Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin työtarjous vain Oma asiointi-sivulle!?

Vierailija
02.01.2017 |

Minulle oli tullut työtarjous oma asiointi- sivulle, kun paikan haluaikaa oli jäljellä alle viikko. En näiden parin päivän aikana käynyt ko sivulla (oli kiireinen viikko töissäkin), joten nyt oli tullut selvityspyyntö asiasta. Mitä ihmettä? Minulle on aina aikaisemmin tullut myös kirje työtarjouksista. Onko ihan normaali käytäntö, että tarjous tulee vain Oma asiointiin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viikossa ehtii jonkinlaisen hakemuksen vääntää. Harvemmin tarvitsee muuta kun cv:n ja jonkin avoimen hakemuksen.

Kuitenkin voi olla että ei ole tullut vain postissa vielä kirje. Itselleni tuli ainakin kerran sinä päivänä kun oli viimeinen päivä hakea!

En kuitenkaan ymmärrä MIKSI ei voi tulla sähköpostia tai tekstiviestiä kun omapalveluun tulee jotain? Ahdistaa välillä että on tullut joku viesti/tehtävä/tarjous mutta aika on mennyt umpeen.

Muutenkin TE-toimisto on rasittava. Pistin yhteydenotto pyynnön ja ilmoitettiin että otetaan X päivään mennessä yhteyttä. Kiva tässä taas odotella että minäköhän päivänä soitetaan varsinkin kun jos et vastaa niin tulee heti tekstiviestiä että pitää vastata. Kyllä ihminen voi olla suihkussa tai wc:ssä kun puhelu tulee ja varsinkin kun annetaan tuollainen epämääräinen aika niin tuskin kukaan jaksaa viikkoa vahtia 8-16 että tuleeko soittoa.

Itselleni tuli selvityspyyntö koska "kieltäydyin työstä" kun vuokraus firma soitti ja epämääräisesti kyselivät olenko kiinnostuneita keikkatyöstä (ei mitään puhuneet millä alalla tai missä kaupungissa) ja että saan 350e tienata ettei työttömyyskorvaus mene.

En edes tiennyt silloin miten vuokrausfirmat toimii (jonka mainitsin puhelun aikana) eikä sitä selittänyt. Kohteliaasti siis kieltäydyin (luulin että kyseessä on vain työhakupalvelu kuten monster.fi) ja parin tunnin päästä tuli selvityspyyntö. En onneksi saanut karenssia mutta kyllä ahdisti ja luotan entistä vähemmän vuokratyöpaikkoihin.

Itsellä ainakin tämä te-toimiston toiminta, tukiloukko ja karenssi pelko estää hakemasta kaikkia työpaikkoja enkä olekaan saanut mitään apua heiltä ja vain 3 työtarjousta. Toivoisin että nyt ei tulisi mitään ennen toukokuuta (olin juuri työkokeilussa) että voisin keskittyä opiskeluun pääsykoetta varten ja pääsisin syksyllä kouluun (totta kai silti töihin menen jos jotain tulee ja katson edelleen avoimia paikkoja).

Minulla ei ole ammattia joten kaikkien logiikalla järkevintä ja valtiolle edullista on se että pääsen opiskelemaan.

Tässä on nyt pari pientä ongelmaa.

Mistä vuokrafirma sai tietosi? Ei ainakaan te-toimistosta. Toiseksi selvityspyyntöä ei ryhdytä tekemään vain siksi, että joku jostain soittaa ja sanoo, että työ ei kelvannut.

Aikaisemmin oli tullut työtarjous (oli muuten juurikin tuo joka tuli sinä päivänä postissa kun oli viimein päivä) jota kuului hakea kyseisen firman sivuilta (minkä takia luulinkin että se on joku välitys sivu tms).

En saanut kuitenkaan sitä paikkaa eikä puhelu koskenut sitä (kysyin vielä puhelun alussa kun tämä firma soitti).

Firma oli ilmoittanut työkkärille kieltäytymisestäni, miten muuten he olisivat tästä tienneet? Postissa tulleessa selvityspaperissa (nettiin tullessa ei ollut) luki vielä että olisin työtarjouksesta kieltäytynyt mikä ei olisi edes mahdollista sillä se tarjous oli tullut kuukausia aikaisemmin ja hain sitä eikä koskaan mitään kuulunut ja kuten sanoin kysyin heti aluksi koskeeko puhelu hakemaani paikkaaa.

Asiahan ratkaistiin minun edukseni eli en mitään väärää tehnyt (kuukausi kesti...)

Eli sait selvarin, koska et merkinnyt tietoihisi, että olit ottanut yhteyttä?

Mihin tietoihin?

Tuli työtarjous > hain paikkaa > vastasin omapalvelussa että hain mutta en tiedä vielä sainko paikan (niin rasittava juttu kun monet paikat ei ilmota jos et saa ja joudut tätä täyttelemään koska ei ole tullut ilmoitusta) > aikaa kuluu eikä kuulu mitään > ko vuokrausfrima soittaa tarjotakseen yleisesti keikkatöitä (ei mainintaa kaupungista, alasta tai kellonajoista yms) > kerron että en ole kiinnostunut (kuka noin hämärään suostuu? Sama kuin laittaisi nimen sopimukseen lukematta sitä) > tulee viesti että olen asiointitilille saanut viestin > ilmoitus selvityspyynnöstä koska olen kieltätynyt työstä.

Eli koska hain työtarjouksen paikkaa firmalla oli tietoni ja he tekivät rekryä ja ilmoittivat sitten työkkärille etten ottanut. Olin itse tästä ihan paniikissa kun en todellakaan olisi kieltäytynyt työstä, varsinkaan tietämättäni, koska tiedän että se johtaa karenssiin.

Vierailija
22/27 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siellä työkkärin sivuilla vastaa siihen työtarjoukseen, että on hakenut kyseistä paikkaa, mutta ei tiedä vielä onko tullut valituksi, niin silloin siellä tulee olikohan se kuukauden lisäaika. Sen ajan sisällä pitää käydä uudestaan vastaamassa siihen kysymykseen, onko saanut mahdollisesti kyseisen työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä työkkärin suunnitelmassa "omatoimista työnhakua"? Mulla on, eikä niitä "tarjouksia" ole tullut edes joka vuosi.

No todellaki on. Ja näitä tarjouksia on tullu joka vuosi noin 8 kpl. Helsinki.

Vierailija
24/27 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun siellä työkkärin sivuilla vastaa siihen työtarjoukseen, että on hakenut kyseistä paikkaa, mutta ei tiedä vielä onko tullut valituksi, niin silloin siellä tulee olikohan se kuukauden lisäaika. Sen ajan sisällä pitää käydä uudestaan vastaamassa siihen kysymykseen, onko saanut mahdollisesti kyseisen työpaikan.

Tämä!! Jos tämän unohtaa, karenssi napsahtaa samantien.

Vierailija
25/27 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se riittäisikin, että katsoo ne sivut kerran viikossa, vaan jos heti katsomista seuraavana päivänä sinne pärähtää työtarjous johon on vastattava viikon sisällä, niin vastausaikaa onkin sitten enää yksi päivä. Mä myönnän ainakin, että mun on vaikea muistaa kaikki netissä olevat tsekattavat asiat, myös laskut jotka tulee pelkästään sähköpostiin tms. Mulla on paljon muutakin muistettavaa arjessani vaikken töissä olekaan, ja sairaudesta johtuvaa muistin pätkimistä. Ei olisi mitään ongelmaa, jos molin sivuilta voisi tulla tekstiviesti-ilmoitus, kun sinne saapuu toimintaa vaativaa sisältöä, kuten työtarjous. Mielelläni minä niihin vastaan, kun ovat olleet tähän mennessä ihan hyviä paikkoja haettavaksi. Ei kai se palvele ketään, että ne jäävät huomaamatta ja tulee karenssi?

No sehän nimenomaan palvelee, valtiota nimittäin! Tekevät säästöä tuolla tavalla. Siksi karenssiansoja on viritelty sinne, tänne ja varmuudeks tuonnekki.

Vierailija
26/27 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää luuserit töihin, niin ei tarvii kyttäillä mollin sivuja ja elää muiden almuilla. 

Vierailija
27/27 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää luuserit töihin, niin ei tarvii kyttäillä mollin sivuja ja elää muiden almuilla. 

Ehkä käsitit jotain väärin, mutta juuri sitähän tässä yritetään kovasti. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä