Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En varmaan kestäisi asua pääkaupunkiseudulla

Vierailija
26.12.2016 |

Tai ehkä jossain pääkaupunkiseudun reunamilla voisin ehkä asua, mutta jossain muualla en varmaan kestäisi asua. Liikaa ihmisiä. Jyväskylän ihmismäärä riittää mulle.:-)

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jouduin" muuttamaan tänne töiden perässä enkä ole oikein viihtynyt. Kartoitan jatkuvasti mahdollisuutta muuttaa takaisin ja asumiskustannukset ottavat päähän.

Vierailija
2/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäläiset pelkää ihmisiä. Varsinkin, jos ne ei ole edes samaa sukua kuin ne itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku myös on parempi kuin pääkaupunkiseutu, vaikka Jyväskylässäkin on puolensa.

Vierailija
4/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäläiset pelkää ihmisiä. Varsinkin, jos ne ei ole edes samaa sukua kuin ne itse.

Eivät ne Helsingin kaapunaamat ja kaduilla kuppi kädessä istuksijat ole kyllä minulle sukua. Sinulle varmaan ovatkin.

Vierailija
5/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei kai se haittaa.

Ihmettelen monesti, että miksi Suomea rakennetaan tänne pk-seudulle...olisi hienoa, jos myuuallekin alkaisi tunku.

Vierailija
6/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että oikein metsäläiset.:D Oon asunut ihan kaupungissakin elämäni aikana.:-) Ja Jyväskyläkin on ihan riittävän iso kaupunki.:-)

Vierailija
7/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkkaampaa siellä Jyväskylän keskustassa on kuin täällä meidän esikaupunkialueella, vaikka Helsingissä olenkin. 

Riippuu aivan siitä, miten kaupungissa elää. Asuuko keskustassa vai liepeillä. Täälläkin on paikkoja, jotka ovat verrattavissa metsän keskellä asumiseen. 

Vierailija
8/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti

T: Ap

Vierailija
9/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä maalla on kaunista. Inhottaa lähteä Helsinkiin!

Täällä olis ilmainen talokin mulla..

Vierailija
10/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakenin Jyväskylää Helsinkiin. Ei ole ikävä takaisin.

Vierailija
11/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoisin oulusta enkä ikinä muuttaisi pääkaupunkiseudulle, inhoan sitä ihmismäärää, mamuja joka paikka täynnä, töykeyttä ja asuminen törkeän kallista

Vierailija
12/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakenit? Mikä Helsingissä on paremmin?

Vierailija
13/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkkaampaa siellä Jyväskylän keskustassa on kuin täällä meidän esikaupunkialueella, vaikka Helsingissä olenkin. 

Riippuu aivan siitä, miten kaupungissa elää. Asuuko keskustassa vai liepeillä. Täälläkin on paikkoja, jotka ovat verrattavissa metsän keskellä asumiseen. 

En asu Jyväskylän keskustassa, mutta kyllä mun omassakin asuinalueella riittää ihan vipinää.:-)

Ap

Vierailija
14/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on asia kun on työtä.viihtyisä alue.palvelut lähellä.voi harrastaa.teatterit.konsertteja jokaiseen makuun jne. Tosin nyt Lapissa lomilla.

Vierailija
15/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä niin paljon näet ihmisiä pk-seudulla? Jos asut vaikka Veräjämäessä, niin siellä on vähemmän väkeä kuin Rovaniemen keskustassa. Omassa kaupunginosassani Helsingissä ei näe lähes ketään kaduilla, esim. eilen tein kaksi kävelylenkkiä, vain kolme ihmistä tuli vastaan.

Vierailija
16/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on kyllä kiva ja kivan kokoinen kaupunki.

Kuitenkin jotain ravintoloita kulttuuria ja opiskelijaelämää. Liikuntamahdollisuuksia.

Ja ilman autoakin pärjää.

Itse haluaisin asua siellä Yliopistonkadulla ylimmässä kerroksessa ja katsella maisemia yli keskustan ja Jyväsjärven. Kävellä kauppoihin, elokuvateatteriin ja kirjastoon. Talvella hiihtäisin lähellä Jyväsjärven jäällä.

Pääkaupunkiseudullakin voi elää, jos löytää hyvän asuinalueen. Kulttuuria, tapahtumia, ravintoloita ja kauppoja on enemmän. Monenlaisia ja rotuisia ihmisiä, kulttuureja ja alakulttuureja. Kantapaikkoja kaikenlaisille.

Pahinta on liikkumisen hitaus, jopa tunnin kestävät työmatkat ja monilla alueilla liikenteen melu.

Vierailija
17/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä ihmisissä niin pelottaa? Itse asun Pasilassa ja näin pyhäpäivänä saattaa yksi koirankusettaja ja yksi äiti rattaiden kanssa tulla vastaan. Että kyllä se niin on ahdistavaa ruuhkaa. Tietty jos ajattelit hengata jossain Itäkeskuksessa tai Rautatieasemankulmilla koko elämäsi, niin siellä ajoittain voi olla ruuhkaakin. Tosin tuskin sulla on rahaa asua Helsinki kympissä.

Vierailija
18/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espookin on pääkaupunkiseutua. Asumme kerrostalossa, mutta alue on harvaanrakennettu ja rauhallinen. Talon takana metsää.

Vierailija
19/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoisin oulusta enkä ikinä muuttaisi pääkaupunkiseudulle, inhoan sitä ihmismäärää, mamuja joka paikka täynnä, töykeyttä ja asuminen törkeän kallista

Oulussa vuosia asuneena totean, että siinäpä vasta on paikka missä en voisi enää kuvitellakaan asuvani. Kertakaikkisen ankea "kaupunki".

Vierailija
20/66 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin pienemmissä kaupungeissa asuvat sukulaiset pelkäävät Helsinkiä koska täällä on "liikaa ihmisiä".

Monille maalaisille kun Helsingin rautatieasema ruuhka-aikaan maanantai-iltana on se koko kaupunki. Tai joku kauppakeskus joulunalusviikolla. Kuvitellaan, että sellaista on kaikkialla Helsingissä, joka päivä ja joka hetki ympäri vuoden.

Kuitenkin munkin sukulaiset ovat käyneet lukemattomia kertoja meidän Helsingissä asuvien luona alueilla, jossa enimmäkseen on superrauhallista ja yksi ihminen kadulla siellä täällä.

Mutta ei, mielikuva Helsingistä helvetillisenä Babylonina jatkuu.