Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihastuksen kanssa olla vain ystävä?

Vierailija
25.12.2016 |

Jos ajatellaan tilanteen olevan niin päin, että ensin ihastuu (heti kun tutustuu) ja sitten muodostaa ystävyyssuhteen

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä jos tulis lisää mielipiteitä

Vierailija
22/163 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaatteko usein ja onko se puolisoillenne ok? Mä olen ite ratkaissut asian niin että olen puolisolleni kertonut tilanteesta ja se vei aika tavalla särmää koko hommasta. Kyse oli kyllä vaan ihastumisesta, ei mistään rakastumisesta. Koko ajan olen ollut sitä mieltä että nykyinen puolisoni on minulle juuri se oikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin, sillä en ole kovinkaan seksuaalinen ihminen eikä minulle näin ollen olisi minkäänlainen ongelma pitää näppejäni erossa ihastuksesta. Toki halailisin ehkä normaalia enemmän, mutta edes suutelemiseen ei olisi kiusausta lipsua. Olisin varma että ystävyydestä tulisi jopa normaalia parempaa, koska pohjalla olisi niin aito välittäminen toisesta.

Mutta en osaa vastata niiden ihmisten puolesta joiden mielessä pyörii lähinnä seksi ja ihastuminen on lähes pelkästään seksuaalista himoa,  ei se ystävyys kyllä silloin varmaan onnistu mitenkään. Itselle tuollainen seksuaaliseen himoon perustuva ihastuminen on täysin vieras, niin en osaa edes kuvitella tilannetta.

Vierailija
24/163 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin, sillä en ole kovinkaan seksuaalinen ihminen eikä minulle näin ollen olisi minkäänlainen ongelma pitää näppejäni erossa ihastuksesta. Toki halailisin ehkä normaalia enemmän, mutta edes suutelemiseen ei olisi kiusausta lipsua. Olisin varma että ystävyydestä tulisi jopa normaalia parempaa, koska pohjalla olisi niin aito välittäminen toisesta.

Mutta en osaa vastata niiden ihmisten puolesta joiden mielessä pyörii lähinnä seksi ja ihastuminen on lähes pelkästään seksuaalista himoa,  ei se ystävyys kyllä silloin varmaan onnistu mitenkään. Itselle tuollainen seksuaaliseen himoon perustuva ihastuminen on täysin vieras, niin en osaa edes kuvitella tilannetta.

Nyt kun sanoit, niin eipä minullakaan ihastuminen tuota seksuaalisia tunteita vaan olen enemmän ihminen joka haaveilee muusta läheisyydestä, halauksista ja huomiosta. Ap

Vierailija
25/163 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ystävään ihastunut!

Ensin ystäviä, sitten ihastuin, alettiin halailla, pussailla, olla lähekkäin...sellaista ihanaa, minusta AITOA tunnetta...ja paljastui että hän tuntee vain ystävyyttä.

Tuo tieto koskee minuun, vaikka olis ihan ok olla ystävä entiseen malliin...

Vierailija
26/163 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös silloin, kun molemmat ovat varattuja? Ap

Se on itse asiassa helpompaa kuin silloin, jos toinen olisi sinkku.

t. varattu, joka on ihastunut varattuun kaveriinsa ja koittaa pitää homman asiallisena

Vierailija
27/163 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä se silti sattuu jos hän löytää jonkun toisen. Ja ei hän välttämättä ajattele tulevaisuutta sinun kanssasi. Tai pystytkö sinä löytämään kumppania kun olet ihastunut ystävääsi

Vierailija
28/163 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin päin että ensin ihastuu, niin en voisi. Ainakaan siinä tapauksessa, jos toinen tietäisi omista (tässä tapauksessa ilmeisesti yksipuolisista) tunteistani. Olisi "vähän" epämukavaa.

Vierailija
29/163 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niin päin että ensin ihastuu, niin en voisi. Ainakaan siinä tapauksessa, jos toinen tietäisi omista (tässä tapauksessa ilmeisesti yksipuolisista) tunteistani. Olisi "vähän" epämukavaa.

Ja sama toimii myös toisin päin, eli jos toinen on yksipuolisesti ihastunut minuun. Koettu on, ei toimi.

Vierailija
30/163 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös näin. Ihastuminen on muuttanut sitten muotoaan kiintymykseksi, en ole edes enää toivonut suhdetta, ainoastaan halunnut pitää tärkeän ihmisen elämässäni.

Vierailija
31/163 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löydän ystävyyden jossa hyvä olla se ok. En tahdo vuoristorataa. Sama pätee kumppanuuteen. Tiedän että silloin oon ok ihmisenä enkä joku turha seksilelu numero 123.

Toki seksi on tärkeää muttei päänhajottamisen arvoista.

Niinkus mikä vain.

Vierailija
32/163 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista, mutta haastavaa. Ja aika ison riskin siinä ottaa, etenkin jos jompikumpi osapuoli tai molemmat ovat varattuja. Itse olen juuri tällaisessa tilanteessa ja se on tavallaan ihanaa ja tavallaan tosi raskasta. Saan ihastuksen tunteesta energiaa ja tulen hyvälle tuulelle kun saan viettää aikaa hänen kanssaan, mutta samalla pitää olla koko ajan varomassa sanojaan ja tekojaan ettei vain tule tehtyä mitään peruuttamatonta. Yritän siis kanavoida ihastusenergiani ihan muihin asioihin kuin siihen itse ihastuksen kohteeseen ja olla tekemättä mitään mikä myöhemmin kaduttaisi. Hän on varattu, minä en. Ihastus on molemminpuolinen.

Vierailija
33/163 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa se on.

Mutta koitan ajatella niin että ystävyys on loppujen lopuksi paljon arvokkaampaa kuin ihastuminen. Itse olen varattu eli jutustamme ei ikinä tulisi mitään. Jos saan tästä miehestä pitkäaikaisen ystävän niin olen todella kiitollinen että hän on osa elämääni sillä tavalla.

Vierailija
34/163 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla! Ihastuin tulenpalavasti maailman ihanimpaan mieheen 10 vuotta sitten, ensisilmäyksellä. Nähtiin yhteisen harrastuksen myötä säännöllisen epäsäännöllisesti, ja meillä oli keskenämme hyvä boogie. Juteltiin ja viestiteltiin ummet ja lammet, aivan kaikesta. Syitä miksi ei koskaan päädytty suhteeseen oli. Mutta, tästä miehestä tuli mun paras kaveri, aina valmiina auttamaan (puolin ja toisin), tavataan säännöllisesti, jaetaan ilot ja surut. Maailman lojaalein ja paras kaveri.

Ja ennen kaikkea, ystävyys kestää, ihastus ei. Nyt näen hänessä joitain asioita joita en kestäisi kumppanissa, mutta hänellä ne siedän, koska niitä ei tarvitse katsoa joka päivä. Hän ei vieläkään tiedä mun ihastumisesta, eikä sillä enää ole väliä.

Vierailija
35/163 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä kommentoi se toinen (vai kolmas?) osapuoli, eli puoliso. Ei ole ihanaa, kun mies ihastuu toiseen. Ei vissiin mennyt varsinaiseksi pettämiseksi, mies kertoi asiasta aika nopeasti. Kuitenkin haluaisi säilyttää "ystävyyden" tähän naiseen. Kummasti siihen ystävyyteen kuuluu nuo pitkät halaukset ja muu jauhamanne paska. Inhottavaa, että edes yritätte väittää tuon olevan jotain muuta kuin sen ihastuksen ruokkimista. Menetin tämän selkkauksen myötä kunnioituksen omaan puolisooni ja tämä pitkä suhde luultavasti kaatuu nimenomaan tähän uuteen huippuihanaan ystävyyteen.

Vierailija
36/163 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehenä ihastunut naiseen joka on ystäväni. Pystyn ja pysyn mielelläni vain ystävinä. Molemmat sinkkuja mutta etsimme ja treffailemme uusia ihmisiä. Minä siis mieluusti olisin vain hänen kanssaan, mutta uskon myös löytäväni uuden rakkauden kohteen. Hän on tehnyt selväksi että meistä ei ikinä tule muuta kuin ystäviä.

Vierailija
37/163 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitten kun en ole häneen enää ihastunut. Ihastus loppuu itselläni nopeasti jos mies ei ole minusta kiinnostunut. Jos ihastukseni on kestänyt jo kuukausia, niin se tarkoittaa sitä että mies on halunnut antaa minulle sellaisia viboja, ja tällöin hän ei ole myöskään kaveriainesta, kun on kerta valmis pelailemaan kavereilla ja muilla suhteilla.

Vierailija
38/163 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä kommentoi se toinen (vai kolmas?) osapuoli, eli puoliso. Ei ole ihanaa, kun mies ihastuu toiseen. Ei vissiin mennyt varsinaiseksi pettämiseksi, mies kertoi asiasta aika nopeasti. Kuitenkin haluaisi säilyttää "ystävyyden" tähän naiseen. Kummasti siihen ystävyyteen kuuluu nuo pitkät halaukset ja muu jauhamanne paska. Inhottavaa, että edes yritätte väittää tuon olevan jotain muuta kuin sen ihastuksen ruokkimista. Menetin tämän selkkauksen myötä kunnioituksen omaan puolisooni ja tämä pitkä suhde luultavasti kaatuu nimenomaan tähän uuteen huippuihanaan ystävyyteen.

Eron paikka. Sut on jo syrjäytetty. Halaukset ja tsemppiä.

Vierailija
39/163 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun on vaikeaa olla ystävä jonkun kanssa joka on ihastunut minuun, jotenkin tuntuu siltä kuin kiduttaisin toista kun moikkaan ja juttelen iloisesti ja toinen on silminnähden jännittynyt seurassani. Joten olen päätynyt vähän välttelemään heitä. Uskaltaisivatpa sanoa sen ääneen niin voitais jutella siitä ihan suoraan mutta ei.

Vierailija
40/163 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei voi. Jos siis ihastuminen on molemminpuolista. Oikeasti ihastuneet eivät voi pitää näppejään erosta toisistaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan