Ystävä "siivoaa" elämästään ikävät ihmiset
Hän kirjoitti asiasta päivityksen Facebookiin ja hehkutti, kuinka aloittaa uuden vuoden poistamalla elämästään negatiiviset energiasyöpöt ihmiset. Sai valtavasti kannustusta muilta ja kaikki kehuivat, että hyvä päätös.
Nyt mietin, että mistähän tiedän, kuulunkohan minä hänen mielesään niihin karsittaviin ihmisiin. Olin ajatellut tekstata ja kysyä ulos istumaan iltaa tms tässä lähiaikoina, mutta en nyt taidakaan olla yhteydessä. Kai hän sitten itse ottaa kontaktia, jos kuulun niihin säilytettäviin kavereihin?
Vähän outo tunne jäi tuosta netissä harrastetutsta hehkutuksesta, että siivoaa ihmisiä pois elämästään.
Kommentit (46)
Minäkin olen pikkuhiljaa siivonnut ihmisiä elämästäni. Päätin että en ole tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuottavat joka kerta vaan pahan mielen olivatpa sukulaisia tai vaan "kavereita". Tämän kaiken olen tehnyt ihan ilmoittamatta asiasta ääneen muille kuin puolisolleni. Nehän tietenkin ovat huomanneet (ei välttämättä kaikki, jos eivät ole olleet mitään vailla) joihin on yhteydenpito loppunut.
Amerikkalaisissa elämäntaito-oppaissa ja varsinkin uraoppaissa usein korostetaan tätä "avoid toxic people" ja surround yourself with succesful people". LinkedInissä tähän törmää paljon. Että menestyneet ajattelevat myönteisesti ja isosti ja menestys tarttuu. Vastaavasti luuserien kanssa hengaaminen opettaa syyttämään olosuhteita jne.
Minä en ihan täysin usko tähän ajattelumalliin. Kannan itse positiivisuutta ja optimismia. Rikkaat tuttavat tuovat hyviä kontakteja ja menestyjiltä oppii, mutta koen että kannan omaa positiivisuuttani ja jaan sitä muillekin.
En koskaan droppaa kaveria siksi että se on häviäjä, mutta jos joku pursuaa kovasti negatiivisuutta se voi olla vähän raskas seurata.
Miksi sinä jäisit tuollaista ihmistä edes kaipaamaan? Päivityksesi kertoo enemmän omasta epävarmuudestasi.
Vanhan ja viisaan (noin nelikymppisen) neuvo: anna olla ja jatka elämääsi. Älä vaivaa päätäsi tälläisellä, tai saat jatkuvasti olla ahdistumassa milloin mistäkin/kenestäkin. Elämä on liian lyhyt hukattavaksi joutavaan schaisseen ja siihen, antaako muiden vaikuttaa omaan olemiseen a onnellisuuteensa.
Mä olen kanssa aloittanut tällaisen siivoamisen, ja pelkkä päätös tuntuu tosi hyvältä. Energiasyöpöt ihmiset tosiaan vievät sinun energiasi ja tuovat tarkoituksella sinulle pahaa mieltä. Jos itsellä ei ole mitään tapaa ammentaa itselleen hyvää oloa, niin valitettavasti tällainen energiavarkaus on ainoa tapa saada itselleen hyvä mieli. Eihän se tasapainoista ole, ei.
Konmaritushan on muotia nyt, ja sellaiset asiat/tavarat jäävät, jotka tuottavat iloa..
Mulla on FB:ssä jonkun verran sellaisia kavereita jotka voisi poistaa. Mutta...tulin itse poistetuksi parin kaverin FB:sitä (ja varmaan ihan perustellusti) ja jostain syystä pahoitin vähän mieleni.
Siksi en poista ketään. Jos jonkun päivitykset ei ilahduta, lakkaan seuraamasta. Siinä kaikki. Ne ei enää näy sivullani eikä ne kuitenkaan tiedä tulleensa poistetuksi.
Rasismi on muuten yksi toksisuuden laji. On vähän hankalaa kun kaveripiirissä on muutama turvapaikanhakija (opettelen arabiaa ja opetan suomea) ja sitten pari kaveria on avoimen rasistisia. Onneksi en ole kavereistani vastuussa.