Perheelliset! Joitteko aattona alkoholia?
Laittakaa lastenne ikä ja kuinka paljon alkoholia meni kaikkiaan ja olitteko mielestänne humalassa?
Kommentit (120)
Lapsi on 3v., ja join illalla kaksi tölkkiä siideriä.
Joimme. Paikalla 7 aikuista, teini ja 1,5v lapsenlapsi. Iltapäivällä otettiin vähän terästetyt glögit, alkupalojen kanssa shamppanjaa, pääruualle valko/punaviini omien mieltymysten mukaan. Miehet maistoivat vielä tilkan rommia illalla.
Kukaan ei ollut humalassa, puolen yön maissa ehkä vähän hiprakassa hilpeän parituntisen pelin jälkeen. Itse olisin missä vaiheessa tahansa voinut ajaa autoa.
Lapset 3v ja 6v. join terästetyn glögin ja puoli lasia punaviiniä (mies varmaan pari lasillista). Kehtasin jopa ajaa autolla kotiin perhe kyydissä.
En ole laskenu kun alkoholeja on niin paljon varastossa ja nyt kolmatta päivää pikkujurrissa. Vaimo otti ilmeisesti vähemmän ku oli käyny autolla hakee blanndista lisää. Meillä kaksi lasta. Tänö iltana kyllä ajattelin vetää sellasen nukkumarttisatsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En määrä tuomitse pientä hiprakkaa, lähinnä vaan naurattaa miten osa täällä valehtelee itselleen. 5-6 lasia viiniä ja ei humalaa, juu toki. :D
2 lasia lounaalla, toiset kaksi päivällisellä, yksi lahjoja avatessa ja yksi myöhään yöllä niin sanohan missä välissä olisin ollut humalassa?
Normaalipainoinen nainen havaitsisi humaltumista sekö lounaan että päivällisen yhteydessä juotujen lasillisten jälkeen. Ei mitään vakavaa, mutta miksi väittää, ettei humallu?
Koska ei humallu? 60 kg nainen joka juo kaksi lasia viiniä 1,5 tunnin ruokailun aikana saavuttaa huikean 0,6 promillen "humalan", eli olisi hetken odottelun jälkeen ajokuntoinen.
http://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/laskurit/promillelasku…
Sieltä vaan itse laskemaan.
Miten joku voi sanoa, "en pidä alkoholin mausta"? Kotipolttoistako te silloin vedätte? Puhdas alkoholi ei maistu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Ei juotu alkoholia, kun ei juoda muutenkaan. Ja koin, että aikuisilla lapsilla oli silti ihan hyvä joulu, vaikka kotona ei otettukaan alkoholia.
Tuo on tyypillistä raitistelijan itsensä pettämistä. Että "ei se lapsi kärsi vaikka nyt en ottaisikaan tänä jouluna", ja "mitä se nyt haittaa jos kerran on uutena vuotena vesilinjalla". Kyllä lapsi huomaa ja reagoi epänormaaliin käytökseen vaikka te ette raittiuden himoissanne sitä huomaa, tai halua itsellenne myöntää.
Ensimmäinen askel parantumiseen on ongelman myöntäminen.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi sanoa, "en pidä alkoholin mausta"? Kotipolttoistako te silloin vedätte? Puhdas alkoholi ei maistu miltään.
Ei se ehkä juuri miltään maistu, mutta voin taata että jos tuosta hörppäät raakaa pirtua suoraan lääkärin pullosta, niin "ei maistu miltään" ei ole se mikä ensimmäisenä tulee mieleen.
Aika vähän porukka ottaa alkoa noin yleensä. Taitaa nykyinen sukupolvi olla vähemmän viinaan menevä 👍
Join 2 lasia valkoviiniä illalla. En koe että 2v lapsen elämä on tästä mullistunut.
Join yhden oluen jouluillallisella. Mieheni joi lasin puna- ja lasin valkoviiniä sekä konjakin kahvin kanssa. Lapset (35 ja 32 vuotta) eivät tästä järkyttyneet.
Töistä pääsin kahdelta ja kolmen aikaan himassa. Söin pienen salaatin ja menin saunaan. Saunoin pari tuntia, join kolmisen olutta sinä aikana.
Saunan jälkeen avasin viinipullon sitä tissuttelin leffan ja syömisten kanssa. Yöllä join vielä pari olutta palstaillen. Olin humalassa.
Lapset 14 v ja 16v miehen mukana anoppilassa viettämässä lomaansa loppiaiseen saakka. Ite en saanut vapaata töistä, joten ratkaistiin asia näin. :)
112 on selvästi orastava alkoholisti ja miehensä alkoholisti pahinta lajia. Kyllä aikuisetkin lapset voivat järkyttyä. Lastensuojeluilmoituksen paikka !
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän porukka ottaa alkoa noin yleensä. Taitaa nykyinen sukupolvi olla vähemmän viinaan menevä 👍
Mä juuri funtsin, että hyvinhän Suomessa menee, kun juodaan viiniä, olutta ja siidereitä. Mun vanhemmat ja isovanhemmat ja heidän aikalaisensa huutoivat kossulla ja viskillä jouluruuat alas. Näiden lapset ei välttämättä käytä alkoa ollenkaan. :)
Meillä ei jouluun kuulu alkoholi. Muissa juhlissa kyllä kilistellään.
Kyllä on jäänyt joulupöydästä pois alkusnapsit, välisnapsit ja jälkisnapsit konjakkeineen. Poisjäänti on tapahtunut ns. luonnollista tietä. Vanhempien sukupolvella ollut tapana läträtä kirkkailla, itse en tunne oman ikäisiäni jotka kirkkaita joisivat joulupöydässä. En väitä etteikö olisi, peilaan vaan oman lähipiirin vanhempien kirkkaiden käyttöä jälkeiläistensä vastaavaan.
Join valkoviiniä ja punaviiniä ruuan kanssa, n. 16cl molempia yhden lasin. Sitten lasten (alle kouluikäisiä) mentyä nukkumaan otin vielä n.16cl punaista mutta ei maistunut kun olin niin ähky. Konjakki olisi varmaan auttanut.. :P
Luojan kiitos se kirkkailla huuhtominen on jäänyt vanhempien ikäluokkaan.
Laatikko viinehin olisi todella syytä saada ne mitta-asteikot. Täälläkin mammat arpovat juomiaan määriä mututuntumalla, todellisuudessa voinut mennä tuplasti enemmän.
No join. Ruuan kanssa aattona ravintola-annoksen viiniä ja illalla kun lapsi nukahti pelailin hetken ja join 0,33 pullon lonkeroa. Joulupäivänä taas yks annos viiniä (pienenpi kuin edellosenä päivänä) ja siihen sitten jäi.
Lapsi 1v 11kk
En ollut humalassa.
Illan mittaan juotiin miehen kanssa yhdessä puolikas pullo viiniä, eli suunnilleen 1,5 annosta kumpikin. Tänään ehkä loput! Ei oltu humalassa, lapset 1v ja 2v.