Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison lapset & ulkomaanmatka

Vierailija
29.12.2016 |

Puolisollani on 2 lasta. Lapset ovat meillä ja toisella vanhemmallaan vuorotellen. Olemme suunnitelleet lomamatkaa ulkomaille, joka tehtäisiin ihan kahdestaan. Onko se väärin matkustaa ihan kahden kesken, vaikka olisi lapsiakin, jotka varmasti haluaisivat matkalle myös? Minulla on enemmän rahaa käytettävissä kun puolisollani, joten minä maksaisin matkan lähes kokonaan. Minullakaan sitä rahaa ei kuitenkaan ole yllin kyllin, ja kaksi lisämatkustajaa maksaisi aika monta sataa enemmän. Onko se liian suuri pettymys/ ulkopuolisuuden tunne mikä lapsille tulee, jos matkustamme aina vain kahden kesken? Jos raha ei olisi ongelma, voitaisiin tehdä vaikka kaksi matkaa, toinen kahdestaan ja toinen lasten kanssa. Haluaisin ehdottomasi tarjota myös lapsille kokemuksen ulkomaanmatkasta jos minulla olisi varaa.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on nyt kusetettu johonkin maksajan rooliin. Tää ei taida olla eka kerta, kun sun syyllisyydentuntoja käytetään loistavasti hyödyksi? Tästä huomaa, että sulla ei ole omia lapsia, koska et osaa erotella näissä kulkevia rajoja. Lapsille ei kuulu kaikki aikuisten jutut ja aikuiset taas tekevät mitä tekevät keskenään välillä ilman lapsia ihan hyvällä omallatunnolla. Käyhän ydinperheekin vanhemmat välillä jossain kahdestaan. 

Vierailija
62/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta, joista osa minun, osa yhteisiä. Ja aina reissataan koko perheellä! Jos ei ole rahaa viedä koko porukkaa, niin säästetään niin kauan, että on!

Ja lapset todellakin tykkää kaupunkilomista. En ymmärrä, miksi lasten kanssa pitäis muka aina vaan maata altaalla??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperetta kirjoitti:

Sut on nyt kusetettu johonkin maksajan rooliin. Tää ei taida olla eka kerta, kun sun syyllisyydentuntoja käytetään loistavasti hyödyksi? Tästä huomaa, että sulla ei ole omia lapsia, koska et osaa erotella näissä kulkevia rajoja. Lapsille ei kuulu kaikki aikuisten jutut ja aikuiset taas tekevät mitä tekevät keskenään välillä ilman lapsia ihan hyvällä omallatunnolla. Käyhän ydinperheekin vanhemmat välillä jossain kahdestaan. 

Ei ole mua kusetettu mihinkään maksajan rooliin :) Ei tietysti kuulu lapsille kaikki aikuisten jutut. Halusin aloittaa keskustelun aiheesta, koska kiinnostaa muiden mielipiteet. Itse nyt muutenkin pohdin kaikkea vähän liiankin syvällisesti/paljon, niinkun ilmeisesti tätäkin aihetta.

t.ap

Vierailija
64/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen teini-ikäisenä ollut siinä tilanteessa, että isä matkusti ilman minua uuden vaimon kanssa. Erona ap:n tilanteeseen, vaimon lapset oli aina mukana ja minä en. Voit kuvitella, miltä se tuntui. 

Sen sijaan jos aina menette kahdestaan ap sinun rahoilla, se on minusta ihan ok. 

Vierailija
65/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok matkustaa aikuiset keskenään. Kumppanin erityislapsen, esim. Autistinen kanssa ei loma ole välttämättä lomaa. Itse lomailisin ilman erityislasta. Tavalliset lapset on ok.

Vierailija
66/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta ehdottomasti kannattaa matkustaa sellaisiin paikkoihin, mihin haluaa, eikä maksaa itseään kipeäksi siitä, että lähtee johonkin lomalle mihin ei halua. Lapset arvostaa ihan yhtä paljon jotain lähirannalla polskimista ja kotona lättyjen paistamista, kun sitä että viet ne johonkin Intian valtamerelle. Kyllä mun mielestä aikuiset valitsevat lomakohteet joihin halutaan mennä, ja lapset tulevat mukaan jos tulevat.

Vierailija
67/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin suunnittelet yhtä lomamatkaa kahdestaan ja parin lauseen päästä olisittekin aina matkustamassa kahdestaan. 

Eihän sitä nyt trolli voi muistaa mitä viestin alussa tuli kirjoitettua :-D

Vierailija
68/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen teini-ikäisenä ollut siinä tilanteessa, että isä matkusti ilman minua uuden vaimon kanssa. Erona ap:n tilanteeseen, vaimon lapset oli aina mukana ja minä en. Voit kuvitella, miltä se tuntui. 

Sen sijaan jos aina menette kahdestaan ap sinun rahoilla, se on minusta ihan ok. 

No tuo on kyllä epäreilua. Sama kohtelu kaikille lapsille täytyy olla.

Vierailija
69/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin yksin niin helpompi käydä huorissa. Jos olet nainen niin helpompi antaa karvakäsien hoidella sut...

Vierailija
70/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin69 kirjoitti:

Sinuna lähtisin yksin niin helpompi käydä huorissa. Jos olet nainen niin helpompi antaa karvakäsien hoidella sut...

Eiks tää oo jo vähän väsynyt läppä....

Vierailija
71/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä matkustan joka toinen vuosi lasten kanssa ulkomaille. Joka vuosi käydään miesystäväni kanssa aikuisten loma. Valitsen matkakohteet niin, että lapsia ei edes kiinnosta :) Kaupunkilomia miehen kanssa, lasten kanssa rannalle.

Itse en missään tapauksessa pitäisi reiluna sitä, että lapset ei ikinä pääse mihinkään. Mulla kolme lasta ja reissaaminen vaatii kyllä rahaa. Mutta säästetään, että onnistuu

Kyseessä ovat SINUN lapsesi ja SINÄ säästät. Noin toimii huomaavainen vanhempi. Ap:n kuvitteellisessa tilanteessa hän pohtii pitäisikö hänen kustantaa miehen lapset mukaan lomalle. Ei kai nyt kukaan aikuinen oikeasti pohdi tuollaista, eihän?  Mutta kiva keskustelu saatiin aikaan :)

Vierailija
72/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin.. ei helvetissä tarvitse! Meillä tilanne, että minulla 2 lasta ja miehellä 2 lasta. Lisäksi 1 yhteinen. Minulla on varallisuutta mukavasti (rahastoja+suurehko ennakkoperintö) sekä ihan ok-tulot. Mieheni on selvästi pienituloisempi tai sanotaanko että työnsä luonteen vuoksi tulonsa ovat painottuneet kausiluonteisesti.

Teemme joka talvi 2 matkaa lämpimään, joka käytännössä tarkoittaa Australia, Etelä-Amerikka, tietyt Afrikkaan kuuluvat maat (Mauritius, Tansanian Sansibar) ja Aasian maat. Ei tulisi mieleenkään maksaa kahta ylimääräistä lasta! Pelkästään lennot maksaa usein 5 000€ ylöspäin (lennämme busineksessa pitkät lennot, koska usein lähdemme yötä vasten). Vaikka lentopisteitä käyttäen business on hivenen halvempi, niin rahaa silti menee ok-paljon. Lisäksi rahaa kuluu elämiseen, ruokailuihin jne. Aasiassa tietty elää halvalla, mutta majoitus sielläkään ei enää mitään ilmaista ole. Viiden hengen majoittaminen innistuu useimmiten samaan huoneeseen, mutta seitsemän hengen majoittuminen vaatisi jo toisen huoneen = tuplakulu.

Eli ei todellakaan ap tarvitse olla pahalla mielellä asiasta

Vierailija
73/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
74/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta ex-liitosta, miesystävälläni ei lapsia. Me ollaan matkustettu kahdestaan, ja mä matkustan sitten lasten kanssa erikseen. Ekasta yhteisestä ulkomaanmatkasta on puhuttu, mutta ei vielä toteutettu. Mulle on kuitenkin ihan itsestäänselvää, että minä matkan oman ja lasteni matkan ja matkalla elämisen, ja mies maksaa omansa. Jos vuokrataan auto tms. sellaista, mikä tehtäisiin kahdenkeskiselläkin matkalla, sellaiset voidaan sit pistää puoliksi.

Musta kuulostaa aika kamalalta nuo tapaukset, joissa vain toisen lapset + yhteiset on aina mukana, ja ne toisen jää aina paitsioon. Pahimmassa tapauksessa näillä on kaksi sellaista perhettä, joiden matkoista he jäävät aina ulkopuolelle :( Ei kai kaikkien tarvitse päästä kaikille reissuille, mutta kyllä jokaiselle soisi jonkun matkan silloin tällöin, jos kerta muu perhe joka tapauksessa matkustelee.

Vierailija
75/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni velvollisuutesi on kustantaa puolison lapset mukaan matkalle. Häpeä!

Vierailija
77/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin kirjoittamassa, mutta sanoit sen paremmin. Vanhemmat matkustelkoot kaikin mokomin kahdestaan, mutta sitten kun lapset otetaan mukaan, niin otetaan tasapuolisesti kaikki lapset mukaan.

Vierailija
78/82 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen lapset on ollut mukana reissuilla. Tienaan enemmän, joten maksan enemmän talouden menoista, myös reissuista. En ole kyllä koskaan ajatellut, että miehen olisi pitänyt maksaa lasten osuus, ei niiden menoja eritellä muun talouden menoista kotonakaan. Ensi vuonna täytän pyöreitä ja lähdetään reissuun niin että mukaan lähtee vain yhteiset lapset (3,1,0 vuotiaat) ei lähtisi nekään, mutta en viikkoa halua olla erossa noin pienistä. Miehen lapset jo teinejä. Kesällä käydään koko porukalla jossain kotimaan kohteessa jos teinit haluaa vielä lähteä mukaan.

Vierailija
79/82 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain eilen kaikki paskat niskaan kun mietin mihin laitan mieheni 13 v hoitoon, että päästäisiin kahden keskiselle lomalle.  me ollaan käyty kaikkien ( 7 lasta) kanssa reissussa, nuoriempien kanssa ja muutaman kerran päästy kaksin. teinejä ei edes kauheasti kiinnosta 50 vanhempien kanssa lomailu. meillä ongelman tekee se että mieheni lapsilla ei ole osallistuvaa toista vanhempaa, äiti on asuntolassa asuva alkoholisti ja hänen puolen sukunsa, myös lasten sisarukset äidin puolelta ovat hylännet lapset täysin. silti minut haukuttiin vaikka miksi ja käskettiin työntää 13 v peräaukkooni että pääsen lomalle mieheni kanssa. olen oikeasti sitä mieltä että kaikilla vanhemmilla pitäisi olla oikeus kahden keskiseen aikaan mutta niitä lapsia pitäisi myös ulkoiluttaa... eikö ap tässä voisi miettiä lasten kanssa vaikak edullista risteilyä jos on oikeasti rahasta kiinni. meillä on kaikki kiltisti maksettu puoliksi ainoastaan miehen liki 30 v pojan siivestäminen risteilyllä otti pattiin!!!

Vierailija
80/82 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni matkusti aina uuden vaimonsa kanssa joko yhdessä tai erikseen, myös heidän yhteinen lapsi oli usein mukana. Äitipuoli matkusti enimmäkseen Euroopassa, isä Thaimaassa.. (joo niinpä). Matkoja oli vähintään kerran vuodessa. Me entisen liiton lapset ei päästy koskaan mukaan. Saimme tuliaisia ja ne ilahduttivat. Ainoa mikä on jäänyt kaivelemaan on se kun yks vuosi suunniteltiin yhteistä reissua. Luettiin matkalehteä ja valittiin kohdetta, tutustuttiin ohjelmapalveluihin, aiottiin käydä sukeltamassa yms yms. Sitä matkaa ei tullut koskaan ja vielä 20v myöhemmin se on mielessä vääryytenä.

Sanoisin, matkustakaa hyvällä omallatunnolla kahdestaan. Mutta älä lupaile lapsille että menette joskus porukalla jos sitä ei oikeasti ole tarkoitus toteuttaa!