Mitä teillä tapahtuu juuri NYT? Mitä kuulet, mitä haistat? Mitä tekevät ympärilläsi olevat ihmiset ja eläimet?
Kommentit (90)
Istun sohvalla ja juon kahvia, telkkarissa pyörii joku ravintolaohjelma. Kuulen makkarassa nukkuvan mieheni kääntävän kylkeä. Kohta se sieltä varmaan heräilee.
Sade ropisee ulkona ikkunaan.
Vierailija kirjoitti:
Istun sohvalla ja juon kahvia, telkkarissa pyörii joku ravintolaohjelma. Kuulen makkarassa nukkuvan mieheni kääntävän kylkeä. Kohta se sieltä varmaan heräilee.
Sade ropisee ulkona ikkunaan.
Makkarissa 😃
Kinkku tuoksuu, joululaulut soi. Osa porukasta on saunassa, osa syö aamupalaa. Itse vasta heräsin ja juon kahvia.
Pötköttelen hämärässä makuhuoneessa lämpöinen vauva kainalossa. Kuulen miehen ja lasten ääniä, kun tekevät aamupuuroa ja etsivät 2 vuotiaan joulukalenteria.
Istun olkkarini sohvalla läppäri sylissä ja katselen sivusilmällä aattoaamun lastenohjelmia.:) Kämpässä tuoksuu kahvi sekä karjalanpaisti, jonka laitoin uuniin tunti sitten. Eilen illalla paistetun kinkun tuoksu häilyy myös keittiössä jääkaapilla käydessä. Sytyttelin joulukuusen valot, sekä muut jouluvalot heti herätessäni, vaikka yleensä olen malttanut iltapäivään.
Miesystävä nukkuu vielä makkarissa, minä en enää saanut unta noustuani tuon paistin takia. Muutama tunti ja lähdetään äitini luona käymään, ennen kuin sitten palataan mun kämpille ja vietetään ensimmäinen yhteinen joulu syömisen ja yhdessäolon merkeissä.:) Ihana hetki, just tämä tässä... Viime päivien jäätävä stressi on helpottanut. Helpotti tasan sillä hetkellä, kun sain kinkun ehjänä ritilältä vadille.:D (Kyllä, oli eka kerta, kun paistoin itse kinkun.)
Makaan sohvalla viltin alla selaamassa nettiä kännykällä, mies pelaa vieressä tietokoneella.
Kohta syödään aamupalaa.
On hiljaista, pihaltakaan ei kuulu mitään. Vain pelin musiikit ja hiiren klikkaukset kuuluu.
Istun keittiössä. Mies keittää joulupuuroa. Juon joulukalenteriteetä, syön leonidaksen konvehteja ja radiosta kuuluu Yle areenan tallenne Jouluna. Koirat nukkuu. Pöydällä palaa kolme kynttilää ja pikkumyykello pyörii. Ihana jouluaaton hetki. Ulkona on vielä ihan pimeää.
Juon aamukahvia sohvalla. Mies ja vauva tuhisee vielä unten mailla. Kissat pötköttää sylikkäin lipaston päällä. Raskasta joulua -cd soi.
Aamupuurot syöty, ilmalämpöpunpun hiljainen hurina kuuluu, vettä sataa ja ja vesipisarat ropisee ikkunaan, muuten hiirenhiljaista.
Itte röhnötän nojatuolissa jalat penkillä puolimakuuasennossa, tabletti kädessä vaavipalstaa selailen.
Mies nukkuu ja kissat nukkuu. Aika hiljaista siis on :)
Jääkaapin hurina kuuluu, muuten hiljaista. Mikään ei tuoksu. Yksinäisen joulu.
Etelässä ollaan. Perhe aamiaisella. Odotetaan että aamu valkenee. Mennään kaupan kautta rannalle. Ihana, rentouttava joulu.
Haistan kinkun tuoksun. Ihmiset nukkuu. Koura minun seurassa sohvalla ja minä kudon sukkaa
Lapset ja mies nukkuvat. Kello raksuttaa,haistan pillussani olevat spermat.
Märkä talitintti pakoilee sadetta ikkunalaudalla, valossa, juuri kynttelikön kaaren alla.
Makaan sängyssä, lapsi lähti juuri isänsä kanssa kyläilemään. Mietin miksi juuri jouluna eksäni päätti minua huoritella, kun en ollut puhelinta katsonut ja rattaita ottanut esille häntä varten. Hiljaista on, kuulen vain oman itkuni. Sänky sentään mukava.
Syön juuri aamupalaa sohvalla. Mies nukkuu vielä, joten telkkarista tulee aika hiljaisella äänellä joulupukin kuumalinja. Välillä selän takana olevan ikkunan takaa kuuluu huminaa, ulkona ilmeisesti tuulee aika kovin.
Mies, teini ja alakoululainen katsovat Joulupukin kuumalinjaa. Keskimmäinen lapsista potee päänsärkyä huoneessaan. Koira kaluaa luuta, jonka sai lahjaksi jo aamulla. Kissa puliveivaa leikkihiirellä ja toinen kissa rapistelee kuusenalusmattoa. Tuoksuu kinkku, hyasintti ja kahvi. Äsken syötiin joulupuuro ja yksi lapsista sai mantelin, oli innoissaan koska ei ole saanut mantelia moneen vuoteen ja nyt tärppäsi vaikka tuli viimeisenä kattilalle. Rusinakeitto oli onnistunut erinomaisesti tänä vuonna. Pimeää on ulkona.
Koira nuhjaa vieressä sohvalla. Kuusi tuoksuu. Toinen koira nukkuu lapsen kanssa mun sängyssä. Ilmastointi hurisee vienosti, muuten hiljaista. Taidan mennä vielä torkkumaan. Sitten riisipuuroa, joulurauhan julistus ja haudoille, samalla reissulla koirapuistoilu. Mietin ruoanvalmistuksen ajoittamista, joulupöytään tulee vanha isäni meidän kaveriksi. Lasta varten täytyy keksiä lahjasäkkihuijaus, koska joulupukki ei pääse ihan sisälle asti tulemaan. Nyt sohvakoira alkoi kuorsaamaan, kuulostaa ja näyttää hassulle. Menen tekemään samaa😊
Minä ainoana hereillä, muut nukkuu, sekä ihmiset että ötökät.
Kahvi tuoksuu tässä ja keittiöstä leijailee kinkun tuoksu.