Onko LIDL oikeasti halvempi? Mitä kannattaa ostaa?
Nyt on pakko saada jotenkin kuluja karsittua. Onko Lidl oikeasti edullisempi kuin esim. Prisma ja CM? Mitkä tuotteet siellä ovat edullisempia?
Kommentit (87)
No Lidl on nyt sekä Hesarin että Kauppalehden mukaan edullisempi kuin Prisma. Erona Prismaan on myös se, että hinnat vaihtelevat joka Prismassa kun taas kaikissa Lidleissä on samat hinnat. Siinäpä nähtiin halpuutus-pissitys.
Ostin Lidlistä paskan lintulaudan. Irtosi jo kolme osaa ja tehty pahvista joka ei kestä talvea.
Huijari kauppa. Lisäksi jyvät kastuvat koska pohjassa ei ole tarpeeksi reikiä.
Yleissääntöna kannattaa ostaa mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Suklaat, juustot, jotkut jauhelihat ovat selvästi halvempia kuin muualla. Esim. Pohjolan Juustolan Hermanni kermajuusto vain 3,77 €/kg. Sininen lenkki 1,87 €, 700 g nauta-sika jauheliha 2,90 €. Kevytmaito 0,69 €/litra. 100 g suklaalevyt noin 47 senttiä, voivat olla halvempia tänä vuonna, kun makeisvero poistuu.
T. Lidl-mies.
Uskon, että osa on halvempaa, mutta osassa cittareita on maito 0,62. Riippuu tietysti mitä maitos juo.
Jos kokkaa itse perusraaka-aineista ja sesongin mukaan, Lidlistä löytyy hyvin raaka-aineita. Syömme älyttömästi vihanneksia ja hedelmiä, jos ostan ne lidlistä, säästän kuussa n. 150€. Meillä kolmen hengen perhe.
Eineksiä ei Lidlissä ole kovin hyvin jos niitä käyttää.
En käy ikinä Lidlissä, mulla ole aikaa juosta joka kaupassa jos etsin tiettyjä tuotteita. Minulle aika on rahaa.
Tiedän, että siellä on esim paljon suomalaisia tuotteita mikä on todella hyvä. Mutta valikoima lihassa/ kalassa ja maitotuotteissa on tosi paljon pienempi kuin viereisessä Cittarissa. Lisäksi näissä kaikissa, myös jogurteissa tulee olla Hyvää suomesta- merkki. Itse ostan paljon ja monipuolisesti lähiruokaa, tuoretta hedelmää/vihanneksia/luomua jne, ei niitä kaikkia Lidlistä saa. Samoin joku maustevalikoima on ihan onneton ja monen tuotteen laadussakin on sanomista.
Lidl sopii kyllä sellaiselle joka käyttää arjessaan vaan perustuotteita eikä vaadi muuta kuin että alhainen hinta löytyy.
Onneksi jokaisella on oikeus käydä missä kaupassa haluaa. Jos säästää haluaa, niin vertailu toki kannattaa ja jos aikaa on ja kaupat vierekkäin niin useammassa kannattaa varmaan käydä. Mutta monet tuotteet mitä itse haluaisin niin niitä ei Lidlistä saa ja osa, esim kahvi oli kalliimpaa kuin viereisessä Citymarketissa. Se mitä ei kannata tehdä, on ajella muutaman tuotteen takia useita kilometrejä autolla ja kuvitella jotain siinä sitten säästävänsä.
https://yle.fi/uutiset/3-10559506?utm_source=facebook-share&utm_medium=…