Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
2041/2134 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?

Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.

Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.

Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.

Me asutaan eteläpohjanmaalla, ja kun lähdetään Helsinki-Vantaan lentokentältä aamulennolla, mennään aina lentokenttähotelliin edellisenä iltana, yleensä sinne Glo-hotelliin, joka on lentokentällä, jos vain tilaa on. Olemme järjissämme ja meillä on normaalit tulot. Ei olla köyhiä. Mukavampihan se on nukkua yönsä rauhassa kuin lähteä aamukahdelta ajamaan pitkää matkaa kotoa helsinkiin.

Turvatarkastuksen jälkeen kannattaa ostaa puteli "taxfreestä" ja käydä hörppimässä vessassa, ja ostaa pieni kalja noin muodon vuoksi niin pääsee lomatunnelmaan.

En ole koskaan tajunnut tuota lentokenttäkaljajuttua. Mulle ei tuota mitään vaikeuksia mennä vesiselvänä lentokoneeseen. Ulkomaillekaan en mene ryypiskelemään. Jos matkan ainoa tarkoitus on vetää lärvät niin miksi maksaa sellaisesta satoja tai tuhansia euroja?

Vierailija
2042/2134 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nuukat ihmiset ovat h*lvetin ärsyttäviä! Sekin on jonkinlainen sairaus mun mielestä.

Olen katkaissut välit kaikkiin sellaisiin tyyppeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/2134 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kanssa kaikki supersaidat ihmiset. Rahaa on kuin roskaa muttei kavereille tarjota mitään. Olisi kiva joskus päästä käymään heidän mukanaan esim. Pariisissa tai Milanossa. Mutta ei, kuulemma nin kalliita lentoliput tarjota. Muutaman satanen tai tonni businekseen ei niille tuntuisi missään.

Vierailija
2044/2134 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkassa kävelee viiksekäs ruskeahiuksinen mies jolla on ollut sama kesätakki varmaan parikymmentä vuotta.

Semmoinen beigen värinen, jonka väri on haalistunut.

Monta kertaa olen halunnut käydä juttusille ja kysyä takin tarinaa.

Vierailija
2045/2134 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotkassa kävelee viiksekäs ruskeahiuksinen mies jolla on ollut sama kesätakki varmaan parikymmentä vuotta.

Olet kuin minä. Katselet, näet ja juttelet tuomitsematta. Mun suurin ongelma on se, että tulen kaikkien kanssa juttuun ja keskiporras ei kestä sitä. Siksi sain potkut. Tiesin firmasta kaiken ja esimiestaso koki mut uhkaavaksi.

Vierailija
2046/2134 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin minä. Katselet, näet ja juttelet tuomitsematta. Mun suurin ongelma on se, että tulen kaikkien kanssa juttuun ja keskiporras ei kestä sitä. Siksi sain potkut. Tiesin firmasta kaiken ja esimiestaso koki mut uhkaavaksi.

Jos tulet kaikkien kanssa juttuun, niin tiedät kaikkien työntekijöiden ajatukset. Todennäköisesti tiedät yritysjohtoa paremmin.

Vierailija
2047/2134 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoa eläkettä nostava, sijoitusasuntoja omistava anoppini tuli lomalta ja toi tuliaisiksi kahdelle pojalleni marketin sukkapaketin PUOLIKSI, kaksi paria per nuppi. Eikä edes mitään kivoja kuviosukkia vaan tavallisia yksivärisiä. Siinä vaiheessa oli vaikea pitää naamaa peruslukemilla. Olisi jättänyt tuomatta mitään, tuonhan voi pitää melkein kettuiluna.

Vierailija
2048/2134 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin säästö jää polttoaineeseen :)

Vierailija
2049/2134 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman oikein pihin ihmisen ja ennenpitkää heistä molemmista paljastui se että pyrkivät hyötymään toisista taloudellisrsti edes jollain, vähäiselläkin tavalla. Se oli ikävää huomata ja yhteydenpitä on rajoittunut lähinnä muutamiin viestittelyihin vuodessa ja jouluntoivotuksiin.

Vierailija
2050/2134 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan töissä sellanen elämäntapasäästäjä joka veti ihan joka ikisen asian (muka vitsinä) jollain tapaa rahaan. Hän oli nelikympisenä sinkku ja joku kiusotteli häntä että mee nyt festareille ettimään muija ittelles. Hän vetosi heti siihen että ei oo varaa ottaa muijaa ku tulee niin kalliiks. Jne.

Oli myös yleisesti tiedossa että ko tyyppi kerää talon neukkareista syömättä jääneet tarjottavat ja syö nitä eväinään koska ei raski käyttää viereistä lounasravintolaa jossa edullinen peruslounas. Hän oli myös joskus murjasdut vitsin että hän vie kokouspullat kotiinsa pakkaseen ja tarjoo sitte vieraillen ni ei tarvii ite ostaa.

Joskus kun talo tarjos lounaan, hän tuli aina tietysti syömään ja teki ravintolan leipäpöydästä sämpylöistä tai leivistä eväät iltapäiväks tai illaks kotiin.

Tää alko olla jo ihan vitsi meillä ja vähä säälikski kävi.

Vierailija
2051/2134 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan, joka käyttää auton ilmastointia helteelläkin ainoastaan muutaman minuutin liikkeellelähdöstä.  Tulee kuulemma kalliiksi....  Jos ryhmämatkalla pysähdytään kahville, ostetaan kyllä kaksi pikkikuppia kahvia mutta vain yksi rinkelimunkki, jokamjaetaan...

Vierailija
2052/2134 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leea kirjoitti:

Punalappuisten tuotteitten ostaminen ei ole nuukuutta vaan järkevää säästöä. Me varakas lapseton paris-kunta ostamme aina sopivia ale-ruokia nähdessämme, pakastimeen tai heti laitettavaksi. Minä käytän

pitkisten alla risaiset sukkahousut, leikkaan reikäiset teräosat pois niin saan niistä legginsit.

Kotiasuna iankaikkiset kulahtaneet vaatteet. Ulkoisesta habituksestani ei kukaan voisi päätellä

varakkuuttani- ihmisten ilmoilla sentään siisti asu!

Mitä jos vaikka loukkaat itsesi päivän aikana, ja joudut lääkäriin, jossa joudut riisuuntumaan. Hieno, siististi pukeunut nainen riisuu pitkät housut pois ja alla ovat reikiintyneet sukkahousut.

Olin itse aikoinaan ekg:n ottajana, ja on kyllä ikuisesti jäänyt mieleen, kun yhdellä nuorella naisella oli alushousut, jotka olivat täynnä isoja reikiä.

Vierailija
2053/2134 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaita, itsekkäitä, oman edun tavoittelijoita.

Vierailija
2054/2134 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautaa ne sun suikalees on kuitenkin.

Vain jos paikallinen Reko-luomuyrittäjä kusettaa kun kertoo teurastaneensa lihakarjastaan härän. Voi voi, ottiko toista kateuspuuska noin pahasti? Ota keksi, ruma lapsi, äläkä itke.

Tiedätkö mikä on härkä? Suomessa on aniharvoin härkiä. Sonneja ne on mutta kukapa sitä ostaisi sonninpihviä. Niinpä nimi on häränpihvi.

Kyllä se härkänä myytävä liha on nautaa.

Vierailija
2055/2134 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leea kirjoitti:

Punalappuisten tuotteitten ostaminen ei ole nuukuutta vaan järkevää säästöä. Me varakas lapseton paris-kunta ostamme aina sopivia ale-ruokia nähdessämme, pakastimeen tai heti laitettavaksi. Minä käytän

pitkisten alla risaiset sukkahousut, leikkaan reikäiset teräosat pois niin saan niistä legginsit.

Kotiasuna iankaikkiset kulahtaneet vaatteet. Ulkoisesta habituksestani ei kukaan voisi päätellä

varakkuuttani- ihmisten ilmoilla sentään siisti asu!

Mitä jos vaikka loukkaat itsesi päivän aikana, ja joudut lääkäriin, jossa joudut riisuuntumaan. Hieno, siististi pukeunut nainen riisuu pitkät housut pois ja alla ovat reikiintyneet sukkahousut.

Olin itse aikoinaan ekg:n ottajana, ja on kyllä ikuisesti jäänyt mieleen, kun yhdellä nuorella naisella oli alushousut, jotka olivat täynnä isoja reikiä.

Minä olin vasta päivystyksessä ja harmittelin säärikarvojani. Mutta kun muistin miksi siellä olen, niin vaatteet lähti ja ajattelin, että ei tää ole seksikkyyskilpailu vaan sairaanhoitoa. Pihiydestä ei tosin johtunut, joten pahoittelut kun meni asian vierestä.

Vierailija
2056/2134 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa aina 80km/h, myös moottoritiellä.

Vierailija
2057/2134 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piheys ja ekologisuus laitetaan niin usein samaan kastiin.

Minulla on pienessä rivitalopihassa 8 isoa sinistä muovikanisteria, niitä isoja ja rumia.

Ovat sijoitettu laudoituksen taakse, 2 eri paikassa.

Olen jo jonkin aikaa laittanut lunta näihin saaveihin/ämpäreihin, mitä nämä ovatkin. Talvella tietenkin.

