Rakastuin masentuneeseen ja kuinkas sitten kävikään :(
Tapasin tuttavien kautta miehen, joka ei paperilla ollut mikään unelmien mies, mutta kolahti minuun täysillä. Työtön, mielenterveysongelmia, sosiaalisia pelkoja, nyhjäsi paljon kotona ja söi huonosti. Silti niin mukava, ajattelevainen ja minun kaltaiseni, minun silmääni komea. Rakastuimme ja aluksi kaikki näytti hyvältä. Yhdessä oli ihanaa ja hänkin tuntui piristyvän. Hän sai työpaikan, inspiroitui minun elämäntyylistäni ja alkoi liikkua ja syödä terveellisesti. Aloitti rohkaisustani pitkään haaveilemansa harrastuksen. Hän sai itsevarmuutta, vartalo muuttui laihasta läskistä fitiksi. Muutkin naiset huomasivat hänet. Ja kas, hän alkoi muuttua etäiseksi. Lopulta selvisi että uutta seuraa oli löytynyt paitsi työpaikalta, myös harrastuksesta. Hän ei ollutkaan kuulemma vakiintuvaa tyyppiä, hän halusi ottaa päivän kerrallaan.
Että näin voi käydä kun rakastut avoimin mielin siihen ei niin täydelliseen. :(
Kommentit (44)
Masentunuthan varmaan muuttuu ihmisenä aika paljon parannuttuaan. Sen takia masentuneen kanssa seurustelu on riski. Eikä se siitä johdu, että muut naiset alkavat osoittaa kiinnostusta, vaan siitä, että masennuksesta parantunut ei enää pidä nykyistä kumppania oikeana itselleen, koska muuttui niin paljon. Ehkä se nykyinenkin kumppani alkaa ajatella, että rakastuin kylläkin aika toisenlaiseen ihmiseen.
Hirvittää ihan ajatella, että millaiseksi ystäväni mahtaa muuttua, jos hän joskus paranee masennuksestaan. On ollut koko aikuisikänsä masentunut. Enkä tunne hänen tervettä olemustaan ollenkaan.
Masentuneita on kylläkin miehissä naisiin nähden moninkertainen määrä - sen näkee suoraan itsemurhatilastoista. Voisin väittää, ettei juuri kukaan tee itsemurhaa ilman masennusta. (En kaipaa tähän mitään itsemurhapommittaja kommentteja).