Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä pilasi sinun joulusi 2016?

Vierailija
24.12.2016 |

Kun tämä kuitenkin on virallinen ulinapalsta niin kootaan tähän ne syyt miksi sinun joulusi 2016 on pilalla. Tämä vaan siksi, koska mielensäpahoittajia on yllättävän paljon. Palaneet piparit? Raaka torttu? Naapurin Pena? Anoppi? J. Sipilä?

Kommentit (452)

Vierailija
201/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni häiriintynyt lapsi joka riehuu jatkuvasti eikä oma isänsä osaa lastaan opettaa ja ohjeistaa :) olisipa aikuistenjoulu mahdollisimman pian.

Vierailija
202/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vei minulta kysymättä minun graavilohifileen kaverilleen lahjaksi sillä välin, kun olin käymässä mummoni ja ukkini luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vain yhden paketin.

Ostin lapsille kolmattakymmentä lahjaa ja miehellekin liki 10, vaivalla mietittyjä kivoja yllätyksiä, joista mies ihmetteli, että edes muistan hänen joskus puhuneen, että hän haluaisi saada.

Puin kodin jouluun, siivosin, kokkasin, koristelin kuusen lasten kanssa... Oli oikein viihtyisää ja mukavaa ja hyvä tunnelma. Silti täytyy kyllä myöntää, että hiukan kouristaa sydäntä, että minä sain mieheltä yhden ainoan lahjan. Hän ei siis muuten osallistunut joulun laittamiseen muutoin kuin kuusen kävi hakemassa. Tykkää kyllä kovasti joulusta muuten.

Mies itsekin totesi, että harmi kun sain vain yhden lahjan, mutta hän ei oikein keksinyt, mitä voisi antaa. Miten vitussa ei keksinyt? Minä näytin hänelle kirjakaupan lehdestä, miten olin taittanut sivunkorvat ja paksulla tussilla merkinnyt pari kirjaa, joita toivoin. Olin samalla tavalla merkinnyt koruliikkeen esitteestä yhden kaulakorun. Olin näyttänyt miehelle rikki kuluneet aamutossuni ja sanonut, että tarvitsen uudet (kyseinen kauppa on ihan miehen työpaikan vieressä). Ja sanonut ihan suoraan, että toivon näitä joululahjaksi.

En tiedä, miten voi enemmän rautalangasta vääntää. Helpommalla vaivalla pääsen, kun käyn itse kirjakaupassa ja tohvelikaupassa joulun jälkeen. Taas. Mutta en viitsi sanoa mitään ääneen. Miksi minä pahoittaisin toisten joulumielen tai aloittaisin katkeran kiukuttelun, aikuinen ihminen. Nielen tämän, kuten joka joulu. Luulen, että äitienpäivän aikaan asia nousee pintaan, kun mies ihmettelee ennen h-hetkeä, mitä kummaa keksisi minulle antaa lasten kanssa.

Saamani lahja muuten oli kaulakoru. Eri koru kuin se, jonka olin merkinnyt lehteen.

Tosta sepustuksesta pukkaa pintaan marttyyrius, minä olen tehnyt sitä ja tätä, minä,olen huomioinut muita, minä olen jopa seinään vetänyt rastit asioista mitä minä olen tehnyt ja muut ei osaa eikä tee mitään. Hei, ota matalampi profiili tekemisillesi, niin ei harmita niin paljon se, että muut ei ole yhtä täydellisiä kuin sinä.

Vierailija
204/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein jouluhalon ja laitoin sen vetäytymään folion alle jääkaappiin ja eikö mitä mies länttäsi raskaan ruokavuoan sen päälle - isken ukkoo halolla päähän.

Vierailija
205/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni vei minulta kysymättä minun graavilohifileen kaverilleen lahjaksi sillä välin, kun olin käymässä mummoni ja ukkini luona.

Kai harkitset avioeroa? Tämä oli pahin..

Vierailija
206/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkojoulu iäkkäiden ja sairaiden vanhempieni luona, "koska kyllähän siellä nyt jonkun aatto täytyy viettää, varmasti tykkäävät". Paskanmarjat. Joulua ei oltu laitettu juuri mitenkään, autoin sen mitä ehdin kun perjantaina illalla tultiin, toisella korvalla kuuntelin kahden vanhuksen keskinäistä kireää piruilua ja mykkäkoulua. Toinen on niin huonossa kunnossa, että epäilen tajusiko että on joulu ja että olimme paikalla. Kusi haisi. Ei ole siinä kunnossa, että kotona oikeasti pystyisi asumaan, mutta hoitolaitokseen ei mene. Tuli olo, ettei joulu näille vanhuksille enää mikään erityinen juhla ole ja että toimme mukanamme vain ylimääräistä työtä ja stressiä. Sukua näin kahvittelun verran. Mietin kateellisena niitä perheitä, joissa läppä lentää ja yhdessä pelataan ja touhutaan. Meillä istutaan vaivautuneina hiljaa ja kattellaan seiniä. Pihalla oli aivan karsea keli, vettä satoi ropisemalla ja maa musta. Nyt on sellainen olo, että oli viimeinen tällainen joulu. Ensi vuonna jotain aivan muuta. Onneksi tämä joulu pian loppuu.

Vierailija
207/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai harkitset avioeroa? Tämä oli pahin..

Ei me olla naimisissa. Ei erota tämän takia. :D

Vierailija
208/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tytär kirjoitti:

No aattona äiti veti hirveet kännit ja meni joulupödälle makaamaan p*llu levälteen ja huusi: " merry christmas everybody! " ja samalla läpytti tavaraansa karkkikepillä sillee *zlapts zlapts zlapts! ! :(

Ja sinä väität että tuo pilasi sun joulusi? Kiittämätön olet.

Vierailija
209/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona läksin pikkulapsen ja koirien kanssa tarkoituksena mennä koirapuistoon ja sieltä haudoille. Ulkona tuiskutti lunta. Päästiin autolle niin tajusin, että avaimet jäi sisälle. Vajaan tunnin päästä tuli huoltomies hätiin. Lasku tulee perästä. Kyllä vitutti oma hatara pää.

Vierailija
210/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen perheen joulukuvat fb:ssä. Siellä sitä on juhlittu veljen vaimon suvun ja vanhempiemme kanssa. Meidät jätettiin taas kutsumatta. En tiedä mitä peliä pelaavat, kun ei ollut ensimmäinen kerta. Joku meidän väleissä mättää, mutta en ole alkanut kyselemään. Tavatessa ollaan ihan iloisia ja tuntuu, että tykätään toisistamme puolin ja toisin. Kaikki juhlat he järjestävät kuitenkin niin, ettei meitä kutsuta tai jos kutsutaan, niin sellaiseen ajankohtaan, että tietävät ettei päästä.

Vierailija
211/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun lapseni oli mummin (anoppini) hoidossa aaton aattona ja tapaturmaisesti menetti kolme (vierekkäistä, ylä-) etuhammastaan. Osa joulusta meni sairaalassa (joita lapsi vieläpä pelkää), eikä tyttö saa nyt syödä edes jouluruokia saati saunoa (mistä tykkää kovasti).

.

Ikää 2,5 vuotta, omasi kauniin ja täydellisen hymyn josta sai usein kehuja.. nyt rautahampaita odotellessa, kun niidenkin tulo viivästyy eikä vaurioista voi tietää. :'(

.

Itku meinaa tulla, aina kun lapsen suun näkee.. kauhea näky! Ja sitten piti vielä pestä lapsen yltä päältä veriset vaatteet.. hrr.

Vierailija
212/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys.

Vierailija
213/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari kuoli aattoyönä. Tieto lähestyvästä kuolemasta varjosti koko joulua.

Vierailija
214/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isovanhempien alkakaapas tehdä meille lapsenlapsia, nainen parhaassa iässä -painostukset, samoten minuun kohdistuvat otappas lisää kun olet niin laiha -tokaisut. Kiitos, saitte taas mieleni matalaksi ja joulupöydässä istuin hiljaa raivoa pidätellen etten saa vuosisadan riitaa aikaiseksi. Puheenaiheet näiden loukkausten lisäksi koskivat lähinnä tutuntuttujen syöpiä ja kuolemia sekä apen virtsaamisongelmia. Tunnelma tosi vaivaantunut, kaukana ilon juhlasta. Onneksi ollaan jo kotona miehen kanssa, loppuajan voikin ottaa rennosti :)

Vierailija
215/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin bileet aattoiltana. Omat vieraani lähtivät kotiin kun eivät jaksaneet kuunnella naapurista kuuluvaa huutoa ja meteliä. Ja sama meno tuntuu alkavan tänäkin iltana.

Vierailija
216/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsenlapsenlapsia piti edellisessä lukea. Enpä ole kehdannut ääneen mainita, että lapset eivät kuulu ollenkaan tulevaisuudensuunnitelmiimme.

Vierailija
217/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin saavani vakinaisen työpaikan, mutta joudunkin takaisin tuntityöläiseksi eli määräaikaistakaan ei jatketa. Ei johdu minusta vaan aivan muista syistä hakemaani paikkaa ei yhtäkkiä voidakaan antaa minulle. Tämän sain tietää keskiviikkona.

Olen töissä 8-21 tänään ja huomenna. Pitäisi kai nauttia kuin viimeistä päivää.

Vakipaikka olisi mahdollistanut vauvahaaveet, nyt en tiedä kuinka pitkä aika vielä menee ennen kuin mieheni suostuu harkitsemaan. Olen 31 ja haluaisin lapsia.

Just tyypillistä. Kun/jos saa vakipaikan, niin heti paksuksi. Eiks se työnteko sitten kiinnostakaan? Meilläkin on kolme viimeksi viran saanutta sairaanhoitajaa heti viran saatuaan jääneet äitiyslomalle. No, saahan siinä joku sijainen töitä, mutta, kun niitäkään ei enää palkata niin innokkaasti.

Vierailija
218/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, vaikka pukkikin saapui 1,5 tuntia liian aikaisin ☺😁 Asenne ratkaisee ✖👏🏼 Lue lisää blogistani http://so-up.fi/byvilma/joulu-2016 😉😁 Kirjoitin myös miten välttää joulustressi ja julistautua 3 päivän siivouskieltoon👌🏼Suosittelen kaikille 😉

Vierailija
219/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ostaneet yhtään suklaarasiaa, kun " niitä kuitenkin tulee kaapit täyteen". no, ei tullut yhtäkään ! ja vanhempi lapsi kiukuttelee kun leikkikoira, jonka pitäisi  ymmärtää suomea ja mm. istua vinkuu vain.

Vierailija
220/452 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo joka jakoi joulun lomat epäreilusti = lomaton joulu.

Muutoin joulu on ollut ihan täydellinen.