Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.
Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.
Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.
Musta on kylllä vähän narsistista, ja jopa saitaa olettaa että työnantaja maksaisi sinulle kahvit. Aikuinen ihminen maksaa itse kahvinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.
Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.
Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.
Musta on kylllä vähän narsistista, ja jopa saitaa olettaa että työnantaja maksaisi sinulle kahvit. Aikuinen ihminen maksaa itse kahvinsa.
Toki aikuinen maksaa itse kahvinsa, mutta samaan hengenvetoon voi miettiä, että aika halpa keino pitää työntekijät edes perustyytyväisinä. Pitääkö työpaikalle tuoda omat vessapaperit ja käsisaippuatkin? Tai pyöräteline ja vesilasit?
Ja ei, mä en edes juo kahvia, mutta kiikutan omat vähän paremmat teet mukanani työpaikalle, koska en halua juoda Liptonia. Silti musta työnantajan kannattaa edes vähän panostaa viihtyisyyteen just vaikka kahvin, viherkasvien ja verhojen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on hauskoja. Itsekin olen mieheni kanssa melko pihi/säästäväinen tietyissä asioissa, mutta vastaavasti käytämme rahaa matkusteluun ja ravintolassa syömiseen.
Käymme n.5 min pikasuihkuissa, jotta säästyy vettä ja sähköä.
Kaupassa kankaiset kassit mukana, muovikasseja emme yleensä osta.
Kovilla yli 15 asteen pakkasilla verhot ovat kiinni ettei lämpö karkaisi.
Sisälämpötila kotona noin 20-21 astetta, että sähköä säästyy.
Sauna lämpeää ilmaisilla jämäpuilla, joita saamme sukulaisilta.
Ostan vaatteeni lähes ainoastaan kirppiksiltä. Pesuaineet ym. Tokmannin tarjouksista.
Kesällä sadevesitynnyrit pihalla, sieltä saan ilmaiset puutarhankasteluvedet.
20-21 astetta säästämistä? Meillä on ihan ilman pihistelyä jotain 18-19, mukavuuden nimissä jo kun muuten on liian kuuma. Pihi sukulainen pitää noin 12-14 asteessa taas talvisaikaan...
Siksi että yleisin huonelämpötila Suomessa on jotain yli 22 astetta. Lisäksi kylmillä lattioilla tuo 20-21astetta on ehdoton minimi jossa vielä viihtyy. Enkä ole niin sairaalloisen nuuka kuitenkaan että haluaisin palella kotonani (18-19 astetta) tai homehduttaa/pilata taloani (12-14 astetta).
Anteeksi vaan, mutta mistä tulee tuo kuvitelma, että lämpötila homehduttaa talon? Ymmärrän jos lämpötila menee minuksen puolelle niin, että vesiputket jäätyvät ja halkeavat.
Itse asun Espanjanjassa ja yleensä lämpö on täällä 20-46 astetta. En ole ikinä nähnyt Suomessa tällaista määrää hometaloja kuin täällä... Ja rakennesuunnittelu lukeneena voin sanoa: 12-14 asteen lämpötila ei todellakaan homehduta yhtään mitään vaan jokin aivan muu juttu.
Ja kun mä asuin Espanjassa niin kyllä ne nurkat alkoi homehtua, kun talven tullen kosteus kohosi ja lämpötila laski (sinne 10-14 tietämille). Ratkaisu homeongelmaan Espanjassa: raaputetaan näkyvimmät esiintymät pois ja pari kerrosta valkoista maalia päälle. Kun hankin pari irtolämmitintä ja kosteudenpoistajaa, niin talvien homeetkin kukkivat vähemmän, tosin sähkölasku nousi ja sulakkeet poksahtelivat jos yritti kuivata hiuksia samalla kun katsoi telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.
Oikeasshan anoppi on. Ei kenenkään tarvitse puolta tuntia suihkussa lorotella, se on hulluutta.
Ei pitkää tukkaa, johon pitää shampoon jälkeen hoitoainekin laittaa, ja sen vaikuttaa, parissa minuutissa pestä. Sit itse tykkään pesusienellä huolellisesti pestä iholta kuonan pois, sheivata karvat ja muutenkin nauttia lämpimästä vedestä ja mietiskellä suihkussa niin kyllä siellä se puoli tuntia usein menee.
Beilee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.
Oikeasshan anoppi on. Ei kenenkään tarvitse puolta tuntia suihkussa lorotella, se on hulluutta.
Ei pitkää tukkaa, johon pitää shampoon jälkeen hoitoainekin laittaa, ja sen vaikuttaa, parissa minuutissa pestä. Sit itse tykkään pesusienellä huolellisesti pestä iholta kuonan pois, sheivata karvat ja muutenkin nauttia lämpimästä vedestä ja mietiskellä suihkussa niin kyllä siellä se puoli tuntia usein menee.
Minäkin nautiskelin pitkistä kuumista suihkusta...siihen asti kunnes tuli vesimittari! Alkoi pikasuihkut kiinnostamaan.
Beilee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea on oma kaivo, maksaa vaan sähköstä jolla vesi lämpiää ja jolla se kaivosta nousee. Mullakin pitkä tukka. Ensin huolellinen kastelu, sitten hoitoaineen levitys latvoihin suojaamaan latvoja shampoolta. Tämän jälkeen ensin nopea pinnallinen shampoopesu, ja sitten toinen vaahdotus, huolellisesti. Sitten vielä hoitoaine latvoihin ja pituuksiin, hiukset kiinni, ja huolellinen peseytyminen, sheivaus, meikkien poisto, ja vielä kasvojen pesu konjac-sienellä. Kyllä siinä aikaa menee. Tähän päälle vielä ajoittainen metallienpoistokäsittely hiuksille, kun kaivovedestä kaikkea hiuksiin kertyy, ja näin yli takapuolen ylttävien hiusten kanssa huolellinen hoitaminen on erittäin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?
Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.
Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.
Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.
Me asutaan eteläpohjanmaalla, ja kun lähdetään Helsinki-Vantaan lentokentältä aamulennolla, mennään aina lentokenttähotelliin edellisenä iltana, yleensä sinne Glo-hotelliin, joka on lentokentällä, jos vain tilaa on. Olemme järjissämme ja meillä on normaalit tulot. Ei olla köyhiä. Mukavampihan se on nukkua yönsä rauhassa kuin lähteä aamukahdelta ajamaan pitkää matkaa kotoa helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Olimme joskus viettämässä kaveriporukalla iltaa baarissa. Yksi kavereistamme kävi jatkuvasti ulkona tupakalla, eikä ostanut kuin pari juomaa illan aikana ja oli silti kovassa humalassa. Hän oli laittanut autonsa parkkiin kapakan eteen ja aina tupakalla käydessään hän poikkesi autossa, jossa hänellä oli omat viinat, joita kävi juomassa ja tuli sitten taas takaisin sisälle jatkamaan iltaa :D.
Tämä sama tyyli on myös pohjalaisissa häissä. Vierailla viinakset auton takaboksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?
Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.
Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.
Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.
Tämä on kyllä uskomattoman tiukassa tämä käsitys. Eivät ole kalliita. Olen ottanut huoneen itselleni ja kolmelle lapsellemme muutaman kerran kun lento on aamulla. Asumme siis ulkomailla. Ensinnäkin lisävuode on järjestynyt ilman ongelmia ja suurempia kuluja. Toisekseen aamiainen on ollut runsas ja tarjoilu alku on huomioitu niin, että aika aikaisella lennollakin ennättää aamiaiselle. Ja joku järjestely oli käsittääkseni myös niille, joiden lento lähtee vielä aikaisemmin.
Ja mikä parasta, hotellista on kuljetus kentälle. Ei tarvitse erikseen maksaa. Ja jos tästä ilosta maksan neljältä hengeltä 100 euron kieppeillä, niin koen tehneeni hyvän hankinnan.
Minä matkustan yksin, ja joutunen maksamaan tuon ihan saman hinnan. On sikamaisen kallista. Jos huoneen saisi n. 30-40 eurolla ja hinta sisältäisi aamiaisen, olisin ehkä valmis maksamaan.
Kannattaa katsoa. Yhden hengen huone oli mielestäni kohtuullinen, kun sitä katselin. Ei nyt ihan 30-40, mutta ei missään nimessä sama kuin yksi aikuinen ja kolme lasta.
Ja vielä sekin ihana juttu, että saa läksiäissaunat! On mukava saunotella viimeisenä iltana Suomen kamaralla.
Kävin Airport Cumuluksen sivuilla ja viikolla hinta (random viikonpäivä, yksi yö) oli ennakkohintana 80 yhden hengen huone. 1 aikuinen ja kolme lasta oli kalleimmilllaan 98 euroa. Ja en katsonut edes mitä hinta olisi Cumuluksen etukortilla.
Nämä on vain niin sitkeitä uskomuksia, että ihmiset eivät viitsi edes tarkistaa mitä maksaa.
Kalliita hintoja yhdestä yöstä yhdelle hengelle. En maksaisi missään tapauksessa.
Pystytä teltta parkkihalliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun asuttiin ok-talossa, keräsin sadevettä jolla huuhtelin vessan. Peseydyimme myös saunassa sadevedellä-kunnes ostin valkoisen ämpärin ja näin miten paljon siinä vilisi ötököitä! Kotia lämmitimme kaikenlaisilla jätepuilla, illalla laitoin tulipesään valurautapadan jossa oli esim. karjalanapaisti joka kypsyi jälkilämmöllä. Kesäaikaan kehotimme vieraita menemään puskapissalle ettei kulu vettä. Jätteet joko poltimme tai veimme kierrätyspisteisiin. Kaikki pesuvesi lämmitettiin kiukaan kyljessä olleella vedenlämmittimellä-emme koskaan käyneet suihkussa.
Aikamoista pihiyttä. Oliko järkevää? Mitä olette tehneet säästyneillä rahoilla?
Minun puolestani saavat pihistellä keskenään niin paljon kuin huvittaa, mutta vieraiden käskeminen puskapissalle on todella törkeää.
Olen itsekin säästäväinen. Käytän vaatteet aina loppuun ja ostan ruokaa harkiten, ettei sitä päädy koskaan roskiin. Pienimoottorisella autolla ajan vain pakolliset ajot. En ole koskaan lomaillut ulkomailla tai lentänyt lentokoneella. Ainoa asia mistä en tingi on iso 65" TV ja elokuvien suoratoistopalvelu, koska rakastan elokuvien katselua. Vaikka olen säästäväinen, niin elän omasta mielestäni onnellista elämää.
Minä olen supernuuka vaikka rahaakin on. Pissaan pulloon ja lannoitan sillä puutarhaa. Laitan sähkövaraajan pois päältä kun lämmintä vettä ei tarvita. Laitan auton seisontaan jos tiedän ettei autoa tarvita kuukauteen. Haen lämmityspuut talveksi mökkitontilta ettei kulu sähköä lämmitykseen. Käyn julkisessa saunassa ettei omia puita kulu. M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan eteläpohjanmaalla, ja kun lähdetään Helsinki-Vantaan lentokentältä aamulennolla, mennään aina lentokenttähotelliin edellisenä iltana, yleensä sinne Glo-hotelliin, joka on lentokentällä, jos vain tilaa on. Olemme järjissämme ja meillä on normaalit tulot. Ei olla köyhiä. Mukavampihan se on nukkua yönsä rauhassa kuin lähteä aamukahdelta ajamaan pitkää matkaa kotoa helsinkiin.
Turvatarkastuksen jälkeen kannattaa ostaa puteli "taxfreestä" ja käydä hörppimässä vessassa, ja ostaa pieni kalja noin muodon vuoksi niin pääsee lomatunnelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen supernuuka vaikka rahaakin on. Pissaan pulloon ja lannoitan sillä puutarhaa. Laitan sähkövaraajan pois päältä kun lämmintä vettä ei tarvita. Laitan auton seisontaan jos tiedän ettei autoa tarvita kuukauteen. Haen lämmityspuut talveksi mökkitontilta ettei kulu sähköä lämmitykseen. Käyn julkisessa saunassa ettei omia puita kulu. M57
LIsään vielä, että ostan ruuan S-marketin -60% tuotteista klo 20.00 jälkeen
Mun miljonääri tuttava käy leipäjonossa ja pitää tätä ilmastotekona.Myös netin avustus jutuissa on ensimmäisenä pummaamassa apua tyyliin työtön yh täällä lapsella synttärit ,rahaa ei ole ostaa mitään .Todellisuudessa on ostellut asuntoja ihan ilman lainoja pk seudulta että loma-asunnon ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piheys ja ekologisuus laitetaan niin usein samaan kastiin.
Minulla on pienessä rivitalopihassa 8 isoa sinistä muovikanisteria, niitä isoja ja rumia.
Ovat sijoitettu laudoituksen taakse, 2 eri paikassa.Olen jo jonkin aikaa laittanut lunta näihin saaveihin/ämpäreihin, mitä nämä ovatkin. Talvella tietenkin.
Saavit ovat rännien alla ja kerään sadeveden. Talvella laitan jääkaappiin täyden ämpärillisen lunta ja sulaneen veden käytän vessan vetämiseen.
Meidän koti sijaitsee lähellä parkkipaikkaa. Voin ottaa ämpärillisen vettä ja putsata parkkipaikkaa. Esim kun oli jäljellä pieniä jääkohtia, naputtelin jäät pois ja harjalla harjasin pihaa.
Tykkään puuhastelusta ja tätä parkkipaikan putsaamista tein ihan mielellään.Tietenkin tämä, kun vessaan ei mene hirveesti vettä, näkyy vesilaskussa.
Juttelin aiheesta kollegani kanssa, meillä arvomaailmat ovat poikkeavat.
Lumen sulatan jääkaapissa, koska se on fiksuinta.
Kollegani pitää tapaani hölmönä ja on keksinyt kaikenlaisia väitteitä miksi sulatettu lumi ei käy vessaan.
Onneksi vaihtoehtoja on.
Lumi sulaa huomattavasti nopeammin huoneenlämmössä. En myöskään laittaisi mitään epämääräisiä lumiastioita jääkaappiini.
Ulkoa tuodun lumen tai jään sulattamisella jääkaapissa voi ainakin teoriassa säästää jääkaapin sähkönkulutuksessa ja siten myös rahassa. Hyvin pieni säästö, joitakin eurosenttejä arvelen.
Sen sijaan lumen sulattaminen sisällä lisää energiankulutusta eli tuhlaa rahaa.
Tässä jutun juuri on veden säästäminen. Sangollisesta lunta ei vettä paljoa tule, mutta yksin asuessa sekin riittää
10 litraa vettä (kylmävetenä hanasta) maksaa noin 4,5snt. Lumesta sulattaminen maksaa enemmän, johtuen energiankulutuksesta.
Muutamaan kertaan olen asian jo kertonut. En tee tätä säästääkseni rahaa, vaan säästääkseni puhdasta vettä.
Luin papereita, joissa kerrottiin paljonko vessanpytyn vetäminen vie vettä. Ja katsoin pihalla olevaa lumikasaa.
Ainoa yllätys tässä oli lumen sulaminen.
Ämpärillinen lunta jääkaapissa sulaa hitaasti, sillä huuhtelee vessan kerran.Niin miksi se ämpäri pitää laittaa just jääkaappiin, eikä vaikka jonnekin sen pöntön lähelle valmiiksi?
Sehän vie hirveästi tilaakin jääkaapissa?
Talvella, täytin ämpärin lumella, lumi suli jääkaapissa ämpärissä.
Lumen sulattua siirsin veden kylpyhuoneeseen, siellä on sivussa paikka, jossa on toinen ämpäri ja kiulu.
Tämän jälkeen ämpäri täyteen lunta ja homma alkaa alusta.
Tai puhkipiereskellyistä kalsareista 😄
Beilee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule hiuksiin ei tarvitse laittaa mitään hoitoaineita. Sehän on kuin kalmon meikkaamista.
Mun hiukset ovat takamukseen asti enkä koskaan käytä mitään hoitoainetta vaan annan niiden kuivua ihan rauhassa. En myöskään käy kampaajalla vaan perheenjäsen tasaa latvat kampaajasaksilla (maksoivat parikymppiä).
Vierailija kirjoitti:
Eräs entinen kaverini oli kaikessa piheydessään jo ihan naurettava. Ei siinä mitään jos on tarkka rahasta, mutta akka pitä huolen että hän ei vaan jäänyt paitsi mistään jos vähänkin oli mahdollisuus hyötyä rahallisesti, mutta itse ei koskaan ollut valmis sijoittamaan mihinkään euroakaan. Esimerkkejä akan piheydestä:
- Tuli nyyttäreille, joihin oli ohjeistettu tuomaan tietty ruokalaji + omat alkoholijuomat mitä aikoi juoda. Nainen toi salaatin (vei lähtiessään salaatinjämät kotiinsa) "unohti" käydä alkossa ja kittasi muiden juomia tyylillä "ostan sulle sit baarissa jonkun juoman". Kiskoi varmaan pullon skumppaa ja 3-4 siideriä päälle, baariin lähdettäessä ilmoitti ettei jaksakaan nyt lähteä - vältti kuittaamasta juomat mitä oli muilta varastellut
- Annoin naiselle 3 jätesäkillistä itselleni käyttämättömäksi jääneitä vaatteita, moni ihan uusia ja kaikki todella hyväkuntoisia. Ahneesti vaatteet kelpasi, eikä tarjonnut vaatteista tietenkään mitään korvausta.
- Nainen oli ulkomailla reissussa ja pyysin häntä tuomaan yhden asian jota suomesta ei saa, tavaran arvo n. 6 euroa. Olin juuri tätä reissua ennen antanut nuo kolme vaatejätesäkkiä naiselle. Nainen sanoi että joo, voi tuoda tuon tavaran jos laitan etukäteen tilillensä tuon 6 e :D "kun velat jää niin helposti maksamatta" - niin hänellä muille.
- Nainen tunki itsensä usein kylään ja istui niin kauan että sai varmasti lämpimän ruoan, söi vähintään kerran viikossa siis luonani. Jonkun tekosyyn varjolla aina tunki itsensä käymään. Kerran sanoin ihan piruuttaan että nyt teen ruokaa vain lapselleni ja sen kaverille, jolloin nainen yritti lokkeilla lasten nugetteja ja ranskiksia :D
- syötyään usein luonani, sanoi että olisi hänen vuoronsa tarjota ateria minulle, voisi kokata. No, menimme sitten ruokakauppaan ja hän ostamaan ruokatarvikkeita. Osti yhden pakastepizzan, jonka kuulemma voisimme jakaa. "Nyt kun mä tarjoan täl kertaa ruoat niin voisiksä hakee meille pari pulloa viiniä illaksi" - akka siis tosissaan pokkana ehdotti että koska osti jonkun 3 euron pakastepizzan, minä maksaisin parinkympin viinit - en itse ollut edes ajatellut juovani mitään viiniä tuona iltana. En ostanut viinejä, nainen valmisti sitten tuon pakastepizza-aterian meille ja mainosti pitkään sen jälkeen kuinka anteliaasti olikaan valmistanut ruokaa.
No, arvaatte varmaan että on entinen kaverini, ei tuollaista lokkeilua kukaan jaksanut. Aina hyötymässä muista, eikä ikinä valmis antamaan kenellekään mitään. Kyseessä 30-v nainen.
Tunnetaan varmaan sama hännystelijä! Ai kamala sentään kun nousi selkäkarvat pystyyn tätä lukiessa kun muistelen millainen siipeilijä yksi ex-kaveri olikaan. Naurattais jos en itkis kun muistelen samankaltaisia kauhutarinoita.
Kun siirtyivät kaupungin vesiverkkoon, isäntä alkoi käymään säästösyistä pihalla kusella