Mikä pilasi sinun joulusi 2016?
Kun tämä kuitenkin on virallinen ulinapalsta niin kootaan tähän ne syyt miksi sinun joulusi 2016 on pilalla. Tämä vaan siksi, koska mielensäpahoittajia on yllättävän paljon. Palaneet piparit? Raaka torttu? Naapurin Pena? Anoppi? J. Sipilä?
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset puhuu kuolemasta ja syövästä, yskivät ruokaan ja ovat koko ajan lähdössä vaikkei lahjojakaan ole avattu.
Tämä on ihan paras. Rutisee sukulaisita ja itse päivystää täällä :D
Miksei sitä alkoholia voi juoda tolokusti!? Miehen sukulaiset pk-seudulla osaa sen, omani pohjoisessa eivät... ketuiks meni.
Vielä ei yhtään mikään. Tästä lisätä krapulastakin selvitään saunalla, hyvällä ruualla ja punaviiniä :)
anoppilassa olen mieheni kanssa, ihana joulu vaikka pienellä porukalla oltiin
Kirkon dogmin mukaan kummin ensisijainen tehtävä olisi huolehtia lapsen hengellisestä kasvusta ja opetuksesta.Eli tässä on kummit toimineet juuri kuten heidän tehtävä virallisesti on.Siis ei vaan epämääräisten pakkolahjojen osto.
Mies ei osallistu jouluvalmisteluihin. Makaa sohvalla ja katsoo telkkaria. Meillä on parina viime päivänä käyty mm. seuraavia keskusteluja. Aaatonaattona minä olin kuumeessa, joten hieman hankala olisi ollut yksin pärjätä.
Mies syö aamupalan ja istahtaa sohvalle kaukosäädin kädessä
Minä: Hei eikö sullakin olisi ihan tekemistä?
Mies: (loukkaantuneena) laitan vain pari nauhoitusta
Alan siivoamaan. Imuroin olohuoneen ja keittiön, pesen vessan, laitan samalla jouluruokia, viikkaan pyykkiä. Kaikki tämä miehen nenän edessä. Parin tunnin kuluttua mies on edelleen sohvalla, katsoo telkkaria ja selaa kännyä.
Minä: Hei saitko jo nauhoitukset laitettua? Huomaatko, että täällä olisi vähän hommia.
Mies: (hämmästyneenä) ai mitä hommia?
Mies: MItä näille koneessa oleville pyykeille pitää tehdä?
Minä: Voisit laittaa kuivausrumpuun.
Mies: (avaa kuivausrummun ja huutaa kauhistuneena): täällä on jo jotain. Mitä näille pitää tehdä? (ei kai kukaan odota, että viikkaan jotain).
Minä: (huokaisten, mitähän niille pitäisi tehdä?). No jos laitat ne siihen puhtaan pyykin koriin.
Käyn myöhemmin viikkaamassa ryttyyn koriin heitetyt pyyhkeet.
Mies lupautuu hakemaan ostamani kuusen pihalta ja koristelemaan sen lasten kanssa. Ystävällinen teini auttaa. Makuuhuoneeseen, jossa nukun kuumeisena kuuluu miehen kiroilu. Olen kuulemma ostanut liian paksujalkaisen kuusen. Ei mahdu jalkaan. Kerron miehelle, että kuusen jalkaan on joka vuosi kirveellä joutunut vähän kaventamaan. Aikaisempina vuosina minä vain olen hoitanut asian.
Kuusi on laitettu, mutta koristeet puuttuvat. Pyydän josko mies voisi laittaa kuusenkynttilät niin teinit voivat koristella kuusen.
Mies (50v): En osaa.
Pyydän teiniä 13v hoitamaan homman.
(Se, että mies ei osallistu, on ihan normi juttu perheessämme, enkä yleensä jaksa juuri ottaa siitä pulttia. Jos olisin ottanut, olisimme eronneet jo aikoja sitten. Olen pärjäävä ihminen, enkä jaksa vetää ketään perässäni. Hoidan hommat itse, enkä valita. Huomaisin jo vuosia sitten, että turha odottaa miehen muuttuvan).
Yle, odotin edes jonkunlaista jouluun liittyvää ohjelmaa, paskan marjat.
Vierailija kirjoitti:
Se että ylipäätänsä on joku semmonen kuin joulu. Joka joulu samaa paskaa ja vitutusta. Se pilaa koko jutun, että pitää jollakin tavoin osallistua johonkin joulunviettoon, koska lapset. Unelmajouluni olisi saada olla yksin ihan omassa rauhassa.
Jotenkin minusta tuntuu, että saat viettää aika pian jouluja yksin. Ja jossain vaiheessa kaipaisit seuraa, jouluksi. Toivottavasti olen väärässä...
Liikaa ruokaa. Tosin en oo joulua kotona.
Liika raataminen ja täydellinen joulu. Haluan tehdä tällaista joulun perheelle ja parille lähisukulaiselle, mutta huomasin joulupöytään istuessani, että olen aivan naatti enkä ole nauttinut yhtään aatosta ja joulun ajatuksista enkä jaksa nauttia enää kaikesta siitä mitä oli tehty. Vasta joulupukin lähdön jälkeen oma iltani vihdoin rentoutui.
Nyt olen vain onnellinen, että se on ohi ja tänään on minulle se päivä kun minä voin nauttia joulusta.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei osallistu jouluvalmisteluihin. Makaa sohvalla ja katsoo telkkaria. Meillä on parina viime päivänä käyty mm. seuraavia keskusteluja. Aaatonaattona minä olin kuumeessa, joten hieman hankala olisi ollut yksin pärjätä.
Mies syö aamupalan ja istahtaa sohvalle kaukosäädin kädessä
Minä: Hei eikö sullakin olisi ihan tekemistä?
Mies: (loukkaantuneena) laitan vain pari nauhoitusta
Alan siivoamaan. Imuroin olohuoneen ja keittiön, pesen vessan, laitan samalla jouluruokia, viikkaan pyykkiä. Kaikki tämä miehen nenän edessä. Parin tunnin kuluttua mies on edelleen sohvalla, katsoo telkkaria ja selaa kännyä.
Minä: Hei saitko jo nauhoitukset laitettua? Huomaatko, että täällä olisi vähän hommia.
Mies: (hämmästyneenä) ai mitä hommia?Mies: MItä näille koneessa oleville pyykeille pitää tehdä?
Minä: Voisit laittaa kuivausrumpuun.
Mies: (avaa kuivausrummun ja huutaa kauhistuneena): täällä on jo jotain. Mitä näille pitää tehdä? (ei kai kukaan odota, että viikkaan jotain).
Minä: (huokaisten, mitähän niille pitäisi tehdä?). No jos laitat ne siihen puhtaan pyykin koriin.
Käyn myöhemmin viikkaamassa ryttyyn koriin heitetyt pyyhkeet.Mies lupautuu hakemaan ostamani kuusen pihalta ja koristelemaan sen lasten kanssa. Ystävällinen teini auttaa. Makuuhuoneeseen, jossa nukun kuumeisena kuuluu miehen kiroilu. Olen kuulemma ostanut liian paksujalkaisen kuusen. Ei mahdu jalkaan. Kerron miehelle, että kuusen jalkaan on joka vuosi kirveellä joutunut vähän kaventamaan. Aikaisempina vuosina minä vain olen hoitanut asian.
Kuusi on laitettu, mutta koristeet puuttuvat. Pyydän josko mies voisi laittaa kuusenkynttilät niin teinit voivat koristella kuusen.
Mies (50v): En osaa.
Pyydän teiniä 13v hoitamaan homman.(Se, että mies ei osallistu, on ihan normi juttu perheessämme, enkä yleensä jaksa juuri ottaa siitä pulttia. Jos olisin ottanut, olisimme eronneet jo aikoja sitten. Olen pärjäävä ihminen, enkä jaksa vetää ketään perässäni. Hoidan hommat itse, enkä valita. Huomaisin jo vuosia sitten, että turha odottaa miehen muuttuvan).
Onnittelut valinnastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattskrälle kirjoitti:
Uskoin saavani vakinaisen työpaikan, mutta joudunkin takaisin tuntityöläiseksi eli määräaikaistakaan ei jatketa. Ei johdu minusta vaan aivan muista syistä hakemaani paikkaa ei yhtäkkiä voidakaan antaa minulle. Tämän sain tietää keskiviikkona.
Olen töissä 8-21 tänään ja huomenna. Pitäisi kai nauttia kuin viimeistä päivää.
Vakipaikka olisi mahdollistanut vauvahaaveet, nyt en tiedä kuinka pitkä aika vielä menee ennen kuin mieheni suostuu harkitsemaan. Olen 31 ja haluaisin lapsia.
Eikä ole vittu edes lunta.
Vakipaikka olisi mahdollistanut vauvahaaveet?Hyvä ettet saanut sitä paikkaa, sinunkaltaistesi naisten takia on helvetin vaikea löytää töitä.Vakipaperit kouraan ja pulla uuniin.
Se on bye bye uralle jos ei ole vakityötä kun raskautuu. Minä en ainakaan aio edes harkita lapsen hankkimista ennen kuin (jos) saan vakityön. Vakaa tulotaso on yksi tärkeimmistä asioista kun hankkii jälkikasvua.
Jos se lapsi on noin paha taakka työn saamiselle, niin ei se vakityö siinä niin paljoa auta. Voi siitäkin joutua irtisanotuksi. Pienenä ajatusleikkinä, sinulla on työnantajana kaksi määräaikaista työntekijää. 31-vuotias lapseton nainen ja 33-vuotias nainen, jolla on kaksi lasta. Pystyt tarjoamaan vakipaikan toiselle, kummalle...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattskrälle kirjoitti:
Uskoin saavani vakinaisen työpaikan, mutta joudunkin takaisin tuntityöläiseksi eli määräaikaistakaan ei jatketa. Ei johdu minusta vaan aivan muista syistä hakemaani paikkaa ei yhtäkkiä voidakaan antaa minulle. Tämän sain tietää keskiviikkona.
Olen töissä 8-21 tänään ja huomenna. Pitäisi kai nauttia kuin viimeistä päivää.
Vakipaikka olisi mahdollistanut vauvahaaveet, nyt en tiedä kuinka pitkä aika vielä menee ennen kuin mieheni suostuu harkitsemaan. Olen 31 ja haluaisin lapsia.
Eikä ole vittu edes lunta.
Vakipaikka olisi mahdollistanut vauvahaaveet?Hyvä ettet saanut sitä paikkaa, sinunkaltaistesi naisten takia on helvetin vaikea löytää töitä.Vakipaperit kouraan ja pulla uuniin.
Se on bye bye uralle jos ei ole vakityötä kun raskautuu. Minä en ainakaan aio edes harkita lapsen hankkimista ennen kuin (jos) saan vakityön. Vakaa tulotaso on yksi tärkeimmistä asioista kun hankkii jälkikasvua.
Jos se lapsi on noin paha taakka työn saamiselle, niin ei se vakityö siinä niin paljoa auta. Voi siitäkin joutua irtisanotuksi. Pienenä ajatusleikkinä, sinulla on työnantajana kaksi määräaikaista työntekijää. 31-vuotias lapseton nainen ja 33-vuotias nainen, jolla on kaksi lasta. Pystyt tarjoamaan vakipaikan toiselle, kummalle...?
Haaveilu on kivaa, mutta tosiasia on että hakijoiden joukosta löytyy ylin100, jotka täyttää kriteerit.
Miehen ryyppääminen. Taas. Tämä sitten olikin viimeinen yhteinen joulumme :)
Vierailija kirjoitti:
Minä tulin kaapista ulos ja ei tänä jouluna perhe pyytänyt aattona käymään
. Kaikki muut sisarukset kutsuttiin.
Toivottavasti ensi jouluna tämä ei pilaa fiilistä. Joko olet perheen luona tai omien kavereittesi, mutta kaikki on hyvin. Toivon, että välit perheen kanssa on siinä vaiheessa kunnossa. Kaikkea hyvää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirmuinen panetus, mutta kun sitä jouluseksiä ei saa, kun on sinkkuna.
N18
Älä välitä. Ei sitä seksiä saa tänään kukaan vaikka olisi parisuhteessaki.
Kaikki ei saa koskaan, ja nekin jotka voisivat muulloin saada syövät itsensä tänään ähkyyn niin ettei varmaan tee mieli...
Mä sain kahdesti :)
Kaikkea ei ole vielä menetetty, mutta mulla on ihan hirveä päänsärky, taas. Migreenin täsmälääkkeellä sain kivun terävimmän kärjen katki, mutta sellanen taustalla sykkivä kipu on koko ajan läsnä. Nukuin viime yön todella huonosti ja nyt on myös niska ja hartialihakset jumissa. Lapset ei tietenkään halua istua pimeässä hiljaa jotta mami saisi levättyä.
Huomenna on uusi päivä. :)
Miksi lapsellanne on kummit? Miksi hänet on kastettu?