2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo painonnousu yhtenä päivänä? Help!
Voi olla mitä tahansa, nesteet kertyneet jostain syystä kroppaan. Minulla liikunta teki tuota.
Turha siellä vaa'alla on ravata enempää kuin kerran viikossa, parempi olisi kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo painonnousu yhtenä päivänä? Help!
Ei kyllä ole ihan ok noin paljon nousta paino. Vähennä nyt ihmeessä syömisiä!
Höpöhöpö. Tuossa on nesteistä kyse. Lihoakseen yhden kilon ihmisen tarvitsee syödä 7000 kcal yli kulutuksensa. Lihoakseen puoli kiloa, täytyy syödä 3500 kcal yli kulutuksen. Kyselijä tuskin on niin tehnyt.
Voiko liian suolainen ruoka kerätä yhtäkkiä nesteitä ja nostaa painoa?
Mulla on semmonen laiha-läski - efekti. Vaatteet päällä oikein pukeutuneena näytän normaalilta. Mutta ilman rihman kiertämää todella pyylevältä.
Pitäisi syödä hyvin ja liikuntaa lisätä. Mutta mistä motivaatiota? Tämä siis ollut aina! Olen 24v ikuinen vätys. 😁 Haalin mielikuvituksissa hyvää kroppaa, jotta olisi huikea tunne itsellä vähemmällä vaatekerroksella, mutta joka kesä sama homma. Ahdistaa laittaa ne shortsit jalkaan. Hävettää.
Todellisuudessa - who cares. Ei kukaan ihminen jaksa uhrata ajatuksiaan miettimällä minun pyylevää kroppaa 😂 Oma terveys tässä pitäisi mietityttää pikemminkin.
Tässä ei ole paljosta kysymys. Muutama kilo löysää pois ja sitten lihasta tilalle! Mistä te saatte sen innokkuuden ja motivaation pysyttyä kurissa?
Joskus oikein innostun! Jaksan sen kaksi päivää. Sittemmin se unohtuu ja jää. Onko muita? 😁
Ps hirveää räpeltämistä puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Voiko liian suolainen ruoka kerätä yhtäkkiä nesteitä ja nostaa painoa?
Todennäköisesti juuri siitä kyse. Suolainen ruoka sitoo nestettä kehoon vrt turvotukset. Minulla näkyy heti aamulla se jos olen syönyt edellisenä päivänä suolaista ruokaa; silmän aluset turvoksissa ja sormet tönköt.
N49
Minulle kävi näköjään vähän kuten olin pelännytkin. Painon tippuminen alle 80 kilon oli ensimmäinen oikein tärkeä saavutus minulle, joten sen jälkeen on kontrolli lipsunut. On ollut kakkutarjoilua töissä, hampurilaisilla käyntiä ystävien kanssa, karkkipussia perjantai-illaksi... Paino on laskenut 200 grammaa kahden viikon aikana (paino nyt 79,4). En kuitenkaan missään nimessä ole tavoitteessani, joten on motivoiduttava taas!
-Ellu
160 cm ja 89 kg. Mitä sanotte? Jalkaa särkee, ikää 64 v. Apua, kiitos.
874 jatkaa. Olen aikaisemmin laihduttanut n. 10 kg ja se oli helpompaa nuorempana. Nyt suurin paino ikinä.
Viimeisen puolen vuoden aikana -24kg nyt 183/71
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon pudotus 600g eli kokonaispudotus 13 vkon kevennyksen jälkeen on 6,2kg. Myös yksi rajapyykki ohitettu kun paino on nyt alle 60kg.
Varmasti moni ajattelee, että mitähän hittoa tuokin laihduttaa ja vielä raportoi täällä. Mutta mun paino on pysynyt koko aikuisikäni raskauksia lukuun ottamatta välillä 52-56kg. Ikääkin on jo lähes 50v. Viimeiset kolme vuotta kerrytin hyvin raskaan elämäntilanteen ja siihen liitettynä vähäisen liikunnan ja lohtu herkuttelun takia painoni 66 kiloon. Tunsin fyysisen oloni vieraaksi; vaatteet kiristivät ja olo oli turvonnut. Ja se vaikutti myös mielialaani negatiivisesti.
Nyt kesää kohden paremmalla mielellä!
N49, 162cm ja 59,8kg
Onnea hienosta kevennyksestä! Onnistunein tulos on juuri se, että sen keventyneen elopainon lisäksi myös mieliala on kevyempi ja positiivisempi. Kiva että olet jaksanut tänne raportoida, minua ainakin tsemppaa omassakin pudotuksessa se kun kuulee muidenkin siinä onnistuneen. :)
Lihominen ja laihtuminen ei ole koskaan vaan se kilolukema vaa'an ruudussa vaan siihen liittyy aina paljon muutakin, sekä negatiivista että positiivista.
Kiitos tsemppauksesta! Hyvä mieli tuli tekstistäsi :)
N49
Vierailija kirjoitti:
160 cm ja 89 kg. Mitä sanotte? Jalkaa särkee, ikää 64 v. Apua, kiitos.
Kyllä varmasti painonpudotus olisi terveydenkin kannalta jo aiheellista. Nivelet eivät tahdo jaksaa kantaa runsasta painoa varsinkaan vanhemmalla iällä ja sitten alkaa kipuilu. Ruokavalio on tärkeimmässä osassa painonpudotusta. Olisiko kotipaikallasi esim. kunnallisen terveydenhuollon järjestämiä painonpudotus ryhmiä joista saisit ihan konkreettisia apuja ruokavalioon?
N49
En ole käynyt viikkoihin katsomassa tätä ketjua, on jotenkin jäänyt unohduksiin. Mulla on kevennys loppunut noin 5 viikkoa sitten kun aloitin 10 viikkoa kestävän treeniohjelman. Syön keskimäärin 500-600 kcl enemmän kuin ns dieetillä ollessa ja treenipäivänä vielä vähän enemmän. Paino on pysynyt noin 62 kilossa, eli pluskaloreille en ole ainakaan vielä uskaltanut mennä. Treenit kulkee ihan eri tavalla, koska saa tarpeeksi ravintoa ja kropassa näkyy tuloksia. Ja hitto mitä treenejä tulee tehtyä, koko ajan ollaan mukavuusalueen ulkopuolella :D jos ketään kiinnostaa, niin fitverstaan ohjelmapaketteja kannattaa katsoa, oma ohjelma maksoi 29€.
Tällä hetkellä mitat 61,7kg/167cm ja lähtöpaino oli 70,3 kg.
Mun tämänhetkinen ongelma on, että vaatteet putoavat päältä. Oikeasti pelkäsin kaupassa, että juoksutrikoot valahtavat alas. Ne ovat kokoa XL ja roikkuvat parikymmentä senttiä haaroista ja vyötäröltä. Hain juuri kesävaatteita ja kaikki sopivat. En silti ole vielä tavoitepainossa joten en ihan ymmärrä. En kyllä haluaisi ostaa mitään välivaiheen vaatteita. Kai minä sitten laitan henkselit :D tai vyön ja kuljen rönttövaatteissa lepattaen kesän yli.
Kevennystä takana 14 viikkoa. Viikon pudotus oli -400g. Sikäli olen hieman yllättynyt sillä olen ollut lomaviikolla ja syömisetkään eivät ole olleet ihan niin skarppeja kuin normaalisti. Olen lähes joka päivä syönyt jonkin herkun.. pullan, pizzaa, jäätelöä. Mutta nyt takaisin ruotuun! Kokonaispudotus on 6,6kg.
Sokeriaddiktina on ollut mukava huomata, että addiktiokin voi helpottaa. Tänään söin jäätelöannoksen suklaajäätelöä ja viimeiset lusikalliset tuntuivat jo suorastaan vastenmielisiltä, niin äklömakealta Aino-suklaajäätelö maistui. Ennen ei ollut kyllä moista ongelmaa.. :)
Sovitin vanhoja Roxy:n kesäshortseja ja housuja, vielä tuntuvat kireiltä. Muutama vuosi sitten kys. housut olivat hieman väljät. Joten taidan vielä pyrkiä nipistämään sen verran mitoistani, että voin taas helposti pukea ne jalkaani.
Kovasti on tämä ketju hiljentynyt. Keventäjät eivät käy enää juurikaan raportoimassa tilannettaan. Olisi mukava lukea muidenkin kokemuksia! Minä aion käydä jatkossakin päivittämässä kerran viikossa kuulumisia. Ainakin niin kauan kuin kevennykseni jatkuu. Jotenkin se, että kertoo projektistaan edes jollekin, niin auttaa paremmin pääsemään tavoitteeseensa. On ikään kuin tilivelvollinen tekemisistään :D
Kevättä kohden kevyempänä! Tsemppiä!
N49, 162cm, 59,4kg
Täällä uusi laihduttaja, kaipaisin kirjoitteluseuraa ja kokeilen, löytyisikö tästä ketjusta vielä aktiivisia laihduttajia.
Olen 34 v. ja ylipainoa on reilusti. Olen 167 pitkä ja painan 93 kg. Tavoitteena tiputtaa nyt alkuun 10 kg. Terveysasiat mielessä, ylipaino aiheuttaa kaikenlaista vaivaa ja väsynyt olen jatkuvasti. Olisi myös kiva pystyä ostamaan vaatteita helpommin, nyt sopivien löytäminen on tosi vaikeaa.
Keinoina minulla on syömisen säännöllistäminen ja normalisoiminen, ei enää päivittäin herkkuja vaan normaalia ruokaa. Paljon kasviksia. Liikuntaa yritän lisätä pyöräilyn muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä uusi laihduttaja, kaipaisin kirjoitteluseuraa ja kokeilen, löytyisikö tästä ketjusta vielä aktiivisia laihduttajia.
Olen 34 v. ja ylipainoa on reilusti. Olen 167 pitkä ja painan 93 kg. Tavoitteena tiputtaa nyt alkuun 10 kg. Terveysasiat mielessä, ylipaino aiheuttaa kaikenlaista vaivaa ja väsynyt olen jatkuvasti. Olisi myös kiva pystyä ostamaan vaatteita helpommin, nyt sopivien löytäminen on tosi vaikeaa.
Keinoina minulla on syömisen säännöllistäminen ja normalisoiminen, ei enää päivittäin herkkuja vaan normaalia ruokaa. Paljon kasviksia. Liikuntaa yritän lisätä pyöräilyn muodossa.
Tervetuloa!
No joo, mä olen vielä toistaiseksi aktiivinen laihduttaja. Vuoden vaihteessa aloitin kevennyksen ja tarkoituksena on ollut pudottaa kymmenen kiloa. Laihdutan normaalipainon sisällä. Lihoin sen kymmenen kiloa vajaassa kolmessa vuodessa ihan silkan herkkujen syömisen takia raskaassa elämän tilanteessa.
Sun keinot kevennykseen kuulostaa järkeviltä. Sitähän se pitäisi ollakin, että suhde syömiseen ja liikuntaan tulisi normaali. Ihminen luisuu tavallaan pikkuhiljaa siihen, että herkuttelusta tuleekin päivittäistä ja annoskoot kasvavat. Niin itsellänikin kävi, eikä sekään vielä riittänyt, vaan herkuttelu oli sitä, että söin yksin konvehtirasian tyhjäksi illassa. Tämän kevennyksen myötä olen joutunut pakottamaan itseni siihen, että ennen kuin syön, niin tunnustelen, että olenko oikeasti nälkäinen ja tarvitseeko kehoni ruokaa tai riittäisikö sen hetkiseen hillittömään makean nälkään vaikkapa appelsiini tai se pari konvehtia koko rasian sijasta.
Toisaalta tämä keventäminen on hemmetin ärsyttävää. Miinuskaloreilla joutuu menemään, jotta paino putoaisi. Nyt on sellainen tunne, että kun saan tavoitteeni täyteen, niin pidän visusti huolta, että ei ikinä enää uudestaan! Kilot istuvat tiukassa ja vaatii sinnikkyyttä ja itsekuria jotta pystyisi olemaan tilanteen herrana. En ihmettele yhtään, että monilla loppuu voimat ja tapahtuu repsahdus. Varsinkin sellaisissa tilanteissa kun paino ei tunnu putoavan ja olet nälässä, ja kaiken kukkuraksi pudotettavaa olisi useampia kymmeniä kiloja.
Maltillinen ja ajan kanssa tapahtuva kevennys on viisasta. Jos paino on kertynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin on epärealistista yrittää pudottaa painoa hetkessä. Psyyke ja keho täytyy totuttaa pikkuhiljaa uuteen rytmiin, tavallaan löytää uusi terveempi tapa elää.
Sinnikkyyttä sinulle kevennykseesi!
N49
Hyvää Pääsiäistä kaikille!
Pidänköhän minä yksin tätä ketjua pystyssä? Aika hiljaista on pidellyt muiden taholta :D
Nyt täytyy tunnustaa, että tällä pääsiäisvapaalla en ole tarkkaillut syömisiäni. Perheeni kanssa olemme mökkeilleet ja viettäneet rentoa aikaa. Olen syönyt samaa ruokaa kuin muukin perhe eli on tullut jonkin verran herkuteltua. Onneksi täällä ei ole vaakaa.. :D
Tunnen että turvotusta on, sormet tuntuu jäykiltä ja mahakin vähän pömpöttää. Suolainen ruoka ja alkoholin nauttiminen tekee olon fyysisesti tönköksi. Arjen tullen palaan taas ehdottomasti ruotuun ruokavalion ja liikunnan suhteen.
Tavoitteena minulla on tiputtaa vielä ehkä muutama kilo. Niin, että entiset kesävaatteeni mahtuvat päälle kirraamatta. Edelleenkin olen tiputtanut painoa perstuntumalla eli en laske kaloreja. Aika hyvin se on onnistunut niinkin. Pientä säätöä olen tehnyt ruokavaliossani sen mukaan miten painoa on lähtenyt. Olen kokenut sen oivalluksen hyväksi että ennen syömistä kuulostelen itseäni olenko todella sillä hetkellä nälkäinen vai onko kyseessä vain tapa syödä joutessaan jotakin.
Nyt tämän kevennyksen aikana olen huomannut, että tulen pienemmällä ruokamäärällä kylläiseksi eli mahalaukku on vähän pienentynyt. Toinen iloinen asia on se, että olen herkistynyt uudelleen makean tuntemiselle. Ennen ns. normaalimakeat ruoka-aineet tuntuvat suussa nykyään äklömakeilta, eikä ne ole enää niin houkuttelevia kuin ennen.
En tiedä mistä johtuu se, että minulle suolainen ruoka on erityisen ongelmallista. Kehoni alkaa heti keräämään nestettä. Tunnen sormeni jäykemmiksi ja silmänympärysiho pullottaa heti. Nyt kevennyksen aikana on ollut ilo huomata, että aamulla herätessä on ollut paljon virkeämmän näköinen kuin normaalisti. Ja sen on nimenomaan johtunut siitä, että minulla ei ole ollut silmien alla pusseja.
Olisi kiva kuulla muidenkin tunnelmia! Tulkaahan kertomaan!
N49
Kyllä minäkin olen täällä. Olen satunnaisesti kirjoitellut ilman nimimerkkiä.
Suolainen ruoka turvottaa minuakin, mutta lohdutan itseäni sillä, että se on turvotusta, ei varsinaista lihomista tai uutta läskiä.
Minulle kelpaisi vinkit suolan käytön vähentämiseen. Käytän sitä nimittäin ihan liikaa.
Ei kyllä ole ihan ok noin paljon nousta paino. Vähennä nyt ihmeessä syömisiä!