Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En varmaan kestäisi asua pääkaupunkiseudulla

Vierailija
26.12.2016 |

Tai ehkä jossain pääkaupunkiseudun reunamilla voisin ehkä asua, mutta jossain muualla en varmaan kestäisi asua. Liikaa ihmisiä. Jyväskylän ihmismäärä riittää mulle.:-)

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsäläiset pelkää ihmisiä. Varsinkin, jos ne ei ole edes samaa sukua kuin ne itse.

Vai että oikein metsäläiset.:D Oon asunut ihan kaupungissakin elämäni aikana.:-) Ja Jyväskyläkin on ihan riittävän iso kaupunki.:-)

Haha PÖNDE - mikään muu ei ole kaupunki kuin STADI eli Helsinki.

Vierailija
22/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotoisin oulusta enkä ikinä muuttaisi pääkaupunkiseudulle, inhoan sitä ihmismäärää, mamuja joka paikka täynnä, töykeyttä ja asuminen törkeän kallista

Oulussa vuosia asuneena totean, että siinäpä vasta on paikka missä en voisi enää kuvitellakaan asuvani. Kertakaikkisen ankea "kaupunki".

En asukaan enää oulussa vaan tupoksessa maaseudulla, ouluun silti lyhyt matka töihin, mihinkään kaupunkiin en enää muuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö provosoida taas uutta keskustelua, jossa todetaan, että pk -seutulaiset ja varsinkin stadilaiset ovat kammottavia? Vai mikä on avauksesi ns. ajatus? 

Kiva, että viihdyt siellä, missä asut. Niin minäkin stadissa. 

Vierailija
24/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsäläiset pelkää ihmisiä. Varsinkin, jos ne ei ole edes samaa sukua kuin ne itse.

Vai että oikein metsäläiset.:D Oon asunut ihan kaupungissakin elämäni aikana.:-) Ja Jyväskyläkin on ihan riittävän iso kaupunki.:-)

Hesa on pikkukylä verrattuna BosWashiin tai Tokaidoon.

Vierailija
25/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sä niin paljon näet ihmisiä pk-seudulla? Jos asut vaikka Veräjämäessä, niin siellä on vähemmän väkeä kuin Rovaniemen keskustassa. Omassa kaupunginosassani Helsingissä ei näe lähes ketään kaduilla, esim. eilen tein kaksi kävelylenkkiä, vain kolme ihmistä tuli vastaan.

Nyt onkin joulun pyhät ja osa pk-seudun ihmisistä vyöryy "maalle" viettämään joulua. Sitten onkin eri tilanne kun paluuliikenne virtaa takaisin pk-seudulle.:-)

Ap

Vierailija
26/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano se kelle tahansa pietarilaiselle tai tukholmalaiselle, niin ratkeavat nauruun. Pietari on ainoa oikea kaupunki näillä nurkilla. Tukholmakin on jo vähän pieni. Eihän Helsingissä ole edes puolia Guarulhosin, Haoran tai Ahvazin väkimäärästä. Mikä stadi se sellainen on?

Vierailija
27/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ihanassa kaupunginosassa, jossa on siirtolapuutarhoja, peltoja, joki ja ihania ihmisiä.

Ihan kuin maalla asuisi mutta keskustan ravintoloihin, teattereihin, keikoille ja ostoksille sekä merenrantaan on puolen tunnin matka. Joukkoliikenne toimii ja lapset voivat valita harrastuksensa valtavasta valikoimasta. Lentokentälle lyhyt matka.

Ihana ihana Helsinki. Kaupunginosat ovat kaikki hyvin erilaisia. Olen kotoisin Savosta ja asunut myös Jyväskylässä ja Turussa. Vasta Helsinki on tuntunut kodilta. En muuta ikinä pois.

Vierailija
28/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sä niin paljon näet ihmisiä pk-seudulla? Jos asut vaikka Veräjämäessä, niin siellä on vähemmän väkeä kuin Rovaniemen keskustassa. Omassa kaupunginosassani Helsingissä ei näe lähes ketään kaduilla, esim. eilen tein kaksi kävelylenkkiä, vain kolme ihmistä tuli vastaan.

