Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kaveri pariskunta todella todella pihi. Vielä ovat hyvin tienavia, yhdessä tienavat n 15.00 eur kk. Muka "kutsutaan " heille syömään , mutta sitten käy näin, että kukin vieraan pitää viedä jotain ruokailuun. Vaikka meidän porukalle on luotu WhatsApp-ryhmä, aina hän kutsuu jokaisen jäsenen erikseen. Esim. kerran soitti mulle ja kutsui syömään burritoja, puhelun perässä tuli viestin, että voisitko tuoda kolme pakettia kanasuikkaleita? toista vierasta pyysi viemään tortilloja, toista salaattiaineksia, toista kastiketta, toista avokadoja guacamoleen jne... Eli loppujen lopuksi hän ei panostanut millään tavala ruokaan. Pöytään laittoi kannullisen mehukattia ,se oli hänen osuus :D.
Kukin oli ajatellut, ettei ehtinyt käydä kaupassa ostamassa ainesta, jonka pyysi tuomaan. Ja kaikki luulikin, että maksaisi takaisin, mutta ei.
Mua vain nauratti, mutta muut olivat aivan äimistyneeinä.
Kun mä kutsun kotiini syömään tarkoitan sitä , eli itse tarjoan ruuat ja juomat. Kukaan ei tarvitse tuoda mitään. Olen pienipalkkainen vielä, mutta kutsu on kutsu. Asia erikseen jos jårjestetään vaikka illanistujaiset nyyttäriperiaatteella, jossa jokaisen on tuottava jotain.
Jos kaksi tienaa yhteensä 15€/kk niin minusta on kivakin jos ystävät tuovat evästä tullessaan...
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin haiskahtaa että iso osa täällä on jälleen kerran vaan kateellisia
Ka sinä näköjään pihistelet järjen käytössä kun teet tällaisia älyttömiä tulkintoja.
Ketä tässä kadehditaan, pihejä köyhiä pummeja vai höynäytettäviä hölmöjä?
🇺🇦🇮🇱
Vuokraisäntäni. Mikään ei saa maksaa mitään, ei ainakaan tässä vuokratalossa. Samat jutut ovat rikki vuodesta toiseen, vuodesta toiseen niistä muistutamme. Vuokranantaja vaimoineen ovat enemmän kiinnostuneita siitä, heidän kanoillaan on hyvät oltavat, nehän tuottavat aamiaispöytään munia, säästyy rahaa, kun ei tarvi ostaa. Nytkin kuuluu vasaranpauke kanajen hyvinvointikeskuksen rakennustyömaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin säästäväinen. Käytän vaatteet aina loppuun ja ostan ruokaa harkiten, ettei sitä päädy koskaan roskiin. Pienimoottorisella autolla ajan vain pakolliset ajot. En ole koskaan lomaillut ulkomailla tai lentänyt lentokoneella. Ainoa asia mistä en tingi on iso 65" TV ja elokuvien suoratoistopalvelu, koska rakastan elokuvien katselua. Vaikka olen säästäväinen, niin elän omasta mielestäni onnellista elämää.
Niin. Käytät rahaa asioihin, joita pidät itsellesi tärkeinä. Samoin tekevät muut. Esim. itse en tarvitse televisiota ollenkaan ja olen aivan sivutustynyt ja korkeakoulutettu henkilö.[/quote
Ja olen kirjoitustaitoinen äskeisestä virheestä huolimatta :)
Tämä oli paras :) Olen täällä nauranut ääneen tuota sivutustynyttä korkeakoulutettua..... ja toki uskon, että olet sitä, mutta oli vaan sellaista tilannekomiikkaa tuossa :)
Minä korjaan revenneen kauppakassin teipillä. Eli jos on tullut reikiä esim. terävästä makkara tms. muovipaketin reunasta. Kauppakassista saa vielä hyvän roskapussin. Roskikseen ei valu mitään,
kun pussi on korjattu.
pussi kirjoitti:
Minä korjaan revenneen kauppakassin teipillä. Eli jos on tullut reikiä esim. terävästä makkara tms. muovipaketin reunasta. Kauppakassista saa vielä hyvän roskapussin. Roskikseen ei valu mitään,
kun pussi on korjattu.
Eikö teippi maksa enemmän, kuin useampi uusi pussi?
Vierailija kirjoitti:
pussi kirjoitti:
kun pussi on korjattu.
Mä paikkaan myös muovipussin reiät teipillä. Teipin otan työpaikan toimistotarvikekaapista. Enkä mä edes osta muovipusseja vaan niitä tulee milloin mistäkin ilmaiseksi.
Helsingin Uudessa Lastensairaalan parrkipaikalla olen nyt nähnyt viikon ison Bemarimaasturin lataavan seinästä normi jatkojohdolla autoaan. Siellä on kyllä ollut sähköautopaikkoja, mutta taas tuli säästöä...
Kerran porukkamökkibileissä yksi yritti pitää kirjaa mitä kukakin on velkaa sen perusteella paljonko kukakin söi. Hiki päässä juoksi kirjaamassa kuka otti toisen makkaran. Olin ajatellut että jokainen maksaa x summan ja sillä siisti. Alkoi v***aa se vahtiminen.
Meillä töissä työnantaja tarjoaa kahvin ja teen. Aamulla ja iltapäiväkahvin aikaan. Ongelma on työkaverit, jotka näissä nuukailee. Kahvia ei raaskita keittää kunnolla, vaan aina on naftit lukukupit. Voi sitä päivää kun kahvia on jäänyt pannuun yli. Kauhea päivittely kun menee hukkaan. Yhteisiä tarjottavia on aina kaapissa, mutta niitä ei saa sieltä ottaa kun vasta siinä kohti kun päiväykset paukkuu, tai oikeammin ei edes silloin. Sittenpä niitä heitetään roskiin, tosin vasta sitten kun ovat tyyliin vuoden vanhoja. Mulle aina naputtavat kun en tuo kotoa eväitä vaan käyn muualla/muualta syömiseni. Onkohan se heiltä sekin pois?
Olen havainnut, että sairaalloisen pihit ihmiset pihtailevat muustakin kuin rahasta: tunteista. rakkaudesta jne.
Mitä tuo yksi viilipurkkityyppi on koko tän ketjun olemassaolon aikana jankuttanut myyn sitten siivouspäivänä. Minä ihmeen siivouspäivä? Onko sama tyyppi mikä myös nämä vuodet kirjoittanut tosi moneen kommenttiin molempia käsiä heiluttaen. Mitä ihmettä näillä meinataan ja miks niin moneen kommenttiin ängetty?
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut, että sairaalloisen pihit ihmiset pihtailevat muustakin kuin rahasta: tunteista. rakkaudesta jne.
Tää pitää niin niin paikkansa!
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Uudessa Lastensairaalan parrkipaikalla olen nyt nähnyt viikon ison Bemarimaasturin lataavan seinästä normi jatkojohdolla autoaan. Siellä on kyllä ollut sähköautopaikkoja, mutta taas tuli säästöä...
Olen nähnyt samanlaisen tapauksen marketin autohallissa. Auton merkkiä en muista, mutta oli iso kallis maasturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin käytän voipakkauksen kääreitä voiteluun. Miksei?
Koska veitsikin on keksitty.
Minä en ole pihi, mutta käytän voipakkauksen käärettä vuoan voiteluun. Ei se veitsellä onnistu niin hyvin. Jos ei ole tyhjää voipakkausta, laitan voita leivinpaperiin, jolla voitelen.
Minä käytän vuokasprayta. Siihen tarkoitukseen kehitetty tuote.
Siis huolehdit siitä, että saat mahdollisimman paljon syöpää aiheuttavia lisäaineita. Hienoa!
Mahdollisimman paljon?
Vuokasprayta käytetään teollisuudessakin ihan varmasti ja kaikessa, vai luuletko että ne jossain isossa leipomossa tuhraa voipapereiden kanssa? Joten saat niitä lisäaineita joka tapauksessa ja minkähän verran luulet jossain muutamassa suihkauksessa vuokasprayta olevan syövän aiheuttajia?
En noin muutenkaan usko, että elintarvikkeissa, joita saa ostaa kaupasta, olisi varteenotettavia ihmistä vahingoittavia myrkkyjä. Ja kyllä niitä pitää sitten käyttää valtavat määrät, että niillä itseensä sen syövän saa istutetuksi. Syöpää on ollut satoja vuosia ennen vuokaspraytakin. Nykyään ollaan hyvin tietoisia ja tarkkoja elintarvikkeiden kanssa.
Ja mitenkäs se olikaan sen voin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin käytän voipakkauksen kääreitä voiteluun. Miksei?
Koska veitsikin on keksitty.
Minä en ole pihi, mutta käytän voipakkauksen käärettä vuoan voiteluun. Ei se veitsellä onnistu niin hyvin. Jos ei ole tyhjää voipakkausta, laitan voita leivinpaperiin, jolla voitelen.
Minä käytän vuokasprayta. Siihen tarkoitukseen kehitetty tuote.
Siis huolehdit siitä, että saat mahdollisimman paljon syöpää aiheuttavia lisäaineita. Hienoa!
Mahdollisimman paljon?
Vuokasprayta käytetään teollisuudessakin ihan varmasti ja kaikessa, vai luuletko että ne jossain isossa leipomossa tuhraa voipapereiden kanssa? Joten saat niitä lisäaineita joka tapauksessa ja minkähän verran luulet jossain muutamassa suihkauksessa vuokasprayta olevan syövän aiheuttajia?
En noin muutenkaan usko, että elintarvikkeissa, joita saa ostaa kaupasta, olisi varteenotettavia ihmistä vahingoittavia myrkkyjä. Ja kyllä niitä pitää sitten käyttää valtavat määrät, että niillä itseensä sen syövän saa istutetuksi. Syöpää on ollut satoja vuosia ennen vuokaspraytakin. Nykyään ollaan hyvin tietoisia ja tarkkoja elintarvikkeiden kanssa.
Ja mitenkäs se olikaan sen voin kanssa?
Jep, syövän voi saada vaikka tekisi kaikki oikein. Eikä sitä välttämättä tule vaikka tekisi kaiken "väärin". Ja kunnollinen voikin on turvallisempi kuin jotkut kevytlevitteet, joihin öysätään ties mitä lisäaineita sen koostumuksen parantamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä työnantaja tarjoaa kahvin ja teen. Aamulla ja iltapäiväkahvin aikaan. Ongelma on työkaverit, jotka näissä nuukailee. Kahvia ei raaskita keittää kunnolla, vaan aina on naftit lukukupit. Voi sitä päivää kun kahvia on jäänyt pannuun yli. Kauhea päivittely kun menee hukkaan. Yhteisiä tarjottavia on aina kaapissa, mutta niitä ei saa sieltä ottaa kun vasta siinä kohti kun päiväykset paukkuu, tai oikeammin ei edes silloin. Sittenpä niitä heitetään roskiin, tosin vasta sitten kun ovat tyyliin vuoden vanhoja. Mulle aina naputtavat kun en tuo kotoa eväitä vaan käyn muualla/muualta syömiseni. Onkohan se heiltä sekin pois?
Tästä tulee mieleen mummoni, joka teki aina kauheat määrät ruokaa, ja sitten sitä piti syödä kaikki, kun ei saanut heittää ruokaa roskiin. Piti syödä itsensä äjellyksiin ja maha kipeeksi.
Ja sitten oli hyvä, kun joku pieni piimän loppu purkin pohjalta piti juoda pois, eikä vain kaataa viemäriin. Mitä väliä sillä oli, heittääkö jonkun lopun tilkan viemäriin vai mahaan, kun ei kuitenkaan tehnyt mieli juoda mitään? Yhtä "hukkaan" menee kummassakin.
Loppujen lopuksi on aika vaikeeta elää niin, että ei mitään koskaan menisi hukkaan. Ei meillä koirakaan kaikkea aina syö. Opeta nyt sitten sitä, että se on syötävä! Se ei jotain jättämäänsä syö, vaikka nälässä pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi setämies kuivattaa teepussit ja käyttää uudestaan kolme kertaa hän myös syö kak kaan sa koska on vegaani ja se on kuulemma terveellistä.
Yööööök! Kakka ei voi olla terveellistä! Siinähän on kolibakteereja.
Pissa sen sijaan on kuulemma heti ulostultuaan puhdasta ja desinfioivaa ja sitä on jossakin tilanteissa käytetty ihan lääkkeeksi johonkin, siis juotuna. Mutta se pitää sitten olla ihan tuoretta. Yksi kaverini sanoi aamupissallaan hävittäneensä syylät sormistaan. En kysynyt, että miten kauan niitä sormia sitten piti pissaisena pitää, vai pesikö ne heti sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pussi kirjoitti:
kun pussi on korjattu.
Mä paikkaan myös muovipussin reiät teipillä. Teipin otan työpaikan toimistotarvikekaapista. Enkä mä edes osta muovipusseja vaan niitä tulee milloin mistäkin ilmaiseksi.
Työpaikathan ne on sellaisia pikkutarvikkeitten varastoja, kukapa nyt ei silloin tällöin käyttäisi omiin tarkoituksiinsa milloin mitäkin. Ja lisäksi ainakin meidän työpaikalla heitetään helposti poistettaviin jotain sellaistakin, millä on vielä kotona ihan hyvin käyttöä. Esim. muovikoteloita, joiden tilalle otettiin muka parempia, siis kaikki vanhat roskiin. Mappeja, jotka on "väärän värisiä" tai muuten vaan ei tarvita. Ja niin edelleen.