Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin asti opintotukissa otetaan huomioon vanhempien tulot tai kotona asuminen?

Vierailija
02.01.2017 |

Mihin asti vanhempien tulot voi estää opintotuen saamisen, vaikuttaako lapsuudenkodissa asuminen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaaksi, paitsi jos asuu vain yhden vanhemman luona, silloin ei vaikuta. Näin ainakin meillä. Alle 18-vuotiaana eivät saaneet ollenkaan, kun mulla on uus mies.

Vierailija
2/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukka! Millainen se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaaksi, paitsi jos asuu vain yhden vanhemman luona, silloin ei vaikuta. Näin ainakin meillä. Alle 18-vuotiaana eivät saaneet ollenkaan, kun mulla on uus mies.

Minulla ainakin vaikuttaa äitini tulot yhä opintotukeni määrään, vaikka olenkin jo 18-vuotias. Asun kotona äitini kanssa. Käsittääkseni vanhempien tulot vaikuttavat siihen asti kunnes muutat pois kotoa.

Vierailija
4/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opintotukki joku järeämpi Kela-korvauksen muoto?

Vierailija
6/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempein tulot vaikuttaa, jos asuu kotona vanhempien kanssa.

Jos asuu itsenäisesti, vanhempientulot lakkaa vaikuttamasta, kun täyttää 18- tai 20-vuotta. Riippuu opiskeleeko toisen asteen oppilaitoksessa vai korkeakoulussa.

http://www.kela.fi/opintotuki-opintoraha

Vierailija
7/7 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiasteella (ammattikoulussa ja lukiossa) vanhempien tulot otetaan huomioon kunnes olet 20 JA asut muualla kuin vanhempien luona tai näiden omistamassa asunnossa.

Korkeakoulussa vanhempien tulot eivät vaikuta. Paitsi jos niitä on kovin vähän, voit saada korotettua oppintorahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi