Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten siirtyä korvikkeeseen?

Vierailija
31.12.2016 |

Vauva 3 viikkoa. Tuntuu, ettei vauva saa enää riittävästi rinnasta maitoa. Miten korvikkeeseen siirrytään? Neuvola vasta maanantaina ja vauvan pitäisi syödä kuitenkin ennen sitä. Voiko antaa kerralla vaikka 100ml jos vauva vaan syö?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ok viime neuvolassa mutta siihen asti maitoakin tuntui tulevan. Pissaa ja kakkaa mielestäni riittävästi. Kun vauva itkee pitkään, olen monesti meinannut korviketta ottaa kaapista. Synnärillä sanoivat että vauva ei voi saada liikaa äidinmaitoa. Siksi oon antanut parhaillaan 150ml silloin kun sitä vielä tuli. Onko tämä voinut jotenkin venyttää vauvan mahalaukkua niin ettei vauva ole kylläinen kum ei saa enää niin paljoa? Ilmeisesti olivat tarkoittaneet synnärillä että ei voi saada liikaa jos syö suoraan rinnalta.

Ap

Vierailija
22/27 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en todellakaan tarvitse nyt loukkaavia kommentteja, vaan ennenkaikkea tukea. Muutenkin niin epäonnistunut olo. Imetyksestä ei puhuttu mielestäni riittävästi ja sentakia olen tehnyt virheitä joiden en tiennyt olevan virheitä. Myöskin oman jaksamisen takia olen pumpannut kun imetys on "tappelua". Synnärillä sanoivat rinnanpäiden olevan normaalit ja imuotteen hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino ok viime neuvolassa mutta siihen asti maitoakin tuntui tulevan. Pissaa ja kakkaa mielestäni riittävästi. Kun vauva itkee pitkään, olen monesti meinannut korviketta ottaa kaapista. Synnärillä sanoivat että vauva ei voi saada liikaa äidinmaitoa. Siksi oon antanut parhaillaan 150ml silloin kun sitä vielä tuli. Onko tämä voinut jotenkin venyttää vauvan mahalaukkua niin ettei vauva ole kylläinen kum ei saa enää niin paljoa? Ilmeisesti olivat tarkoittaneet synnärillä että ei voi saada liikaa jos syö suoraan rinnalta.

Ap

Vauva kyllä oksentaa, jos sitä ylensyötetään. Mutta miksi annoit pullosta, jos vauva vaikutti saavan imetyksellä riittävästi ravintoa?

Vierailija
24/27 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vauva kyllä oksentaa, jos sitä ylensyötetään. Mutta miksi annoit pullosta, jos vauva vaikutti saavan imetyksellä riittävästi ravintoa?

Annoin pullosta koska oli pakko pumpata koska rinnat oli niin täydet ja isä pystyi kanssa yöllä syöttämään niin sain levättyä. En vain tiennyt että pumppaus voi vähentää maidontuloa. Pikemminkin minua varoiteltiin että sitä saattaa tulla liikaa jos pumppaan. Ja ei tullut mieleenikään heittää pumpattua maitoa poiskaan ja synnärillä ei ollut pakastusmahdollisuutta.

Vierailija
25/27 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja en todellakaan tarvitse nyt loukkaavia kommentteja, vaan ennenkaikkea tukea. Muutenkin niin epäonnistunut olo. Imetyksestä ei puhuttu mielestäni riittävästi ja sentakia olen tehnyt virheitä joiden en tiennyt olevan virheitä. Myöskin oman jaksamisen takia olen pumpannut kun imetys on "tappelua". Synnärillä sanoivat rinnanpäiden olevan normaalit ja imuotteen hyvä.

Mä olen se vastaaja, joka mainitsi noista matalista rinnanpäistä. Elikkäs, mullekin sanottiin, että imuote on hyvä ja rinnanpäät normaalit, vaikka sanoin että vauva ei saa oikein otetta ia imu oli jotenkin huonoa. Mullakin oli tosi hankalaa aluksi imetyksen kanssa, kun tuntui ettei vauva saa kunnolla kiinni ja murehdin sitä imuotetta. En kuitenkaan menettänyt missään vaiheessa uskoani imetyksen suhteen. Imetin sitten kylkiasennossa makuullaan, jossa tissi parhaiten pysyi vauvan suussa. Ja kyllä, ne imetyssessiot kestivät pitkään ja niitä oli usein, mutta osasin odottaa sitä. Nyt vauva on 4kk ja imetys sujuu nykyisin todella hyvin. Rinnanpäät ovat nyt muuttuneet ulkonevammaksi ja vauva osaa ottaa hyvän otteen. Imetyskerta kestää nykyisin noin 5min ja niitä on noin 3-4 tunnin välein. Ap, vauvasi on vielä hyvin pieni. Malttia vaan imetykseen, niin hyvä tulee! Pääset vielä käymään kylillä ja kaupoilla oikein hyvin reilu kuukauden tai parin päästä.

Vierailija
26/27 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Annoin pullosta koska oli pakko pumpata koska rinnat oli niin täydet ja isä pystyi kanssa yöllä syöttämään niin sain levättyä. En vain tiennyt että pumppaus voi vähentää maidontuloa. Pikemminkin minua varoiteltiin että sitä saattaa tulla liikaa jos pumppaan. Ja ei tullut mieleenikään heittää pumpattua maitoa poiskaan ja synnärillä ei ollut pakastusmahdollisuutta.

Pumppaus ei vähennä maidontuloa, mutta yöimetykset lisäävät sitä vauvan tarvitseman maitomäärän kasvaessa. Ihanko oikeasti synnärillä kukaan ei sanonut mitään?

Vierailija
27/27 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä aloitus pitäisi mieluummin otsikoida, että Pitäisikö siirtyä korvikkeeseen eikä että Miten?

Vähän kyllä kuulostaisi, että ei tarvitsisi.