Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheelliset! Joitteko aattona alkoholia?

Vierailija
25.12.2016 |

Laittakaa lastenne ikä ja kuinka paljon alkoholia meni kaikkiaan ja olitteko mielestänne humalassa?

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perheellinen, enkä juonut alkoholia.

Vierailija
62/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasia viiniä, mies pari enemmän. Lapset yli 10. Normijoulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pisaraakaan alkoholia tässä perheessä vaikka eilen mietin yhden lonkeron avaamista.

Lapsia 3, yksi vasta koulussa.

Olen alkoperheen lapsi mutta en todellakaan ole sitä mieltä etteikö lasten edessä voisi lasillista ottaa. Ei meillä niitä vähiä viinoja salassa juoda. Mies ei tykkää alkoholin mausta, juo noin kerran 5 vuodessa yhden. Itse osaan viihdekäyttää mutta silloin en ole kotona. Ruoka-sauna-jano-mikälie-juomana alkoholi on ok kunhan ei humallu lasten läsnäollessa. Minulla on aina joku siideri tai lonkero kylmässä. 2-4 kertaa vuodessa juon sen yhden.

Vierailija
64/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join lasin punaviiniä ja lasin valkkaria. Illalla sitten miehen kanssa maistelimme lahjajuomia. Heräsin vasta :)

Hiukan päätä kivistää.

Lapset 8v, 12v ja 17v

Vierailija
65/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettet kertonut, olisin tunnistanut kuka olet.

Vierailija
66/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Join ruuan kanssa 2 lasia viiniä, pari olutta myöhemmin sekä glögiä (jossa ilmeisesti kossua) ja lasin viskiä. En ollut humalassa, en edes hiprakassa. Lapsi 3 vuotias.

Laskien pienten lasien mukaan tosta tulee jo 6 annosta, ei edes hiprakkaa? Really...?

Väitän pystyväni erottamaan hiprakan ja humalan sekä sen milloin niitä ei ole. Pystyn myös olemaan asian suhteen rehellinen itselleni. Ei ole tarvetta huijata itseäni tai muita, koska olen kaukana alkoholin ongelmakuluttajasta. Oma tahtini on sen verran rauhallinen, että tuo noin 6 annosta ei päähän nouse mitenkään. Noiden juomiseen meni noin 5-6 tuntia. Juon siis noin tunnissa lasin viiniä tai oluen. Ja 100kg painava mies polttaa helposti annoksen alle 1,5 tuntiin. Autonrattiin en tietenkään olisi lähtenyt.

Vierailija
67/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En määrä tuomitse pientä hiprakkaa, lähinnä vaan naurattaa miten osa täällä valehtelee itselleen. 5-6 lasia viiniä ja ei humalaa, juu toki. :D

2 lasia lounaalla, toiset kaksi päivällisellä, yksi lahjoja avatessa ja yksi myöhään yöllä niin sanohan missä välissä olisin ollut humalassa?

Normaalipainoinen nainen havaitsisi humaltumista sekö lounaan että päivällisen yhteydessä juotujen lasillisten jälkeen. Ei mitään vakavaa, mutta miksi väittää, ettei humallu?

Olen normaalipainoinen mutten havainnut yhtikäs mitään muutosta olossa. Ruokaa söin samalla reippaan annoksen ja aikaakin meni reilusti.

Onkohan sulla turhan isot lasit?

Minä juon lähinnä vain tarjoilijoiden kaatamia lasillisia, usein pyydän vajaita, mutta ehdottomasti huomaan jo yhden lasin vaikutuksen, kaksi lasia on jo aika selvä, ja minulle maksimi. En paheksu lainkaan juomista lasten nähden, mutta en ymmärrä sitä, miksi väitetään, ettei suurillakaan määrillä olisi vaikutusta. Minusta se kuulostaa huolestuttavammalta kuin se, että myöntäisi olleensa hieman hiprakassa.

Vierailija
68/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join pullon viiniä ja muutamia oluita. Olin humalassa, kuten oli tarkoituskin.

Lapset 13 v ja 16v.

Vierailija
69/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join munatotin. Ei hiprakkaa ja olin niin väsynyt jo siinä vaiheessa iltaa, että menin nukkumaan. Lapset päiväkoti-ikäisiä ja menivät nukkumaan ennen totin juomista. Tänään otan taas ainakin totin ja ehkä Blossan.

Vierailija
70/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kummallista peittää parin lasin lapsilta. Miksi tehdä kummallinen mystinen aikuisuuteen liittyvä asia? Kieletty asia. On turvallisempaa jos se on normaali asia kuten vaikka viinimaissa on. Onneksi suomessa paljon perheitä missä asia on normaali ilmsn lieveilmiöitä. Sitten niitä jotka väärinkäyttäjien, joita on vähän lopultakin, kautta tuomitsevat kaiken.

Vierailija
71/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa lastenne ikä ja kuinka paljon alkoholia meni kaikkiaan ja olitteko mielestänne humalassa?

Onko asialla mitään väliä? Kuuluuko vanhempia paheksua, jos ovat ottaneet alkoholia?

Vierailija
72/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En määrä tuomitse pientä hiprakkaa, lähinnä vaan naurattaa miten osa täällä valehtelee itselleen. 5-6 lasia viiniä ja ei humalaa, juu toki. :D

2 lasia lounaalla, toiset kaksi päivällisellä, yksi lahjoja avatessa ja yksi myöhään yöllä niin sanohan missä välissä olisin ollut humalassa?

Normaalipainoinen nainen havaitsisi humaltumista sekö lounaan että päivällisen yhteydessä juotujen lasillisten jälkeen. Ei mitään vakavaa, mutta miksi väittää, ettei humallu?

Olen normaalipainoinen mutten havainnut yhtikäs mitään muutosta olossa. Ruokaa söin samalla reippaan annoksen ja aikaakin meni reilusti.

Minä juon lähinnä vain tarjoilijoiden kaatamia lasillisia, usein pyydän vajaita, mutta ehdottomasti huomaan jo yhden lasin vaikutuksen, kaksi lasia on jo aika selvä, ja minulle maksimi. En paheksu lainkaan juomista lasten nähden, mutta en ymmärrä sitä, miksi väitetään, ettei suurillakaan määrillä olisi vaikutusta. Minusta se kuulostaa huolestuttavammalta kuin se, että myöntäisi olleensa hieman hiprakassa.

Huoh, hiprakalla ja humalalla on ero. Lasillinen voi hetkeksi saada aikaan pienen hiprakan, ja sitten se haihtuu. Näin voi käydä päivän aikana useamman kerran, ilman että henkilö on humalassa.

Vierailija
73/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolitoista pulloa viiniä, pari olutta, yksi terästetty glögi ja 1/3 pulloa (0,7) konjakkia ja vitutti 23 aikaan illalla kun en ollut tarpeeksi tuiterissa. Jouluna on vaikea saada kännit kun tulee syötyä niin paljon. Lapset 3,5 ja 7.

Vierailija
74/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, hiprakalla ja humalalla on ero. Lasillinen voi hetkeksi saada aikaan pienen hiprakan, ja sitten se haihtuu. Näin voi käydä päivän aikana useamman kerran, ilman että henkilö on humalassa.

No tässä on ehkä sitten kielellinen ero. Minusta hiprakka on humalaa. Ja taas pahempi örveltäminen on niin ääliömäistä, ettei sitä normaali aikuinen tee muutenkaan.

Vierailija
75/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi alle kouluikäistä lasta. En juonut mitään enkä ollut humalassa.

Vierailija
76/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan miehen puolesta, kun itsellä h32 menossa. Tyttömme 2v 8kk ja mies joi eilen 4 sandelsia. Ei ollut humalassa ja kaikki oli Ihanasti, rauhallinen ilta. :)

Vierailija
77/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join ja juon edelleen. Joulu jatkuu loppiaiseen asti.

Vierailija
78/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole ongelma myöntää humaltumista, sitä vaan ei nyt tapahtunut. Miksei sitä voi uskoa? Ihmiset on erilaisia. Jos olisin juonut kaksi lasia viiniä ilman ruokaa ja nopeammin niin olisin varmasti ollut hiprakassa. Ehkä jopa yhdestä lasista. 

Vierailija
79/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä lasken tähän hiprakankin. 

t. Tuo 6 lasia juonut normaalipainoinen

80/120 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinionruokaa kirjoitti:

On kummallista peittää parin lasin lapsilta. Miksi tehdä kummallinen mystinen aikuisuuteen liittyvä asia? Kieletty asia. On turvallisempaa jos se on normaali asia kuten vaikka viinimaissa on. Onneksi suomessa paljon perheitä missä asia on normaali ilmsn lieveilmiöitä. Sitten niitä jotka väärinkäyttäjien, joita on vähän lopultakin, kautta tuomitsevat kaiken.

Aamen tälle! En voisi olla enempää samaa mieltä.

Itse join lasin glögiä "päiväkahviksi" ja ruuan kanssa ehkä 2 lasia viiniä. Seurueen kaikki aikuiset (mukaanluettuna hiljakkoin 18v täyttänyt nuori nainen) joivat ruokajuomana viiniä, kenenkään erikseen laskematta lasillisia. Kukaan ei varsinaisesti humaltunut, kaikilla oli mukavaa, tunnelma oli rento, iloinen ja välitön. Seurueen lapsille (5kpl, iät 3-15v) teki mielestäni vain hyvää nähdä esimerkkiä normaalista kohtuullisesta alkoholin käytöstä, normaalina asiana.