Ystävä "siivoaa" elämästään ikävät ihmiset
Hän kirjoitti asiasta päivityksen Facebookiin ja hehkutti, kuinka aloittaa uuden vuoden poistamalla elämästään negatiiviset energiasyöpöt ihmiset. Sai valtavasti kannustusta muilta ja kaikki kehuivat, että hyvä päätös.
Nyt mietin, että mistähän tiedän, kuulunkohan minä hänen mielesään niihin karsittaviin ihmisiin. Olin ajatellut tekstata ja kysyä ulos istumaan iltaa tms tässä lähiaikoina, mutta en nyt taidakaan olla yhteydessä. Kai hän sitten itse ottaa kontaktia, jos kuulun niihin säilytettäviin kavereihin?
Vähän outo tunne jäi tuosta netissä harrastetutsta hehkutuksesta, että siivoaa ihmisiä pois elämästään.
Kommentit (46)
Mä en lakkaa ihmettelemästä ihmisiä, jotka onnistuu somessa haalimaan ympärilleen ikitsemppaavan ja hypettävän hovin, jotka komppaa jokaista aivopierua kymmenin sydämin. Mulla on yksi ihan hirveä tuttu, siis aikuisten oikeasti tosi ilkeä ihminen, jonka kaikki parisuhteet päättyy käräjille, jolla on velkaa tuhansia euroja kavereille, luottotiedot menneet kaikkialle, välit kymmeniin ihmisiin katkenneet sen takia kun joku yrittää laittaa sille kampoihin, haukkuu somessa asiakkaitaan ja muita ihmisiä kuten exiä ja entisiä kavereitaan, ja on vastannut vuosien aikana lukuisin kunnianloukkaussyytteisiin.. itse välttelen tätä ihmistä kuin ruttoa, koska joka ikinen kerta sen kanssa tapahtuu jotain mikä liittyy virkavaltaan. Tämä ihminen uhkaili yhden kerran lasta (??) moottoripyöräjengiläisellä, siis tuntee liivityyppejä ja huusi tälle teinille, että liivipojat löytää sut kyllä. Kyseessä siis pitkälle yli nelikymppinen nainen.
Jostain syystä tällä ihmisellä on satoja seuraajia Facebookissa ja hirveä tsemppikööri komppaamassa kun se haukkuu jotain statuksessaan.. nyt viimeisimmässä teki kiusaa naapureilleen, jotka olivat huomauttaneet sen bileistä. Sadat ihmiset komppasivat häntä jatkamaan paskan työntämistä naapurin postiluukusta???
Tällä kahjolla kaverilla oli just päivitys energiasiivouksesta, missä aikoo poistaa elämästään negatiivisia viboja aiheuttavat ihmiset. Jumalauta, poistaisi itsensä, ratkeis ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Näitä vouhottajia löytyy. Aika usein juuri he itse ovat niitä hankalia tapauksia. Siivoa siis sinä tämä vouhka elämästäsi pois, laitat vain viestiä ennen, että teet samoin.
En ymmärrä miksi siivota pois elämästä ihminen johon haluaa olla yhteydessä. Kaiken varalta vai?
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani olen huomannut että halu poistaa tuntemiani ihmisiä esimerkiksi fb-ystävistä on merkki huonommasta kaudesta.
Fiksumpaa olisi ollut ystävältäsi viestiä vaikka että on raskas kausi meneillään, ei pidä ihmetellä jos ei tule kuulumisia.
On ihan ok välttää seuraa jonka kokee itselleen liian kuormittavaksi, mutta ei ole ok pahoittaa tällaisten ihmisten mieltä turhan päiten - tai sen puoleen kaikkien fb-kavereidensa. Itsekriittinen ihminen kuitenkin ekana huolestuu että "olenkohan minä sellainen" kun tällaisia julistuksia julistellaan.
Mun 30v sisko poistaa mut aina riidan päätteeksi kavereista. Nyt tais blokata viidennen kerran. Tällä kertaa en enää ota sitä takaisin kaveriksi ja jos kehtaa jotain kysyä asiasta niin aivan varmasti sanon, että helpompaa jatkossa kun ei olla somekavereita. Toisten draamantaju on astetta rajumpi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen paljon ihmisillä on kavereita, kun voi noin vain alkaa niitä karsimaan. Ehkä olen erakkoluonne, mutta mulla ei ole niin monia, että voisin alkaa karsimaan noin vain.
Tuo onkin ihan järkevää, että ei edes ota niin paljon kavereita, että heitä olisi liikaa. Ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että joku kavereista voi kuitenkin muuttua energiasyöpöksi, jonka seuraa ei vaan yksinkertaisesti enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen paljon ihmisillä on kavereita, kun voi noin vain alkaa niitä karsimaan. Ehkä olen erakkoluonne, mutta mulla ei ole niin monia, että voisin alkaa karsimaan noin vain.
Tuo onkin ihan järkevää, että ei edes ota niin paljon kavereita, että heitä olisi liikaa. Ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että joku kavereista voi kuitenkin muuttua energiasyöpöksi, jonka seuraa ei vaan yksinkertaisesti enää jaksa.
Miten kavereita "otetaan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkamalla yhteydenpitoa senkin jälkeen, kun asia, jonka tiimoilta on tutustuttu, on jäänyt menneisyyteen. Esimerkiksi entiset työkaverit, joiden kanssa on pitänyt yhteyttä senkin jälkeen, kun on vaihtanut työpaikkaa. Tai jotkut harrastuskaverit sen jälkeen, kun on jo lopettanut ko harrastuksen. Opiskelukaverit, joihin pitää yhteyttä vielä opintojen päätyttyä. Jne jne.
Minäkin siivoan vuodenvaihteessa kymmeniä tuhansia energiasyöppöjä paskaihmisiä pois elämästäni.
Ensi vuonna en tänne palstalle enää eksy.
Tiedän että on paras uudenvuoden lupaus ikinä.
Mikä tässä nyt on ongelma? Jos tahdot ystäväsi parasta, hyväksyt että hän siivoaa elämästään enegiaa syövät ihmiset siinäkin tapauksessa, että sattuisit itse olemaan yksi heistä. Ainakin itse ajattelen näin. En halua kenellekään aiheuttaa ikäviä fiiliksiä, saati sellaista tunnetta, että syön hänen energiaansa.
Jos jokus sanoo minulle "minulle tulee sinun seurassasi paha olo ja ajattelin, että ehkä olisi parasta, ettemme pidä enää yhteyttä" alan kyllä funtsimaan omaa olotilaani ja sitä, mikä minussa toiselle sen pahan olo aiheuttaa, kuin että hetin alkaisin syyllistämään, että minussa ei ole mitään vikaa ja tuo toinen on skitso tai yliherkkä.
Onneksi ei tarvitse tuollaisia miettiä, kun ei tule siellä facessa tai muussakaan nk.ystäväpalvelussa oltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajusti takaapäin?
Vierailija kirjoitti:
Mä en lakkaa ihmettelemästä ihmisiä, jotka onnistuu somessa haalimaan ympärilleen ikitsemppaavan ja hypettävän hovin, jotka komppaa jokaista aivopierua kymmenin sydämin. Mulla on yksi ihan hirveä tuttu, siis aikuisten oikeasti tosi ilkeä ihminen, jonka kaikki parisuhteet päättyy käräjille, jolla on velkaa tuhansia euroja kavereille, luottotiedot menneet kaikkialle, välit kymmeniin ihmisiin katkenneet sen takia kun joku yrittää laittaa sille kampoihin, haukkuu somessa asiakkaitaan ja muita ihmisiä kuten exiä ja entisiä kavereitaan, ja on vastannut vuosien aikana lukuisin kunnianloukkaussyytteisiin.. itse välttelen tätä ihmistä kuin ruttoa, koska joka ikinen kerta sen kanssa tapahtuu jotain mikä liittyy virkavaltaan. Tämä ihminen uhkaili yhden kerran lasta (??) moottoripyöräjengiläisellä, siis tuntee liivityyppejä ja huusi tälle teinille, että liivipojat löytää sut kyllä. Kyseessä siis pitkälle yli nelikymppinen nainen.
On olemassa heikkoitsetuntoisia vähemmän älykkäitä massan mukana kulkijoita, jotka ennemmin peesaavat tälläistä henkilöä, koska pelkäät että muuten ovat itse tämän henkilön mustalla listalla.
Tai sitten yksinkertaiseati on henkilöitä, jotka ihailevat tuollaista toimintaa.
Jostain syystä tällä ihmisellä on satoja seuraajia Facebookissa ja hirveä tsemppikööri komppaamassa kun se haukkuu jotain statuksessaan.. nyt viimeisimmässä teki kiusaa naapureilleen, jotka olivat huomauttaneet sen bileistä. Sadat ihmiset komppasivat häntä jatkamaan paskan työntämistä naapurin postiluukusta???
Tällä kahjolla kaverilla oli just päivitys energiasiivouksesta, missä aikoo poistaa elämästään negatiivisia viboja aiheuttavat ihmiset. Jumalauta, poistaisi itsensä, ratkeis ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin siivoan vuodenvaihteessa kymmeniä tuhansia energiasyöppöjä paskaihmisiä pois elämästäni.
Lupaat vain, mutta tokkopa onnistuu. Olet sen verran heikko ihminen, että et edes sanojasi pysty pitämään. Ja mitä ihmettä palstalla vielä roikut, voit lähteä täältä jo nyt. :)
Olen myös tehnyt tätä "siivoamista", mutta eikai sitä nyt hittovie tarvitse julkisesti ilmoittaa. Antaa vain syvässä hiljaisuudessa sellaisten ystävyyssuhteiden hiipua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupaat vain, mutta tokkopa onnistuu. Olet sen verran heikko ihminen, että et edes sanojasi pysty pitämään. Ja mitä ihmettä palstalla vielä roikut, voit lähteä täältä jo nyt. :)
En lähde ennen ensi vuotta.
Tämän vuoden vielä luen kaltaistesi paskaihmisten epätoivoisia pahanolonpurkauksia.
Motivoit tuolla älinälläsi minua.
Haista vittu.
Ensi vuonna sinulla ei ole mitään valtaa minuun.
Saat ölistä jollekin muulle.
mulla on ollut oikeasti todella mun energiaasyövä ystävä. Poistin vaivihkaa elämästäni ja jaksan paremmin mutta ei tulis mieleenikään hehkuttaa tai varoittaa fb:ssä asiaa! Sehän on vittuilua muille jotka häädetään fbkamuista
Itse lopetan vain yhteydenpidon näihin energiasyöppöihin ja muutenkin ihmisiin keistä en pidä. Tietenkin vastaan kohteliaasti jos he minulle alkavat puhua, mutten vie keskustelua yhtään eteenpäin. Tapaamiseen en suostu "kiireen" vuoksi. Kyllä nämä ihmiset yleensä ymmärtävät jättää minut rauhaan, ainoastaan yhden ihmisen olen joutunut suoranaisesti poistamaan elämästäni ja kertomaan että mennään eteenpäin erillään.
Tuollaisesta facebook-päivityksestä tulee mieleen se, että hänellä on riitaa jonkun/joidenkin tiettyjen ihmisten kanssa, ja haluaa vihjailla sen tuollaisella ympäripyöreällä päivityksellä, ikävää niille keitä asia ei koske.
Liityin Facebookiin vasta noin puoli vuotta sitten, näin keski-ikäisenä. Tänä aikana minulle on selvinnyt, että ihmiset ovat törkeitä ja sekavia myös ihan omalla naamallaan. Siis noissa harrasteryhmissä. Mutta myös jotkut omista "kavereistani" käyttäytyvät somessa tosi omituisesti.
Ehkä kaverisi on ap tehnyt tuon päivityksen kiivastuksissaan. Itse jos uskaltaisin, ehkä kommentoisin jotain että "Saisiko tarkentavan listan, kiitos. Esim. kuka sadasta tykkääjästä saa lähteä, kuka jäädä? Elämme jännityksessä!"
Ihan fiksu kaveri, kun haluaa poistaa energiasyöpöt listaltaan. Mutta valitettavasti todennäköisesti narsisti, koska haluaa tuollaisella asialla mainostaa fb:ssä ja haluaa saadaa siihen tukea muilta= draamakuningatar. Järkevä ihminen poistaa ikävät ihmiset elämästään tai Facebookista hiljaisin äänin.
Jos on käyttäytynyt hyvin toista kohtaan, ei tarvitse joutua miettimään että tarkoittikohan minua tuolla ilmoituksella.