Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

††††††† Kovin tuntemasi kipu? †††††††

Kivulias
30.12.2016 |

Kertokaapa mikä on kovin koskaan tuntemanne kipu?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko moraalisesti oikein yläpeukuttaa muiden kivuille?

Vierailija
42/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisten peräpukamien poisto ja kipu niiden jälkeen. Paiseen poisto emättimestä. Tai lähinnä ne puudutusaineiden laittokivut niissä (pukamissa myös kun aineen vaikutus lakkasi). Sappikivi kohtaukset. Itku päässyt noissa, ja iso on kipukynnys. Kolme lasta saaneena ei ollut synnytykset mitään noihin verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiskipu. Itselläni on hirveät krampit.

Olen murtanut käden ja jalkani ristiside on revähtänyt, mutta menkkakupu on niitäkin pahempaa

Minulla ei ole menkkakipuja, mutta menkkakupu on tuttu juttu ;)

Vierailija
44/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ihan hirveitä juttuja. Mä en keksi oikein muuta kuin tärykalvon puhkaisun ja jalkapohjan puudutuksen. Ehkä toi jälkimmäinen, se fiilis kun jalkaan työnnetään pitkää neulaa..

Vierailija
45/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappikivikohtaus. Ehdottomasti. Ja kolme lasta olen synnyttänyt.

Peesi. Synnyttänyt olen, murtumia on ollut, mutta jumalauta sappikivikohtaus vei tajun. Ihan järkky kipu. Ei tullut sappirakkoa ikävä, kun se pois vietiin.

Vierailija
46/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu. Kaikki migreenit ym.kalpenevat sen rinnalla. En olisi uskonut, että ihminen voi kokea sellaista kipua. En kerennyt saada puudutusta...

Vierailija
47/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison munasarjakystan repeäminen oli yks tuskaisimmista asioista mitä oon kokenut. Siihen vaikutti myös pelko, kun ei tiennyt mistä oli kyse.

Vierailija
48/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut solisluu poikki, umppari on leikattu ja iso avohaava, jota ei hoidettu mitenkään. Suurin kipu on ollut kun synnytystä oli käynnistetty 6 päivää, ja kroppa ei ollut valmis.. repesin peräsuoleen asti (kolmannen asteen syvät vammat) sen jälkeinen kuukausi vessa käynteineen ei unohdu ikinä

Vierailija
49/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskin vasaralla sormeen. 

Vierailija
50/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiskivikohtaukset. Ensimmäisen sain, kun odotin lasta ja viikkoja oli päälle 41. Synnytyksen käynnistäminen ei tuntunut silloin miltään. 

Vierailija
51/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno, ilmeisesti tuulimunaraskaus. Söin kipulääkkeitä kuin karkkia eikä mikään auttanut. Sairaalan päivystyksessä ei muuta todenneet kuin keskenmenon ja lähetti kotiin

Vierailija
52/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Häntäluun murtuminen kaatumisen yhteydessä

- Psykoosin aikana kokemani äärimmäinen kipu

- Hermotulehdus

Vierailija
53/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutusneulan tökkääminen verta ja nestettä täynnä olevaan paiseeseen.

Vierailija
54/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilevynpullistuman aiheuttama kipu. Oli oireillut jo aikansa ja olin käynyt lääkärissäkin siitä, mutta sitten liukastuin, kun oli jään päälle satanut vettä. Rakko tyhjeni kokonaan eikä jalkoihin saanut kontaktia, en pystynyt muuta kuin itkemään ja huutamaan kipuani. Leikkauksella saatiin korjattua onneksi täysin.

Vierailija
55/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri tökkäs hermoon poratessa ja siitä seurasi jonkun viikon kolmoishermosärky. Ja tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta se kohtaus ja viimeksi meinasin ajaa metsään ja taju lähteä siinä samalla. Ei tehny hyvää mun hammaslääkärikammolle.

Vierailija
56/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut murtumia, hammasremppaa ilman puudutusta, migreeniä, hermopinteitä, selkä niin paskana että ryömiminenkin sattuu, koepalojen ottoa kohdunkaulasta ilman puudutetta, mutta kaikkein hirveimmät ovat olleet synnytykseni. Silkkaa teurastusta, joka kesti loputtoman kauan ja sillä ylistetyllä epiduraalilla ei ollut mitään vaikutusta kipuun.

Vierailija
57/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keskenmenoja ja sappikohtauksia on ollut myös. Ne unohtuivat ei-kaikkein kivuliain kipu- listasta. T: 56

Vierailija
58/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämentahdistimen laitossa verisuoni puhkesi ja keuhkopussiin valui 4 dl verta. Kauhea tukehtumisen tunne, sekä toiseen olkaan säteilevä pistävä kipu. Meikun päivystyksessä viettämäni yö oli elämäni kauhein. Morfiini helpotti kipua puoleksi tunniksi kerrallaan. Sitten oksikodonia, Voltarenia, Diapamia...kipu helpotti vasta pleurapunktion jälkeen, kun veri imaistiin keuhkopussista.

Vierailija
59/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laittaa järjestykseen, mutta nämä neljä tuli mieleen:

- menkkakivut nuorena, kun oksensin pelkän kivun seurauksena (en sentään pyörtynyt niin kuin jotkut)

- nielurisaleikkauksen jälkeiset arpeutumiskivut, jotka säteili korviin ja koko pään alueelle vihlovan raastavana

- leukaluuhun ja hampaisiin saakka säteilevä vihlova korvien kipu lentokoneessa (laskeutuessa), kun nenäontelot oli "vähän" tukossa

- migreeni

Vierailija
60/63 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koliitissa akuutti päällä ja siihen vielä lisäksi clostridium! Oli aivan helvetinmoiset vatsakivut, etten saanut edes nukutuksi kipujen takia. Ainoastaan alavatsan painelu hellitti kipuja muutamaksi minuutiksi, mutta tuolloin peräsuolesta suihkusi verta. Olin niin kivuissani, etten voinut kuin maata ja raahautua vessaan viimeisillä voimilla. ELi verta vuotava paksusuoli + clostridium koko suolistossa + clostridiumin erittämä toksiini suolistossa = aivan helvetilliset vatsakivut.