Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä pilasi sinun joulusi 2016?

Vierailija
24.12.2016 |

Kun tämä kuitenkin on virallinen ulinapalsta niin kootaan tähän ne syyt miksi sinun joulusi 2016 on pilalla. Tämä vaan siksi, koska mielensäpahoittajia on yllättävän paljon. Palaneet piparit? Raaka torttu? Naapurin Pena? Anoppi? J. Sipilä?

Kommentit (452)

Vierailija
61/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluvieraan jankutus gluteenittomasta ruokavaliostaan. Kaikki ruuat on jumaliste tehty gluteenittomasta paitsi imelletty perunalaatikko. Silti kaikkien muiden ruokailu pilalla, kun yksi tee se itse diagnoosin tehnyt jakkkaa onko tämä gluteeniton onko tämä gluteeniton.Kaikkien ruokien kohdalla ja moneen kertaan. Korosta ihmeessä vielä vähän itseäsi.

Vierailija
62/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vienyt muutaman vuoden osan jouluilosta se että nuorimmat lapset (alle kouluikäisiä) ei saa edes korttia mun vanhemmilta koska suuttuivat kännipäissään 4 vuotta sitten mun lasten isälle. Vanhemmat lapset saavat reilusti rahaa ja lahjoja isälleen toimitettuna (aika varkkaita ovat lisäksi). Kohta 3 täyttävää eivät ole tavanneet edes. Olen kumminkin heidän tyttärensä ja lapset siis heidän lapsenlapsia. Eskari alkanut kyselemään mun vanhemmista, miten selitän että mummu ja pappa asuu reilun sadan kilsan päässä mutta niitä ei kiinnosta...?

Nuorempien mummu (isin äiti) muisti myös mun edellisen liiton lapsia lahjakorteilla ja lahjoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin paha masennuskusi, etten jaksa tehdä muuta kuin maata sängyssä ja selata av:ta.

Masennuskusi kuulostaa ikävältä vaivalta, toivottavasti vessassa käynti helpottaa oloa!

Vierailija
64/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten moralisointi ja kauhistelu yhden viinilasin tähden. Koko ruokailun ajan valitettiin, kuinka ei voi edes joulua olla ilman viinaa, menee kaikkien joulu pilalle ryyppäämisestä ja ai kauheaa miten kukaan voi juoda viinaa. Isäni kanssa joimme lasilliset, ihan vaan lasilliset, viiniä ruoan kanssa. Sukulaiset eivät ollenkaan hahmota, että alkoholia on eri vahvuista. Lasillinen viiniä ei ole sama asia kuin lasillinen kirkasta viinaa. Nuorin osallistuja olen minä 25-vuotiaana, eli lapsiakaan emme olleet traumatisoimassa. Minun kodissa vietämme tämän päivän ja puheenaihe on ollut näissä meidän lasillisissa yhä uudelleen ja uudelleen. Punaviinikastiketta perunoiden kanssa kauhisteltiin myös, kun ruokaankin on pakko laittaa viinaa. Isäni ottaa joskus saunan jälkeen yhden oluen ja minä olen viimeksi kesällä juonut alkoholia, eli kyse ei ole edes mistään pelosta että me aloitettaisiin ryyppyputki. Kunhan haluttiin nauttia juhlan kunniaksi, mutta näköjään se oli liikaa. Ensi jouluna saa sukulaiset järjestää ihan oman joulun ja laittaa itse ruoat.

Vierailija
65/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni ja lasteni äiti ilmoitti ettei aio mennä koskaan naimisiin minun kanssani. Mutta miksi juuri hänen piti tehdä se joulun alla= :(

Vierailija
66/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse pilaan jouluni kirjoitti:

Itse pilaan jouluni ja varmasti myös vien iloa avopuolisoni joulusta. Lapsuuteni joulut olivat täynnä surua ja kipua. Isän alkoholismi, perheväkivalta, jatkuva huutaminen ja riitely. Jouluna poliisit olivat useammin vieraana kuin joulupukki. Jo ennen joulua tiesin mitä pyhien aikana tulee tapahtumaan. Välillä isä vietiin putkaan, välillä lähdettiin äidin kanssa evakkoon sukulaisille kun isä jahtaa meitä takaa kirveen kanssa, välillä oltiin ensi avussa paikattavana kun minä ja äitini otettiin turpaan.

Perheen kasvojen säästämiseksi emme tietenkään ongelmia näyttäneet ulospäin ja lapsena hymyilin kauniisti kun muut puhuivat innoissaan joulusta. Lisäksi joulun jälkeen jouduin keksimään tarinoita onnellisesta joulusta ja saaduista lahjoista. Tai kertomaan kuinka olin kaatunut rappusissa ja siksi oli mustelmia... Olin todella katkea ja kateellinen ystävilleni, joille joulu oli maagista-aikaa. Itse pelkäsin, että kuinka paha joulusta tulee. 

Nyt kolmikymppisenä en voi sietää joulua. Ajatuskin joulusta tuntuu minusta vastenmieliseltä. Haluaisin vain skipata joulun ja tänä vuonna kerroin avopuolisolleni, että en aio lähteä sukuloimaan. Hän koitti kannustaa ja kertoi, että aikuisena pitää korvata huonot muistot uusilla. Kuitenkin nyt surffailen netissä, pelailen pelejä ja yritän unohtaa koko juhlan. Harmittaa, että en voi juhlia joulua avopuolisoni kanssa kuten hän haluaa, mutta ainakin toistaiseksi joulujen viettäminen tuntuu pahalta.

Muiden ihmisten innostus ja joulumieli vain korostaa omaa pahaa oloa. Nyt small talk siitä kuinka joulu on "niin maagista aikaa" ja "vuoden parasta aikaa" niin olo on kuin lapsuudessa. Joudun valehtelemaan ja puhumaan epätotta, että muiden joulumieli pysyy yllä. Tämä kierre vain tuntuu jatkuvan.

Aika katkaista kierre.

Pitkin vuotta säästetään tietty summa kuukaudessa "joulukassaan".

Joulu koittaa -- singahdatte oman joulunviettoon lämpimään. HOU HOU HOU -- ja teidän kahden uusi joulutraditionne on syntynyt ja silloin kaikilla on kivaa eikä kenenkään tarvi valehdella tai teeskennellä.

Vierailija
67/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelannut tietokoneella lähes koko päivän jo. En jaksa silti ärsyyntyä.. onneksi on lapset 💕

Vierailija
68/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi.

Vierailija
69/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen miesystävä, joka viettää joulun lastensa ja ex vaimon kanssa. Se ei minua harmittaisi jos olisi rehellinen. Mutta viikon voivotteli yksinäistä jouluaan, vaikka oikeasti olikin exän kanssa suunnitellu jo kaikkea. Ja kaikkein parhaaksi yritti vielä valehdella kun asian tajusin että onhan mulle kertonut.

Vierailija
70/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus.

Vierailija
71/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mikään. Yllättävää kyllä, koska eilen tuntui että joulu on pilalla mut ei tänään. Olen nukkunut viimeiset kolme yötä tosi huonosti ja tänään jouduin krapulassa käyttämään kissaa lääkärissä, sinne meni vähistä rahoistani suurin osa, mutta mulla on silti ihan hyvä fiilis! Kissa on kunnossa ja kohta pääsee joulupatojen ääreen. No ehkä vähän voisi ulista myös ikävästä säästä.

Vierailija
72/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa riemua, lopetin joulunvieton 20 v sitten.Ei pakkolahjoja sukulaisille.Ei pakko kirkkoa, ei teeskentelyä, ei taas samoja ruokia yhtä päivää varten. Ei stressiä, ei rahanmenoa, pääsee sit alennusmyyntiin.Voi käydä jossain lämpimässä maassa vapailla.

Tosin eihän Jeesuskaan viettänyt joulua eikä varhaiskristityt.Raamattukaan ei pidä sisällään ainuttakaan joulu aiheista juhlaa...

Vierailija
73/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomuus.

Vierailija
74/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelma on kateissa puolison vakavan sairauden vuoksi. Kun toinen ei saa happea, eikä voi auttaa mitenkään.

Vierailija
75/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ei mikään.

Sen jälkeen kun isäni kuoli yllättäen joulupäivänä ( ihan vaan yhtäkkiä sydän pysähtyi ilman ennakkovaroitusta) ei mikään ole onnistunut pilaamaan jouluna.

Olin teini silloin ja monta vuotta meni niin että en pystynyt viettämään joulua.

Nykyään joulut on ihan ok, mutta mihinkään ylenpalttisiin jouluintoiluihin en halua vieläkään osallistua.

Vierailija
76/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mikä kaikkina edellisinäkin jouluina. Ikävät lapsuuden traumaattiset muistot joulusta väkivaltaisessa alkoholistiperheessä. Ei oikein vieläkään osaa nauttia "normaalista" joulusta.

N22

Vierailija
77/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno

Vierailija
78/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Pötköttelen hotellihuoneessa ja kohta jouluillalliselle valmiiseen pöytään. Ei olla Suomessa, joten tarjolla jotain muuta kuin suomalaista sapuskaa. Itse olen myös kokenut kamalia jouluja lapsuudessa. En halua vaalia mitään perinteitä, kun niihin liittyy vaan paskoja muistoja. Luovuin aikoinani "joulun tekemisestä" ja vietämme sen milloin mitenkin. Lapsillemme ei siirry mitään jouluperinteitä, mutta ankeaa ja riitaisaa meillä ei ole.

Vierailija
79/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtikäs mikään vielä. Hyvää joulua!

Vierailija
80/452 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioero ja lahjat takaluukussa mitä ei saa auki.

Saa sen sorkkaraudalla. Varsinkin jos on miehen auto.