Stockmann menossa konkurssiin
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005026314…
Kannattaa käyttää lahjakortit nopeasti.
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Stokkalaiset saisivat mennä luokkaretkelle jenkkeihin vertaamaan omia hintojaan, palvelun tasoa ja valikoimiaan esim. Macy's, Bloomingdale's ja Saks Fifth Avenue tavarataloihin. Näistä mallia ottamalla olisi toivoa päästä uuteen nousuun.
Eikä Stockmann ainakaan kalliimpi ole. USAsta löytyy rikkaita kuluttajia, on kyse vähän eri markkinoista.
Aikansa kutakin.
Mutta ihan itse ovat itsensä tuohon tilaan saattaneet. Olisivat myyneet enemmän keskihintaista hyvää tavaraa niin asiakkaitakin olisi riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Stockan herkun (kassa)myyjät eivät aina edes moikkaa takaisin, tai sano "kiitos".
Minulle tuollaisella asialla ei ole merkitystä. Mutta sillä on väliä, että juustotiskiltä olen saanut todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua! Ja tuotevalikoima on se toinen; Stockmannilta saa mieleistäni oliiviöljyä, kylmäsavusilakkaa ym. herkkuja. Retikkaa on aina ja se on halvempaa kuin Sokoksen retikka.
Ulkomailta ostan vaatteita myös verkkokaupasta
Vierailija kirjoitti:
Surullista :-( mitä sille keskustan tavaratalolle sitten käy? Tuleeko tilalle joku uusi tavaratalo?
Voishan siihen sopia vaikka Tokmanni.
Palvelun laatu on minut ja tuttavapiirini karkoittanut Stockalta. Tulee mieleen parin vuoden sisällä tapahtunut: Olin ystäväni kanssa ostoksilla ja hän halusi ostaa Diorin tms. kalliimman merkin meikkivoiteen. Seisoskeltiin pitkään hyllyjen välissä, ja myyjät vain huitelivat ohitse. Vihdoin saatiin kontakti omissa maailmoissaan hyllyttävään myyjään, jonka vastaus ystäväni kysymykseen oli tyyliin: "ne meikkivoiteet on siinä hyllyssä, katsokaa siitä". Oli vielä kyseisen merkin "oma" myyjä. Marssittiin sitten suoraan Sokokselle :D
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa ettei Helsingin keskustan Stocka olisi yksinään kannattava. Uskon hyvin vahvasti että Stockan tulosta painaa alas nimenomaan noiden kauppakeskusstockien ja pienempien kaupunkien Stockmannien myynti. Ja se järkyttävän huonosti toimiva nettikauppa Helsingin keskustassa on yhä edelleenkin lähes ruuhkaista aina, kun sinne eksyy (melko usein koska asun Punavuossa).
Uskon että Stockmann tulee lopettamaan näitä sivutavatavaratalojaan lähivuosina melko runsaastikin Oulun Stockan tavoin, mutta konkurssiin ja tuon "päästockan" täyteen lopettamiseen en kyllä usko.
Samaan uskon. Lähivuosina lopettaa Itis/Jbo/Tku. Tampere ja Tapiola tulee jäämään keskustan lisäksi.
Stockalla on kallista, mutta olen saanut siellä hyvää palvelua. Joulun alla kävin lahjoja ostamassa, ja harmitti kun piti kävellä ohi todella hyvännäköisen kenkäosaston ohi. Minä en tilaa netistä muutakuin tilpehööriä, koska haluan sovittaa vaatteet ennen kuin ne tulevat talouteeni. Samaten kengät.
Vierailija kirjoitti:
Palvelun laatu on minut ja tuttavapiirini karkoittanut Stockalta. Tulee mieleen parin vuoden sisällä tapahtunut: Olin ystäväni kanssa ostoksilla ja hän halusi ostaa Diorin tms. kalliimman merkin meikkivoiteen. Seisoskeltiin pitkään hyllyjen välissä, ja myyjät vain huitelivat ohitse. Vihdoin saatiin kontakti omissa maailmoissaan hyllyttävään myyjään, jonka vastaus ystäväni kysymykseen oli tyyliin: "ne meikkivoiteet on siinä hyllyssä, katsokaa siitä". Oli vielä kyseisen merkin "oma" myyjä. Marssittiin sitten suoraan Sokokselle :D
Samaan firmaan veitte kuitenkin rahanne ja tuhlasitte vaan aikaanne, koska kosmetiikkamyyjät ovat saman maahantuojan palveluksessa niin Sokoksella kuin Stockmannilla! :DDD
Stockan kanta-asiakasjärjestelmä erivärisine kortteineen on aika eriarvoistava! Miten sinkku, autoton, yksiössä/kaksiossa asuva henkilö voisi kovinkaan helposti päästä perustasoa paremmaksi asiakkaaksi? Ei sitä autoja, kodinkoneita tai huonekaluja koko ajan ostella. Ja kun asuu yksin, ei ole puolisoa tai aikuisia lapsia rinnakkaiskortteja käyttämään ja asiakaspisteitä keräämään. Ja pieneen asuntoon ei koko ajan ostella uusia kalusteita, sisustusjuttua tms. Kerran pääsin hopeatason asiakkaaksi, sitten putosin pronssille ja nyt en taida olla enää asiakas ollenkaan ;) Ja kun et ole ns. hyvä asiakas, et saa myöskään mitään kivoja etuja tai edes mainoslehtisiä, jotka kannustaisivat ehkä ostamaankin jotain. Itse olen välillä jopa unohtanut Stockan olemassaolon, kun ei mainoslehtisiä/hullujen päivien kuvastoa enää tule kotiin. Aina ei vain yksinkertaisesti ole tarvetta isoille ostoksille, joten niihin yksinasuvalle tosi koviin pisterajoihin ei pääse. Ja jos asuu vaikka pidempään ulkomailla, ei säännöllisiä ostoksia tule. Stockan johdolle tiedoksi, että ei ole kiva tuntea, että on "huonompi" asiakas, kun tippuu korttirankingissa huonommaksi. Ostamattomuus ei aina johdu rahapulasta! Eli tarvetta voisi joskus tullakin, jos vain tuntisi, että asiakkuutta arvostettaisiin ja kauppa pysyisi mielessä.
Harmi, Tampereen Stockmannilla on siistit ilmaiset vessat. Mitään muuta asiaa sinne ei sitten koskaan ollutkaan.
Kaffepulla kirjoitti:
Todella harmi, jos Stokka menee nurin. Mutta varmasti toimintaa virtaviivaistamalla myynti voitaisiin saada nousuun. Kannattamattomat osastot pois (kuten musiikki, kankaat ym. jotka poistettiin jo aiemmin) ja vaate-, kosmetiikka- ja ruokapuoli painopisteeksi. Ilmeisesti Herkku on siellä myynyt parhaiten jo pitkään, sitä puolta kannattaisi jopa laajentaa.
Ehkä ehdotuksesi on sitä, mitä suurin osa haluaa, ja mikä kannattaisi, mutta omalla kohdallani asia on juuri päinvastoin. Minä haluaisin, että Stocka olisi tavaratalo, ei pelkkä vaate-ja meikkikauppa. Vaatteita on tietysti pakko ostaa joskus, mutta en erityisemmin pidä siitä. Stockalla saattoi tuon ikävän operaation lomassa katsella myös kankaita, akvaariokaloja eläinosastolla, sisustustuotteita, kasveja, lahjatavaroita ynnä muuta. Kauan sitten lopetettu hattuosasto piti tietysti myös käydä aina katsastamassa. Jotain ns. ylimääräistä tarttui usein myös mukaan.
Jos Stockalle ei jää kuin vaatteet ja meikit, niin minulla ei ole paljonkaan mielenkiintoa käydä siellä. Herkussa käyn joskus, mutta koska en asu enkä ole töissä keskustassa, niin en sieltä päivittäisiä ruokaostoksia kotiin kanna.
Mutta tämä on tietysti vain oma mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Stokkalaiset saisivat mennä luokkaretkelle jenkkeihin vertaamaan omia hintojaan, palvelun tasoa ja valikoimiaan esim. Macy's, Bloomingdale's ja Saks Fifth Avenue tavarataloihin. Näistä mallia ottamalla olisi toivoa päästä uuteen nousuun.
Macy's juuri sulki/sulkee 50 tavarataloa. Saks Fifth Avenue lopettelee myös toimintaansa pienemmillä ostareilla. Tervetuloa katsomaan meidän tyhjeneviä ostoskeskuksia, joista tavaratalot häipyvät kun vuokrasopimus lakkaa. Nyt en puhu New Yorkin keskusta kaupoista tai muista isoista keskuksista, niissä jo turistitkin tuovat pätäkkää. Kyllä nettitilaaminen tappaa kaupat täälläkin. Itsekin käyn ehkä kaupassa katsomassa, saatan sovittaa ja tilaan netistä halvemmalla. Usein tilaus tulee vielä ilman shippausmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Stockmannin kosmetiikkaosaston myyjät ovat tietääkseni kosmetiikkamerkkien maahantuojien palveluksessa, eivät siis Stockmann-tavaratalon palkkalistoilla.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Merkkikohtaiset konsulentit on näiden brändien edustajia, mutta kosmetiikkaosaston yleiskassat on ihan Stockan omaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Stockan kanta-asiakasjärjestelmä erivärisine kortteineen on aika eriarvoistava! Miten sinkku, autoton, yksiössä/kaksiossa asuva henkilö voisi kovinkaan helposti päästä perustasoa paremmaksi asiakkaaksi? Ei sitä autoja, kodinkoneita tai huonekaluja koko ajan ostella. Ja kun asuu yksin, ei ole puolisoa tai aikuisia lapsia rinnakkaiskortteja käyttämään ja asiakaspisteitä keräämään. Ja pieneen asuntoon ei koko ajan ostella uusia kalusteita, sisustusjuttua tms. Kerran pääsin hopeatason asiakkaaksi, sitten putosin pronssille ja nyt en taida olla enää asiakas ollenkaan ;) Ja kun et ole ns. hyvä asiakas, et saa myöskään mitään kivoja etuja tai edes mainoslehtisiä, jotka kannustaisivat ehkä ostamaankin jotain. Itse olen välillä jopa unohtanut Stockan olemassaolon, kun ei mainoslehtisiä/hullujen päivien kuvastoa enää tule kotiin. Aina ei vain yksinkertaisesti ole tarvetta isoille ostoksille, joten niihin yksinasuvalle tosi koviin pisterajoihin ei pääse. Ja jos asuu vaikka pidempään ulkomailla, ei säännöllisiä ostoksia tule. Stockan johdolle tiedoksi, että ei ole kiva tuntea, että on "huonompi" asiakas, kun tippuu korttirankingissa huonommaksi. Ostamattomuus ei aina johdu rahapulasta! Eli tarvetta voisi joskus tullakin, jos vain tuntisi, että asiakkuutta arvostettaisiin ja kauppa pysyisi mielessä.
Amen!
Vihaan tuollaisia keinotekoisia rajoja joissa asiakkaat eli ihmiset lokeroidaan vanhanaikaiseen hierarkiaan! Se on jotenkin niin 1950-lukua, aikansa elänyttä.
Tiedän että samasta syystä moni välttelee Tallink-Siljaa koska heillä on se kulta-hopea-pronssisysteemi, ja huonomman kortin omistajalle annetaan sellainen kuva ettei hän ole niin haluttu asiakas kuin ne muut.
Vierailija kirjoitti:
Varma tieto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista :-( mitä sille keskustan tavaratalolle sitten käy? Tuleeko tilalle joku uusi tavaratalo?
Moskeija.
Kolmen Sepän patsaan sijaan tulee minareetti.Kolmen sepän patsaan voisi työntää takaisin sinne mihin ei päivä paista eli itärajan tuolle puolen.
Miksi? Sehän on upea patsas. Juuri otin kuvan turistista, joka oli Suomessa ensimmäistä kertaa ja halusi itsestään kuvan ko. patsaalla.
Mitä Stockaan tulee, niin se on huono kopio ulkomaisista tavarataloista. Mitään omaleimaista ei ole. Ja ne shop-in-shopit ovat tylsiä.
Keskustan stocka on sit TÄYSIN eri asia ku kaiken maailman tampere-oulun sivuputiikit. Muistakaa mainita siis mistä puhutte, kun moititte asiakaspalvelua tai valikoimaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amen!
Vihaan tuollaisia keinotekoisia rajoja joissa asiakkaat eli ihmiset lokeroidaan vanhanaikaiseen hierarkiaan! Se on jotenkin niin 1950-lukua, aikansa elänyttä.
Tiedän että samasta syystä moni välttelee Tallink-Siljaa koska heillä on se kulta-hopea-pronssisysteemi, ja huonomman kortin omistajalle annetaan sellainen kuva ettei hän ole niin haluttu asiakas kuin ne muut.
Amen sisko! Tiedän monen irtisanoneen protestiksi pankkisuhteensa ja siirtyneen kokonaan käteisen käyttöön ja kryptovaluuttaan koska perinteiset pankit epäreilusti arvottavat asiakkaitaan heidän varallisuutensa perusteella. Samanlaisia ihmisiä ovat privapuolen kultapossukerho ja tulonsiirtoväki!
Suomi on aurigonlaskun maa ja köyhtyy ja velkaantuu koko ajan. Eliitin kuluttajaryhmä voi mennä mainitsemiisi kauppoihin milloin vaan. Suomalainen ostaa entistä vähemmän ja entistä edullisemmin. Kermapersematkailija voi matkustaa muualle, ei täällä tarvita ylikallista hypetystä, johon harvoilla on enää varaa.