Suosituksia Netflixistä
Aloitin ilmaisen kuukauden Netflixissä, joten haluaisin kuulla mitä sieltä kannattaa katsoa. Pikaisesti katsottuna tarjonta on heikkoa. Hyvät elokuvat ovat lähinnä vanhoja klassikkoja tai elokuvia, jotka olen jo nähnyt. Hömpääkomediaa ja tusinatrilleriä näyttää olevan paljon. Aloitin kokeilun lähinnä black mirror -sarjan takia ja ensimmäinen kausi nyt katsottuna. Etenkin viimeinen jakso oli mielestäni erittäin hyvä. Keskimmäinen aika höttöä ja ensimmäinen ihan hyvä.
Tykkään eniten jännäreistä ja draamoista, jotka herättävät ajatuksia. Pääosin en kuitenkaan jaksa katsoa mitään syöpävetistelyä tai muuta vastaavaa. Locke on esimerkki elokuvasta, josta pidin erittäin paljon. Toinen on the man from earth. Myös Donnie Darko toimii yms.
Kauhua ja hömppäkomediaa katson myös toisinaan, koska etenkin ensimmäinen kategoria toimii jollain tasolla oikeastaan aina. Joko on aidosti pelottavaa tai sitten menee komedian puolelle ihan hyvällä tapaa. Hyvää komediaa on hankala määrittää, enkä ole löytänyt varsinaista syytä miksi tykkään toisista ja toisista en. Ehkä elokuva tarvitsee mielestäni jonkun selkeän juonen, eikä siinä saa olla liikaa sekoilua, vaikka välillä tuleekin paskaa läppää. Itse asiassa selkeä juoni on minulle usein tärkeä, koska esimerkiksi runsaalla henkilömäärällä rönsyilevät sotaelokuva eivät onnistu pitämään mielenkiintoani yllä ja tipun kärryiltä, koska en muista henkilöiden nimiä. Voisinkin sanoa, että mitä vähemmän näyttelijöitä elokuvassa on, niin sitä parempi se yleensä mielestäni on. Sama myös kuvausympäristöjen suhteen, koska tykkään elokuvista, jonka tapahtumat sijoittuvat pienelle alueelle. Esimerkiksi cube ja saw ovat mielestäni erittäin hyviä kauhujännäreitä. Toisaalta tykkään myös monen roadtrip-elokuvan vapautuneesta tunnelmasta.
Millaisia kokemuksia muilla on netflixistä? Palvelu vaikuttaa siltä, että pidän sitä kuukauden tai pari ja sen jälkeen lakkautan katselun, koska kaikki hyvät on katsottu. En ole varsinaisesti sarjojen ystävä, joten uskon palvelulla olevan minulle aika vähän tarjottavaa. Harmi sinäänsä, koska konsepti on loistava ja palvelu tuntuu toimivan hyvin. Sisältö vaan on liian suppeaa ja vanhaa. Toivottavasti kilpailijat saavat paremmat sopimukset elokuvien suhteen ja saadaan esimerkiksi palvelu, jossa ei tarvitse maksaa sarjoista.
Mitä tuohon black mirroriin tulee, niin mielestäni se ei ole varsinaisesti sarja, vaan kokoelma lyhytelokuvia, joilla on yhteisiä teemoja. Tykkään yleensä lyhytelokuvista, koska ne jättävät asioita paljon avoimeksi ja siten jää pohdittavaa katsojalle.
Kommentit (47)
penny dreadful. Et sä tule sitä lopettamaan, on niin paljon kätevämpi tapa katsoa.
Netflixin omaa tuotantoa kannattaa kokeilla, vaikka et niin sarjojen perään olekaan. Stranger Things, Orphan Black nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kilpailijat saavat paremmat sopimukset elokuvien suhteen ja saadaan esimerkiksi palvelu, jossa ei tarvitse maksaa sarjoista.
.
Mistä ajattelit vaikka HBO:n ja Netflixin sitten saavan tuottoa alkuperäissarjoistaan?
Sarjat on mielestäni Netflixin parasta antia. House of cards, Son of anarchy, Breaking bad, The Affair, Outlander, Suits. Onhan noita.
Stranger things ehdottomasti. Todella hyviä näyttelijäsuorituksia.
Mulla on tällä hetkellä menos jane the virgin. Niin överiks vedetty telenovela, et pakko katsoo. :D
End of watch. Melko tuntematon mutta superhyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä vastaavassa keskustelussa joku vastasi, ettei kympillä saa Ferraria.
Ei saa millään hinnalla. Olisin valmis maksamaan paljon enemmän palvelusta, jossa olisi oikeasti laaja ja hyvä tarjonta, koska katson elokuvia paljon. Elokuvien pitäisi tulla palveluun korkeintaan vuoden viiveellä. Mieluiten heti teatteriesityksen päättymisen jälkeen. Kun hinta pysyy järkevänä, niin ostajamäärät ovat valtavat. Toisaalta ikävä tosiasia on se, että tämäkin tarjonta riittää valtaosalle, koska heillä ei ole läheskään yhtä vaativa elokuvamaku kuin minulla ja he katsovat elokuvia harvoin. Miksi tuoda parempaa palvelua jos katsojamäärät eivät lisäänny samassa määrin kuin laitetaan rahaa sisältöön.
Vierailija kirjoitti:
Sarjat on mielestäni Netflixin parasta antia. House of cards, Son of anarchy, Breaking bad, The Affair, Outlander, Suits. Onhan noita.
En oikein välitä sarjoista, koska ne jatkuvat ja jatkuvat kunnes ne ovat täyttä paskaa, joten niihin ei yleensä saa tyydyttävää päätöstä ja niihin kuluu tuhottomasti aikaa. Voihan noita toki vilkaista, mutta nykyään en kiinnostu helposti edes ensimmäisistä jaksoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä vastaavassa keskustelussa joku vastasi, ettei kympillä saa Ferraria.
Ei saa millään hinnalla. Olisin valmis maksamaan paljon enemmän palvelusta, jossa olisi oikeasti laaja ja hyvä tarjonta, koska katson elokuvia paljon. Elokuvien pitäisi tulla palveluun korkeintaan vuoden viiveellä. Mieluiten heti teatteriesityksen päättymisen jälkeen. Kun hinta pysyy järkevänä, niin ostajamäärät ovat valtavat. Toisaalta ikävä tosiasia on se, että tämäkin tarjonta riittää valtaosalle, koska heillä ei ole läheskään yhtä vaativa elokuvamaku kuin minulla ja he katsovat elokuvia harvoin. Miksi tuoda parempaa palvelua jos katsojamäärät eivät lisäänny samassa määrin kuin laitetaan rahaa sisältöön.
Kuinka paljon sinä olisit valmis maksamaan siitä, että uudempia elokuvia olisi tarjolla Netflixin kaltaisessa palvelussa? Vieläköhän niitä kioskityyppisiä palveluita on? En ole koskaan niitä itse kokeillut, siis että ostetaan kertakatsomista varten elokuva? Varmaan kyse on siitä, että niitä "parempimakuisia" (joiksi itsesi tiitterästi nimesit ;) ) ei tosiaan ole tarpeeksi maksamaan palvelusta, elokuvista, joita ehkä katsoo. Katsotko muuten mielelläsi elokuvia moneen kertaan, vai oletko enemmän kertakatsoja?
Vierailija kirjoitti:
End of watch. Melko tuntematon mutta superhyvä.
Olen katsonut tästä vähän alkua, mutta en muistaakseni sen pidemmälle. Eihän tämä ole se elokuva, jossa mennään lahtaamaan jotain mafiapomoa johonkin taloon, jossa mennään kerros kerrokselta ylöspäin ja elokuva on täynnä sisällötöntä mättöä? Muistaakseni ei.
How to get away with murder
Älyttömän hyvä jännäri ja saanut tosi hyvät arvostelut. Ekat 10min ovat siitä ekasta jaksosta tosi sekavia mutta kun sen saa katsottua alkaa itse sarja
Suosittelen
Minä suosittelen sellaista sarjaa kuin Returned. En muista mikä sen alkuperäissarjan ranskankielinen nimi on, kun en osaa ranskaa, mutta löytyy tuolla Returned-nimellä hausta. Se on kiehtova, mutta amerikkalaisen kopion voi jättää omaan arvoonsa, loppuukin ekalla kaudella kesken.
no ei sieltä kyllä hyviä leffoja löydy, sarjat on se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sinä olisit valmis maksamaan siitä, että uudempia elokuvia olisi tarjolla Netflixin kaltaisessa palvelussa? Vieläköhän niitä kioskityyppisiä palveluita on? En ole koskaan niitä itse kokeillut, siis että ostetaan kertakatsomista varten elokuva? Varmaan kyse on siitä, että niitä "parempimakuisia" (joiksi itsesi tiitterästi nimesit ;) ) ei tosiaan ole tarpeeksi maksamaan palvelusta, elokuvista, joita ehkä katsoo. Katsotko muuten mielelläsi elokuvia moneen kertaan, vai oletko enemmän kertakatsoja?
