Stockmann menossa konkurssiin
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005026314…
Kannattaa käyttää lahjakortit nopeasti.
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Stokkalaiset saisivat mennä luokkaretkelle jenkkeihin vertaamaan omia hintojaan, palvelun tasoa ja valikoimiaan esim. Macy's, Bloomingdale's ja Saks Fifth Avenue tavarataloihin. Näistä mallia ottamalla olisi toivoa päästä uuteen nousuun.
No just olin tulossa kirjoittamaan. Macy'silla ja Bloomingdalesilla on aina kiva vierailla, alennuksia, kilpailukykyisiä hintoja ja ihania auttavaisia myyjiä Stockan nirppanokkien sijaan, jotka eivät monestikaan edes tervehdi asiakkaitaan vaan keskittyvät lähinnä keskenään juoruamiseen. Vasta käytiin Stockalla ostamassa lapselle haalaria, eipä tullut kukaan apua tarjoamaan vaikka myyjiä notkuili vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannin myynti kasvaa koko ajan, Stockmannin laskee. Kai se kertoo jotain nykyajasta.
Palkkani, bruttona 3000 e, ei ole noussut viimeiseen neljään vuoteen. Sen sijaan vuokra on noussut tuhottomasti ja bussilippujen hinnat ovat nousseet, varmaan ruokakin. Isoimpana kuitenkin asumiskustannusten nousu vaikuttaa siihen, että shoppailurahaa ei ole enää. Ennen saatoin käyttää pari sataa kuussa hemmotteluun, nykyään se menee elämiseen. Kyllä tällaisessa tilanteessa moni valitsee Tokmannin pakostakin.
Lainaus: "Myyjä tuli paikalle ja totesi minulle viileästi " Voisitteko siirtyä maksavien asiakkaiden tieltä?"
Onko todella sanottu noin? Aika törkeää, jos on totta.
Stockmann on ylihintainen. Yritän juuri etsiä paria urheiluvaatetta, ja valitettavasti XXL taitaa viedä voiton hinnoillaan.
Esim. Oxon mittakuppisarja, Stockmann 39,90 € https://www.stockmann.com/product/mittakuppisarja/1170945961
Täällä 20,27 € m.bedbathandbeyond.com/m/product/oxo-good-grips-reg-stainless-steel-measuring-cups-and-spoons/217517
Ylihinnoiteltu pulju :D.
Olen aina saanut todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua pääkaupunkiseudun Stockmanneilla, enkä pukeudu kovin hienosti. Ehkä minulla on sitten ollut tuuria, en tosin ole kuullut kavereilta tai perheeltäni, että heitä olisi huonosti kohdeltu myöskään. Ihan tavallisissa vaatteissa kuljetaan, ei olla suomenruotsalaisia ym. Olisi todella surullista, jos menee konkurssiin. Ostan usein mm.vaatteita ja kosmetiikkaa. Pääsääntöisesti sellaisia merkkejä, joita ei ole muualla. Teen myös verkkokaupasta ostoksia. Syksyn Hullujen päivien yhteydessä toimitusajat todella pitkiä, aiemmin toimi paremmin, ostokset sai ihan parin päivän sisällä.
Odotin jo kesällä Stokkan nettikaupasta tilaamaani pakettia 3 viikkoa, ja kaikkia tuotteita piti olla varastossa. Tänne pääkaupunkiseudulle toimitukset luvataan 3 päivässä.
Veloittivat kyllä rahat saman tien kuin tilasin eli yli parisataa.
Tuommoisella toiminnalla ei pitkälle pärjää kun ulkomailta saa samat tuotteet 1-2 päivässä ja edullisempaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin onko Gliniquen meikkivoiteessa liivatetta. Myyjä käski mun katsoa netistä. Tapahtui 10 vuotta sitten Tampereella. En oo enää sen jälkeen Stokkalta meikkejäni ostanut.
Huvittavaa ton takia boikotoida, varsinkin kun kirjoitit merkin nimen väärin ;D
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Stockmanneista (vai kaikki?) on kaupunkien ydinkeskustoissa. Ne näivettyvät muutenkin, ihmiset menee mieluummiin laitakaupungin ostarille, jossa on ilmaista parkkitilaa eikä tarvitse kulkea sään armoilla.
Tämä juuri syy minulla miksi käyn Stokkalla todella harvoin. Sijainnit näin espoolaiselle ovat todella surkeita. Tulisipa Isoon Omenaan, niin varmasti olisi asiakkaita enemmän kuin Tapiolassa.
Aivan älyttömiä uudistuksia, verkkokauppa huonontunut, ihana Argos lopetettu ja espanjalainen (wtf???!!) ravintola tilalle, koettavat kohdistaa liian nuorelle adiakaskunnalle joka ei siellä kuitenkaan käy. Nyt vielä kanta-asiakaslehden lopetus. Sokeakin näkee miten typeriä päätöksiä. Väkeä vähennetty aivan liikaa, asiakaspalvelu joka oli huiman hyvää huonontunut vauhdilla. Troijalainenko Stokkallakin häärää kuten Berner kokkareiden puolesta keskustassa!
JuntJ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Stockmanneista (vai kaikki?) on kaupunkien ydinkeskustoissa. Ne näivettyvät muutenkin, ihmiset menee mieluummiin laitakaupungin ostarille, jossa on ilmaista parkkitilaa eikä tarvitse kulkea sään armoilla.
Tämä juuri syy minulla miksi käyn Stokkalla todella harvoin. Sijainnit näin espoolaiselle ovat todella surkeita. Tulisipa Isoon Omenaan, niin varmasti olisi asiakkaita enemmän kuin Tapiolassa.
Juntit ja et pyörii ostareilla. Että hävettää olla suomalainen jos Stokkan kaltainen brändi päästetään tärviölle! Ei Ruotsissa voisi kuvitellakaan keskustan liikkeiden pärjäämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stokkalaiset saisivat mennä luokkaretkelle jenkkeihin vertaamaan omia hintojaan, palvelun tasoa ja valikoimiaan esim. Macy's, Bloomingdale's ja Saks Fifth Avenue tavarataloihin. Näistä mallia ottamalla olisi toivoa päästä uuteen nousuun.
No just olin tulossa kirjoittamaan. Macy'silla ja Bloomingdalesilla on aina kiva vierailla, alennuksia, kilpailukykyisiä hintoja ja ihania auttavaisia myyjiä Stockan nirppanokkien sijaan, jotka eivät monestikaan edes tervehdi asiakkaitaan vaan keskittyvät lähinnä keskenään juoruamiseen. Vasta käytiin Stockalla ostamassa lapselle haalaria, eipä tullut kukaan apua tarjoamaan vaikka myyjiä notkuili vapaana.
Itse taas boikotoin kaikkia kauppoja jossa myyjät tulevat heti apua tyrkyttämään,osaan kyllä itse valita ostokseni,myös haalarit lapselle.
Saimme Lohjallekkin Anttilan tilalle Tokmannin ;) Sekä Lidlissä että Tokmannissa tuntuu porukkaa pukkaavan. Sokos taas ikäänkuin vaihtui Emotioniin - tyhjältä näyttää sielläkin suuren osan ajasta.
Harmi, jos menee.
Turun stockmannilta olen aina saanut ystävällistä palvelua. Ihan teinistä lähtien, enkä ole varakkaalta varmastikaan vaikuttanut.
Aina stokkalla väkeäkin on ollut, jten tuntuu hullulta, ettei kannata.
Tosin itsekin ostan nykyään vähemmän vaatteita yms. , koska muut menot ovat kasvaneet.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni ostaa keskustan tavaratalon
Siis apua jos tämä toteutuu. Kuvitelkaapa perinteinen Stokkan kaunis rakennus, ja siinä Tokmannin logo... toisaalta muutostyöt tulee halvaksi, otetaan vain S-kirjain alusta pois.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Tampereella länsipuolella asuva ei viitsi enää mennä Stockalle. Tunneli ruuhkautti Satakunnankadun, joka on ainoa reitti länsipuolelta autolla Stockmannille. Ennen tunnelia tuli käytyäkin, Hämppiin sai kätevästi parkkiin.
Puhu vain itsestäsi. Kyllä minä käyn. Bussilla tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan älyttömiä uudistuksia, verkkokauppa huonontunut, ihana Argos lopetettu ja espanjalainen (wtf???!!) ravintola tilalle, koettavat kohdistaa liian nuorelle adiakaskunnalle joka ei siellä kuitenkaan käy. Nyt vielä kanta-asiakaslehden lopetus. Sokeakin näkee miten typeriä päätöksiä. Väkeä vähennetty aivan liikaa, asiakaspalvelu joka oli huiman hyvää huonontunut vauhdilla. Troijalainenko Stokkallakin häärää kuten Berner kokkareiden puolesta keskustassa!
Argoksen lopettaminen oli virhe. Muutenkin sellainen junttiostarimeininkin nykyään. Lastenvaateosastolla on Burger King!
Stokkan olisi nimenomaan kannattanut panostaa laatuun ja luksukseen. Jos haluan katsella lihavia lapsia Burger Kingissä voin tehdä sen Itiksessäkin! Stokkalla haluan nähdä niitä Burberry-mummoja, helvetti!
🇺🇦🇮🇱
Mä oon miettinyt, miksi Stokka edes on suomalaisille niin rakas. Eihän se edes edusta mitään aitoa luxusta. Valikoima melko kapea loppujen lopuksi. Brandi ei tavoita oikein mitään viiteryhmää paitsi ne, joiden mielestä on hienoa käydä Stockmannilla. Ei riitä, että siellä käydään. Sieltä pitää myös ostaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä Vantaalaisilla on Jumbo.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt, miksi Stokka edes on suomalaisille niin rakas. Eihän se edes edusta mitään aitoa luxusta. Valikoima melko kapea loppujen lopuksi. Brandi ei tavoita oikein mitään viiteryhmää paitsi ne, joiden mielestä on hienoa käydä Stockmannilla. Ei riitä, että siellä käydään. Sieltä pitää myös ostaa jotain.
Miksi sen pitäisi edustaa luxusta? Herkussa on hyvä valikoima moneen muuhun kauppaan nähden. Koko ajan mm. riistaa ja hyviä juustoja.
Stockan nettikauppa on mennyt ihan omituiseksi. Ei siellä ole enää paljon mitään vaatteita, kaikki on vaan "myytävänä tavarataloissa", jos sielläkään. Ennen oli sisustustavaroitakin enemmän, tuli tilattua tosi usein, mut nyt anti olla.