Saavit ovat rännien alla ja kerään sadeveden. Talvella laitan jääkaappiin täyden ämpärillisen lunta ja sulaneen veden käytän vessan vetämiseen.

Meidän koti sijaitsee lähellä parkkipaikkaa. Voin ottaa ämpärillisen vettä ja putsata parkkipaikkaa. Esim kun oli jäljellä pieniä jääkohtia, naputtelin jäät pois ja harjalla harjasin pihaa.

Tykkään puuhastelusta ja tätä parkkipaikan putsaamista tein ihan mielellään.

Tietenkin tämä, kun vessaan ei mene hirveesti vettä, näkyy vesilaskussa.

Juttelin aiheesta kollegani kanssa, meillä arvomaailmat ovat poikkeavat.

Lumen sulatan jääkaapissa, koska se on fiksuinta.

Kollegani pitää tapaani hölmönä ja on keksinyt kaikenlaisia väitteitä miksi sulatettu lumi ei käy vessaan.

Onneksi vaihtoehtoja on.

Lumi sulaa huomattavasti nopeammin huoneenlämmössä. En myöskään laittaisi mitään epämääräisiä lumiastioita jääkaappiini.

Ulkoa tuodun lumen tai jään sulattamisella jääkaapissa voi ainakin teoriassa säästää jääkaapin sähkönkulutuksessa ja siten myös rahassa. Hyvin pieni säästö, joitakin eurosenttejä arvelen.

Sen sijaan lumen sulattaminen sisällä lisää energiankulutusta eli tuhlaa rahaa.

Tässä jutun juuri on veden säästäminen. Sangollisesta lunta ei vettä paljoa tule, mutta yksin asuessa sekin riittää

10 litraa vettä (kylmävetenä hanasta) maksaa noin 4,5snt. Lumesta sulattaminen maksaa enemmän, johtuen energiankulutuksesta.

Muutamaan kertaan olen asian jo kertonut. En tee tätä säästääkseni rahaa, vaan säästääkseni puhdasta vettä.

Luin papereita, joissa kerrottiin paljonko vessanpytyn vetäminen vie vettä. Ja katsoin pihalla olevaa lumikasaa.

Ainoa yllätys tässä oli lumen sulaminen.

Ämpärillinen lunta jääkaapissa sulaa hitaasti, sillä huuhtelee vessan kerran.

Kun kymmenen litran ämpärin täyttää lumella  huolellisesti painamalla. niin siitä on sulaneena jäljellä 1-2 litraa vettä, joka kaupunkioloissa on aika usein likaista.

Vierailija
2058/2134 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on todellinen luonnonystävä ja ympäristöteon tekijä, koska käyttää tavarat loppuun, eikä kuormita maapalloa hankkimalla turhaan uutta. Ei vouhota somessa, vaan konkreettisesti omalla toiminnallaan auttaa luontoa ja ympäristöä.

Vierailija
2059/2134 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräät pula-ajan kasvatit syövät tarvittaessa myös vanhentunutta ruokaa (mitään ei heitetä roskiin!) ja ottavat matokuurin silloin tällöin. Tulee kuulemma pirteämpi olo!

(Tieto on parinkymmenen vuoden takaa, mutta en ihmettele, vaikka meno jatkuisi edelleen tällaisena.)

Ja ostavat tarjouksesta uutta tilalle, joka sitten syödään vanhentuneena. Kahvipöytään laitetaan runsaasti tarjottavaa pakasteesta sulattaen, josta syömättömät sitten pakastetaan uudelleen ja sulatetaan seuraavalle kahville uudelleen. Nähty on.

Nähty on. Silloin 20 v sitten...

Vierailija
2060/2134 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se nuukuus ilmenee vain yksittäisissä asioissa mutta kertonee kuitenkin perusluonteesta. Kerran autoin tuttavaa kissan korvapunkkien hoidossa. Ennen lääketippoja oli saatava se töhnä pois korvasta. Tuttavani ojenteli pumpulipuikkoja ja minä puhdistin ja taisi olla toinen puikko menossa, kun hän hätääntyneenä kyseli, voisiko samaa puikkoa käyttää useamman kerran. En vastannut ääneen vaan pelkästään mulkaisin tyypin hiljaiseksi.

Kotisairaanhoitaja kertoi korona-aikana yhden asiakkaan ihmetelleen, että eikö hänen, siis asiakkaan itsensä sopisi käyttää sitä samaa maskia kaikkina niinä kolmena kertana päivässä, kun kotihoito hänen luonaan sen muutaman minuutin kerrallan piipahti. Minun mielestäni olisi voinut käyttää, kotihoidon mielestä ei. Ja maskit piti potilaan hankkia itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän