea antaa vastarakkautta.Rahasta tulee hänelle rakkauden korvike, eikä hän osaa olla tasavertaisessa vuorovaikutuksessa muiden kanssa. "

https://www.terve.fi/artikkelit/saastavainen-vai-pihi

Vierailija
2189/2198 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni mielestä pulla per kahvittelija riittää, kun muutaman kerran vuodessa tavataan. Hän on jopa haukkunut minut siitä, että tarjoan kotonani runsaammat tarjoilut. Suvun jouluaterialla on yksi peruna jokaiselle ja ruokalusikallinen jotain laatikkoa. Mitään yhteistä juttua hän ei tee lähettämättä tekemästään laskua. Sain laskun osuudestani tätimme syntymäpäiväkorttiin, koska sanoin, että nimeni voi laittaa siihen. Itse hän ei maksa osuutta mistään ilman eriteltyä laskua. Siskon touhu tuntuu oudolta, koska kälyn kanssa homma toimii puhumalla eikä nimen laittamisesta synttärikorteihin tai hautajaisadresseihin vaadita rahaa puolin eikä toisin. Yhteiset lahjat tai kukat maksetaan puoliksi automaattisesti.

Vierailija
2190/2198 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tuloinen mies kuluttaa vaatteet, että saumat vain jäljellä. Kulkee varvastossuissa kesät, ettei kuluta sukkia. Hakee kyläpaikkoja, joissa voisi ruokailla. Syy on, että joka centti menee pelaamiseen.

Vaatteiden loppuun kuluttaminen on ympäristöteko ja todellista luonnonsuojelua. Toisin kuin niillä, jotka puheissaan ovat luonnosta huolissaan, mutta hankkivat uusimman elektroniikan, vaatteet, luontoa tuhoavat hiusvärit ja meikit.

Vierailija
2191/2198 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu hoitaa sairasta puolisoa, koska saa hänen eläkkeen yhteiseen kassaan. Muuten hoitolaitos ottaisi suuren osan rahoista. Ja  tämä hoitaja on itse täysin uupunut jatkuvasta hoitamisesta. 

Tämä on pahin piheys ko perheessä.

Vierailija
2192/2198 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Annoin naiselle 3 jätesäkillistä itselleni käyttämättömäksi jääneitä vaatteita, moni ihan uusia  ja kaikki todella hyväkuntoisia. Ahneesti vaatteet kelpasi, eikä tarjonnut vaatteista tietenkään mitään korvausta.

- Nainen oli ulkomailla reissussa ja pyysin häntä tuomaan yhden asian jota suomesta ei saa, tavaran arvo n. 6 euroa. Olin juuri tätä reissua ennen antanut nuo kolme vaatejätesäkkiä naiselle. Nainen sanoi että joo, voi tuoda tuon tavaran jos laitan etukäteen tilillensä tuon 6 e :D "kun velat jää niin helposti maksamatta" - niin hänellä muille.

---

Todella ikävältä ihmiseltä kuulostaa, en olisi tekemisissä. 

Tuli silti mieleen tuosta ylläolevasta kohdasta tämä tavaroiden 'antaminen'. En ota itse enää mitään 'ilmaiseksi' mainostettua tavaraa vastaan keneltäkään. En yleensä ota muutenkaan, mutta jos on jotain, mitä todella tarvitsisin, maksan sen tavalla tai toisella. Muuten siinä käy juuri noin. Ilmaiseksi mainitusta tavarasta odotetaankin hiljaa korvausta, joko heti tai myöhemmin kuten tuossa kommentissa. Itse olisi tuonut sen 6 euron tavaran ilman maksua tässä tilanteessa, enkä olisi tosiaan vienyt vaatesäkkiäkään ilman maksua. Mutta jos jotain nimenomaan annetaan, se annetaan. Siitä ei voi jäädä velkaa loputtomiin. Missä vaiheessa se vaatesäkki olisi tullut kokonaan maksetuksi? Eli jos annat, se on sen jälkeen taputeltu. Se on toinen asia, onko antaminen koko ajan vain yksisuuntaista, sellaista tuttavuutta ei kannata jatkaa. 

Vierailija
2193/2198 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Materian keräämiseen ja elämisessä pihistelyyn liittyy usein myös emotionaalinen saituus. Pihin ihmisen on vaikea antaa vastarakkautta.Rahasta tulee hänelle rakkauden korvike, eikä hän osaa olla tasavertaisessa vuorovaikutuksessa muiden kanssa. "

https://www.terve.fi/artikkelit/saastavainen-vai-pihi

Otsikkotasolla kuulosti ihan huuhaalta. Ja osin olikin sitä. Olen itse kohtalaisen pihi, en kuitenkaan sairaalloisen, tai missä se raja nyt meneekään. Mutta nuo ovat täysin eri asioita. Jaan kyllä auliisti positiivisia tunteita ja pyrin niitä siis tuottamaan muille, en todellakaan ole niiden suhteen pihi. Raha-asiat ja hamstraus yms. on ihan erillinen juttu. Voi toki olla, että joillakin ihmisillä on sama toimintamalli kaikkeen, mutta ei tasan varmasti ole niin, että kaikki pihit olisivat jotenkin tunnepihejä.

Joku kyökkipsykologi taas päästellyt omiaan ja esimerkkinäkin oli aika arveluttava, että pihiä voi parantaa pakottamalla tuhlaamaan, jonka tekee vasten tahtoaan. Ja tämäkö on jotain tunnerikkautta. Siis jos et tuhlailemalla osoita välittämistä, et välitä. Anteeksi vaan, mutta kukahan tuossa yrittää narsistisesti kontrolloida toista täysin turhanpäiväiseen toimintaan? Ei ainakaan se pihi. Tuollaisille ihmisille ainakin itse olen kieltämättä tunneköyhä. Ei paljon seura kiinnosta.

Vierailija
2194/2198 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun Di-mies tienaa 6-8 k€ kuussa ja ajaa ikivanhalla saastuttavalla diesel Volvolla. Kirjaakin tuota itse. 

Ei juuri osta uusia vaatteitakaan. Samoissa kulkee aina. 

Vierailija
2195/2198 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Jotkut sen äidin saiturinhommat oli ihan viisaitakin, mutta sen säästeliäisyys oli kuin maniaa. Sellaisia ihan fiksuja juttuja oli esimerkiksi se, että kun ne kasvatti kesällä paljon kaikkea, tomaattia, salaattia, kurkkua, kurpitsoita, perunaa ja jopa vesimeloneja jne, niin se säästi aina syötävistä niitä siemeniä seuraavaa satoa varten eikä koskaan joutunut ostamaan lisää siemeniä. Liiallisuuksiin sekin meni, sillä hän pisti lapsensa sylkemään niitä siemeniä myös muiden kotona, esimerkiksi jos jollain oli kakussa viinirypäleitä, kiiviä tms. niin niitä piti sitten syljeksiä lautasliinaan ja kokeilla kasvaisiko kotona vähän eksoottisempaakin.  Niillä oli aina keväisin kaikki tasot täynnä taimia, jugurtti-, viili- ja maitopurkeissa tietysti ja ne mullat rouva kantoi Valintatalon kassissa oman työpaikan kukkapenkistä salaa :D

No voi herran jestas. Tää on kyllä ainakin tähän saakka (olen sivulla 9) lukemistani pahin. 

Ja kyllähän nuo kaikki eväiden mutustelijat lentokentillä ja siellä odotusauloissa penkeillä nuokkuvat aina vähän säälittää.

Mikä siinä säälittää? mutustelijat? nuokkuvat? Aika kirjavaa kieltä ihan normaaleista ihmisistä :D Lentokentällä onkin NIIN ihanaa etsiä jotain kämäistä loungea missä vanhemmat antaa lastensa kirkua täyttä kurkkua ilman mitään järkeä, ja onhan siellä sitten ne pikaruokalat! Puolen tunnin jono ja saat haaleita ranskiksia, vau, kyllä kannatti jonottaa, ettei kukaan luule NUOKKUVAKSI MUTUSTELIJAKSI kun ottaa omat eväät mukaan! HAH.

Vierailija
2196/2198 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käyttää vain vieraita naisia jotta oma akka säästyy

t. Hillevi Jortikka

Vierailija
2197/2198 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 kiloinen kaveri autolla ajaessaan hyppää kuskina ollessaan ilmaan kuopan tai töyssyn kohdalla. säästää kuulema auton jousitusta. Iso mies rytkähtää takaisin penkille joten jouset joutuvat silloinkin koville.

Toinen autoilija ajaa pakkasellakin lämmöt pois päältä, säästää bensaa. En istu enää siihen jääkaappiin..

Vierailija
2198/2198 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutun Di-mies tienaa 6-8 k€ kuussa ja ajaa ikivanhalla saastuttavalla diesel Volvolla. Kirjaakin tuota itse. 

Ei juuri osta uusia vaatteitakaan. Samoissa kulkee aina. 

Sehän taitaa olla ainut viisas tippainssi. Se vanha volvo pelaa varmasti paremmin, kun uudet autot. Minäkin ajan vanhalla, mutta se on mb. Yhtään parempi ihminen en olisi, jos ostaisin jatkuvasti uusia vaatteita, koska vanhat ovat ehjät ja aina puhtaat. Maailma ei pelastu, tai tuhoudu Suomalaisten autoilulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan