Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluruoka!! Ketään ei pidä ja silti tuputetaan!

Vierailija
26.12.2016 |

Miksi näin?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hesepulu taas märisemässä kun ei osaa syödä ruokaa.

"Hesepulu" HAHHHAH!

Päivän paras!

Vierailija
22/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne kyllä raskaita ruokalajeja. Kinkku, laatikot. Monilla on suolisto ihan tukossa joulun jälkeen. Kevyempiä jouluruokia on kala, kalkkuna, keitot.

Perinteiset jouluruuat eivät ole raskaita! Kinkkua syödään viipale- kaksi, laatikoihin ei kuulu laittaa ylenmäärin kermaa ja voita (alunperin ei ollenkaa). Rasvaton liha ja juurekset eivät ole raskaita. Raskaaksi ateria muuttuu vasta kun syödään ylenmäärin lohta, majoneesi/ smetanapohjaisia salaatteja, maksapasteijaa, juustoja ja jälkiruokia ynnä pähkinöitä, joulutorttuja ja suklaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen jouluruoka ei maistu minullekaan. Teinkin spagettia ja kastiketta tänä vuonna 😆 Ei sillä varmasti moni tykkää ja hyvä niin en vaan jotenkin itse välitä ollenkaan.

Vierailija
24/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse osallistunut jouluruokailun tarjottaviin viemällä sellaista ruokaa, mikä sinulle maistuu? Kumma juttu, että jouluruoasta eniten kehtaavat valittaa ne, jotka vain menevät ja istuvat valmiiseen pöytään.

Eivät kehtaa ilmestyä paikalle keppanan, kebun ja Rabben kotilätyn kanssa.

Vierailija
25/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KETÄÄN, KE-TÄÄN. K E T Ä Ä N.

K   E   T   Ä   Ä   N

Ketään ei kiinnosta.... K E T Ä Ä N

Vierailija
26/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K   E   T   Ä   Ä   N

Mitä, eikö Ketäänkään ole kiinostunut? Hänestähän tässä juuri puhutaan.

Vierailija
27/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K   E   T   Ä   Ä   N

Irtisanokaa vaan lisää äidinkielen opettajia ja suurentakaa luokkakokoja --- tässä lopputulos (katsokaa aloitusotsikkoa). Ja varrmasti tämä kirjoittamani lausekkin miten sattuu koska äikän luokassani 28 oppilasta aikoinaan.

Vierailija
28/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mukava kun edes kerran vuodessa saamme herkkuruokiamme.

Vierailija
29/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta.. Ap on selvästi Turusta, antakaa nyt toisen puhua omaa murrettaan.

Mistäpä nyt kieliopista välität. Suomeen kielellä, aina, jokaiselle ymmärtää, vaikka liene ei oikeita sanoista käyttänyt.

Vierailija
30/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka on ihan jebaa ja jopa hetkkua, kun sitä on vain kerran vuodessa tarjolla. Mun herkkuja ovat lanttulaatikko ja imelletty perunalaatikko. Myös punajuuri-vuohenjuustopaistos ja kalat ovat parasta, niitä toki syödään muulloinkin.

Vierailija
31/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleiseksi paistettu kinkku, äidin tekemä porkkanalaatikko ja riisipuuro ovat mun lemppareita mutta myös moni muu jouluruoka on ihan taivaallista! Teillä tehdään varmaan sitten ruuat jotenkin huonosti tai ostetaan vain valmiita mutta kyllä mä ihmettelen kuka ei sellaisesta ruuasta tykkää johon on oikeasti panostettu 😋

Vierailija
32/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, en ketään, alla ikivanhan auringon, en mitään, en ketään enemmän kuin lanttulooraa.

Vierailija
33/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perinnejouluruokaa oli vaan mun isälle. Syötiin lapsen kanssa tortilloja ja karkkia.

Vierailija
34/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä soppa on liian laihaa jouluruuaksi. Ei se sika ja laatikot suolia tuki, jos ei itse sinne kitusiinsa tuhottomia määriä tuki. Ei ole syntynyt tukoksia, mutta minä synkin maltillisia annoksia.

Vierailija
35/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkää oikein ketään tykkää. Aattelin ens vuonna jättää laatikot pois.

Ja sanon mitä tykkään ja ketä tykkään. Ku oon Turusta. En aio lopettaa sitä. Huvittaa kun jotkut korjaa, luullen etten tiedä mikä on oikea muoto.

Vierailija
36/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en kanssa ymmärrä niitä jotka kuvittelevat että turkulaisia voitaisiin opettaa tavoille.

Vierailija
37/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki pitävät jouluruoasta. Lasten suosikki on lanttulaatikko mutta kinkku ja imelllytetty perunalaatikko maistuvat hyvin myös. Lisäksi savulohta löytyi lasten lautasilta runsaasti. Meillä ainoastaan minä ja nuorin lapsi syömme rosollia, joten tänä vuonna sitä ei ollut vaan tilalla oli punajuuri-aurajuustovuoka. Kaikki maistoivat mutta minä ja nuorin söimme sitä kunnolla.

Olimme joulupäivänä sukulaisilla kyläilemässä ja sielläkin kaikki söivät jouluruokaa iloisin mielin vauvasta vaariin. En itse asiassa tunne KETÄÄN, joka ei jouluruoasta pitäisi.

Vierailija
38/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K   E   T   Ä   Ä   N

Irtisanokaa vaan lisää äidinkielen opettajia ja suurentakaa luokkakokoja --- tässä lopputulos (katsokaa aloitusotsikkoa). Ja varrmasti tämä kirjoittamani lausekkin miten sattuu koska äikän luokassani 28 oppilasta aikoinaan.

No minun "äikänluokassani" ( se on muuten yhdyssana) oli 40 oppilasta aikoinaan, ja hyvin opittiin silti. Ei tulisi esim. mieleenkään kirjoittaa "lausekkin".

Vierailija
39/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole KETÄÄN joka pitäisi jouluruoasta, kukaan ei syö sikaa. Mutta ihan sama, vielä vähemmän kukaan tykkää ketään-sanasta. Prkle!!

Vierailija
40/47 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en kanssa ymmärrä niitä jotka kuvittelevat että turkulaisia voitaisiin opettaa tavoille.

Olen itse kotoisin Lahdesta ja asutaan pk-seudulla, mieheni kotoisin Pasilasta. Ei osaa puhua eikä anoppikaan, koko ajan sanotaan ketä kun pitäisi sanoa kuka, en voi ymmärtää. Anoppi ollut kyllä töissä joskus Turussa mutta ei kai aikuinen ihminen ala puhumaan väärin vain jonkun murteen seurauksena?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi