Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
2061/2134 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin käytän voipakkauksen kääreitä voiteluun. Miksei?

Koska veitsikin on keksitty.

Minä en ole pihi, mutta käytän voipakkauksen käärettä vuoan voiteluun. Ei se veitsellä onnistu niin hyvin. Jos ei ole tyhjää voipakkausta, laitan voita leivinpaperiin, jolla voitelen.

Minä käytän vuokasprayta. Siihen tarkoitukseen kehitetty tuote.

Vierailija
2062/2134 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo ei osta työpaikalle kahvia, koska ei itse juo kahvia. Kolme naispuoleista työntekijää ostaa sinne omat teensä. Minä kahvini. Pomo keittää kaikenmaailman vierailleen kahvit minun kahveistani. Ei ole kysynyt lupaa, keittää vaan, no siis suodattaa.

Pistä kahvisi piiloon, äläkä jätä pomon ulottuville. Mistäs sitten kahvinsa vieraille keittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2063/2134 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Otan kauden kaulaliinat, pipot ja hanskat itselleni ja perheelleni aina löytövaatelaatikosta

- Junalla menen pummilla pysäkin tai kaksi. Junasta saa usein myös wc-paperia. Tämä paperi säilytetään lukitussa kaapissa kotona. Sitä annetaan pyynnöstä hädän mukaan 1-3 palaa.

- Kahviloista saa serviettejä ja WC-paperia

- Kerään pulloja. Joskus voi tärpätä mm. keräyseväät

- Koko perhe pissaa ulkona. Näin vessaa ei tarvitse vetää pienen hädän takia

- Emme varsinaisesti lämmitä asuntoa erikseen. Pienessä asunnossa ihmisistä tulee lämpöä jonkin verran. Kovilla pakkasilla toki olohuonetta lämmitetään tunti-kaksi päivässä. Tällöin nukumme siellä

- Tarjoukset hyödynnetään, sekä maistiaiset. Kun anelee useamman kerran, voi saada suuremman maistiaisen tai jopa koko palan leipää (onnistunut muutaman kerran)

- Lataan kännykät, tietokoneet, miehen partakoneen jne kyläillessä tai naapuritalon rappukäytävässä

- Kylmällä vedellä peseytyminen virkistää. Vettä lämmitetään vain ruoanlaittoon. Jos vaatteita pestään, pesuvesi kierrätetään. 

- Käytämme sianrakosta tehtyä valaisinta varastossa (kuulostaa toki sairaalta mutta toimii! Googleta jos et usko!)

- Kahviloista saa vain kerran käytettyjä teepusseja

- Jaamme WLANin naapurin kanssa. Tietokoneet on koottu jätelavan löydöistä

- Lasten vaatteet saa usein keräyslaatikosta. Hoikka ihminen mahtuu aukosta helposti. Oma hame ja  vaatteet käytettynä.

- Ihmiset on uskomattoman avuliaita, esim. tien varrella voi helposti saada tilkan bensaa, kun leikkii että bensa loppunut. Monella varakannu autossa

- Ruoka-aineet saa kätevästi dyykkaamalla

- Leipäjonosta saa myös muutakin kuin leipää

- Ammattikouluissa voi tomeran näköisenä käydä syömässä

- Kerrostalossa asujille vinkki: Jatkojohto rapusta tai kellarista tietää eurojen säästöä. Voi tosin käyttää vain öisin!

- Sosiaalitoimen ennaltaehkäisevällä tuella lomat ja reissut

- Jotkut siivoojat antavat pesuainetta tilkan, kun anelee. Termoskannussa kulkee kätevästi.

- Vettä saa huoltoasemilta ohi ajaessa mm. ruoanlaittoa varten

- Tuulilasin pesimellä voi pestä koko auton

- Lähes kaikki mahdollinen palaa takassa!

- Naapuri yleensä suostuu lainaamaan vaikka ja mitä

- Metsästä löytyy ajoittain vaikka ja mitä syötävää, kun on luova

- Lapsille pakastusrasiat mukaan kouluun ruokaa varten (niin aikuisetkin saa)

Kirjoittaisin enemmänkin, mutta säästelen akkua. Pääsen lataamaan akun vasta torstaina. Ei provoja, vaan tehokkaita säästövinkkejä!

Haisu talon ympärillä lienee melkoinen, kun koko perhe käy kusemassa monta kertaa vuorokaudessa pihalla. Mutta se on kyllä totta, että vettä siinä ei kulu. Jos vessapaperia ei anneta mukaan ulkopissalle ainakaan naispuoleisille perheenjäsenille, ovat alushousut kusessa ja niistä kertyy sitten ylimääräistä pyykkiä, kun sitten kerran kuussa työpaikan pesukoneilla pestään perheen pyykit. Ehkä tarvitsee muutamat ylimääräiset kalsarit, mutta ainakin pyykin maksaa työnantaa. 

Vierailija
2064/2134 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni rötkyää keskimäärin 40 vuotta vanhoissa vaatteissa. Syö mustikoita ja puolukoita ja sieniä, koska ne ovat ilmaisia. Ei osta ikinä mitään ylimääräistä. Tiskiharjassaan on noin kolme karvaa jäljellä. Ajaa pyörällä 20 kilometriä, koska bussilippu maksaa. Laahaa löytämänsä tavarat kotiin. Luultavasti dyykkaisi, jos siihen olisi täällä mahdollisuus. Ihan käsittämättömän saita ihminen, mutta; sen lisäksi hän kyllä auttaa jo aikuisia lapsiaan taloudellisesti, eikä yritä hyötyä muista.

Vierailija
2065/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkun perhe etelä-pohjanmaalla ja asuvat kohtuu matkan päästä huvipuisto power parkkia ja isä ja äiti ei vie lapsiaan huvipuistoon ikinä koska on kuulemma niin kallista. Vanhemmat ovat ihan ok-palkkaisissa töissä.

Powerparkissa alle 130-senttiselle ranneke 32 euroa, kertalippu 6 euroa ja yli 130-senttiselle ranneke 42 euroa, kertalippu 8 euroa. Aikuisille pelkkä sisäänpääsy 7 euroa.

Vierailija
2066/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo ei osta työpaikalle kahvia, koska ei itse juo kahvia. Kolme naispuoleista työntekijää ostaa sinne omat teensä. Minä kahvini. Pomo keittää kaikenmaailman vierailleen kahvit minun kahveistani. Ei ole kysynyt lupaa, keittää vaan, no siis suodattaa.

Piilota kahvit tai laita lasku perästä - eihän tuommoinen nyt vetele pitemmän päälle..kerran, pari vielä ymmärtää..

Eiköhän se olisi tämän ainoan kahvinjuojan nyt vain syytä pistää lukkojen taakse kahvinpurunsa.

Vierailija
2067/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin haiskahtaa että iso osa täällä on jälleen kerran vaan kateellisia

Vierailija
2068/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pesuaineena vain palasaippua. Sillä pestään kaikki hiuksista varpaisiin:) Toimii ja on halpaa. Minulla ja tyttärillä kaikilla luonnolliset, pitkät ja paksut hiukset:) Ei ole käsitelty millään. Teen kerran kuukaudessa öljyhoidon oliiviöljyllä keittiöstä:) En suosittele käsitellyille hiuksille.

Köyhät haisee palasaippualle.

Vierailija
2069/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pihi, mutta tarkka kirjoitti:

kitu kirjoitti:

Meidän lapset saa sitten ikuisen trauman, koska me ei koskaan syödä huoltsikoiden sotkuja.

Lähdetään viikonloppuna kylään 300 km päähän ja lapset jo suunnittelee, mitä eväitä ostetaan. He saavat siis etukäteen päättää 'herkut' mukaan: kinkku- ja juustosämpylöitä, täysmehua, omenaa, banaania...

Olen varmaan tosi saita, mutta saadaan neljän hengen upeet herkkueväät sillä hinnalla, mitä huoltsikalla maksaan yhdet sämpyläkahvit.

Ollaan lähdössä lasten kanssa Viroon ja myöhemmin Tukholmaan. Aivan intona miettivät, mitä herkkuja ostavat evääksi. Teen itse patongit mukaan, hedelmät, mukaan keksit ja muut naposteltavat myös. Ei viitsi joka mieliteosta jonottaa kassoilla. Commodoressa tai sviiteissä matkustetaan, siellä myös kahvit ja naposteltavat, kun omat loppuu. Luksus-aamupala kuuluu hintaan, tonnin hytti ei ole ongelma, eikä omat eväät. Haluan myös itse valita, mitä napostelen.

Miksi kommentoit? Ketjun aihe oli supersaidat ihmiset, piheistä piheimmät. Jos olisit supersaita, matkustaisitte kansipaikoilla omine eväineen ilman hyttiä.

Vierailija
2070/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta ei osta koskaan toisilleen syntymäpäivänä tai nimipäivänä lahjaa, kukkia, kakkua, ylipäätään mitään mikä maksaa.

Vierailija
2071/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapariskunta ei osta koskaan toisilleen syntymäpäivänä tai nimipäivänä lahjaa, kukkia, kakkua, ylipäätään mitään mikä maksaa.

Ei mekään, varakas pariskunta, osteta toisillemme lahjoja.