Nyt onkin joulun pyhät ja osa pk-seudun ihmisistä vyöryy "maalle" viettämään joulua. Sitten onkin eri tilanne kun paluuliikenne virtaa takaisin pk-seudulle.:-)

Ap

Täällä kaupunginosassani Helsingissä on kyllä ihan aina yhtä hiljaista. Olen asunut täällä koko ikäni ja voin kertoa, että yöllä ei tule vastaan ketään, mutta hiljattain törmäsin kerrostalon takapihalla kettuun. Edelleen ihmettelen, että missä ne maalaiset jatkuvasti näkevät niin paljon ihmisiä.

Vierailija
29/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ihana Helsinki. Kaupunginosat ovat kaikki hyvin erilaisia. Olen kotoisin Savosta ja asunut myös Jyväskylässä ja Turussa. Vasta Helsinki on tuntunut kodilta. En muuta ikinä pois.

Savolaiselle nyt riittää, että kerran kuukaudessa joku käy haastelemassa pikkuovelia juttuja, ja savolainen viihtyy. Se ei kerro vielä mitään todellista paikkakunnan viehättävyydestä.

Vierailija
30/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ainoa stadi Suomessa tosin snadi.

Vierailija
31/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään kaikille kelpaa, mutta eikö ole ihanaa, kun voi valita asuinpaikkansa mieltymystensä mukaan?

Vierailija
32/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa pk- seudulle, jos olisi varaa ostaa kunnon ok-talo max 30 min matkan päästä keskustasta. Yhdessä vaiheessa tuota mietittiin vakavasti, mutta tultiin siihen tulokseen, että meitä miellyttävää taloa ei saa alle 500.000 euron. Sanotaan 600.000-700.000 € alkais jo saaman ihan kivoja.

Täältä "metsästä" (50.000 asukkaan kaupunki) kivan talon saa jo 250-300 t€. Tämä mahdollistaa myös sen, että jätämme nykyisen asunnon vuokralle. Tämän voi sitten myydä joskus ja ostaa kesämökin, joita niitäkin saa tyyliin 30-60 min ajomatkan päästä keskustasta ihan kohtuu hintaan ja ranta tontilla tietenkin...

Vierailija
33/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs metsäläisistä yhtäkkiä kaupunkilaisia saisi. Ja arvaa näkyykö tuo fakta täällä Stadissa! On hiihteleviä ukkoja, ihmiset luulevat löytävänsä asuntoja metsänäköalalla ja auto pitäisi saada parkkiin aivan kaupan oven eteen. Tyypillistä suomalaista junttiutta.

Itse olen asunut maailmalla enkä viihdy enää Stadissa sen hirveän junttiuden takia.

Vierailija
34/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 32 ja siis meillä asian ratkaisi ihan taloudelliset syyt. Tultiin vaan siihen tulokseen, että kun huomioi asumisen kalleuden (henkilökohtaisesti meille on tärkeää, asua okt:ssä), niin pk-seutu ei ole meille hyväpaikka asua.

Vierailija
35/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotoisin oulusta enkä ikinä muuttaisi pääkaupunkiseudulle, inhoan sitä ihmismäärää, mamuja joka paikka täynnä, töykeyttä ja asuminen törkeän kallista

Oulussa vuosia asuneena totean, että siinäpä vasta on paikka missä en voisi enää kuvitellakaan asuvani. Kertakaikkisen ankea "kaupunki".

En asukaan enää oulussa vaan tupoksessa maaseudulla, ouluun silti lyhyt matka töihin, mihinkään kaupunkiin en enää muuttaisi.

Vielä moninkertaisesti pahempi. Tupokset, Kempeleet yms. ne vasta ihan käsittämättömiä paikkakuntia ovatkin. Ei ikinä, ajatuskin puistattaa. Jos luontoa ja rauhaa kaipaisin, muuttaisin paljon mielummin vaikka Utsjoelle.

Vierailija
36/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite maalta kotoisin mutta Helsingissä 9 vuotta nyt viihtynyt, ja aina kotiseudulla käydessä ärsyttää kun ihmisten pitää tuoda esille miten perseestä Helsinki on ja etteivät ikinä muutais sinne. Selevä, ei tarvitse, en mielestäni kysy asiaa enkä minäkään heille rakasta kyläänsä mollaa. Auta armias jos erehdyt muutaman "slangisanan" lipsauttamaan niin olet niin olevinaan ja se otetaan suorastaan vittuiluna :D Selän takana on myös puhuttu että kun mulla on savon murre pudonnut aika lailla puheesta pois niin yritän vaa hienostella ja leikkiä helsinkiläistä..Voi vittu ku alkaa verenpaineet nousta kun edes mietin asiaa

Vierailija
37/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei kai se haittaa.

Ihmettelen monesti, että miksi Suomea rakennetaan tänne pk-seudulle...olisi hienoa, jos myuuallekin alkaisi tunku.

No kuka haluaisi asua pohjois-Suomessa, ei kukaan.

Vierailija
38/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut pk-seudulla koko elämäni ja tää eri aisteja häiriköivä tuuttaaminen, joka tulee naamalle joka ikinen päivä, alkaa kyllästyttää.

Asun isojen moottoriteiden keskellä, eli ne humisee taustalla koko ajan. Lisäksi junarata. Tutkitusti haittaa ihmisen terveyttä.

Kaikenlainen mainonnan tuputtaminen 24/7. Kun töihin menee keskustaan, niin näköpiirissä vilkuttaa koko ajan nuo isot näytöt, joissa on kirkkaat värit, ihmisiä vilkuttamassa tms, joka nimenomaan pitää yllä ihmisen stressitasoja, kehon mielestä koko ajan pitäisi olla valmiina pakenemaan, kun sillä tavalla meidät on rakennettu. Huomioimaan äkkinäisiä liikkeitä ja värejä jne.

Ilmanlaatu on huonoa.

Asun yksin eikä ihmispaljoudesta huolimatta löydy ketään kaveria vaikkapa teatteriin, elokuviin tai muuhun, mitä kaupungissa voisi tehdä. Eli tarjonnan laajuus on yksi lysti, kun yksinäisyys latistaa sen.

Tekisi mieli muuttaa enemmän maalle. Kuitenkin tarvittavat ostokset voi tehdä netissä, leffat katsoa omalta koneelta jne.

Puhdas hengitysilma, hiljaisuus ja luonto tekisi tosi hyvää mielenterveydelle. Kaupungissa on vain väsynyt, stressaantunut ja kiukkuinen.

Vierailija
39/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Helsinki niin iso ja erikoinen ole. On sitä parempiakin paikkoja asua.

Aiemmin en oikein kotiutunut ja halusin pois, mutta kun ymmärsin, että itse kaupunki on ihan ok ja vain tietty osa ihmisistä uhkuu sitä omaa erinomaisuuttaan ja kaupunkinsa erityisyyttä, niin hyvin on alkanut pärjäillä.

Vierailija
40/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut pk-seudulla koko elämäni ja tää eri aisteja häiriköivä tuuttaaminen, joka tulee naamalle joka ikinen päivä, alkaa kyllästyttää.

Asun isojen moottoriteiden keskellä, eli ne humisee taustalla koko ajan. Lisäksi junarata. Tutkitusti haittaa ihmisen terveyttä.

Kaikenlainen mainonnan tuputtaminen 24/7. Kun töihin menee keskustaan, niin näköpiirissä vilkuttaa koko ajan nuo isot näytöt, joissa on kirkkaat värit, ihmisiä vilkuttamassa tms, joka nimenomaan pitää yllä ihmisen stressitasoja, kehon mielestä koko ajan pitäisi olla valmiina pakenemaan, kun sillä tavalla meidät on rakennettu. Huomioimaan äkkinäisiä liikkeitä ja värejä jne.

Ilmanlaatu on huonoa.

Asun yksin eikä ihmispaljoudesta huolimatta löydy ketään kaveria vaikkapa teatteriin, elokuviin tai muuhun, mitä kaupungissa voisi tehdä. Eli tarjonnan laajuus on yksi lysti, kun yksinäisyys latistaa sen.

Tekisi mieli muuttaa enemmän maalle. Kuitenkin tarvittavat ostokset voi tehdä netissä, leffat katsoa omalta koneelta jne.

Puhdas hengitysilma, hiljaisuus ja luonto tekisi tosi hyvää mielenterveydelle. Kaupungissa on vain väsynyt, stressaantunut ja kiukkuinen.

Kukaan ei kai pakota muuttamaan sen moottoritien tai junaradan varteen?