Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden samaa sukupuolta olevan lapsen äiti: oletko kateellinen niille, joilla sekä tyttö että poika?

Vierailija
13.03.2006 |

tai tyttöjä/poikia? rehellisesti!

Tuntuu vaan siltä, että varsinkin kahden pojan äidit ovat kateellisia minulle, kun kerron odottavani tyttöä ja ennestään meillä on poika.

Onko näin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sekä poika ja tyttö. Tottakai olen onnellinen, tyttö on kuitenkin (ainakin meillä) niin erilainen kuin poika monessakin asiassa. Silti vaikka mulla olis 2 tyttöä tai poikaa, ei haittaisi yhtään. Ajattelen asiaa niin että näin kuuluu elämän mennä ja meille kuulu syntyä nämä lapset:)

Pikkutyttönä haaveilin aina isosta veikasta, joka olis mua puolustanu. (Mun isosta siskosta ei ollu apua...)

Vierailija
22/37 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen pojan äitinä tulee joskus ajateltua, että elämä voisi olla hyvinkin erilaista jos yksi tai useampi lapsista olisi tyttö... mutta ei se elämä kuitenkaan automaattisesti olisi parempaa jos lapsista löytyisi molempia sukupuolia!

esikoisen sukupuoli oli ihan yhdentekevä, keskimmäisestä toivoin salaa tyttöä ja kuopuksesta toivoin salaa poikaa. nuorinta odottaessa tuntui, että olen jo niin poikien äiti etten osaisi edes tyttöä hoitaakaan... pelkäsin myös että jos nuorin olisi tyttö niin hän jäisi ulkopuoliseksi jollain tavalla, kaksi vanhinta lasta ovat kuin paita ja peppu ja ajattelin että poika pääsisi helpommin mukaan isoveljien juttuihin.

kolme samaa sukupuolta olevaa lasta on myös jollain tapaa erikoista. etenkin kolme poikaa herättää helposti ihmisissä reaktioita, jotkut ovat ihastuneita ja jotkut säälitteleviä... itse tunnun saavan jotain gloriaa hyvänä kasvattajana (osin aiheetta ;) kun meidän pojat on luonteeltaan varsin rauhallisia ja käyttäytyvät pääsääntöisesti julkisilla paikoilla hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennestään oli tyttö - ja olen iloinen, että se toinen sittenkin oli tyttö.

Vierailija
24/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on mielestäni juuri hyvä, tosin ihan kumpi vain olisi ollut täysin tervetullut. Mutta yhden tytön jälkeen tuntui tosi hyvältä ja myös käytännölliseltä kun tuli toinen samaa sarjaa, pääsee kiertoon kaikki ihanat vaatteet ja lelut :) Samoin olisin varmaan ajatellut, jos tilanne olisi kaksi poikaa.

Vierailija
25/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena olen aina halunnut saada edes yhden tytön. Mieheni kyllä odotti viimeisestä kovasti poikaa ehkä hän on kade?tuskin.

Luulen, että ap:n tyyppiset luulevat että heille oltaisiin kateellisia. Aina voi toivoa toista sukupuolta mutta se mikä sieltä syntyy on niin rakas ettei vaihtaisi mihinkään. Näin ollen miksi olisi kateellinen??? ei ummarra...

Vierailija
26/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen kun tyttäreni sai siskon. Olisin toivonut siskoa itselleni, meillä ei veljeni kanssa ole paljon yhteistä.

Vierailija
27/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten päätimme vielä yhden tehdä, tyttö tuli. salaa olin toivonut että tytönkin vielä saamme mutta sitähän ei ääneen voi sanoa kun ihmiset luulee että haluais lapsensa vaihtaa. kolmannen kohdalla odotusaikana toivoin todella kovasti tyttöä kun ajattelin että kolme lasta riittää. kuulin ultrassa että on poika olin lievästi pettynyt mutta kun syntyi niin olin tietty ihan myyty. nyt ymmärrän miksi juuri tämän pojan piti syntyä meidän perheeseen, täydensi perheen ja tuo päivittäin meille suurta iloa, ihan huippujäbä. On ollut ihana soluttautua pikkupoikien villiin maailmaan joka oli ihan vieras mulle ennen lapsia kun ei ollut edes veljeä.

kolmen pojan äitinä sai kyllä kuulla outoja kommentteja: yks mummeli alkoi säälitteleen et voi KAUHEETA kun on kolme poikaa.... ite se oli ylipainosen pilalle lellityn lapsenlapsensa kanssa ja teki mieli sanoo etten ainakaan tohon vaihtais. Miksi tyttö olis parempi, koska on " kiltimpi" ? mä en ainakaan halua lapsia jotka istuu nurkassa ja pyörittelee vaan silmiä. pojissa on ihanasti energiaa, ja ainakin mun omat on kilttejä ja tottelee.

Tyttö on vielä suht pieni mutta paaaaaljon itsepäisempi kun pojat! ihana silti kun on mun lapsi.

Vierailija
28/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis kaksi poikaa/tyttöä, se olis ihan ok! mutta kolmatta samaa sukupuolta olevaa lasta en varmasti haluaisi. Olis jo pettymystä ilmassa.

Nyt on onneksi näin.

Vierailija
29/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rehellisesti sanottuna tunnen ylemmyyttä, kun tulee joku valuvikaisten äiti vastaan...

Vierailija
30/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poikaa on ja mielellään vielä kolmannenkin ottaisin.

Vierailija
31/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 poikaa ja jos/kun se kolmas vielä tehdään, niin toivon taas poikaa.

Vierailija
32/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta rehellisesti sanottuna tunnen ylemmyyttä, kun tulee joku valuvikaisten äiti vastaan...

Vierailija
33/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valuvikaisen kaa naimisis vai yh?

Vierailija
34/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mahtaisitte sanoa lapsettomalle pariskunnalle??? Empatiakyvyttömiä raasuja olette, kun ette osaa pitää sukupuolia tasa-arvoisina edes vauvoina! Eikun muutatte Intiaan tai Kiinaan tekemään selektiivisä abortteja!

Vierailija
35/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- ja todellakin toivon että kolmas on myös. Ärsyttää vihjailut tyyliin pitäähän se poika tulla... Mies onneksi myös tyytyväinen tyttöihin

Vierailija
36/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pojan äiti

Vierailija
37/37 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ihanaa poikaa, kaksi tervettä lasta, kaksi pientä vesseliä, kaksi elämäniloa. En ole kateellinen.

Voiko joku oikeasti haluta tyttöä tai poikaa? Minä halusin lapsen.