Kyllähän noita palveluita on, joista saa elokuvan ostettua suoraan, mutta hinta on niin kova, että leffalipunkin saa halvemmalla. Toki elokuvan saa silloin itselleen useasti katsottavaksi, mutta katson elokuvat vain kerran ja sitten saatan vuosien tauon jälkeen katsoa uudestaan. Ei siis ole palvelua, joka tarjoaisi hyvää sisältöä johonkin järkevään könttähintaan. Netflixistä kun karsittaisiin sarjat ja tuotaisiin uudempia leffoja ja laajemmin eri maista ja genreistä ja nostettaisiin hintaa vähän ylös, niin voitaisiin saada minua miellyttävä palvelu. Se ei ikävä kyllä olisi hyvä diili netflixille, koska se saa pienellä rahalla lypsettyä rahat tyhmiltä, jotka roikottavat palvelua, vaikka eivät sitä edes käytä. Tai sitten he seuraavat vain jotain netflixin tuottamaa rahanlypsysarjaa, joka ei lopu ennen kuin katsojamäärät tippuvat, jolloin rynnätäänkin solmimaan juoni nippuun ja aloitetaan uusi sarja.
BREAKING BAD!!! Ehdottomasti!!!
Sain eilen vitoskauden päätökseen, enkä usko koskaan löytäväni yhtä hyvää sarjaa tilalle. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noita palveluita on, joista saa elokuvan ostettua suoraan, mutta hinta on niin kova, että leffalipunkin saa halvemmalla. Toki elokuvan saa silloin itselleen useasti katsottavaksi, mutta katson elokuvat vain kerran ja sitten saatan vuosien tauon jälkeen katsoa uudestaan. Ei siis ole palvelua, joka tarjoaisi hyvää sisältöä johonkin järkevään könttähintaan. Netflixistä kun karsittaisiin sarjat ja tuotaisiin uudempia leffoja ja laajemmin eri maista ja genreistä ja nostettaisiin hintaa vähän ylös, niin voitaisiin saada minua miellyttävä palvelu. Se ei ikävä kyllä olisi hyvä diili netflixille, koska se saa pienellä rahalla lypsettyä rahat tyhmiltä, jotka roikottavat palvelua, vaikka eivät sitä edes käytä. Tai sitten he seuraavat vain jotain netflixin tuottamaa rahanlypsysarjaa, joka ei lopu ennen kuin katsojamäärät tippuvat, jolloin rynnätäänkin solmimaan juoni nippuun ja aloitetaan uusi sarja.
... eli käytännössä haluat kuitenkin sen Ferrarin pikkurahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että sinulla on nyt vähän väärät lasit silmillä. Olet käsittänyt konseptin väärin. Älä heti suutu, vaan lue edelleen. :) Elokuva on tuote, joka valmistetaan valkokankaita varten, eikö vaan? Sen on tarkoitus tuottaa rahaa teattereissa niin pitkään kuin mahdollista. Sitten se myydään tv-yhtiöille, jotka hinkkaavat sitä kanavillaan ja tuovat rahaa elokuvayhtiöille. Sitten lopuksi elokuvan voi dumpata näille Neltflixin kaltaisille palveluille (joita ei ole ollut vielä pitkään, muistetaan se) ja siellä se elokuva on täytemateriaalia, ei sitä minkä takia palvelu on olemassa.
Netflix ja HBO ja vastaavat on luotu tv-sarjoja vasten, vaikka sinä et nyt juuri satu olemaankaan niiden suurin ystävä, mutta moni on. TV-sarja on tuote, jota on katsottu kotona, aina, siitä asti kun TV-on ollut olemassa. Aluksi sarjoja nähtiin viikottain, sitten tulivat saippuasarjat jne. Nyt nämä palvelut tarjoavat kokonaisia kausia, kokonaisia paketteja sarjoista. Ja alkuperäissarjat tulevat joko jakso viikossa-periaatteella, tai kausi kerrallaan palveluun ja se toimii niille sarjojen ystäville enemmän kuin hyvin. He janoavat saada nähdä pitämiensä sarjojen uusia jaksoja, kokonaisia kausia. He pitävät sarjamaratoneja. Ei heidän makunsa ole sen tähden huonompi kuin vaikka sinun, se on erilainen.
Elokuvat Netflixissä eivät siis ole päätuote. Se, ettei niin ole, ei tarkoita, että palvelu on huono. Eikä palvelun vika, ettei se ole sellainen mitä sinä haluaisit. Ei kenkäkauppakaan ole huono sen takia, ettei siellä myydä maitoa.
Netflixistä katson vain sarjoja. Omia lemppareita vuosien varrella ovat olleet Breaking Bad, The Following, Sons of Anarchy, The Walking Dead, House of Cards, Making a Murderer... Juuri lopetin Designated Survivorin uusimman kauden, siinä kanssa hyvä sarja Valkoiseen taloon liittyen.