2,5 v päiväkotiin?
Laittaakko 2,5 v päiväkotiin kun pikkusisko on syntynyt muutama kuukausi sitten? Miksi/ miksei? Lapsi ei ole ennen ollut päiväkodissa. Saimme paikan pidetystä pk:sta jonne vaikea saada paikkaa, ja jonne haluaisimme lapsen jossain vaiheessa joka tapauksessa. Kerho toinen vaihtoehto, mutta sitten menetämme paikan ja voi olla että joudumme kuskaamaan jatkossa lapsen kauas hoitoon. Onko 3 pvää viikossa 6 h kerrallaan lapselle paljon pahempi kuin kerho muutaman tunnin 2-3 kertaa viikossa?
Kommentit (84)
Minä.arvostan kovasti teitä, jotka hoidatte esikoisen pienen sisaruksen kanssa kotona. Vaikka meillä on erittäin hyvä päiväkoti, en näe normioloissa kasvavalle 2-vuotiaalle mitään kotia parempaa päivähoidossa. Eri asiajoku 4-vuotias.
Ja kyllä ne juoksee päiväkodissakin ulkoilusta huolimatta.
Meidän kunnassa päiväkotipaikan saa laittaa vuodeksi "jäähylle", ilman että sitä menettää. Selvitä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa päiväkotipaikan saa laittaa vuodeksi "jäähylle", ilman että sitä menettää. Selvitä tämä.
Vasta kun on käynyt päiväkotia neljä kuukautta saa katkaista hoidon ja pitää paikan. Vähän liian pitkä aika käydä päiväkotia, jos ei sujukaan jostain syystä.
Ap
Minäkin kiillotan sädekehääni ja totean että hyvin on jaksettu ja keksitty virikkeitä vaikka on neljä lasta. Miksi olisin vienyt lapsia hoitoon ja vienyt joltain paikan joka sitä oikeasti tarvitsee kun olen itse kotona.