Missä te introvertit akateemiset n. 40-kymppiset kilttimiehet luuraatte?
Usein puhutaan, että otsikon kaltaiset miehet ovat usein yksin. Missä te sitten luuraatte? Minnne minun pitäisi mennä, että löydän teidät? Missä tapahtumissa käytte ja millä tavalla teihin pitäisi tutustua, että kokisitte miellyttävän tutustumisen naiseen. Olen itse sosiaalinen, hauska ja nätti, mutta minua kiehtoo myös tiede ja älykkyys sunnattomasti. Olen jopa harkinnut Mensatestejä (ystävän kehoituksesta), jotta kohtaisin itseäni fiksumpaa seuraa. Nettitesteistä saan n. 130 tulokset ja varmaan siksi tiede kiehtoo, mutta onko tuokaan nyt sitten niin fiksu veto, että käyn testeissä ja hakisin miestä Mensan jäsenistä? Tuntuu niin brassailulta. Eikö noita älyköitä löydy muuten?
Toivon ihan asiallisia vastauksia, enkä mitään provopropagandaa. Haluaisin, että nämä kilttimiehet itse vastaisivat.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että joku arvostaa älykkyyttä (tai jopa edellyttää sitä) kumppania valitessa. Mutta sitä en millään ymmärrä, mitä tuolla akateemisuudella haetaan tuossa. Väistämättäkin tulee mieleen lähinnä kaksi vaihtoehtoa: ensin se, että ap:lla on niin rajoittunut maailmankuva, että vain akateemiset olisivat älykkäitä (tähän en usko, mikäli ap on yhtä fiksu kuin esittää olevansa) ja surullisempi ja todennäköisempi vaihtoehto on tietysti se, että tässä on kyse jostain status-asiasta.
Itse en arvostaisi tuollaista toivetta kumppaniehdokkaalta. Oli syy mikä hyvänsä, niin tuollainen lokerointi kertoo aika suppeasta tavasta nähdä ihmiset.
Mitä statusasiaan tulee, niin sitä itsellä on ihan riittävästi ja se myös pelottaa miehet tiehensä. Se mitä tulee rajoittuneisuuteen, niin siihen myönnyn osittain. On todennäköisempää, että akateeminen olisi älykäs, kuin ei akateeminen. AP
Vierailija kirjoitti:
AaaPee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla just akateeminen? Eikö muut älykkäät kelpaa sulle?
Ei se koulutus välttämättömyys olekkaan, mutta arjessa sitä sitten tulee vastaan sellaiset keskustelun aiheet, missä opiskelulla on oma merkityksensä. Esim. termien käyttö, ymmärrys tutkimiseen, akateemmiseen ajattelutapaan jne. Jos toisella ei ole minkäänlaista koulutusta taustalla, niin on oma hommansa alkaa sitten selittämään, mitä milläkin asialla tarkoitan. Minusta olisi kiva joskus kysyä toiselta enemmän tietävältä jotain, sen sijaan että tarvitsisi aina selittää. Oma ajattelutapa myös karkottaa miehet. Saatan mennä pohdinnoissa joskus hyvinkin syvälle. Jos puhun jonkun tohtorin kanssa jostain syvemmästä asiasta, niin tuntuu hyvälle, kun toinen ymmärtää. Elämä vain olisi helpompaa akateemisen kanssa. AP
Ellet ota oman tieteenalan sisäpuolelta, niin kyllä sä selittämään joudut. (Tai kysymään selityksiä itse) Vai mikä on tämä niin yleispätevä ala, että heti onnistuu terminologia aiheesta kuin aiheesta.
Musta kuulostaa tekoselityksiltä.
Kiitos oivasta demonstraatiosta. Kun ei ole opiskellut syvällisesti mitään alaa, ei voi tietää, mitä se tarkoittaa. Henkinen ponnistelu ja abstrakti ajattelu ovat vieraita. Toisten asiantuntemuksen arvostus perustuu (hyvässä tapauksessa) ihailevaan kunnioitukseen, eikä omaan vastaavaan kokemukseen. Koulutuksen arvon luullaan olevan faktojen tai ammattislangin hallinnassa, eikä siinä, mitä oppimis- ja ajattelutaitoja se antaa.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä ketjua. Luulisi av:lla liikkuvan myös niitä älykkäitä akateemisia introvertteja, jotka etsivät kaltaistaan naista.
Niin luulisi, mutta tässä tulos. Oma ystäväpiiri koostuu lähinnä ihmisistä, joihin tutustuin jo lapsuudessa, ennen opintoja. Olen myös kaveripiirissäni niitä harvoja opiskelleita. Lisäksi statukseni ja ulkonäköni on kerännyt ympärilleni ihmisiä, joiden seuraa en kaipaa. Heillä ystävyyden intressit ovat johonkin muuhun sidottuja, kuin persoonaani. Niiden kanssa on ihan kiva jutella työasioita, mutta syvenpään ystävyyteen heistä ei ole. AP
AaaPee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein puhutaan, että otsikon kaltaiset miehet ovat usein yksin. Missä te sitten luuraatte? Minnne minun pitäisi mennä, että löydän teidät? Missä tapahtumissa käytte ja millä tavalla teihin pitäisi tutustua, että kokisitte miellyttävän tutustumisen naiseen. Olen itse sosiaalinen, hauska ja nätti, mutta minua kiehtoo myös tiede ja älykkyys sunnattomasti. Olen jopa harkinnut Mensatestejä (ystävän kehoituksesta), jotta kohtaisin itseäni fiksumpaa seuraa. Nettitesteistä saan n. 130 tulokset ja varmaan siksi tiede kiehtoo, mutta onko tuokaan nyt sitten niin fiksu veto, että käyn testeissä ja hakisin miestä Mensan jäsenistä? Tuntuu niin brassailulta. Eikö noita älyköitä löydy muuten?
Toivon ihan asiallisia vastauksia, enkä mitään provopropagandaa. Haluaisin, että nämä kilttimiehet itse vastaisivat.
Oletko ajatellut etsiä heitä ihan yliopistolta?
Ei ikäluokkani miehet enää vietä aikaa yliopistolla. Kävin muissa asioissa yliopistolla ja totesin, että todella nuorta porukkaahan siellä oli. Ei minulla sinne ole oikein tikustakaan asiaa, mutta ehdotuksesi on käynyt kyllä mielessä. AP
40+ ei uudenaikaisella yliopistolla ole kuin proffat ja muutama uraopettaja ja -tutkija. Ne on äkkiä skannattu valitulta alalta. Tarkista kohteen tutkimusala, käy kysymässä jotain riittävän populaaria ja, jos ovea ei lyödä nenälle, osoita keskustelussa oma kykysi ymmärtää uutta. Muita mahdollisia apajia ovat tutkimuslaitokset ja valtion asiantuntijaorganisaatiot. Sinkkuja on paljon, mutta sitä en tiedä, miten heidät erottaa joukosta.
AaaPee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AaaPee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se koulutus välttämättömyys olekkaan, mutta arjessa sitä sitten tulee vastaan sellaiset keskustelun aiheet, missä opiskelulla on oma merkityksensä. Esim. termien käyttö, ymmärrys tutkimiseen, akateemmiseen ajattelutapaan jne. Jos toisella ei ole minkäänlaista koulutusta taustalla, niin on oma hommansa alkaa sitten selittämään, mitä milläkin asialla tarkoitan. Minusta olisi kiva joskus kysyä toiselta enemmän tietävältä jotain, sen sijaan että tarvitsisi aina selittää. Oma ajattelutapa myös karkottaa miehet. Saatan mennä pohdinnoissa joskus hyvinkin syvälle. Jos puhun jonkun tohtorin kanssa jostain syvemmästä asiasta, niin tuntuu hyvälle, kun toinen ymmärtää. Elämä vain olisi helpompaa akateemisen kanssa. AP
Ellet ota oman tieteenalan sisäpuolelta, niin kyllä sä selittämään joudut. (Tai kysymään selityksiä itse) Vai mikä on tämä niin yleispätevä ala, että heti onnistuu terminologia aiheesta kuin aiheesta.
Varmasti joutuu selittämään, mutta se ajattelutapa tässä on ydin. Ei niinkään aiheen sisältö.
Otin kantaa juuri niihin asioihin, joita tuossa mainittiin... kuten terminologia. Myös tutkimuksen teko voi olla hyvin vaihtelevanlaista eri aloilla. Tuosta ajattelusta en edes viitsi aloittaa...
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä ketjua. Luulisi av:lla liikkuvan myös niitä älykkäitä akateemisia introvertteja, jotka etsivät kaltaistaan naista.
AP:n aloituksessa lukee:
Olen itse sosiaalinen
Löydätkö ristiriidan itse vai pitääkö vääntää rautalangasta?
t. ägädeeminen intrövertti
Muutenkin kiinnostaisi APsta tietää että miksi sosiaalisena etsit introverttia kilttimiestä?
Mikä on introvertin kilttimiehen intressi kiinnostua juuri sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sosiaalinen
Muutenkin kiinnostaisi APsta tietää että miksi sosiaalisena etsit introverttia kilttimiestä?
Sekös tässä ketjussa mätti? Kyllä sosiaalisiakin voi kiinnostaa introvertit, yhteinen intohimo voi olla vaikka se tiede. Introvertit ovat usein rauhallisia, mikä on mielestäni toivottava ominaisuus.
Minulla on introvertti älykäs mies. Joskus vaivaa, kun hän ei ole akateemisesti koulutettu. Yleissivistyksen rajallisuus tulee vastaan, on asioita joita ei voi jakaa, ja joista ei siis voi puhua yhdessä. On kaikenlaista yleistietoa mistä yllätyn että hän ei todellakaan tiedä. Mutta toistaiseksi se ei ole ollut liian suuri ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sosiaalinen
Sekös tässä ketjussa mätti? Kyllä sosiaalisiakin voi kiinnostaa introvertit, yhteinen intohimo voi olla vaikka se tiede. Introvertit ovat usein rauhallisia, mikä on mielestäni toivottava ominaisuus.
Voi toki kiinnostaa mutta ennen pitkää kovin sosiaalinen kyllästyy introverttiin kun ei se ole innokkaana lähtemässä kaiken maailman kissanristiäisiin.
Ja introvertista kovin sosiaalinen voi tuntua uuvuttavalta ihmiseltä kun pitäsi aina olla menossa kaiken maailman kissanristiäisiin.
Sanotaan että vastakohdat täydentävät toisiaan mutta kokemuksen perusteellä väitän että sanonta pätee paremmin genitaaleissa kuin ihmisluonteissa.
Meillä on työpaikalla noita. Ovat joko töissä tai kotona pelaamassa jotain videopeliä. Joskus käyvät jossain patikoimassa tms., usein yksin.
minä istun kotona turhautuneena, juuri sain toisen yliopistotutkinnon tehtyä, koskaan en ole ollut naimisissa. Aion ruveta käymään kuntosalilla joka päivä, muuten tulee pelattua pokeria kotona ja tuskin töitä löytyy minnekään- ravintoloihin ei jaksa mennä
kannattaa erakoitua ja elää askeesissa ja odottaa maailmanloppua sekä Jeesuksen paluuta
mutta itse haluaisin kyllä 10 -20 v nuoremman naisen eikä YH. ja ulkomaille vois muuttaa töihin tai minne vaan
Mä oon akateeminen kilttimies tohtorintutkinnolla. ÄO 140 luokkaa. En osaa tehdä mitään erikoista käsilläni, mutta kaikki tietotekniikkaan liittyvä hoituu. Oon eronnut, on lapsia ja osaan pyörittää huushollia ilman naista. Kärsin akateemisesta köyhyydestä ja pätkätöistä. Oon aluksi aika jäykkä ja jännittynyt uusien naisten seurassa. En osaa lukea kuin täysin ilmeistä flirttiä ja oon huono tekemään aloitteita. Sängyssä ei ole ongelmia :)
Mut löytää yliopistolta, pitämässä oman erikoisalani esitelmiä, yliopistokavereiden kanssa baarista tai juhlista, joskus seurakunnasta, sekä Tinderistä.
Mä en sitten kiinnostu normonaisista joita kiinnostaa matkustelu, kahvakuula, joogaus, seinäkiipeily, sukeltaminen, vallukset, vihreä ajattelu ja muut trendihöpsöydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AaaPee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos oivasta demonstraatiosta. Kun ei ole opiskellut syvällisesti mitään alaa, ei voi tietää, mitä se tarkoittaa. Henkinen ponnistelu ja abstrakti ajattelu ovat vieraita. Toisten asiantuntemuksen arvostus perustuu (hyvässä tapauksessa) ihailevaan kunnioitukseen, eikä omaan vastaavaan kokemukseen. Koulutuksen arvon luullaan olevan faktojen tai ammattislangin hallinnassa, eikä siinä, mitä oppimis- ja ajattelutaitoja se antaa.
Mulla on itselläni akateeminen tausta, mut en koe että se toisi mitään niin erityistä mun arkiminään, että tarvitsisin jonkun aivan ainutlaatuisen älykkään yksilön ymmärtämään mitä käyn läpi. Ihminen, joka on kiinnostunut tukemaan ja arvostamaan toista, osaa sen kyllä tehdä. Mut toki, jos se akateemisuus on sulle noin äärettömän tärkeä meriitti, niin siitä vaan. Kyllä sä löydät jonkun sellaisen samanlaisen varmasti. Mulle on tärkeämpää et mut on hyväksytty sellaisena kuin olen, mun mitään ominaisuuksia väheksymättä, vaikka olisin valinnut toisenlaisen urapolun.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on introvertti älykäs mies. Joskus vaivaa, kun hän ei ole akateemisesti koulutettu. Yleissivistyksen rajallisuus tulee vastaan, on asioita joita ei voi jakaa, ja joista ei siis voi puhua yhdessä. On kaikenlaista yleistietoa mistä yllätyn että hän ei todellakaan tiedä. Mutta toistaiseksi se ei ole ollut liian suuri ongelma.
Ja se yleissivistyshän tulee ainoastaan se akateemisen tutkinnon kautta? Sitä ei voi muulla tavalla hankkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sosiaalinen
Olen lapsuudessa ollut hyvinkin ujo ja vetäytyvä itse, eli ymmärrän hyvin introvertteja miehiä, joilla asenne parisuhteeseen on vakaampi, kuin extroverteilla yleensä. Se on myös jollain tavalla kiehtovaa siinä missä joku muukin vastakkainen luonteenpiirre parisuhteessa. Sosiaalinen persoona ei välttämättä tarkoita automaattisesti extroverttia luonnetta. Toki olen sitäkin, mutta parisuhteessa arvostan introvetin tuomaa seesteisyyttä. Kaksi extroverttia voi olla liian sähköinen yhdistelmä ja ainakin itsestäni tiedän, että temperamenttini voi aiheuttaa toiselle extrovertille harmaita. Ystäväni pitävät extrovertista ja sosiaalisesta luonteestani huolimatta minua kilttinä ja rauhallisena. Sisäisesti tunnistan vieläkin ujon luonteeni ja ainakin parisuhteen muodostamisessa olen kömpelö. Työssäni pidän isojakin seminaareja ujostelematta ja puhun paljon, mutta kahden kesken kaakaolla jähmetyn. Jäljempään kysymykseesi vastaan, että samalla tavalla jotain introverttia voi kiinnostaa puolison tuoma sosiaalisempi elämä, jota he ei kykenisi itse luomaan. Se voi siis olla yksi viehättävä tekijä. En tiedä, mutta jos joku introvertti osaisi tähän vastata paremmin, niin auttaisi siinä samalla minuakin. AP
Akateeminen, voi jeesus joo, siinä se on ihmisen mitta, akateemisuus, toosi tosi fiksu varmaan oletkin kun _vaatimuksena_ joku helvetin akateemisuus, paperi.
lisään että oikeastaan akateemista naista en ehkä haluaisikaan vaikka oma perhetausta on akateeminen, mutta kotonakin tuli se usein esiin että työlaisihmisiä jotenkin halveksuttiin tyhminä
itse en pidä akateemisuutta mitenkään arvostettava, idioottikin osaa lukea typerää tiedekirjallisuutta (itse ole humanisti) ja tenttiä kirjoja, kirjoittaa esseitä ja plagioida muita, mit sillä tiedolla sitten edes tekee? ei mitään kun ei ole mitään oikeaa ammattitaitoa
itse en halua mitään akateemistä feministi-bitchiä seurustelukumppaniksi tai vaimoksi, joka harrastaa kulttyyritapahtua, teatteria, kirjallisuutta, diggailee Irja Askolaa ja muuta paskaa
ai niiin mulla on muuten teol.maist. paperit nyt toisena tutkintona ja kirkkoon en edes aio papiksi kun kaikki naispapit on lesbojen ja homojen puolela ja kirkko on paskaa, mieluummin voisin ajaa vaikka pakettiautoa
kyllä nainen saa olla ihan yksinkertainen ja tietenkin uskovainen, ja älykäskin, mutta ei tieteellinen ja näennäisfiksu feministi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sosiaalinen
No mä olen ulkopuolinen kommentoija, mut musta jotenkin introvertit pitää, vaikka itse olen lähes yltiösosiaalinen. En tiedä mistä se johtuu! Täytyypä joskus kysyä...mut introvertit hakeutuu mun seuraan ja vaikuttaa pitävän mun seurasta. Psykologeja paikalla? Myös jokunen on joskus ihastunut minuun.
Varmasti joutuu selittämään, mutta se ajattelutapa tässä on ydin. Ei niinkään aiheen sisältö.