Ei johdu pihiydestä vaan katsottu tarpeettomaksi. Kaikki tarpeellinen kyllä ostetaan eikä pihistellä.

Vierailija
2072/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että oon jo kirjoittanut tän vuosia sitten?  Mutta siis oltiin vieraana rippijuhlissa kauheassa hellesäässä. Ihmiset oli kuin sillit suolassa ja lämpötila olkkarissa varmaan 60 astetta. Mutta ilmalämpöpumppua ei pistetty päälle... siinä oli kyllä piheyden huippu.  =O

Vierailija
2073/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuorena mentiin kaverini autolla, niin maksoin bensarahaa.

Sitten kun ajoi autonsa ojaan romuksi ja minä olin jo ostanut oman rottelon, mentiin minun autollani. Bensarahaa ei ollut hänellä antaa kun pitää säästää auton ostoon. Kovin monta kertaa en viitsinyt kyyditellä.

Kuulin myöhemmin, että vippejä oli sinne tänne ja alkoholiongelma.

Vierailija
2074/2134 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seppo81 kirjoitti:

Riittää 2-5 min. veden laskeminen pesytymiseen. Olen kokeillut. Hanan saa kiinni saippuoinnin ajaksi. Turhaakin turhempaa lotrata puhdasta juomavettä viemäriin. Isossa perheessä tekee isoja summia vuodessa. Meillä oli vaimon veli asumassa melkein vuoden. Jos kaikki olisivat käyttäneet vettä yhtä paljon, viisihenkisen perheemme vesi- ja vedenlämmityksen lasku olisi kohonnut vuodessa n.1000e. Ei se kaada taloutta, jos käy pesulla, vaan kuinka kuumaa vettä käyttää ja kuinka kauan. Ne joilla on kiinteä vesimaksu, eivät tätä ymmärrä. Se on kallista lämmittää sähköllä 15minuutin kuumat suihkut.

Jos viisihenkinen perheemme kävisi aamuisin 15min kuuman suihkun vuoden ajan ja muuten käyttäisi vettä samalla tavalla, kuin ennenkin tulos olisi seuraava. Nykyinen veden kulutus 120m3/vuosi--nousisi yli300m3:iin/vuosi, eli meidän veden hinnalla kuluineen 360eurosta yli1000 euroon+ lämmitys nykyisesta n3000kwh(n330e)  yli 1000 euroon suoralla sähkölämmityksellä. Eli säästämme yli 100e kuussa pelkästä vedestä ja sama säästö tulee lämmityssähköstä ja ruoasta 200e normiperheeseen verrattuna. Ei palele, eikä tarvi olla likaisena, eikäö nälissään. Kulutusta järkevöittämällä, säätämällä ja itse tehden vois säästää isoja summia pitämättä sitä saituutena. SILLOIN ON SAITUUTTA, JOS SIITÄ ON HAITTAA OMALLE TERVEYDELLE, ympäristölle tai asunnolle (liian vähän ruokaa/huonoa ruokaa) jne.

Ehtii 2-5 minuutissa peseytyä, mutta vain jos peseytyy pelkällä vedellä, eikä sillä saa hiuksia puhtaiksi. Sitä paitsi asiantuntijat sanovat, että useimmat ihmiset käyttävät liian vähän aikaa shampoon huuhtelemiseen hiuksista. Shampoota jää hiuksiin ja päänahkaan.

Toki voi ajella hiukset kokonaan pois, jottei tarvitse shampoota lainkaan.

Otin justiin ajan omassa suihkussa käynnistä. Pesin hiukset shampoolla ja vartalon pesin saippualla pesusienen kanssa. Aikaa meni 3 minuuttia.

Vierailija
2075/2134 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini aikoinaan kun pesi pyykkiä laski vettä suihkulla koneeseen että säästäisi sähköä ja vettä. Tosin tämä hyöty meni harakoille kun molemmat kuului kiinteänä summana vuokraan siihen aikaan. Ja asunto oli täynnä tavaraa kun mitään ei saanut heittää pois.

Mun äiti neuvoi tämän suihkulla vettä pyykkikoneeseen, kun asuttiin ensimmäisessä asunnossa opiskelijoina ja oli sellainen päältätäytettävä pesukone. No pari kertaa ehdittiin temppu tehdä, niin pesukone meni rikki.

Vierailija
2076/2134 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ambomaa kirjoitti:

Kannattaa olla pihi.Tääkin alkanut.Tuolla oli kommentteja nykyään sukat,alushousut maksaa paljon,joskus sai 1,50€..nyt hinta haitari 5€-alkaen ties mihin..€.Itse voi tehdä remppoja jos osaa ees omasta mielestä.No mun piheys ruokaa ostan ,mut tarkka siinnäkin.Säästän kaikessa ,sähkö,vesi.Sähkö jouluvalot ei korista ulkona,patterivaloja löytyy mieti kuinka paljon saa,sähkönsiirrolla pattereita 230€.-500€ .Siirtonsa.Mökil oo sähköö.Ja kotona pistän sähkön kii kesäksi,pakaste talviaikaan käytössä.Monessa voi säästää.Kauppa käydään 1-2kert,viikko.Mistään ei varmaan ole pulaa.Suomihan on kallis maa,köyhä maa kun palkkoja ajattelee,palkkojen pitäisi olla vähintään 5000€,sittenkin saisi piheillä riittääkö sekään.Entä voisko asuu asuntovaunussa,tai muuttaa ihan maasta,ajattelin joskus pordugalia.

Pihistelit myös välilyönneistä ilmeisesti :D

7-kymppinen isäni vastasi ulkomailta laittamaani pitkään tekstiviestiini "Ok". Selvisi, että hän luuli, että tekstiviesi ulkomaille on sitä kalliimpi, mitä enemmän merkkejä viestissä on.

Vierailija
2077/2134 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kutsui juhliin ja kaikkien piti maksaa sentilleen oma osuus takaisin niistä tarjottavista mitä siellä oli. Ja ei siellä ollu kuin sipsejä, niihin dippi ja hiukan jotain sangriaa. Siis kun sanon, että sentilleen, niin tarkoitan sitä. Kaikilta pulitettiin joku 4,25€.

Vierailija
2078/2134 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?

Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.

Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.

Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.

Me asutaan eteläpohjanmaalla, ja kun lähdetään Helsinki-Vantaan lentokentältä aamulennolla, mennään aina lentokenttähotelliin edellisenä iltana, yleensä sinne Glo-hotelliin, joka on lentokentällä, jos vain tilaa on. Olemme järjissämme ja meillä on normaalit tulot. Ei olla köyhiä. Mukavampihan se on nukkua yönsä rauhassa kuin lähteä aamukahdelta ajamaan pitkää matkaa kotoa helsinkiin.

Turvatarkastuksen jälkeen kannattaa ostaa puteli "taxfreestä" ja käydä hörppimässä vessassa, ja ostaa pieni kalja noin muodon vuoksi niin pääsee lomatunnelmaan.

Aivan klassinen homma on ostaa lentopullo koneeseen. Ja vielä sixpack lonkeroa/kaljaa.

Tätä teki myös isäni, vaikka oli hyvin menestynyt taloudellisesti.

Nykyään moni varaa suoraan all inclusive loman, mihin kuuluu myös alkoholipitoiset, tällöin ei tarvi miettiä maksaako juominen.

---

Miinuspuolena on että pienyrittäjien ravintolat näivettyvät, eivätkä turistit vaivaudu kiertelemään.

Tämäkin on ongelma, sillä monipuolinen ravintolatarjonta on elämän suola.

Vierailija
2079/2134 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin säästäväinen. Käytän vaatteet aina loppuun ja ostan ruokaa harkiten, ettei sitä päädy koskaan roskiin. Pienimoottorisella autolla ajan vain pakolliset ajot. En ole koskaan lomaillut ulkomailla tai lentänyt lentokoneella. Ainoa asia mistä en tingi on iso 65" TV ja elokuvien suoratoistopalvelu, koska rakastan elokuvien katselua.  Vaikka olen säästäväinen, niin elän omasta mielestäni onnellista elämää.

Niin. Käytät rahaa asioihin, joita pidät itsellesi tärkeinä. Samoin tekevät muut. Esim. itse en tarvitse televisiota ollenkaan ja olen aivan sivutustynyt ja korkeakoulutettu henkilö.

Vierailija
2080/2134 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin säästäväinen. Käytän vaatteet aina loppuun ja ostan ruokaa harkiten, ettei sitä päädy koskaan roskiin. Pienimoottorisella autolla ajan vain pakolliset ajot. En ole koskaan lomaillut ulkomailla tai lentänyt lentokoneella. Ainoa asia mistä en tingi on iso 65" TV ja elokuvien suoratoistopalvelu, koska rakastan elokuvien katselua.  Vaikka olen säästäväinen, niin elän omasta mielestäni onnellista elämää.

Niin. Käytät rahaa asioihin, joita pidät itsellesi tärkeinä. Samoin tekevät muut. Esim. itse en tarvitse televisiota ollenkaan ja olen aivan sivutustynyt ja korkeakoulutettu henkilö.[/quote

Ja olen kirjoitustaitoinen äskeisestä virheestä huolimatta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi