Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektio ja lapsen lihavuus

Vierailija
03.01.2017 |

Olisitko valinnut sittenkin alatiesynnytyksen jos olisit tiennyt että sektio lisää lapsen lihavuusriskiä.
Yksipäätös jolla voikin olla elinikäiset seuraukset lapselle.
http://www.terve.fi/synnytys/lihavuus-periytyy-etenkin-keisarileikatuil…

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no minulla esikoinen syntyi sektiolla perätilan vuoksi ja on hoikin koko perheestä 173 cm ja 49 kg. Humpuukia....

Vierailija
2/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no minulla esikoinen syntyi sektiolla perätilan vuoksi ja on hoikin koko perheestä 173 cm ja 49 kg. Humpuukia....

Minulla kuopus syntyi sektiolla ja koko perhe olemme hoikkia (lähes laihoja) kuopus mukaan luettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihqusti taas tässäkin tutkimuksessa on 1+1=74... Eiköhän se lihavuus periydy ja sen sektion alunperäinen syykin ole ollut sen synnyttäjän liikakilot? Itsellä 3 sektiolasta, kaikki miinuskäyrällä koko ikänsä (vanhin 15). Itse normipainoinen ja isänsä hoikka. Ollaan melkein 50v. Sektion syy joka kerta keskeytynyt synnytys.

Vierailija
4/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän ketjuun varmaan kukaan lihavuudesta kärsivän sektiolapsen saanut ilmottaudu.

Minun tytär on jo aikuinen ja hoikkakin, mutta lapsuus oli kovaa taistelua ylipainoa vastaan. Se alkoi koulun kolmannella luokalla, kun muutimme.

Kummankaan suvussa ei ole ylipainoisia, mutta puolison iso sisko on lukioaikoinaan myös kamppaillut painonsa kanssa.

Lapseni syntyi kyllä normaalisti, mutta jos olisi ollut sektiolapsi ja nyt olisin lukenut tämmöistä, niin en tiedä mitä miettisin.

Vierailija
5/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan marjat, vika on vanhempien. Lihavilla on muutenkin niin mielenkiintoiset ruokailutavat, niin onko ihme jos lapsikin lihoo.

Vierailija
6/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP 0/5 ja porvoossa tulee

Vierailija
7/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VMP 0/5 ja porvoossa tulee

Ohos luulin että linkki oli huuhaata, mutta näköjään johonkin läskiin osuikin kunnolla.

Vierailija
8/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olisi mieluummin pitänyt meidän molempien kuolla kun jos kerran ihan tuollainen riski.

Vierailija
9/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko ajatellut, että sektiota ei aina valita, vaan yleensä se on ainoa vaihtoehto jos haluaa, että itse ja vauva pysyy elossa. Silloin ei ole ylipainolla väliä.

Vierailija
10/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko ajatellut, että sektiota ei aina valita, vaan yleensä se on ainoa vaihtoehto jos haluaa, että itse ja vauva pysyy elossa. Silloin ei ole ylipainolla väliä.

Lääkäri: "vauvanne sykkeet laskevat, nyt lähdetään kiireellä sektioon"

Synnyttävä: "EI Juuri oli tutkimus, että lapsesta voi tulla lihava jos syntyy sektiolla!"

👍

Vierailija
11/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Ekana tulee kyllä mieleen, että se lihavuus periytyy mahdollisten geneettisten taipumusten ja/tai vanhempien elintapojen vuoksi. Olisi kiva tietää, monenko sektiolla synnyttäneen aktiiviurheilijan lapsi on ylipainoinen.

Vierailija
12/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus periytyy ruokailutottumusten myötä, geeneillä on hyvin minimaalinen osa todellisuudessa, ei voi edes geenejä syyttää. Ja tosiaan kaikki tutut jotka syntynyt sektiolla niin on kyllä laihoja :D

Vierailija
13/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri: "vauvanne sykkeet laskevat, nyt lähdetään kiireellä sektioon"

Synnyttävä: "EI Juuri oli tutkimus, että lapsesta voi tulla lihava jos syntyy sektiolla!"

👍

Niinpä, eihän sitä lasta kannata sektiolla pelastaa, kun siitähän saattaisi tulla sitten läski.

Vierailija
14/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöhöpö juttuja :D

Vierailija
15/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin sektiolla onneksi. En olisi ikinä halunnut kokea alatiesynnytystä.

Vierailija
16/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion ovat yleisempiä ylipainoisilla äideillä kuin hoikilla. Ylipainoisten äitien lapset ovat useammin ylipainoisia kuin normaalipainoisten. Joten mikä on syy ja mikä seuraus.

Vierailija
17/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta sektiolla ja molemmat miinuskäyrällä.

Vierailija
18/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu oli hoikka ja hyvät elämäntavat -> äiti on ylipainoinen -> me kaikki 3 äitin tytärtä ollaan hoikkia. Tässäkin ruokailutottumukset on se syy, ei geenit. Ollaan onneksi alettu nyt äitin tueksi painonpudotukseen. :)

Vierailija
19/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hoikat haluavat myös paljon sektioita.

Vierailija
20/29 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ennemmin olla kyse siitä että suuri lapsi ei mahdu syntymään alateitse (joku perinnöllinen häiriö jossain mikä aiheuttaa lapsen suuren koon) ja pitää tehdä sektio. Ja tämän takia useammat sektiolapset ovat isompia - kasvavat isommiksi. Ei sektio sitä varsinaisesti aiheuta vaan ne samat perinnölliset tekijät mitkä aiheuttivat sektion :D Näitä tutkimuksia on ennenkin ollut missä lasketaan 1+1 vaikka asiat on hiukkasen monimutkaisempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä