Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummula ei ole päiväkoti

Vierailija
05.07.2008 |

Taas kuuntelin yhden mummun kitinöitä, siitä, miten lapsensa tunkevat jälkikasvunsa mummulaan, kun mummilla on KESÄLOMA. Mummi on asiasta sanonutkin, mutta kakaransa eivät sitä tajua. Jospa tällaiset vanhemmat pakotettaisiin kesken lomansa töihin, niin mikähän meteli siitä syntyisi....

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo ja täti ruikuttaa lapsia kylään ja valittaa, kun eivät saa nähdä tarpeeksi. Sitten kun viedään sinne, valittavat joka paikassa, kuinka joutuvat raatamaan. Kumpikaan ei ole hyvä...

Vierailija
2/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei koskaan voi ottaa hoitoon. itsekkäältä kuulostaa. eri asia tietty jos AINA ovat hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi puhuin päiväkodista. Vanhemmat kuvittelevat, että on mummun velvollisuus hoitaa lapsia, koska vain.

Vierailija
4/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kersa on tehty nuorena, eikä ole päästy elämään omaa elämää lainkaan. Ajatellut, että ehtiihän sitä, kun lapset isoja. Mutta, hah, lapsenlapset pyörii kintuissa.

Vierailija
5/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v mummi. Lapsenlapseni on melkein 3v. Asumme lähekkäin ja näemme usein. Päiväkodista hänet hakee se joka ensimmäisenä ehtii (minä, mieheni tai omat vanhempansa). Viikonloppuisin mökkeilemme ja usein otamme hänet mukaan. Oma äitini tuli mummiksi mummoikäisenä mutta ei ollut mummi lapsilleni. Ei se liity ikään!

Vierailija
6/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kasvatettu ne omat pennut "mä haluun"-linjalla, niin sitten hoidetaan niitä jälkiä, heh-heh

Vierailija
7/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haaveilen siitä ajasta kun lapset on isoja.

Herranen aika jos sitten aika menee siihen, että joka viikonloppu on lapsenlapsia hoidossa ja lomat menee samoja lapsenlapsia hoidossa, karkaan toiselle puolen maapalloa.

Kai sitä nyt mummutkin on ansainneet hiukan omaa aikaa?

Vierailija
8/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan selvästi niin, että viikot x-x en ole käytettävissä, mutta sinä ja sinä päivänä voitaisiin sopia kyläilyjä/hoitopäivä.

Eihän auta kitistä ympäri kyliä, vaan pitää osata omalle lapselle kommunikoida. Ja jos ei ole osannut kasvattaa omaa lastaan toisia ihmisiä huomioiviksi, siitä voi tietysti ottaa kasvattajakin vähän syytä niskoilleen...

Vierailija
9/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ei osaa sanoa ettei nyt sovi ja vanhemmat eivät osaa hoitaa lapsiansa itse..

Onneksi en tunne tuollaista roskasakkia!

siksi puhuin päiväkodista. Vanhemmat kuvittelevat, että on mummun velvollisuus hoitaa lapsia, koska vain.

Vierailija
10/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sen jälkeen näkisi lapsenlapsiaan koskaan.

Vierailija
11/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille pienelle lapselle. Eli esim. n. 20 v ei ihan kypsä ole ymmärtämään näitä elämänkaaren vaiheita ja niiden vaatimuksia. Joten kyllä se mummi sellaisessa perhessä on melkein "jäsen" vielä. Tuollaiset 2-kymppiset elävät niin sen hetken tilanteen mukaan. Saattavat jopa kaivata bilettämäänkin vielä. Parisuhteetkaan ei ole vielä vakaita. Ja kyllä ihan mummin itse aiheuttama, koska on kasvattanut lapsensa niin, että hankkii melkein teininä kersoja. Ensin pitäisi kyllä vähän aikaa elää omaa elämää ja vasta sitten perustaa perhe, kun on kykenevä ottamaan siitä itse vastuun vanhempana.

Vierailija
12/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin koulutettua ja toimeentulevaa sakkia...ap

Vierailija
13/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille pienelle lapselle. Eli esim. n. 20 v ei ihan kypsä ole ymmärtämään näitä elämänkaaren vaiheita ja niiden vaatimuksia. Joten kyllä se mummi sellaisessa perhessä on melkein "jäsen" vielä. Tuollaiset 2-kymppiset elävät niin sen hetken tilanteen mukaan. Saattavat jopa kaivata bilettämäänkin vielä. Parisuhteetkaan ei ole vielä vakaita. Ja kyllä ihan mummin itse aiheuttama, koska on kasvattanut lapsensa niin, että hankkii melkein teininä kersoja. Ensin pitäisi kyllä vähän aikaa elää omaa elämää ja vasta sitten perustaa perhe, kun on kykenevä ottamaan siitä itse vastuun vanhempana.

Joka asiasta ei tarvitse vanhempia syyttää. Kyllä se vastuu omasta elämästä on otettava jo nuorena!

Mut on "kasvatettu" (=lue vanhempien arvomaailma) siihen, että lapset hankitaan vasta myöhäisellä aikuisiällä. Meidät on kasvatettu omatoimisiksi ja siihen, että vain ja ainoastaan me itse olemma vastuussa omista valinnoistamme. Toiset omenat vain ovat mätiä kasvatuksesta huolimatta.

Mä hankin lapset jo alle 20 vuotiaana. Vanhempien hoitoapuun en ole luottanut, mutta vanhempani ovat itse halunneet osallistua lasteni elämään. He myös osaavat sanoa "ei", jos heistä siltä tuntuu, kun lapsenlapset haluavat tulla yökylään tms.

Vierailija
14/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi kyllä vähän aikaa elää omaa elämää ja vasta sitten perustaa perhe, kun on kykenevä ottamaan siitä itse vastuun vanhempana.

[/quote]

Vierailija
15/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lapsenlapsiaan hoida - eikä ole hoitanutkaan. Käy pikaisesti heitä katsomassa 1krt/2-3kk:n välein. Menoja hänellä niin paljon, ettemme onnistu hänen luonaan koskaan kyläilemään. Eli kyllä ne mummot voivat ei sanoa, jos vain haluavat :o)

Vierailija
16/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on aikaa 24v. Minulla on ammatti ja vakituinentyö. Sama mieskin on kuvioissa edelleen. Lapsia meillä on neljä ja osa jo valmistunut ja työelämässä. Vastuuntuntoinen vanhempi voi olla vaikka ei mennä sen normi kaavan kautta.

Vierailija
17/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joojoo, että kun täyttää 30, niin sitten ei enää erota vaan parisuhde on niin onnea ja auvoa?

Vierailija
18/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elleivät välttämättä itse pyydä. Eläkeläiset on eri asia. Onko niin vaikeaa uhrata vaikka yksi viikonloppu kuusta lastenlasten hoitamiseen, kun joka päivä saa olla kuitenkin kotona ja nukkua ja mennä koska huvittaa?

Vierailija
19/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole velvollisuutta enään hoitaa tai kasvattaa lapsenlapsiaan. Vaikka se olisikin niin kaunis ajatus.

Piste. Hän SAA nukkua ja mennä koska huvittaa.

i]elleivät välttämättä itse pyydä. Eläkeläiset on eri asia. Onko niin vaikeaa uhrata vaikka yksi viikonloppu kuusta lastenlasten hoitamiseen, kun joka päivä saa olla kuitenkin kotona ja nukkua ja mennä koska huvittaa?

[/quote]

Vierailija
20/39 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuranneena olen huomannut, että vanhemmilla vanhemmilla on vaan eri menot kun nuorilla kuten pidennetyt viikonloppumatkat, teatterit, konsertit, firman juhlat, ystävien kolme- tai neljäkymppiset, purhjehdukset tuttujen kanssa jne.

Siinä se mummu taas sitten hoitelee..

Toiseksi olen ehdottomasti samaa mieltä, että isovanhempien ei ole pakko ottaa lapsia hoitoon. Mutta myös ehdottomasti sitä mieltä että saavat jos haluavat. Eiköhän nämä ole aika personajuttuja.