Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olette selvinneet kun ttt perusosaa on vähennetty -40%

Vierailija
28.12.2016 |

Minulla on se nyt edessä. Perheessä 2+2, mies saa työttömyysturvaa noin 650 euroa käteen kuussa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mennyt kuntouttavaan työtoimintaan tai kouluun?

Koska ei ole varaa pitää autoa ja julkista liikennettä ei ole käytettävissä.

Kuulostaa tekosyyltä. Miten käyt kaupassa? Miten lapset käyvät koulussa?

Koulutaksilla. Kauppa-auto tulee kerran viikossa kilometrin päähän ja naapurin tai siskon kyydillä käydään kylillä. Kelataksia käytetään sairastapauksissa. 

Vierailija
22/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suunnittelen jääväni tuolle vähennetylle perusosalle vähäksi aikaa. Olen ihan loppuunkulunut enkä jaksa pomppia tukien välillä milloin missäkin ja ylipäätään kokea alemmuutta siitä miten ei jaksa. Tavallaan rukoilin että olisin päässyt tuohon peruspalkka kokeiluun, mutta kun olen ollut liian väsynyt valehtelemaan työkkärille olevani työkykyinen niin en ole heidänkään kirjoilla. Osaako kukaan sanoa mikä on ääriminimi summa mihin ttt voidaan laskea?

-40% siitä mitä nyt saat. Tulee aika ankeat ajat jos aiot sillä pärjätä.

Tuleepa hyvinkin. Mutta jos ei yksinketaisesti jaksa niin sitten ei jaksa.

Mitä jaksamista siinä on että osallistuu kuntouttavaan työtoimintaan vaikka pajalla? Minimiaika on 1pv viikossa/4h

Käyt kerran viikossa sen neljä tuntia istumassa. Valitse niistä pajatöistä se helpoin. Jos et tuota jaksa niin olet pahasti masentunut ja kuulut sairaslomalle. Itse olen tuollaisessa pajatyössä ollut.

Laissa oleva minimi aika, mutta työkkärin ämmät pistää sen kolme päivää ja kuusi tuntia heti ihan vittuiluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suunnittelen jääväni tuolle vähennetylle perusosalle vähäksi aikaa. Olen ihan loppuunkulunut enkä jaksa pomppia tukien välillä milloin missäkin ja ylipäätään kokea alemmuutta siitä miten ei jaksa. Tavallaan rukoilin että olisin päässyt tuohon peruspalkka kokeiluun, mutta kun olen ollut liian väsynyt valehtelemaan työkkärille olevani työkykyinen niin en ole heidänkään kirjoilla. Osaako kukaan sanoa mikä on ääriminimi summa mihin ttt voidaan laskea?

Mitä jaksamista siinä on että osallistuu kuntouttavaan työtoimintaan vaikka pajalla? Minimiaika on 1pv viikossa/4h

Käyt kerran viikossa sen neljä tuntia istumassa. Valitse niistä pajatöistä se helpoin. Jos et tuota jaksa niin olet pahasti masentunut ja kuulut sairaslomalle. Itse olen tuollaisessa pajatyössä ollut.

Laissa oleva minimi aika, mutta työkkärin ämmät pistää sen kolme päivää ja kuusi tuntia heti ihan vittuiluna.

Eihän siihen tarvitse suostua, et vain mene kuin sen kerran viikossa. Jos antavat kostona karenssia, siitä sitten valitetaan eteenpäin.

Vierailija
24/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua tekstiä. Kyllä, olen ollut nimenomaan pajalla. Jopa se oli liikaa. Kyllä, minulla on diagnosoituna mt-ongelmia. Mutta juju on siinä että parhaista yrityksistäni huolimatta minun jaksamattomuuttani ei ymmärretä(en usko että kovin moni täälläkään uskoisi mitä se konkreettisesti tarkoittaa). Enkä minä jaksa selittää enää, koska olen ainoa aktiivinen osapuoli. Hoitopuolella on ruuhkaa.

Vierailija
25/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei virkailijan tarvitse suostua noihin minimeihin. Itsekään en päässyt työharjoitteluun unelmapaikkaani, jossa työtä olisi ollut 4 tuntia päivä. 4 tuntia on kuitenkin se minimi, mutta työkkärin mielestä se olisi ollut liian vähän.

Vierailija
26/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha kuvitella että jollain minimin mukaan mentäisiin. Meidän työkkärin johtaja on itse määrännyt että kaikille tulee 6 tunnin päivät ja niitä on 5 viikossa.

Niinhän me muutkin käydään joka päivä. Eikä mitään 4 tunnin päiviä missään ole.

Hommiin vaan!

Vierailija
27/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kait se ihan hyvin pärjää. Itse huusi mulle toimistoni oven suussa että "mä en lähe mihinkään teidän turhiin hommailuihin ikinä! Antakaa mun olla rauhassa!" Sitten laitoin sille pysyvästi miinus 40 % ja päätöksen voimaan nuin pitkälle kuin mahdollista. Uusin sitten samat lukemat taas pitkälle eteenpäin kun nousee listoille.

Täähän on meille molemmille win-win. Se saa olla rauhassa mitä sitten tekeekin ja mä voin käyttää aikaani semmoisten asiakkaiden kanssa, jotka ehkä jotain haluaa joskus tehdäkin.

Eläs ny viiti. Pysyvästi ei voi perusosaa alentaa, vaan 2 kk kerralla.

Vierailija
28/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin mennä töihin jos jaksan.

Vierailija
29/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kait se ihan hyvin pärjää. Itse huusi mulle toimistoni oven suussa että "mä en lähe mihinkään teidän turhiin hommailuihin ikinä! Antakaa mun olla rauhassa!" Sitten laitoin sille pysyvästi miinus 40 % ja päätöksen voimaan nuin pitkälle kuin mahdollista. Uusin sitten samat lukemat taas pitkälle eteenpäin kun nousee listoille.

Täähän on meille molemmille win-win. Se saa olla rauhassa mitä sitten tekeekin ja mä voin käyttää aikaani semmoisten asiakkaiden kanssa, jotka ehkä jotain haluaa joskus tehdäkin.

Päätös tulee kahdeksi kuukaudeksi ja sitten taas kahdeksi ja sitten taas kahdeksi. Etkä saa täyttä välissä.

Vierailija
30/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hiillostettiin perusosan pienentämisellä sillä perusteella, etten suostunut lopettamaan yliopisto-opintoja vaikka sossutäti vaati. Onhan se nyt väärin että köyhin kansanosa haluaa kouluttautua! Heti sossutäti yritti näyttää kaapin paikan. Myöskään sossutyöntekijää ei voi vaihtaa jne, onneksi nyt meni kelaan nuo etuudet. Olen niin finito, että yritän saada sairaslomaa. Opinnot eivät edistyneet melkein yhtään, kun kaikki energia meni sossupaskojen kanssa tappelemiseen, olen muutenkin erittäin kuormittavassa elämäntilanteessa ollut. Traumaperäinen stressihäiriö.

Vierailija
31/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätös tulee kahdeksi kuukaudeksi ja sitten taas kahdeksi ja sitten taas kahdeksi. Etkä saa täyttä välissä.

Joo, mutta ei sitä päätöstä tuosta vaan tehdä, vaan asiakkaan kanssa täytyy tehdä asiakassuunnitelma ja varmistaa ettei alennus ole kohtuuton.

Vierailija
32/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hiillostettiin perusosan pienentämisellä sillä perusteella, etten suostunut lopettamaan yliopisto-opintoja vaikka sossutäti vaati. Onhan se nyt väärin että köyhin kansanosa haluaa kouluttautua! Heti sossutäti yritti näyttää kaapin paikan. Myöskään sossutyöntekijää ei voi vaihtaa jne, onneksi nyt meni kelaan nuo etuudet. Olen niin finito, että yritän saada sairaslomaa. Opinnot eivät edistyneet melkein yhtään, kun kaikki energia meni sossupaskojen kanssa tappelemiseen, olen muutenkin erittäin kuormittavassa elämäntilanteessa ollut. Traumaperäinen stressihäiriö.

Noh.. Perusosan alennus on jatkossakin viime kädessä sossusta kiinni.

Vierailija
33/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei virkailijan tarvitse suostua noihin minimeihin. Itsekään en päässyt työharjoitteluun unelmapaikkaani, jossa työtä olisi ollut 4 tuntia päivä. 4 tuntia on kuitenkin se minimi, mutta työkkärin mielestä se olisi ollut liian vähän.

Kuinka niin ei tarvitse suostua? Ei ne virkailijat ole lain yläpuolella. Sitä pitää valittaa asiasta vaikka kuinka pitkälle. Ei ihmekään jos virkailijat tekevät mitä lystäävät jos kukaan ei valita. Täällä Nummelassa olen aina päässyt minimillä, kai ne näkevät minusta että tuo tulee valittamaan.

Vierailija
34/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ei sitä päätöstä tuosta vaan tehdä, vaan asiakkaan kanssa täytyy tehdä asiakassuunnitelma ja varmistaa ettei alennus ole kohtuuton.

Ei se ole kohtuuton kun se on lakiin kirjattu. Sillä pärjää. Pitäisi koko toimeentulotuen perusosa laskea kaikille siihen reiluun 200 euroon kuussa.

Vierailija
35/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kohtuuton kun se on lakiin kirjattu. Sillä pärjää. Pitäisi koko toimeentulotuen perusosa laskea kaikille siihen reiluun 200 euroon kuussa.

Jaa, et oo tainnut itse ikinä olla toimeentulotuen asiakas?

Vierailija
36/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, et oo tainnut itse ikinä olla toimeentulotuen asiakas?

Todelliset rahasreiät eivät kuulu perusosaan.

Vierailija
37/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin ei tarvitse suostua? Ei ne virkailijat ole lain yläpuolella. Sitä pitää valittaa asiasta vaikka kuinka pitkälle. Ei ihmekään jos virkailijat tekevät mitä lystäävät jos kukaan ei valita. Täällä Nummelassa olen aina päässyt minimillä, kai ne näkevät minusta että tuo tulee valittamaan.

Useimmilla tuskin on osaamista, jaksamista tai ymmärrystä valittaa. Lisäksi virkailijoiden sanaa uskotaan aina enemmän, joten valittamisesta ei monesti ole edes hyötyä.

Vierailija
38/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna karenssi pitenee 3 kuukauteen. Toinen juttu on sitten monelleko rapsahtaa se miinustus työttömyystukeen jos ja kun ei ole ollut siinä haastatteluiden välillä tarpeeksi työssä tms. Leipäjonot pitenee, se on kyllä varmaa.

Vierailija
39/39 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mennyt kuntouttavaan työtoimintaan tai kouluun?

Koska ei ole varaa pitää autoa ja julkista liikennettä ei ole käytettävissä.

Miten ajattelitte sitten käydä töissä kun töitä tarjolla vain onko niitä työpaikkoja mahdollisesti siinä naapurissa.Oikeesti jos asuu jossain ihan korvessa niin eihän siellä mitenkään voi olla työpaikkoja.Muuttakaa hyvät ihmiset muualle, eihän sinne korpeen kannata jäädä .eihän tuossa ole mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi