Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla 100 tuhatta euroa rahaa, miehellä velkaa 70 tuhatta ja pyysi, että maksaisin hänen velkansa pois. Mitä tässä pitäisi nyt tehdä?

Vierailija
23.12.2016 |

6v ollaan oltu yhdessä ja asutaan saman katon alla. Mies on aikoinaan paljon rahallisesti avustanut mua, kun on ollut tiukkaa. Ja muutenkin aina ollut, koko suhteen ajan kauhean huolehtivainen ja kiltti. Muutenkin menee hyvin ja itestä tuntuu pahalta, kun en ole voinut miestä noiden velkojensa kanssa koskaan auttaa.

Nyt olisi mahdollisuus, mutta en tiedä kannattaako? Velat ovat miehen ja itse ne aiheuttanut, mielestäni
hänen kuuluisi hoitaa ne itse alta pois.

Välillä taasen tuntuu kauhean pahalta nähdä, kun mies raataa pitkiä työpäiviä ja melkein jokaisen vk lopun että saisi velkansa joskus kuitattua ja minulla komeilee kiva summa rahaa tilillä, kun toinen reppana ihan persaukinen.

Olen sanonut miehelle, että mun täytyy miettiä asiaa. Mies ei ole suuttunut eikä jankkaa tuosta velan maksamisesta jatkuvasti, joskus kyselee että no olenko päättänyt.

Mitä tehdä? En ole mikään rahanahne, joten mulle jäisi tuosta kyllä ihan sievonen summa vielä jäljelle. Toisaalta, haluaisin säästää rahani ja joka kuukausi laitankin aina lisää palkasta rahaa tuohon ja sitten eläkkeellä vois vaikka muutta ulkomaille tai jotain..

Mielipiteitä, neuvoja? Kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa?

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen idiootti edes MIETTII maksavansa toisen velat?! Apua... ei voi olla todellista.

Vierailija
142/169 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies olisi ostanut teille enemmän ruokaa jonain vuonna, tai maksanut sinulle jonkun hotellin, eri siitä 70 000 euroa tule millään. Miehellä ei ole mitään suhteellisuudentajua tuossa. Meillä päin 70 000 on kerrostalokolmion hinta. Hän haluaa että lahjoitat hänelle perheasunnon? Luuleeko hän että olet miljonääri? Et tietenkään anna. Et edes lainaa, koska et saa sitä takaisin. Jos hän ei pysty nyt maksamaan sitä pois, ei hän pysty sitä sinullekaan maksamaan. Mikä itsekäs holtiton hulttiomies sinulla on että edes ehdottaa tuollaista? Oletko niin huono nainen että sinun täytyy ostaa noin kallis mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vastauksia täällä esitettyihin kysymyksiin.

Miehen velat ovat peräisin lukuisista kulutusluottojen otoista. On ottanut lainaa autoon ja ties mihin kaikkeen. 

Itse olen saanut perintöä ja osan rahoista voittanut. Siitä siis tuo 100 tuhatta.

Ja mainitsen vielä uudelleen, eli olen siis päättänyt etten maksa miehen velkoja ja miehelle olen asian tänään kertonut.

AP 

Jep jep tämä nyt on selkeästi pelkkä keksitty tarina Porvoosta.

Tuollainen lainaholisti ei ikinä ole pystynyt sinua rahallisesti auttamaan.

Ja 6 vuodessa tapahtunut säästömiehestä - holistimieheksi.

Kyllä Porvoolaiset on hölmöjä.

Ei kai vaan kukaan ole Ap uskonut tai tarinaa todeksi? Ei kukaan voi olla niin....ei edes tämän palstan mammat.

Vierailija
144/169 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ MAKSA! 

Vierailija
145/169 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään ratkaisuun päädyit.

Vierailija
146/169 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mies siis on velkaa?

Vierailija
147/169 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on maksanut velkojaan, ulosotto ottaa suoraan palkasta. Ikävä kyllä, velat eivät juurikaan lyhene, vaan menevät korkoihin. Mies on hakeutunut myös velkajärjestelyyn, mutta emme vielä tiedä, milloin päätös asiasta tulee.

AP

Vierailija
148/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi kenenkään lainoja maksamaan. Varsinkaan avosuhteessa. Miksi hukkaisit oman omaisuutesi jonkun toisen lainoihin?

Jos haluaisin auttaa, niin ostaisin enemmän ruokia tai maksaisin jotain muuta kulutushyödykettä tai laskuja, mutta lainoistaan huolehtikoon jokainne itse.

Ja oikeasti jos mies on ottanut 70000 lainaa autoon ja sellasiin, niin kuulostaa siltä, että hän ottaa lisää lainaa heti kun olet maksanut edelliset pois. Jotenkin tuntuu, että menisi pohjtatomaan kaivoon ne rahat "ei mihinkään".

Tai miltä sinusta tuntuu, jos teille tulee ero. Olet maksanut yli 2/3 omaisuudestasi toisen velkoja, vaikka nyt tarvitsisit rahoja ehkä oman asunnon ostoon ja uuden elämän aloittamiseen.

Vierailija
149/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu! Et todellakaan maksa hänen velkojaan tai lainaa hänelle tuon kokoista summaa. Vaikka mies olisi kuinka kiltti ja ihana ja auttanut sinua niin et ole vastuussa hänen velkavankeudestaan, tuollaiset ihmiset luultavasti sössii tulevaisuudessakin raha-asiansa (ja mahdollisesti sitten sinunkin raha-asiasi) joten Juokse! Luulis miehenkin ymmärtävän kuinka järjetöntä on edes kysyä tuollaista, summa on ihan tajuton, sillä saisit jo sijoitusasunnon oman taloutesi turvaksi. Jos eroatte niin velkojen maksu/laina olisi taakkanasi KAUAN. Tuollaista velkaa ei maksella vuodessa-parissa pois. Älä älä älä hyvä ihminen... Äitini käytti perintörahansa isäni hullutuksiin/heräteostoksiin ja varmasti myöhemmin kaduttanut, tuskin oli sopimuksia mistään lainoista. Ja kyse ei sentään ollut ihan noin suurista summista. 

Vierailija
150/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskamainen tilanne, noin iso laina vaikuttaa yhteiseloonkin - juuri esim yhteiselle asuntolainalle ja matkustelulle voi heittää hyvästit. En kuitenkaan lähtisi antamaan miehelle tuota rahaa monien jo tässä keskustelussa mainittujen syiden takia.

Voisin tulla sen verran vastaan, että antaisin miehelle korotonta lainaa 10-15te, että saataisiin koron osuus pienemmäksi ja näin nopeutettua lainanmaksua. Kuten apkin totesi, jos lainat ovat kulutusluottoja niin niissä on niin sairaat korot että ne eivät huomattavasti lyhene yli tonninkaan kuukausimaksuilla. Lainaisin siis itsekkäistä syistä, koska toivoisin avioliittoa ja loppuelämää miehen kanssa, mutta en velan kanssa.

Ps. Jos lainat ovat vielä erillisiä niin kai hyödyntää lumipallo-metodia lainanmaksussa?

Vierailija
151/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat miestäsi, maksat.

Ei muuta.

Vierailija
152/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis paremmin tietää mistä olet saanut rahoja.

Mutta jos ajatellaan että miehesi on myötävaikuttanut rahojesi saantiin esim. maksanut vuokrat, ruuat,ym elämiskuluja vaikka opiskelun,työttömyyden sairastelun tms aikana ja jos nyt itse olet esim.parempipalkaisessa työssä/asemassa sen ansiosta niin eikös miehesi ole tavallaan kuluttanut silloin rahaansa sinuun jolla olisi lyhentänyt velkaansa.

Vierailija
153/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron tullessa miehesi on mahdollisesti pahin vihollisesi ja silloin tulet katumaan jos olet hänen velkansa maksanut. Mies on pettänyt sinua ja seurustelee uuden kansa velattomana. Elämä on raadollista.

Televisiostakin tapellaan verisesti.

Vierailija
154/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avosuhde EI ole avioliittoon verrattavissa. Entä, jos mies on tieten tahtoen ajautunut  velkaan? Tietäen toisen varat. Suhde ei ole kunnossa, vaikka nainen niin ajatteleekin. Jos olisi olisitte olleet aviossa ja avioehdon tehneitä, voisi asioiden ajatella olevan kunnossa. Nyt on hyväksikäytön makua. Rahalla ei kestävää rakkautta saa. Onko kaikki työt oikeasti ylitöitä, vai ei? Usein kyseessä on toinen nainen.

Vierailija
155/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rakastat miestäsi, maksat.

Ei muuta.

Rakkautta voi osoittaa muutenkin kuin maksamalla avopuolison 70 tuhannen euron velat. Muutama tuhat vielä menisi, mutta 70 tuhatta.

Ei muuta.

Vierailija
156/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa miehen lainaa pois. Sanoit itsekin, että hän on ne itse aiheuttanut.

Maksa pois vain sen verran kuin hän on sinua avustanut, et yhtään enempää.

Osta vaikka sijoitusasunto, vene, mökki...tms. nauti elämästäsi ja rahoistasi. Älä anna niitä pois. Ellet ole miljonääri.

Vierailija
157/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon se lahjavero on? Oon ihan ulapalla näistä asioista... 

Avoliitossa ollaan.

AP

3999 euroa on raja jonka saa verottomasti antaa kolmen vuoden aikana. Ette ole edes naimisissa ja mies pyytää sinua maksamaan OMAT velkansa. Vaikka maksaisitkin tuon 70 000 niin päälle tulee vielä kovat verot. Ei sinulle juuri mitään säästöön jää.

Jos mies on sinua avustanut, avusta vuorollasi, maksa vaikka asumismenot kokonaisuudessaan siltä osin kuin olet apua saanut.

Kyllä se niin on että kun mies saa velat rahoillasi maksettua, hän lähtee.

Miten joku voi edes pyytää tuollaista? Ja vielä ilman että olette edes naimisissa.

Vierailija
158/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ostaa think a 70 000 enrolla vaikka osan asunnostanne mieheltosu tms?Siis jos omistajat 50/50.Tai tehdä niin järkevän järjestelyn?Tietenkään ei kannata pitää korkeakorkoisia velkoja/lainoja,jos käteistä on.

Vierailija
159/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan alkuperäistä tarinaa on muutettu, ettei kukaan tunnista?

Minua kiinnostaa (uteliaisuus), näkyykö perheenne elintasossa eroja?

160/169 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkakirjalla voisin korottomasti miehelle lainata, siis niin että maksaisi joka kk minulle takaisin. Säästyisi korkokulut. Velkakirjalla lisäksi vielä ehto, että jos velkasuhteen aikana eroatte, lyhennyksen lisäksi tulee maksaa myös korko jäljelläolevasta summasta, tai vaihtoehtoisesti kerralla kaikki pois.

Höpöhöpö, millä hän maksaisi kun ei enstisiäkään ole hoitanut.  Maksamatta jäisi kaikki kuitenkin.  Montakohan naista siellä on jonossa perimässä velkojaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan