2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Toi Sulamo on tosi hyvä sovellus! Oon käyttänyt sitä marraskuusta lähtien, kun aloin keventää ja hyvin kyllä auttaa täs hommassa :) eilinen ravintolaillallinen lisäsi aamupainoon 700g, mutta oli se sen arvoista :D paino on nyt 66,5g/167cm ja muutamassa päivässä taas häviää noi ns ylimääräiset.
Ravintolailta on enää muisto vain, aamupaino tänään 65,6kg :) takana tunnin jalkatreeni, onneksi ei tarvinut kävellä kotiin...
Hei!
Moni on puhunut liikunnan vaikutuksesta laihdutukseen. Laihdutin joskus aikaisemmin ilman liikuntaa, tietysty hyötyliikuntaa oli, mutta ei muuta. Laihduin silloin kaikista helpoiten. Salitreenin kanssa laihduttaessa tulos on aina ollut aika huono. Vaikka kuinka kituuttaisin, niin pudotusta ei juurikaan tule.
Tällä hetkellä syön GoFatGo:n mukaisesti, se on ilmainen kun googlaa ohjeet netistä. Kaloreita tulee päivässä keskimäärin 1150kcal. Kulutukseni on noin 1600-1700kcal/vrk, eli vaje päivässä noin 400-500kcal. Helposti ruokia muuttelemalla pystyy ruokavaliosta nipistämään paljonkin kaloreita, itse en ole tällä hetkellä nähnyt tarpeelliseksi, ettei kalorit enää tuon alle menisi. Itselläni tällä hetkellä kaloreita nostaa esim. Raejuusto 2% 0,2% sijaan. Kasviksista iso osa on porkkanaa, kaalit ovat vähäkalorisempia. Mehukeitto ei ole sokeroimatonta, (40kcal/100g vrt. 9kcal/100g). Marjoina syön mustikoita, karpaloissa on puolet vähemmän kaloreita samassa määrässä. Itse tykkään kanasta, sis. 80kcal/100g, esimerkiksi naudan jauheliha sisältää 170kcal/100g.
Noilla eroavaisuuksilla päivän kalorit voivat heittää esimerkiksi GoFatGo:n mukaisella ruokavaliolla yli 300kcal!
Eli valintojen mukaan sama määrä ruokaa, mutta joko 1100kcal tai 1400kcal. Isommilla ruokamäärillä heitto on tietenkin isompi.
-Katri- (Lähtö 65kg. Vko1 -1kg)
Eilen teki suklaata mieli ihan älyttömästi. Järjestelin kaappeja ja sieltä putkahti eteen joululle hankittu suklaarasia. Onneksi oli muoveissa vielä, muuten olisin ratkennut ihan varmasti. Koko ilta kävin sisäistä keskustelua itseni kanssa, miksi en nyt voi ottaa suklaata. Kun talo lopulta illalla hiljenee ja lapset nukkuu, on mukava vaipua omaan herkkuhetkeen telkkarin ääreen.... Menin sitten aikaisin vuoteeseen lukemaan kirjaa, ettei kiusaus käynyt liian suureksi. Jos olisin sallinut itselleni "pari" konvehtia, olisi lopulta mennyt koko puolen kilon rasia.
Vaaka näytti tänä aamuna 65,5 kg, joten -1kg/1vko.
Peppi
Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:
Tää päivä sujui hyvin.
Aamulla klo 10.30 2 keitettyä kananmunaa
Lounas klo 13 makaronilaatikkoa jonkin verran
Välipala klo 18 maitorahka maustamaton 200g
Iltaruoka klo 20 pottumuusia ja jauhelihamureketta, sämpylän puolikas ja lasi kevytmaitoa.Vettä, kahvia (maidolla) ja vihreää teetä.
Ainoo fiba oli kun saunassa join lasillisen greippilimsaa ja sitten vasta huomasin että ei ollutkaan sokeriton versio kyseessä. Mut ei sen pahempaa tapahtunut, eka päiväksi hyvä suoritus, ootan että pääsen aamulla puntarille.
Sori, nyt on pakko kysyä:miksi kerään näitä alapeukkuja?? Haluaako joku perustella?
Mä vedin ekan viikon hyvin. Söin terveellisesti, ja olo oli kevyt ja hyvä. Tää viikonloppu menikin sitten aivan reisille, pitsaa, limpparia, sipsejä. Noh, uus viikko edessä ja homma jatkuu :D
Tää päivä sujui hyvin.
Iltaruoka klo 20 pottumuusia ja jauhelihamureketta, sämpylän puolikas ja lasi kevytmaitoa.Vettä, kahvia (maidolla) ja vihreää teetä.
Ainoo fiba oli kun saunassa join lasillisen greippilimsaa ja sitten vasta huomasin että ei ollutkaan sokeriton versio kyseessä. Mut ei sen pahempaa tapahtunut, eka päiväksi hyvä suoritus, ootan että pääsen aamulla puntarille.
Sori, nyt on pakko kysyä:miksi kerään näitä alapeukkuja?? Haluaako joku perustella?
Villi veikkaus, kun nyt äkkiseltään katson, niin olisko toi kasvisten totaalinen puuttuminen?
-Katri-
vierailija kirjoitti:
Tää päivä sujui hyvin.
Villi veikkaus, kun nyt äkkiseltään katson, niin olisko toi kasvisten totaalinen puuttuminen?
-Katri-
Totta, jääkaapissa oli kyllä salaattivermeet, mutta iski laiskuus :P. Ja ainoat hedelmät oli banaani, joka laukaisee mulla makeanhimon. No, poikkeuspäivä tuollainen. Tänään kauppapäivä niin saa porkkanoita:)
Raksu
Vierailija kirjoitti:
Eilen teki suklaata mieli ihan älyttömästi. Järjestelin kaappeja ja sieltä putkahti eteen joululle hankittu suklaarasia. Onneksi oli muoveissa vielä, muuten olisin ratkennut ihan varmasti. Koko ilta kävin sisäistä keskustelua itseni kanssa, miksi en nyt voi ottaa suklaata. Kun talo lopulta illalla hiljenee ja lapset nukkuu, on mukava vaipua omaan herkkuhetkeen telkkarin ääreen.... Menin sitten aikaisin vuoteeseen lukemaan kirjaa, ettei kiusaus käynyt liian suureksi. Jos olisin sallinut itselleni "pari" konvehtia, olisi lopulta mennyt koko puolen kilon rasia.
Vaaka näytti tänä aamuna 65,5 kg, joten -1kg/1vko.
Peppi
Jos on paha riippuvuus makeaan, kannattaa heti viedä se rasia joko töihin muille tai antaa lahjaksi.
Tää päivä sujui hyvin.
Alapeukutin, koska tuo ei todellakaan ole mikään terveellinen ruokavalio. Kasviksia ja kuidunlähteitä ei ole lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää päivä sujui hyvin.
Alapeukutin, koska tuo ei todellakaan ole mikään terveellinen ruokavalio. Kasviksia ja kuidunlähteitä ei ole lainkaan.
No jospa ei keripukki iske yhdessä päivässä.
Raksu
Vierailija kirjoitti:
Onk teillä muilla jokin vaate tms inspiraation lähde? Minä haluaisin vielä kerran eläissäni pukeutua housuihin ja tiukkaan kauluspaitaan.
Mulla on vaatekaapillinen tavoitevaatteita ;) Ja niistä jo aika moni solahtaa päälle, ja osa käynyt liian isoksi. Joten kannattaa valita muutama sellainen jos on kaappiinsa säilönyt ja jos vaikka tekee mieli repsahtaa, sovittaa ensin sitä vaatetta.
Jos on paljon sulatettavaa niin useampi vaate on hyvä, ettei ole vaan yhtä pikkuruista ja tule epätoivo, ettei siihen koskaan pääse.
Voin kertoa että näin puolivälissäkin matkaa nämä ilahduttavat aivan valtavasti: yllä roikkuva mekko, entiset piukat housut, napakasti istuva jakku jota ei ennen saanut edes päälle, vatsan kohdalta kiinni menevä paita (ennen oli melkein 20 senttiä vatsan kohdalta auki)!
Vierailija kirjoitti:
Tää päivä sujui hyvin.
Raksu
No ei, mutta pisti vain silmään, kun kuitenkin sanoit itse olleesi tyytyväinen päivän ruokailuun ja "ainoaksi fibaksi" mainitsit lasillisen greippilimsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää päivä sujui hyvin.
Raksu
No ei, mutta pisti vain silmään, kun kuitenkin sanoit itse olleesi tyytyväinen päivän ruokailuun ja "ainoaksi fibaksi" mainitsit lasillisen greippilimsaa.
Tarkalleen ottaen sanoin olevani tyytyväinen päivään... Eka päivä on vaikein, kun käsi on tottuneesti mennyt keksipurkille aina ohimennen ja pulla on kuulunut kahvin kanssa parikin kertaa päivässä. Mutta nytpä en ottanut mitään ylimääräistä herkkua :) joten jälkeen olla tyytyväinen ja kehtaan iloita siitä 700gr painon pudotuksestakin.
Raksu.
Takana viikko kevennystä.
Olen syönyt normaalisti, vain herkut jättänyt pois. Liikkunut olen loman takia ehkä normaalia hieman enemmän. Makean himo katosi yllättävän nopeasti muutamassa päivässä. Kuvittelin, että se on vaikeampaa kun mun läskien tuoja on selkeästi ollut yletön suklaan ja pullan syöminen.
Viikon aikana olen käynyt 2 x spinning ja 1 x pump sekä joka päivä koiran kanssa lenkkeilyä.
Paino tänä aamuna 64.8kg eli -1,2kg
N49
Teillähän menee hyvin!
Minä olen JOKA PÄIVÄ syönyt makeaa: jäätelöä, karkkia, donitseja... Eivätkä ne määrät ole ihan vähäisiä olleet. Välillä on käyty Kotipizzassa, välillä Hesburgerissa. Kotiin on ostettu Billy's-pakastepizzaa. Coca-Colaa on mennyt litrakaupalla.
Arvatkaa, paljonko olen liikkunut? No en yhtään, aivan oikein!
Viikon saldo: +1,2 kg.
Ja nyt pännii. Ei kai se auta kuin ottaa itseään niskasta kiinni. Onneksi ei ole enää mitään herkkuja kotona ja ruokatarvikkeita löytyy, niin ei tarvitse mennä taas kauppaan houkutuksien äärelle.
Mitä olen oppinut tästä viikosta: älä hyvä ihminen mene nälkäisenä kauppaan. -_-
Minä osallistun kanssa.Lihoin ootus ja imetysaikana kun syöttöhanhi ja nyt harmittaa.
Pituutta 177cm ja painoo viime puntaroinnilla 83kg.Tavote ois paino saaha sinne 73kg
Alotin syömisten tarkkailun ennen joulua jo etten enää tursahtas lisää.
Nykysellään rulkailut menee näin->
Aamupala;Banaani,kauraleipä viipale juustolla ja maustamatonta jugurttia sopalla.
Lounas;Keitto ja mct öljyä rkl.Joskus leipäviipale juustolla kaveriks.
Välipala;Kananmuna tai maustamaton jugurtti sopalla sekä maholisesto puolikas pala leipää
Päivällinen;Lihaa,pottua ja kasviksia annos.
Iltapalaa en syö.
Liikunta on täysin nollassa mutta lenkkeily ja kotijumppa tarkotuksena alottaa.
Oon lihonu herkuilla ja liialla syömisellä imetysaikana.
N23
Minä syön joka päivä paljon pähkinöitä, eikä se hidasta laihtumista yhtään. Suolaisia ja paahdettuja myös. Suosittelen, saa hyvää rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilinen oli tosiaan niin vaikea päivä, että tarvitsin lusikallisen sokeria aamupuuron sekaan. Ja olin todellakin sen ansainnut! Jaksoin vetää aamutreenit loppuun, vaikka pelkästään käsien nostaminen ylös vaati järjetöntä ponnistelua :D Tosin laitoin tänäänkin aamupuuron sekaan sokeria, mutta vain siksi, että saa tuon joululta jääneen sokerikon takaisin kaappiin...
EIlen siis söin aamupalaksi kaurapuuroa raejuustolla ja teelusikallisella sokeria, hapankorpun, appelsiinin, maitokahvin, vitamiinit, öljyä ja etikkaa (470 kcal). Lounaaksi (435 kcal) ja päivälliseksi (280 kcal) söin viimeiset stroganoffit perunalla, salaatilla ja raejuustolla. Lounaaseen kuului myös tee ja hapankorppu päälliniseen. Iltapalaksi söin rahkaa mustikkakeitolla sekä kaksi näkkileipää (340 kcal).
Huolimatta "sokerirepsahduksesta" aamupaino oli tänään KILON vähemmän kuin eilen! Tällä viikolla on pudotusta tullut siis jo -2,7 kg, joten viikonlopun voi hyvällä omallatunnolla rentoutua!
- Joanna
Missä muodossa käytät tuota etikkaa aamupalalla? Onko sillä jotain terveysvaikutuksia, vai miksi käytät sitä?
Juon omenaviinietikasta ja ruokasoodasta tehdyn cocktailin ennen aamupalaa. Lisään ainekset kuuman veden sekaan ja "nautin". Omenaviinietikalla on huikeasti terveysvaikutuksia, mutta itsellä päätähtäimessä on kehon puhdistaminen ja aineenvaihdunnan tehostaminen. Se kuulemma myös poistaa liiallista rasvaa ja parantaa hiusten kuntoa, joten mikä ettei!
Kokeilin eilen tehdä vähän terveellisempiä herkkuja leffailtaa varten - uunisipsejä! Yhdessä kasassa lastuja oli noin 260 kcal, eli vain kolmannes tavallisiin sipseihin verrattuna. Niiden lisäksi tuli puputeltua tuoreita kasviksia ainakin sen kuuluisan puolen kilon verran. Ei siis ihme, että vaaka näytti tänään +0,5 kg :D
Eiliset syömiset olivat muutenkin aika iltapainoitteiset.Aamupalasi söin kaurapuuroa raejuustolla ja teelusikallisella sokeria, maitokahvin, vitamiinit, etikkaa ja rypsiöljyä (360 kcal). Välipalaksi rahkaa mustikkakeitolla, kahvia sekä kaksi hapankorppua (290 kcal). Päivälliseksi broileria, riisiä, persikkakastiketta ja kasvisgratiinia (310 kcal) ja iltapalaksi uunisipsejä, porkkanaa, paprikaa, kurkkua, parsakaalia ja kermaviilidippiä (700 kcal).
-Joanna
Kuvien välillä on eroa 1 vuosi
Nimimerkki unohtui;)
Raksu