Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
2001/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisope kirjoitti:

Tuosta työpaikan kahvitarjoilusta tuli mieleeni, että itse olen opettaja ja meidän koulussamme ei ole edes yleistä kahvihuonetta, vaan kahville pitää mennä ruokalaan ja pieni kuppi maksaa 1 e...

Niin, no ettekö te saa olla 3-4 kesälomalla tekemättä mitään ja palkka vain virtaa.. Siihen katsoen ihan hyvä, että jostain joutuukin maksamaan eikä vain siipeilemään neljäsosa vuotta. Jotkut joutuvat kuitenkin tekemään töitä ympäri vuoden..

Vierailija
2002/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisope kirjoitti:

Amisope jatkaa vielä. Eli ei ole edes mahdollisuutta keittää itse kahvia - ellei sitten hanki omalle työpisteellensä kahvinkeitintä.

no miksethanki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minäkin olen siinä mielessä pihi, että etelänmatkoilla yleensö ostetaan omat ruuat kaupasta ja kokataan itse. Kun ei paikallisista aina netittömän ja/tai kieltä tarpeeksi osaamattomana tiedä laatutasoa, niin saattaa saada kalliilla turistihinnalla lämmitetyn pakasteannoksen paellaa. Mielelläni syön hyvin ulkona, mutta kotimaassakin laitan mieluummin itse ruuan kuin syön jossain abc:llä.

Mä en ainakaan edes kehtaa valitta abc:n ruoista. Minusta on laadukasta ja hyvää. Kiva, että sulla on asiat niin hyvin, että on varaa arvostella..

Vierailija
2004/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini (75 v.) käyttää vessapaperin pariin kertaan. Kun eihän se paperi pienen pissan kuivaamisesta paljon kastu, niin sen voi jättää siihen vessanpöntön viereen kuivumaan ja käyttää seuraavalla kerralla uudestaan. Vessaa ei myöskään vedetä kuin ison hädän jälkeen.

Muitakin pihistelyjä on, mutta tämä menee mielestäni jo liian pitkälle.

Vierailija
2005/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on hauskoja. Itsekin olen mieheni kanssa melko pihi/säästäväinen tietyissä asioissa, mutta vastaavasti käytämme rahaa matkusteluun ja ravintolassa syömiseen.

Käymme n.5 min pikasuihkuissa, jotta säästyy vettä ja sähköä.

Kaupassa kankaiset kassit mukana, muovikasseja emme yleensä osta.

Kovilla yli 15 asteen pakkasilla verhot ovat kiinni ettei lämpö karkaisi.

Sisälämpötila kotona noin 20-21 astetta, että sähköä säästyy.

Sauna lämpeää ilmaisilla jämäpuilla, joita saamme sukulaisilta.

Ostan vaatteeni lähes ainoastaan kirppiksiltä. Pesuaineet ym. Tokmannin tarjouksista.

Kesällä sadevesitynnyrit pihalla, sieltä saan ilmaiset puutarhankasteluvedet.

20-21 astetta säästämistä? Meillä on ihan ilman pihistelyä jotain 18-19, mukavuuden nimissä jo kun muuten on liian kuuma. Pihi sukulainen pitää noin 12-14 asteessa taas talvisaikaan...

Siksi että yleisin huonelämpötila Suomessa on jotain yli 22 astetta. Lisäksi kylmillä lattioilla tuo 20-21astetta on ehdoton minimi jossa vielä viihtyy. Enkä ole niin sairaalloisen nuuka kuitenkaan että haluaisin palella kotonani (18-19 astetta) tai homehduttaa/pilata taloani (12-14 astetta).

Anteeksi vaan, mutta mistä tulee tuo kuvitelma, että lämpötila homehduttaa talon? Ymmärrän jos lämpötila menee minuksen puolelle niin, että vesiputket jäätyvät ja halkeavat.

Itse asun Espanjanjassa ja yleensä lämpö on täällä 20-46 astetta. En ole ikinä nähnyt Suomessa tällaista määrää hometaloja kuin täällä... Ja rakennesuunnittelu lukeneena voin sanoa: 12-14 asteen  lämpötila ei todellakaan homehduta yhtään mitään vaan jokin aivan muu juttu.

Suomalaiset ja espanjalaiset talot on rakennettu eri periaatteella. Suomessa yritetään pitää lämpö sisäpuolella, espanjalaisissa ulkopuolella. Kun seinissä on lämpöeristeet, ja sisätilassa lämpimämpi kuin ulkona, niin johonkin osaan sitä seinärakennetta tulee kastepiste, eli siinä kohtaa se lämpötila on sellainen, että ilmankosteus tiivistyy vedeksi. Jos se kastepiste on väärässä kohdassa (rakenteen sisällä), se tiivistyvä vesi saa aikaan hometta.

Espanjalaisissa taloissa (olettaisin, enemmän kokemusta italialaisista) se kosteus tiivistyy siihen seinän sisäpintaan, koska se seinä on kylmä. Vapaasti ilman kanssa kosketuksissa oleva home, joka siihen muodostuu, on ihan kilttiä. Huonoissa olosuhteissa kasvava home on kiukkuista, ja se on se suomalaisen homeen ongelma, se erittää paljon enemmän toksiineja siellä hautuessaan muovien välissä kuin jos se elelisi vapaasti hengittäen pinnoilla.

Eli Espanjassa se home on näkyvää, mutta kilttiä ja suht' helposti hallittavissakin (senhän voi kevätsiivouksen yhteydessä aina pestä kloorilla pois... näin Italiassa ainakin sanotaan). Suomessa se home on piilossa ja olosuhteiden vuoksi myrkyllisempää.

Siksi Suomessa pitää murehtia kastepisteestä ja siitä, onko talo liian viileä. Jos talo taas on rakennettu yhdestä materiaalista (täyshirsitalo tai täystiilitalo ilman välieristeitä), niin juuri tätä ongelmaa ei olisi.

Vierailija
2006/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.

Teidän kahvit, pullat ja voileivät maksaa siis vakuutuksenottaja ylisuurina vakuutusmaksuina. Kyllä jokainen palkkaa nauttiva voi ostaa pullansa itse.

Ilmainen kahvikin vähän riippuu siitä kuka sen maksaa, etenkään julkisella sektorilla siihen ei ole budjettia.

Vierailija
2007/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini (75 v.) käyttää vessapaperin pariin kertaan. Kun eihän se paperi pienen pissan kuivaamisesta paljon kastu, niin sen voi jättää siihen vessanpöntön viereen kuivumaan ja käyttää seuraavalla kerralla uudestaan. Vessaa ei myöskään vedetä kuin ison hädän jälkeen.

Nämä vessapaperin säästäjät ja vessanpöntön vetämättä jättäjät ovat kyllä häiriintyneitä ihmisiä. Onko mitään ällömpää kuin mennä vessaan jossa edellisen kävijän jätökset lilluu. Isohätäkin on vedetty pissahuuhtelulla ja kasa on vielä näkyvillä.

Ja tyhmimmät vielä vetävät vessan kansi auki, jolloin miljardi ulostebakteeria leviää kylpyhuoneeseen. Hyi saasta.

Vierailija
2008/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämäni pari saitaa ei käy missään ja eivät osta oikein mitään. Vaatteet nukkaisia ja helteellä jopa pitkähihainen jos ei hellevaatteita erikseen?

Heillä ei kukaan oikein halua käydä kun tarjottavat ovat pahoja ja halpoja.

Mitään ei kannata tehdä ja suurinta iloa on sohva ja telkkarin tuijotus.

Minkään uusiminen remontti ei kannata kun voi joutua muuttamaan muualle ja remontti menee hukkaan. 🐵

Vierailija
2009/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni oli valehdeltu, että en haluaisi tarjota mitään perheen ulkopuolisille ts. en ole vieraanvarainen, vaikka on ihan puppua.

Ensinnäkin oliin valittanurt joskus tilanteista, missä jotkut lapseni kaverit tulivat mukaan joihinkin reissuihin tai vaikka vaan kauppaleskukseen tai leffaan ja maksoin näillä reissuilla aina jotain näille lapsille.

No, Näiden lasten kanssa se ei ikinä toiminut toisinpäin, eli lapseni ei ollut ikinä heidän kanssaan missään, missä vanhempi olisi tarjonnut jotain.

Aluksi ei haitannut, mitä nyt pienistä summista, mutta muutaman kerran jälkeen aloin pyytämään aina rahaa mukaan eli sanoin kaverille, että saat tulla, mutta pyydä äidiltäs xx rahaa eli esim. leffalipun hinta. Itse olisin antanut myös syömisiinkin rahaa jos lapseni menee jonkun mukana esim. leffaan tai Linnanmäelle. Monesti erään lapsen äiti ei laittanut mukaan kun tasarahan esim. johonkin lippuun. Enhän voinut lapsen antaa olla syömättä koko päivää, joten tarjosin sitten ruuat. Ja noita kertoja oli usea.

Koko tarinaa en voi kertoa, mutta joku päätti luotsata lokakampamjan itseäni kohtaan ja tuo "itsekkyys" muka rahojen kanssa oli vedetty kierosti mukaan eli en kuulemma halunnut tarjota mitään, kun pyysin vanhemmilta rahaa. No Sherlock nyt olen alkanut pyytämään joka kerta. Nyt kyseessä siis uudet lapset ja uudet vanhemmat, mutta en tiedä jos pitävät hassuna että pyydän vieraalle lapselle rahoja mukaan. En vaan halua, että käy niin, että tarjoan vuodessa vieraalle lapselle 100€ edestä ja sieltä ei tarjota mitään.

Samoin hieman ärsytti sukulaisen majoittaminen noin vuodeksi. Ei minua haittaa täysi ylläpito joku pari viikkoa, mutta sellainen vuosi ärsytti hieman.

Ja en ole hyvätuloinen. Hyvätuloisen on tietenkin helpompi olla "epäitsekäs" ja super vieraanvarainen tuollaisissa tilanteissa.

2010/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on ihan pummeja tuollaiset vanhemmat jotka tuuppaavat lapsensa mukaan ja olettavat, että kaverin vanhempi maksaa.

Omia lapsia ei ole, mutta sisaruksen perheen kanssa on jouduttu ihmettelemään tällaisia tapauksia. Itse vietän paljon aikaa sisaruksen lasten kanssa ja se ei ole kerta tai kaksi kun siihen kylkeen on yritetty tuupata vieraita lapsia kun samallahan ne menee. Ei muuten mene. Jos minun kanssa ei ole asiasta etukäteen sovittu, kaverit ei tule mukaan vaan mennään omalla porukalla. Ilmainen ohjelma ja hoitoja lapsille kelpaa joillekin vanhemmille aina. Ja vastavuoroisuudesta ei tietoakaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2011/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuorempana vuokralla rintamamiestalossa, jossa oli lisäkseni ainakin 6 muuta vuokralaista. Talon omistaja otti lämmityskattilan sulakkeen irti kun poistui talosta pitemmäksi aikaa. Omissa tiloissaan hänellä oli valaisimena yksi sadan watin hehkulamppu ilman varjostinta. Ja kaiken huippuna, WC:ssa oli narulla kuivumassa WC-paperit (ilmeisesti pikkuhätään käytetyt ).

Vierailija
2012/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni siskot on superpihejä. Lapset saa synttärilahjaksi jotain naistenlehden välistä revittyjä tarroja, vappuna juhliin tuodaan tuliaisena neljä pikkumunkkia viidelle, keskustella voi vain tuotteiden hinnoista ja yhdellekään lapselle, joita he hoitavat ei voi tarjota mitään. Kyydit autolla kelpaa aina, mutta mitään vastavuoroista palvelusta ei saa.

Elämä on neuroottista pihistämistä.

Usein kuitenkin tulee sellainen ärsyttävä tunne, ettei ystävyys mene tasapainossa: huomaa, että toinen maksattaa minulla ja muilla yhteisiä juttuja tai on aina se osapuoli, jolle tarjotaan tai ei vaikka koskaan tuo yhteiseen pöytään muuta kuin oman itsensä. Mitään vastavuoroista ei tule.

Mihinkään ei voi mennä, koska se maksaa. Ajattaa voi kuitenkin itsensä vaikka 50 kilsaa, jotta saa kalliit kengät alennuksessa.

Itse koen käytöksen niin loukkaavana, että vältän kaikkia tapaamisia. Käytös on loukkaavaa ja junttia. Ystäväni näkee näissä siskoksissa jotain muutakin. Minä en.

Vierailija
2013/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

äxä joskus valitti, että käytin liikaa vessapaperia. Hän oli itse kuitenkin hyväpalkkaisessa työssä... En jäänyt tutkimaan, käyttääkö hän vessassa paperia lainkaan vaan totesin muutaman pikkuseikan jälkeen, että suhde on loppu. 

eräs toinen ajatteli, että mun elämä oli kuin ilmainen hotelli aamiaisineen, hänen itsensä täytyi vain kammeta itsensä paikan päälle. 

kolmas tuttava teki minun nimissäni vaikka mitä "tuotetilauksia", mutta kun piti maksaa niin maksajana olin vain minä - edunsaajana kuitenkin "me" - ilman, että oltiin me.

neljäs ajatteli, että minä varmasti olen jeesus joka parantaa ja hoivaa sairaat sekä heiveröiset ilmaiseksi, omalla kustannuksellani.

onhan näitä...

Vierailija
2014/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvitti kovasti tapaus, jossa eräs henkilö luki lehtijutun "aineettomista lahjoista". Siinä yhtenä vinkkinä annettiin, että joululahjaksi voisi lainata kirjastosta huolella valittuja kirjoja, paketoida ne kauniisti ja antaa paketti joululahjaksi - kirjan mukaan vain laitettaisiin kortti, jossa pyydettäisiin ystävällisesti palauttamaan luettu kirja takaisin kirjastoon tammikuussa olevaan eräpäivään mennessä. Tuo säästäväinen henkilö innostui ja päätti antaa joululahjaksi tai siis -lainaksi noita lainakirjoja. Kävi vain niin, että lahjan vastaanottajista osa suuttui ja jätti palauttamatta kirjastoon jouluaattona saamansa lainakirjan. Lahjan antaja joutui maksamaan aikamoiset maksut palauttamatta jääneistä kirjoista kirjastolle, koska hän oli tietysti lainannut ne kaikki omalla kirjastokortillaan!

Vierailija
2015/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvitti kovasti tapaus, jossa eräs henkilö luki lehtijutun "aineettomista lahjoista". Siinä yhtenä vinkkinä annettiin, että joululahjaksi voisi lainata kirjastosta huolella valittuja kirjoja, paketoida ne kauniisti ja antaa paketti joululahjaksi - kirjan mukaan vain laitettaisiin kortti, jossa pyydettäisiin ystävällisesti palauttamaan luettu kirja takaisin kirjastoon tammikuussa olevaan eräpäivään mennessä. Tuo säästäväinen henkilö innostui ja päätti antaa joululahjaksi tai siis -lainaksi noita lainakirjoja. Kävi vain niin, että lahjan vastaanottajista osa suuttui ja jätti palauttamatta kirjastoon jouluaattona saamansa lainakirjan. Lahjan antaja joutui maksamaan aikamoiset maksut palauttamatta jääneistä kirjoista kirjastolle, koska hän oli tietysti lainannut ne kaikki omalla kirjastokortillaan!

Hah! Ihan oikein nuukailijalle!

Vierailija
2016/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järkkäsin veljelleni duunia, josta sai ihan hyvän maksun, tuhansia euroja. Vihjaisin, etten ole pahoillani jos hän "korvaa" tämän järkkäämisen uudella kahvinkeittimellä mulle. No - toi Moccamaster-pakkauksen, jossa uutta oli pahvipakkaus. Sisältä löytyi heidän vanha Moccamasterinsa, josta vesisäiliön kansi halki, mutta kuulemma toimii ihan hyvin. Kiva, kiitos! Mä häpesin hänen puolestaan. Roskiin vain.

Vierailija
2017/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni siskot on superpihejä. Lapset saa synttärilahjaksi jotain naistenlehden välistä revittyjä tarroja, vappuna juhliin tuodaan tuliaisena neljä pikkumunkkia viidelle, keskustella voi vain tuotteiden hinnoista ja yhdellekään lapselle, joita he hoitavat ei voi tarjota mitään. Kyydit autolla kelpaa aina, mutta mitään vastavuoroista palvelusta ei saa.

Elämä on neuroottista pihistämistä.

Usein kuitenkin tulee sellainen ärsyttävä tunne, ettei ystävyys mene tasapainossa: huomaa, että toinen maksattaa minulla ja muilla yhteisiä juttuja tai on aina se osapuoli, jolle tarjotaan tai ei vaikka koskaan tuo yhteiseen pöytään muuta kuin oman itsensä. Mitään vastavuoroista ei tule.

Mihinkään ei voi mennä, koska se maksaa. Ajattaa voi kuitenkin itsensä vaikka 50 kilsaa, jotta saa kalliit kengät alennuksessa.

Itse koen käytöksen niin loukkaavana, että vältän kaikkia tapaamisia. Käytös on loukkaavaa ja junttia. Ystäväni näkee näissä siskoksissa jotain muutakin. Minä en."

Niinpä.

Olen myös todistanut mm kuinka vakavarainen "kaveri" lykkää ostoksensa pitkäaikaistyöttömän ihmisen ostosten perään liukuhihnalla ja sanoo hänelle: " laitan tässä samalla ettei tarvitse jonottaa, niin pääsemme nopeammin" .

Maksattaa siis tuolla tavoin ostoksensa hänellä. Sitten "unohtaa" antaa hänelle oman osuutensa ostoksista .

Tuo pasciainen yritti minullekin samaa, eli laittoi ostoksensa omieni perään, mutta nostelin ne kylmästi sivuun omistani ja sanoin tosi kiukkuisesti että maksapa kuulee itse ostoksesi!

Tuohon tuumasi vain viekkaan näköisesti naurahtaen mitenkään häkeltymättä:  heh heh aina kannattaa yrittää.

Voihan veddu.

Että ärsyttää tommoset niin paljon, etten missään nimessä ainakaan minä halua tommosia" kaverikseni" , mutta tosiaan se kiltti pitkäaikaistyötön ei kehtaa sanoa sille mitään ja varmaan vieläkin edelleen maksaa sen hyväksikäyttäjä-pihtailijan ostokset!

Ymmärrän jos joku on köyhä, mutta vakavaraisia muiden kusettajia en siedä.

Vierailija
2018/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina kertoo (lieneekö totta?) että eräs poliitikko oli vienyt tyttöystävänsä lapsille tuliaisiksi tyhjiä lahjapakkauksia, joiden sisällä oli ollut hänen itsensä saamiaan lahjoja joiltain valtiovierailuilta tai vastaavilta.

Ne kun olivat kuulemma niin hienoja.

Että tässä lapsille tyhjiä lahjapakkausia eiks oo jänniä.

Vierailija
2019/2134 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä, kun olin aivan pa, tein vanhasta pyyhkeestä pesulappuja.

Laitoin litran vettä astiaan ja vessakäynnin, pissa, kastoin lapun ja pesin sillä. Heitin pyykkikoppaan. Kerran viikossa pesin ne.

Meni ehkä pari kk, ystävä kävi kylässä ja sanoi vessassa haisee. Siihen loppui säästämiset

2020/2134 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.

Omasta näkökulmastasi vanhempasi ovat aivan normaaleja, mutta itse olet ehkä aavistuksen höveli rahan kanssa, jos ehdotat esim. taksin ja lentokenttähotellin käyttöä. Olen aina ajatellut, että kukaan ei noissa lentokenttähotelleissa ole tai esim. syö kentällä omalla rahallaan, vaan ainoastaan silloin jos firma maksaa.

No mun mielestäni 1500 euroa risteilystä on höveliä, mutta samalla idioottimaista, jos ei raaski parveketta (tai edes ikkunaa!) maksaa viikon risteilylle. Esimerkiksi Helsinki-Vantaalla, kuten Suomessa yleisesti muutenkin, on hotelleissa erikseen viikonloppu ja arkihinnat ja viikonloppuhinta on noin 50% arkihinnasta, koska viikonloppuisin matkustetaan omalla rahalla. En todellakaan jaksa käsittää myöskään perhettä, joka esim. lähtee puolen yön jälkeen lasten kanssa jostain landelta ajamaan kentälle, kun voisi ajaa edellisenä päivänä ja nukkua sen yön lentokenttähotellissa. Ehkä itselläni on trauma lapsuudesta asti siitä, että joka paikassa syötiin aina omia eväitä (puu ja penkki -parkissa tien varressa) eikä tullut kuuloonkaan, että olis pysähdytty huoltoasemalla tai ravintolassa ja syöty siellä.

Itse taas en mitään ikkunaa haluaisi, kun en varmaan hytissä käy kuin nukkumassa. Ja yleensä menen yöllä niin siitä ikkunasta tuskin mitään näkisikään. Enemmän on idioottimaista maksaa jostain ikkunasta, kun siellä hytissä edes käy muuta ku muutaman tunnin aina nukkumassa tai naimassa jonkun kanssa.

Sä et varmaan sitten käy kuin korkeintaan Ruotsin risteilyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän