2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju on hiljentynyt! Miten teillä menee? :)
Hei! Täällä yksi hiljentynyt nimetön alkuketjun äänekäs. Laihdutus on ollut aika vuoristoradan kaltainen matka, alkuvuodesta olen siis laihduttanut. Positiivisia puolia on ollut siistiytynyt ruokavalio: herkut vähennetty, kasviksia lisätty, mutta tuloksena vasta 3kg pudotus. Paras puoli on että olen liikkunut enemmän ja kokeillut uudenlaisia liikuntamuotoja, ja pitänyt niistä, eli aiempi pakkoliikunta on muuttunut siihen että on jopa kivaa joskus lähteä lenkille.
Huonoja puolia taas on ollut tulosten puuttuminen, en vain osaa ilmeisesti syödä miinuskaloreilla.Elämäntapani muuttuivat niin että uskon peruskulutuksen tippuneen niin paljon että aiemman kulutuksen mukaisesti oletettu syöminen ei vaan riitä. Ilmeisesti kalorit on siinä määrin vähentynyt että nopeatahtinen lihominen on loppunut ja hiukan paino pudonnut, mutta 3kg on kyllä iso pettymys.
Tällä hetkellä olen vähän solmussa, luulen että vedän tässä jonkun gofatgo-kuurin vielä ennen kesää, jotta saan jotain tuloksia edes aikaan.
Jos kerran olet jo valmiiksi vähän solmussa, niin miksi vedät siihen päälle vielä jonkun gofatgo-kuurin päälle? Tuohan vain "laihduttaa" vähän nestettä kropasta pois, ei siis rasvaa. Ja eihän se gofatgo voi olla mikään kovin hyvä kuuri kun kaikilla tuntuu vaan se jojoilu jatkuvan tuon kuurin myötä ja sen lisäksi monella on gofatgo kuuri jäänyt kesken kun syömiset eivät sovi kaikille ja saattavat laittaa kropan jopa vähän tukkoon.
Pieniä muutoksia ja pieniä oivalluksia edelleen tehty ;) Tarkoituksena siis ollut muuttaa elämäntapoja eikä olla laihdutuskuurilla. Päivän mittaan kun tekee paljon pikku juttuja niin kuukausitasolla siitä on jo hyötyä.
Vinkkinä muillekin jotka joutuvat tuijottamaan näyttöä päivisin, sähköpöytä on kätevä kun voi seisoa vaikka koko päivän. Samalla siinä tulee liikahdeltuakin enemmän kuin jos istuisi. (joskus olen ihan tarkoituksella tehnyt esim kyykkyjä jonkun tylsän skype-paltsun aikana :D ). Kaikki mahdollisuudet jaloitella kannattaa hyödyntää, hakea niitä tulosteita joka välissä yms. Käyttää portaita aina kun mahdollista hissin sijaan. Ja se veden juominen! Nyt alkaa jo sujua, mutta kyllä siihen sai opetella.
Kävelystä on hyötyä, vaikka aikaa ei olisikaan kuin 15 minuuttia. Aina se sohvalla makaamisen voittaa ja jokainen askel on tärkeä. Viikonloppuisin oon herkutellut, eihän tässä millään kitukuurilla ole tarkoitus olla. Elämän pitää olla elämisen arvoista, myös silloin kun pudottaa painoa.
Raksu
Koko alkuvuosi pysytty ruodussa, ja -6kg normaalipainon sisällä! Tavoite pudottaa vielä 5 kiloa hissukseen :) tavoitepaino siis 53. Pidin tietoisesti kaks vapaansyömisen päivää eilen ja edellispäivänä, tämän vuoden ekat siis. Edellispäivänä pikaruokaa ja irtokarkkeja, eilen pakastepizza ja irtokarkkeja :D näiden tuloksena +1,9kg haha. Turvotustahan se suurimmaksi osaksi on ja tässähän ne samalla sullaapi pois, no stress :3
Kirjoittelin aiemmin jo pariin muuhun ketjuun, mutta en enää löydä niitä. Olen laihduttanut nyt 2,5 kk, paino on pudonnut viitisen kiloa ja toiset viisi voisi vielä hyvin pudota. Tosin tulee vauhti varmasti hidastumaan, tähän asti on lähtenyt yllättävän nopeasti ja paino on jo normaalipainon alueella.
