Äsken nuori äiti tuli ulos kaupasta kolmen lapsen kanssa..
Joista nuorin oli vaunuissa ja vanhinkin ehkä 4v.
Ensimmäinen tehtävä tällä naisella oli saada tupakka palamaan ja syttyihän se.
Käry alkoi nousta ja tuhkaa varisi varmasti vaunuihin kun hän hosui sen palavan tupakan kanssa siinä vaunujen yläpuolella.
Uskomattoman paljon kyllä herätti melkeimpä vihaa,olisi tehnyt mieli käydä stumppaamassa se savuke sen suusta.
Kommentit (172)
Ties vaikka oli perhepäivähoitaja..
Aikanaan kun menin naistenklinikalle niin näin erittäin härski näyn ulko-ovella . Kaksi n parikymppisiä vauva masussa tupakoivat . Mitähän päässä liikkui????
Paljon pahempi ja vahingollisempi ilmiö lapsille on nykyajan vanhempien julkinen haukkumiskulttuuri ja kyttäys.
Jos jokaisesta tapahtumasta tehdään julkinen haukkumisketju nettiin, niin kohta kukaan ei uskalla kulkea tai tehdä mitään julkisesti lasten kanssa.
Tämä on mielestäni nähtävissä jo esim. kaupassa lasten kanssa kun kiukuttelevalle lapselle ei voi pitää mitään kuria julkisella paikalla, ilman että kauhistelevia ihmisiä ja mulkoilijoita kerääntyy ympärille! Jos lapsi huutaa, niin saa tuomitsevia katseita, joku tulee jopa tilanteeseen aukomaan päätään.Osalta ihmisistä on lähtenyt täysin maalaisjärjen käyttö näiden asioiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen "vuoden äiti" sytytti savukkeen palamaan ja sihautti yhden ostamistaan oluttölkeistä auki. Ajattelin käydä sanomassa asiasta, mutta tulin järkiini ja kävelin perässä ja katsoin, mihin meni... arvaatko jo? n. 100 m päähän lähipubiin!
Silloin soitin kyllä päivystävälle sosiaalivirkalijalle, mutta eivät asiasta piitanneet, kun en tiennyt henkilön nimeä!. Oikeasti, eli pitäisi tuntea ihminen, että voi ilmoittaa eteenpäin olevansa huolissaan lapsista, kun äiti vie lapset pubiin ja juo julkisella paikalla olutta!
Eikö tuo sossun vastaus saa sinua yhtään pohtimaan omaa itseäsi?
Tuo äiti saattoi sihauttaa päivän ainoan kaljan auki ja poiketa sanomaan kaverilleen tmv jotain asiaa pubiin. Baareissa ei enää polteta tupakkaa, joten kyllä baarissa voi periaatteessa käydä lapsenkin kanssa poikkeamassa. Ulkomailla varsin tavallistakin jopa.
Joissain baareissa voi myös ruokailla. Jos humaltuneita ihmisiä pelkää niin ei voi liikkua missään.
Tuskin baari oli ääriään myöten täynnä kännissä olevia, kuten yöaikaan?
Ihan kamalaa, että avasi yhden kaljan. Voi kiesus! Olisin enempi huolissani mammoista ketkä avaavat kotonaan neljän seinän sisällä hienon vinkkupullon ja on aivan petaalit seis kun lapset nukkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kyseessä olisi ollut "vanhempi" äiti?
Mietin aina kun poikani kanssa olen liikenteessä, että tuomitaanko minut jokaisesta asiasta mitä lapseni kanssa teen vain sen takia että satun olemaan nuori (23) äiti? Jos lapseni itkee lentokoneessa, tuomitaanko minut helpommin kuin 35v mutsi samanikäisen, yhtälailla rääkyvän lapsen kanssa?
Ei, sut tuomitaan koska olet äiti. Sä itse laitat sen ikäsi piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tehnyt sille mammalle oikein hyvää!! Harmi että et tehnyt sitä.
T. Mamma joka polttaa " salaa" ja häpeää.Kenenkään ei tarvis polttaa, ja se on jumalan tosi se.
Poltan minäkin viihteellä, ilman lapsia siis. Mitä sitten? Ei siinä mitään hävettävää ole. Ryyppääväthän ihmiset myös joskus ilman lapsia, ihan yhtä paljon vahinkoa siinä tulee lapsille..
Noinko sanot sun pennuille, kun ne rupee röyhyämään 15 veenä???
Tupakka pois kaupoista ja loppu koko ääliömäisyydelle. Kumpa en olisi ikinä aloittanut!!!
Vierailija kirjoitti:
Mikä saatana siinä on että naiset kokevat oikeudekseen toimia poliiseina ja kytätä muiden toimia?
Asia ei kuulu sinulle paskaakaan, hoida omat asiasi. Suomessa saa kessutella ihan rauhassa lastensa seurassa ketjussa vaikka sisällä kotona jos huvittaa. Autossa ei enää. Ulkona - who gives a shit?
Onkohan aina ollut samaa mielenvikaisuutta? Yleensä kannattaisi huolehtia vain omista asioistaan, eikä yrittää toimia kyläpoliisina kyttäämässä muiden asioita.
Tällä hetkellä se syntipukki ja yhteiskunnan hylkiö jonka päälle voi räkiä, on tupakoitsija.
Mutta esim. lihavilla äideillä kannattaisi jo hiukan puntti tutista, koska kohta tupakoitsijat on lytätty jo niin maanrakoon, että uutta syntipukkia kohta tarvitaan....
Vierailija kirjoitti:
Mä huolestuisin enemmän siitä että tuolla kulkee ihmisiä, jotka kauppareissulla suuttuvat niin että meinaavat käydä käsiksi toiseen ihmiseen? Ap, vihanhallinkurssille kenties?
Tupakoitsijat ovat syrjitty ja kiusattu vähemmistö, mutta mun mielestä alkaa mennä sairaaksi jos tuntemattomat vihastuvat täysin laillisesta toiminnasta noin paljon.
Ajattelu ei ole kiellettyä.
Sinäkö katsoisit tyytyväisenä jos joku pahoinpitelee lastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tehnyt sille mammalle oikein hyvää!! Harmi että et tehnyt sitä.
T. Mamma joka polttaa " salaa" ja häpeää.Kenenkään ei tarvis polttaa, ja se on jumalan tosi se.
Poltan minäkin viihteellä, ilman lapsia siis. Mitä sitten? Ei siinä mitään hävettävää ole. Ryyppääväthän ihmiset myös joskus ilman lapsia, ihan yhtä paljon vahinkoa siinä tulee lapsille..
Noinko sanot sun pennuille, kun ne rupee röyhyämään 15 veenä???
Tupakka pois kaupoista ja loppu koko ääliömäisyydelle. Kumpa en olisi ikinä aloittanut!!!
Taas puretaan niitä omia ongelmia ja aggressioita tuntemattomiin. Lopeta, jos se tekee sut tuollaiseksi. Ihan oli sun oma tyhmä päätös aloittaa, ei liity muihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Olisit läksyttänyt sitä ämmmää.....!
Tupakoiva WT-väki täällä puolustelee ko. äitiä...te tupakoivat äidit olette kyllä roskaväkeä, ette mitään muuta :)
Minä en ole edes äiti ja olen paljon mieluummin roskaväkeä kuin tommonen ylimielinen öykkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä huolestuisin enemmän siitä että tuolla kulkee ihmisiä, jotka kauppareissulla suuttuvat niin että meinaavat käydä käsiksi toiseen ihmiseen? Ap, vihanhallinkurssille kenties?
Tupakoitsijat ovat syrjitty ja kiusattu vähemmistö, mutta mun mielestä alkaa mennä sairaaksi jos tuntemattomat vihastuvat täysin laillisesta toiminnasta noin paljon.
Ajattelu ei ole kiellettyä.
Sinäkö katsoisit tyytyväisenä jos joku pahoinpitelee lastaan?
Tupakointi ulkona ei ole lapsen pahoinpitelyä. Jos et näitä erota toisistaan, niin ei sullakaan montaa ajatusta kopassa kulje.
Kestovaippa fb.ssä yks mamma meuhkasi kun oli ostanut vaatepaketin ja vaatteet haisivat tupakalle. Vaatteita ei voinut pestä pesukoneessa koska tupakan tuoksu olisi jäänyt koneeseen eikä voinut tuulettaa parvekkeella kun lapsi nukkuu samassa tilassa päiväunilla.
Mitä täällä luullaan, miten esim keuhkosyöpä tulee ? Passiivinen tupakointi tarkoittaa altistuu tupakointiin samassa tilassa. Ulkona ei ! Ilma vaihtuu koko ajan. Sisällä kyllä.
Miten joku joka on saanut synnytettyä lapsen voi kuvitella hän tai muu perhe saa keuhkosyövän , jos tupakasta tuoksuvat vaatteet pestään pesukoneessa, jossa pestään muita vaatteita ? Eiköhän tälläisen äidin kohdalla vahinko on jo tapahtunut.
Entäs jos isä olisi tullut kaupasta kolmen lapsen kanssa ja pistänyt ensimmäisenä röökin palamaan?
Ihan oikeasti. Tupakointi ulkona ei ole edelleenkään kielletty.
Netissä anonyyminä avautumisen sijaan olisi ap voinut käydä paheksumassa naisen tupakointia suoraan sille naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan kun menin naistenklinikalle niin näin erittäin härski näyn ulko-ovella . Kaksi n parikymppisiä vauva masussa tupakoivat . Mitähän päässä liikkui????
Päässä oli vain imurefleksi?
Vierailija kirjoitti:
Kestovaippa fb.ssä yks mamma meuhkasi kun oli ostanut vaatepaketin ja vaatteet haisivat tupakalle. Vaatteita ei voinut pestä pesukoneessa koska tupakan tuoksu olisi jäänyt koneeseen eikä voinut tuulettaa parvekkeella kun lapsi nukkuu samassa tilassa päiväunilla.
Mitä täällä luullaan, miten esim keuhkosyöpä tulee ? Passiivinen tupakointi tarkoittaa altistuu tupakointiin samassa tilassa. Ulkona ei ! Ilma vaihtuu koko ajan. Sisällä kyllä.
Miten joku joka on saanut synnytettyä lapsen voi kuvitella hän tai muu perhe saa keuhkosyövän , jos tupakasta tuoksuvat vaatteet pestään pesukoneessa, jossa pestään muita vaatteita ? Eiköhän tälläisen äidin kohdalla vahinko on jo tapahtunut.
Itse en syöpää edes ajattele vaan se haju kuvottaa
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Toisten ihmisten toiminta tuntuu herättävän kovia aggressioita joissakin päätellen palstalla usein näkyvistä kirjoituksista. Milloinkahan joku rasvanvihaaja käy käsiksi suklaalevyn ostamisesta?
Itse en ole polttava äiti mutta mikä oikeus minulla on mennä rageemaan mistää tollaisesta tuntemattomalle? Kyllä ihminen saa vielä polttaa ulkona vaikka lasten seurassa jos haluaa. Alnapa polttamaan piippua kuten Kalle Päätalon äiti niin saavat leuat räksyttää!
Meillä naapurin muija polttaa aina pikkulapsensa seurassa tupakkaa...ja valittaa ettei rahat riitä mihinkään, lapsi kulkee huonoissa vaatteissa yms.
Inhoan niin paljon tupakoivaa paskaväkeä..röökiin riittää aina rahaa ja sitten valitetaan kun "ei ole rahaa"...hah.
Se on niin helppoa tuomita muita tietämättä taustoja. En itsekään katso hyvällä tupakointia, en sitten missään seurassa enkä tilanteessa ja vielä vähemmän jos lapsia on seurassa.
Jos on kolme pientä lasta ja niiden kanssa täytyy kaupassakin käydä (mies/lasten isä siis ei voi ostoksia ilman lapsia tehdä) niin kyllä se on aika rankkaa elämää. Ihan fyysisesti ja psyykkisesti ja tuo tupakka saattaa olla ainut joka tuon naisen pitää jokseenkin koossa ja huutamatta sekopäänä lapsilleen aamusta iltaan. Saattaa siis melkein jopa olla parempi polttaa se tupakka kuin aiheuttaa lapsilleen traumoja "jaksamatta" heitä.
Paras tietysti olisi, jos hakisi apua lastenhoitoon ja arjen pyöritykseen, että voisi lopettaa tupakoinnin kokonaan. Ihan jo omankin terveytensä puolesta, sillä pienet lapset tulevat tarvitsemaan äitiään vielä paljon ja kauan.