††††††† Kovin tuntemasi kipu? †††††††
Kommentit (63)
Munasarjaan oli kasvanut iso kysta, joka kiilautui välillä kohdun ja suolen väliin. Kipu tuli onneksi vain reilun tunnin kohtauksina 6 kertaa, koska lääkärit eivät uskoneet kun kerroin kivuista, ja sen takia jouduin jonottamaan leikkaukseen. Toisaalta en onneksi joutunut mihinkään hätäleikkaukseen. Kivun syy selvisi vasta leikkauksessa. Kipu oli varmaan samaa luokkaa kuin jos puukotettaisiin vatsaan, koska leikkauksen jälkeiset kivut eivät olleet mitään siihen verrattuna. Kystan aiheuttama kipu oli lamaannuttavaa, niin että joutui makaamaan lattialla selällään eikä pystynyt kävelemään kahta metriä puhelimen luokse.
En tiiä onko edes kovinta, mutta vittumaisinta on kuukausia kestävä päivittäinen päänsärky. Kuulemma jännityspäänsärkyä.
Kuolleen vauvan synnyttäminen. Henkinen kipu äärimmillään yhdistettynä fyysiseen kipuun.
Kaaduin rullaluistimilla kovasta vauhdista, polvi taittui ihmeelliseen asentoon ja vielä massalla rojahdin siihen päälle. Polvesta repesi joku takasarvi irti ja kyllä teki häijyä, oksennus siinä tuli makuultaan, ei voinut mitn ja silmissä musteni. Päätä en lyönyt asfalttiin missään vaiheessa, kotio kuitenkin pääsin jossain vaiheessa ja oli kyllä sitkeimmät 2km mitä koskaan ollut.
Vatsa-aortan repeämä. Tai oikeastaan se kipu ennen repeämistä.
Rintalastani halkaistiin ja sairaalassa vahvalla kipulääkkeellä oksikodinin avulla sivut pysyivät poissa. Kotona sitten oli kipuja...
Umpisuolen tulehdus.
Kerran sain tosi pahan migreenikohtauksen, puhe meni puuroksi ja kädet puutuivat. Siihen päälle kovin päänsärky mitä on koskaan ollut, hyi. Luulin että pää räjähtää.
Minulla on migreeniä ja sappikivetkin oli, mutta silti kamalin kipu oli käynnistetyn synnytyksen avautumisvaihe ennenkö sain mitään kipulääkityksiä.
Revennyt munanjohdin josta kipu säteili vasempaan jalkaan, selkään ja olkapäähän. Onneks ehdin sairaalaan ajoissa.
Ollut sappikohtauksia ja 2 lasta olen synnyttänyt mutta kovin taitaa olla silti hammassärky. Ulisin ja nyyhkytin kivusta sen pahimman hetken kun sitä kesti ja lääke turrutti pahimman terän pois.
Ranteen reponaatio. Meni taju kankaalle kivun takia.
Menkkakivut ennen e-pillereitä oli nuorena ajoittain erittäin kovia. Pahin kipu kuitenkin aika julkisella puolella tehdyn rintaimplanttien laiton jälkeen. Rintalihakseni olivat kuulma olleet kiinnittyneinä tavallista laajemmalla alueella tms, ja niitä oltiin sen mukaisesti jouduttu katkaisemaan (implantit lihasten alle/väliin). Ensimmäiset kolme yötä olin sairaalassa naistenosastolla, kunnes tunsin että pärjäisin kotona ilman sairaalan pistettäviä kipulääkkeitä. Olin tällöin jo itkenyt kivusta joka kerta sängystä noudettaessa/laskeutuessa.. Itse kävely ja istuminen pystyssä asennoissa onnistuivat suht hyvin. Koska vatsalihakset ovat yhteydessä rintaan, oli kivut järkyttäviä aina vähääkään nojautuessa taaksepäin. Yksi yö koitin päästä sängystä (hyvin kohotetusta) ylös, mutta kivut paranevien hermojen takia rintalihakssa olivat järkyttäviä implanttien aiheuttaman venytyksen lisäksi. Oli lähellä etten soittanut ambulanssia, kuitenkin lopulta riuhtaisin itseni ylös _järkyttävien_ kipujen saattelemana. Noin viikko meni kun salamamaiset kivut laantuivat ilmeisesti ns. normaalille tasolle.
Luutulehdus ja hyvänä kakkosena sappikivikohtaukset.
Joku suolistotulehdus, vatsaan sattui niin että konttasin ympäri kämppää, kunnes meni taju. Muutenkin keliakian aiheuttamat vatsakivut (ennenkuin tiedettiin missä vika oli), olivat sellaisia että vain istuin työtuolillani ja puristin rystyset valkeina käsinojia, naama valkoisena ja tuskanhiessä.
Haimatulehdus. Sykkivää kipua. Käpristelin lusikka-asennossa lattialla kouristellen. En halua kokea KOSKAAN uudelleen. Ja minulla on sentään erittäin korkea kipukynnys.
Munanjohdin raskaus kierukasta huolimatta ja siitä johtimen repeäminen ja sisäinen verenvuoto 0,5l vatsaonteloon.
Kipu oli valtava!Kuin puukko perseessä ja alapäässä,vähän kun liikuit,niin puukot viilsi syvältä.Sairaalaan jouduin hätäleikkaukseen.
Sappikipukohtaus hyvänä kakkosena.
Murtunut häntäluu ja kuukautiskivut nuorempana, nykyään onneksi helpottaneet melko paljon.