Olen lisännyt liikuntaa reippaasti. Aiemmin liikuin ehkä pari tuntia viikossa, nyt noin 6 - 8 tuntia. Teen lyhyitä lenkkejä 20 - 60 min kerrallaan + kuntopiiriä/käsipainoilla kotona + sitten kaikkea kausittaista.
Ruokavaliossa muutoksia: tarkkailen etten ylensyö, juuston mussuttaminen pois (leivän päälle laitan kyllä, mutta aiemmin söin sitä sellaisenaan!), vaaleaa leipää vain pari kertaa viikossa, ruisleipää syön päivittäin mutta osan siitä olen korvannut näkkärillä, juominen painottuu entistä enemmän veteen ja vichyyn (mehua ja limppareita toisinaan, viikonloppuisin 1 - 2 annosta alkoholia), päivällisellä otan makaronia/riisiä/perunaa aiempaa selvästi vähemmän, raejuusto + rahka tulleet jokapäiväiseen ruokavalioon mukaan. Aamulla syön puuroa ja välipalalla hedelmiä. Viikonloppuisin on kyllä tullut edelleen herkuteltua esim. karkeilla ja pitsalla, mutta aiempaa pienempiä annoksia! Tosiaan syömisessä olisi vielä varaa kiristää, tiedän sen, mutta kun paino on hyvin pudonnut, niin en siitä stressaa.
Motivoivaa on ollut joka-aamuinen punnitseminen, niin painoa on helppo seurata. Kuukauden lopussa teen yhteenvedon Excelissä: maksimipaino, minimipaino ja keskipaino :D
Tintti
Hohhoijaa. Mun paino vaihtelee 72 ja 75kg:n välillä.... välillä syön terveellisesti ja välillä kontrolli katoaa täysin.
Urheilut sujuvat tosin hyvin, ruokailu vain mättää.
Teen siis kokopäiisesti töitä ja sen lisäksi oon osallisena uudessa osakeyhtiössä. Oon ihan pirun väsynyt ja odotan vaan kesälomaa x)
Aamupaino tänään siis tuo 72kg, toivon että huhtikuun aikana paino alkaisi 6:lla, ja toukokuun lopulla voisi olla -5kg. Tavoitteet ovat vähän pienentyneet pitkin kevättä...
-Zelda
Viikon pudotus 600g eli kokonaispudotus 13 vkon kevennyksen jälkeen on 6,2kg. Myös yksi rajapyykki ohitettu kun paino on nyt alle 60kg.
Varmasti moni ajattelee, että mitähän hittoa tuokin laihduttaa ja vielä raportoi täällä. Mutta mun paino on pysynyt koko aikuisikäni raskauksia lukuun ottamatta välillä 52-56kg. Ikääkin on jo lähes 50v. Viimeiset kolme vuotta kerrytin hyvin raskaan elämäntilanteen ja siihen liitettynä vähäisen liikunnan ja lohtu herkuttelun takia painoni 66 kiloon. Tunsin fyysisen oloni vieraaksi; vaatteet kiristivät ja olo oli turvonnut. Ja se vaikutti myös mielialaani negatiivisesti.
Nyt kesää kohden paremmalla mielellä!
N49, 162cm ja 59,8kg
Vierailija kirjoitti:
Viikon pudotus 600g eli kokonaispudotus 13 vkon kevennyksen jälkeen on 6,2kg. Myös yksi rajapyykki ohitettu kun paino on nyt alle 60kg.
Varmasti moni ajattelee, että mitähän hittoa tuokin laihduttaa ja vielä raportoi täällä. Mutta mun paino on pysynyt koko aikuisikäni raskauksia lukuun ottamatta välillä 52-56kg. Ikääkin on jo lähes 50v. Viimeiset kolme vuotta kerrytin hyvin raskaan elämäntilanteen ja siihen liitettynä vähäisen liikunnan ja lohtu herkuttelun takia painoni 66 kiloon. Tunsin fyysisen oloni vieraaksi; vaatteet kiristivät ja olo oli turvonnut. Ja se vaikutti myös mielialaani negatiivisesti.
Nyt kesää kohden paremmalla mielellä!
N49, 162cm ja 59,8kg
Onnea hienosta kevennyksestä! Onnistunein tulos on juuri se, että sen keventyneen elopainon lisäksi myös mieliala on kevyempi ja positiivisempi. Kiva että olet jaksanut tänne raportoida, minua ainakin tsemppaa omassakin pudotuksessa se kun kuulee muidenkin siinä onnistuneen. :)
Lihominen ja laihtuminen ei ole koskaan vaan se kilolukema vaa'an ruudussa vaan siihen liittyy aina paljon muutakin, sekä negatiivista että positiivista.
Se on taas kuukausi vaihtunut, mukavaa huhtikuuta ketjulaisille!
Tarkoitus ottaa nyt kolmen viikon kirivaihde päälle ja tarkkailla syömisiä taas tarkemmin. Pääasiassa on mennytkin hyvin, mutta välillä (ja tihenevässä määrin!) On tupannut lipsahtamaan herkuttelun puolelle ja se pitää nyt karsia pois. Mulla on ollut iso työ muuttaa asennetta ja ajatuksia tuon repsumisen suhteen.. Siis kun aina jos on sortunut ottamaan vaikka pullan iltapäiväkahvilla niin sitten on tullut sellanen "no, nyt kun repsuin niin ihan sama vetää illalla pitsaa ja punkkua ja suklaata kun päivä on jo pilalla. EI NÄIN ENÄÄ!! Jos kännykkä tippuu lattialle, niin eihän sitä ajatella että samapa se on sitten ajaa autolla vielä tuon päälle.. Yksi hairahdus ei pilaa koko päivää, viikkoa ja "dieettiä ". Se oli ja meni ja unohdettiin.
Muutenkin tää on ollut sellaista aaltoliikettä, että välillä jaksaa treenata ja syödä terveellisesti ja välillä sitten vaan lukea kirjaa sohvalla viltin alla ja syödä suklaata. Mut sellaista kai elämä on, tai ainakin mulla kun en oo mikään rouva täydellisyys ;) Onneksi niitä kunnollisia päiviä on kuitenkin enemmän kuin repsupäiviä joten on sekin taas (pieni) muutos ja askel oikeaan suuntaan.
Perjantaina aion mennä puntarille. Sitten on tasan 3kk ryhtiliikettä takana.
Raksu
Tämän aamun paino 72,6 kg eli tiputusta edellisestä viikosta 1,4 kg, vaikka herkuttelujen suhteen olisi ollut toivomisen varaa. Tuollaiset reilut painonvaihtelut menee ihan kuukautiskierron piikkiin eli ei yllättynyt. Suunta vaikuttaa kuitenkin olevan oikea.
-Kerttu
Ollaan menty syömisessä pahasti pieleen, ja kaikki 5 kiloa tulleet melkein takaisin :/ liikunta on edelleen sama 6 x vko. Mutta tuo syömimen. Alkoi tuon salaatin puputtaminen vaan kyllästyttää, kun ei ole ns. Erilaisia salaatteja. Vähän ketuttaa, mutta toivon saavani taas arjen pyörimään. Miksi terveellinen ruoka ei ole yhtä hyvää kun hampparit? Olen kyllä luopunut kokonaan vaaleasta viljasta. Jos makaroonilaatikkoa esim. Teen niin tummasta makaroonista. Nyt tarvis zemppareita kyllä.
T.hampparityttö
Vierailija kirjoitti:
Ollaan menty syömisessä pahasti pieleen, ja kaikki 5 kiloa tulleet melkein takaisin :/ liikunta on edelleen sama 6 x vko. Mutta tuo syömimen. Alkoi tuon salaatin puputtaminen vaan kyllästyttää, kun ei ole ns. Erilaisia salaatteja. Vähän ketuttaa, mutta toivon saavani taas arjen pyörimään. Miksi terveellinen ruoka ei ole yhtä hyvää kun hampparit? Olen kyllä luopunut kokonaan vaaleasta viljasta. Jos makaroonilaatikkoa esim. Teen niin tummasta makaroonista. Nyt tarvis zemppareita kyllä.
T.hampparityttö
No pelkkä salaatti voi kyllä alkaa ärsyttämään.. kokeile lisätä siihen vaikka kanaa/kalaa, oliiveja, pähkinöitä ja ripaus suolaa ja iso loraus oliiviöljyä? Tai wokkaa juureksia ja papuja ja mausta oikein tuliseksi? Entä uunijuurekset? Jokin maukas keitto? Paistettu tuore kala?
Vierailija kirjoitti:
Ketju on hiljentynyt! Miten teillä menee? :)
Hyvin! Kaikki housuni ovat liian isoja, se on tällä hetkellä ainut ongelma :) En ole herkutellut melkein vuoteen. Eikä ole tehnyt mieli.
Täällä on mennyt ihan hyvin. Paino ei ole pudonnut hetkeen, mutta ei ole kyllä noussutkaan, vaikka tällaisina aikoina olen huomannut sen yleensä nousevan. Lopetin kaloreiden laskemisen kaksi viikkoa sitten ja vähän mietin, miten "pärjään". Olen laskenut kaloreita jo kauan ja pysynyt saman painoisena. Yllättäen olen huomannut itsestäni uusia asioita. Varsinkin iltapalan kohdalla. Normaalisti olen syönyt munakasta/salaattia, kasviksia ja dippiä tai jotain vastaavaa, koska en syö leipää. Mutta oikeastaan iltaisin minulla ei olekkaan nälkä, olen vain syönyt, koska on ollut tapana. Nyt olen syönyt jotain pientä iltapalalla, esim jogurtin ja se on riittänyt ihan hyvin. Tällä hetkellä arki on aika ruljanssia, mutta helpottamaan päin. Tai minkä verran nyt voi sanoa, että helpottamaan, jos on oma yritys, mutta perusasiat on pikkuhiljaa rakennettu ja voi alkaa keskittymään muuhunkin.
-Katri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.hampparityttöNo pelkkä salaatti voi kyllä alkaa ärsyttämään.. kokeile lisätä siihen vaikka kanaa/kalaa, oliiveja, pähkinöitä ja ripaus suolaa ja iso loraus oliiviöljyä? Tai wokkaa juureksia ja papuja ja mausta oikein tuliseksi? Entä uunijuurekset? Jokin maukas keitto? Paistettu tuore kala?
Oon yleensä tolla tonnikalalla syöny sitä salaattia tai raejuustolla. Wokki oli hyvä idea! Ja nuo uunijuurekset. Unohtanu ne tyystin :) Ehkä se taas tästä :)
T.hampparityttö
Auttakaa: oon nyt hyväkarpannut 2 viikkoa ja painoa lähtenyt kolme kiloa: joka aamu on vaakalla ollut suunta alaspäin. Tänään kuitenkin +0,5 kiloa! Mitä helvettiä. Oon aiemmin laihduttanut samalla tavalla 20 kg, eikä paino ollut koskaan noussut edellispäivään verrattuna. Normaalia?
Miten tuo painonnousu yhtenä päivänä? Help!
Hei kiitos aidosti, kaipasinkin muutamaa kivaa ja kannustavaa sanaa. :) Kivaa päivänjatkoa sulle.