Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En varmaan kestäisi asua pääkaupunkiseudulla

Vierailija
26.12.2016 |

Tai ehkä jossain pääkaupunkiseudun reunamilla voisin ehkä asua, mutta jossain muualla en varmaan kestäisi asua. Liikaa ihmisiä. Jyväskylän ihmismäärä riittää mulle.:-)

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan 500m päässä pääkaupunkiseudun rajasta . Voidaan käyttää pääkaupunkiseudun palveluita ja kuitenkin asua maalla. En nyt sano ettenkö pääkaupunkiseudulla voisi asua koska olen asunut 8 vuotta lapsena 70-luvulla Helsingissä, mutta ihan joka paikkaan en muuttaisi.

Vierailija
62/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsäläiset pelkää ihmisiä. Varsinkin, jos ne ei ole edes samaa sukua kuin ne itse.

On ilo ja kunnia olla vielä sen verran metsäläinen, että viihtyy luonnossa. Kaikkia ihmisiä ei tee kiviset kadut, betonibunkkerit (kerrostalot) ja saastuttava, äänekäs liikenne onnelliseksi. Jo etelän ihmisten kiire (mihin?) ja stressi kauhistuttaa ja saa oman olemuksenkin tuntumaan hermostuneelta. Onneksi luontoa ja elämää on vielä muualla, tuossa ikkunan takana kisailevat linnut ruuan kimpussa, orava kurkkii kuusessa odottamassa vuoroaan ja jäniksen jäljet ovat ilmestyneet  hangelle vastasataneen lumen päälle. Lumesta huurteiset puut, aah! Ei todella tee mieli keinotekoisten viihdykkeiden pariin sinne tivoliin.

Tässä 500m päässä pääkaupunkiseudun rajasta on ihan samoja eläimiä + sorsia, telkiä ja peuroja. Asutaan siis joen rannalla. Hirvenkin näkee joskus. Ei pääkaupunkiseutu ole eläimetön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät ihmiset Helsinki on jo sen kokoinen kaupunki että eri kaupunginosat ovat hyvin erilaiset. On maaseutumaista ja urbaania, merta ja peltoja. Suurin osa helsinkiläisistä ei asu ydinkeskustassa.

Turussa asuin muutaman vuoden ja se umpimielisyys oli murhaavaa.

Stadissa saa olla rauhassa halutessaan mutta ihmisiin on tosi helppo tutustua. Sina löytyy uutta jos haluaa, näyttelyitä, ravintoloita, kaupunginosia, tapahtumia, keikkoja, lasten kulttuuria ja harrastuksia.

Vierailija
64/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäläiset pelkää ihmisiä. Varsinkin, jos ne ei ole edes samaa sukua kuin ne itse.

Kertoisitko miten Helsinki on hyötynyt Lähi-Idästä ja Afrikasta tulleista mamuista jotka työllistyvät erittäin huonosti, mutta ovat yliedustettuina rikostilastoissa?

Vierailija
65/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät ihmiset Helsinki on jo sen kokoinen kaupunki että eri kaupunginosat ovat hyvin erilaiset. On maaseutumaista ja urbaania, merta ja peltoja. Suurin osa helsinkiläisistä ei asu ydinkeskustassa.

Turussa asuin muutaman vuoden ja se umpimielisyys oli murhaavaa.

Stadissa saa olla rauhassa halutessaan mutta ihmisiin on tosi helppo tutustua. Sina löytyy uutta jos haluaa, näyttelyitä, ravintoloita, kaupunginosia, tapahtumia, keikkoja, lasten kulttuuria ja harrastuksia.

Sekä ma-tuja, romaneita ja jimejä. Oletko käynyt kokemassa rikasta kulttuuria steissillä tai Itäkeskuksessa?

Vierailija
66/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskyläkin olisi aivan liikaa mulle... Rakastan asua pikkukylässä rauhassa.

Onnittelen! Sinussa on jäljellä vielä aitoa ihmistä, kasvata lapsesi myös terveessä ympäristössä!

Pikkukylän "vihataan kaikkee erilaista"-ympäristö ei ole tervettä nähnytkään

Eikö pikkukylässä sitten asu lainkaan zuvakki/viherkomukoita?