Mulla 100 tuhatta euroa rahaa, miehellä velkaa 70 tuhatta ja pyysi, että maksaisin hänen velkansa pois. Mitä tässä pitäisi nyt tehdä?
6v ollaan oltu yhdessä ja asutaan saman katon alla. Mies on aikoinaan paljon rahallisesti avustanut mua, kun on ollut tiukkaa. Ja muutenkin aina ollut, koko suhteen ajan kauhean huolehtivainen ja kiltti. Muutenkin menee hyvin ja itestä tuntuu pahalta, kun en ole voinut miestä noiden velkojensa kanssa koskaan auttaa.
Nyt olisi mahdollisuus, mutta en tiedä kannattaako? Velat ovat miehen ja itse ne aiheuttanut, mielestäni
hänen kuuluisi hoitaa ne itse alta pois.
Välillä taasen tuntuu kauhean pahalta nähdä, kun mies raataa pitkiä työpäiviä ja melkein jokaisen vk lopun että saisi velkansa joskus kuitattua ja minulla komeilee kiva summa rahaa tilillä, kun toinen reppana ihan persaukinen.
Olen sanonut miehelle, että mun täytyy miettiä asiaa. Mies ei ole suuttunut eikä jankkaa tuosta velan maksamisesta jatkuvasti, joskus kyselee että no olenko päättänyt.
Mitä tehdä? En ole mikään rahanahne, joten mulle jäisi tuosta kyllä ihan sievonen summa vielä jäljelle. Toisaalta, haluaisin säästää rahani ja joka kuukausi laitankin aina lisää palkasta rahaa tuohon ja sitten eläkkeellä vois vaikka muutta ulkomaille tai jotain..
Mielipiteitä, neuvoja? Kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa?
Kommentit (169)
,Kyllä toisen pankkitili olisi monelle mieleinen lahja. Ottaa heti toisen naisen ,jolla on myös säästötili, noita riittää. Meidän pojalla oli säästettynä omaa asuntoa varten, sitten hänen luokseen muutti outo nuori nainen, oli kerran 2 viikkoa töissä ja sitten lopetti. Parissa kolmessa kuukaudessa oli vieyny t juuri tuollaisen summan rahaa, ei ehditty hätiin kun kaikki oli jo viety. Ei osallistunut vuokranmaksuun eikä muuhunkaan. Kyllä noita riittää ja osaavat käyttää tilaisuutta hyväkseen. Opiksi kuitenkin otti siitä, kaikki nyt hyvin ja on normaali, mukava vaimo ja lapsia.
Vähän vastauksia täällä esitettyihin kysymyksiin.
Miehen velat ovat peräisin lukuisista kulutusluottojen otoista. On ottanut lainaa autoon ja ties mihin kaikkeen.
Itse olen saanut perintöä ja osan rahoista voittanut. Siitä siis tuo 100 tuhatta.
Ja mainitsen vielä uudelleen, eli olen siis päättänyt etten maksa miehen velkoja ja miehelle olen asian tänään kertonut.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miehen velat ovat peräisin lukuisista kulutusluottojen otoista. On ottanut lainaa autoon ja ties mihin kaikkeen.
Itse olen saanut perintöä ja osan rahoista voittanut. Siitä siis tuo 100 tuhatta.
Ja mainitsen vielä uudelleen, eli olen siis päättänyt etten maksa miehen velkoja ja miehelle olen asian tänään kertonut.
AP
Aivan,jos sellainen sankari saisi lisää lainaa sen velkataakka vain kasvaisi loputtomasti.
Usein nämä päättyvät katkeraan eroon. Siinä sitten olette köyhiä molemmat ja riidoissa.
Eka kannattaa selvittää voiko velkoja järjestellä uudelleen esim. yhdistellä halvemmalle korolle. Toiseksi katsokaa onko nurkissa turhaa tavaraa ja myykää se. Monesta vähäisestä asiasta tulee lopulta isokin summa. Jokainen lisäeuro vähentää maksettujen korkojen määrää.
Jos mies on tukenut sinua taloudellisesti , niin voisin itse harki tekeväni saman miehelleni esim. maksaa asumiskulut tai auton... siis sellaista jota itsekkin tarvitsen. Tai jos joku velka on aiheutunut sellaisesta mistä itsekkin olen hyötynyt, niin voisin sen maksaa.
Miehen velat aiheuttavat selvästi stressiä ja tulevaisuudessa saattaa muodostua ongelmaksi jos päätätte hankkia asunnon tai lapsia.
Jos maksaisit velan ja sitten miehesi jättäisi sinut, niin kaduttaisiko? Jos ei niin anna palaa.
Itse en missään nimessä menisi maksamaan. Hän on velkansa hankkinut ja ne rahat aikanaan nauttinut, niin miksi sinun pitäisi maksaa toisen huvit? Ja niin kauan en suostuisi avioliittoon, ennenkuin velka on maksettu. Vanhalle työkaverille kävi niin. Meni naimisiin, vaikka tiesi miehellä olevan velkoja. Ei avioehtoa ja sitten onnea kesti tasan 3kk. Mies lähti, otti avioeron, kuittas "yhetisillä" rahoilla velkansa ja lähti. Ja me duunikaverti puhuttiin sille tuosta kuukausia ennen häitä, mutta hän päättäväisesti oli eri mieltä. Nyt katuu, että vanhemmilta saadut perintörahat meni siinä.
Harkitse ainakin 500 kertaa uudestaa, ennen kuin vastaat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaisit velan ja sitten miehesi jättäisi sinut, niin kaduttaisiko? Jos ei niin anna palaa.
Itse en missään nimessä menisi maksamaan. Hän on velkansa hankkinut ja ne rahat aikanaan nauttinut, niin miksi sinun pitäisi maksaa toisen huvit? Ja niin kauan en suostuisi avioliittoon, ennenkuin velka on maksettu. Vanhalle työkaverille kävi niin. Meni naimisiin, vaikka tiesi miehellä olevan velkoja. Ei avioehtoa ja sitten onnea kesti tasan 3kk. Mies lähti, otti avioeron, kuittas "yhetisillä" rahoilla velkansa ja lähti. Ja me duunikaverti puhuttiin sille tuosta kuukausia ennen häitä, mutta hän päättäväisesti oli eri mieltä. Nyt katuu, että vanhemmilta saadut perintörahat meni siinä.
Harkitse ainakin 500 kertaa uudestaa, ennen kuin vastaat kyllä.
Olitkin jo käynyt kommentoimassa, ettet maksa. Hyvä niin :)
Vierailija kirjoitti:
AP
Jos kerta olet päättänyt ettet maksa, niin miksi tulet tänne "kyselemään"? Et tullut oikeasti kyselemään, vaan pahoittamaan köyhempien (joulu)mielen elvistelemällä rahoillasi että mullapa on. Olet saanut rahat vähän niinkuin ilmaiseksi, et kovalla työllä. Sellaista saattaisin jopa arvostaa. Perintö lankesi kun sattui sopiva tyyppi kupsahtamaan, voittojen takia olet tietysti joutunut jotain kuponkeja täyttämään ja maksamaan jos kyseessä on veikkausvoitto. Pidät rahasi tietenkin, en suosittele maksamaan äijän velkoja. Ja muista tulla kyselemään epäsäännöllisin väliajoin täällä palstalla, että mitenhän mä sijoittaisin 100 000 euroa.
En maksaisi. Riskihän on, etgä sen jälkeen mies ottaisi taas velkaa, koska uskoisi, että vaimo maksaisi sen säästöillään. Tai sitten maksaisin vain sen verran, jolla mies on minua auttanut.
Kaikkein parasta olisi, ettei mies tietäisi säästöistä mitään.olen itse seurustellut raha-asiansa sössineen miehen kanssa ja kerrottuani lyhentäneeni asuntolainaani kerralla 10 000 eurolla, kun tilillä on säästöjä, alkoi rahan ruinaus. Yhteistä kotia emme koskaan hankkineet ja hänen taloudellinen tilanteensa rajoitti elämää, sillä minähän en miestä elätä, kun en yhdenkään miehen vaadi minuakaan elättävän. Suhde myös päättyi eroon. Mikäli olet joskus uudessa suhteessa, pidä raha-asiat ominasi.
Sinuna maksaisin vaikka laskuja jotka on menossa perintään. Näin mies pääasiassa maksaa velkansa yksin mutta sie pidät huolen ettei tule merkintöjäja ulosottoa.
Vierailija kirjoitti:
AP
Jep jep tämä nyt on selkeästi pelkkä keksitty tarina Porvoosta.
Tuollainen lainaholisti ei ikinä ole pystynyt sinua rahallisesti auttamaan.
Ja 6 vuodessa tapahtunut säästömiehestä - holistimieheksi.
Kyllä Porvoolaiset on hölmöjä.
Sanoisin että sinä maksaisit elämisen juoksevat kulut ja mies saisi siten maksettua velkoja enemmän.
Mistä tiedät ettei hän taas kohta ole veloissaan uudelleen.
Jos mies rakastaa sinua ei hän edes kehtaisi pyytää rahojasi velkojesi maksuun. Tietenkin voit auttaa häntä jos hänellä on tiukkaa mutta se tarkoittaa lähinnä jonkun satasen antamista muutaman kerran vuodessa.
Ei mitään vapaudut vankilasta korttia vaan maksakoot kiltisti. Mitä jos se äijä löytää maksujen jälkeen uuden ja sinulle jää 70 000 € kuitti suhteesta. EI EI EI !
Miksi olet miehen kanssa joka on ottanut kulutusluottoa melkein 100t. On kai se jo jotain maksanut poiskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit alkaa auttamaan miestäsi velkojen maksussa, vaikka aloittamalla seksin myymisen. https://www.sexwork.net/girls/FIN
Ja laitat hinnaksesi 1000 euroa koko yön touhut ja teet tuon vain 70 kertaa, niin miehesi velka on maksettu. Helppoa naisille.
Miksi naisen pitäisi aloittaa seksin myyminen? Voihan mieskin myydä itseään. Moni kaappihomo olisi varmasti valmis maksamaan hyvän summan luottamuksellisesta asiakassuhteesta.
Hyvää Joulua sinulle Ap. Ja miehellesi myös. Vaikutat järkevältä mutta kuitenkin huolehtivalta. Miehesi vaikuttaa myös ihan kunnolliselta. Hänhän jo häpesi sitä pyyntöään.
Täällä taidetaan kirjoitella ilman ketjun lukemista. Noloja etenkin noi syyllistävät kirkoitukset. Minä luin kaikki viestit.
Sijoita nyt ainakun se oma varallisuus hyvin. Esim varma asunto, jossa heti vuokratuottoja. Tai joukkorahoitus, jossa korkotulot yli 20% (esim fixura tai lainaaja.fi). Sitten voit auttaa miestäsi kuukausilyhennyksissä joka kuukausi.
Älä silti anna miehelle sitä mielikuvaa, että saa jonkinlaista viikkorahaa. Se ei tekisi hyvää miehen itsetunnolle.
Jos asutte vuokralla, Osta asunto teille, maksa asumiskulut ja mies maksaa omaa lainaansa. Paitsi tietty pk-seudulla ei toimi ilman toista isoa lainaa.
Sorge, tuli väärään ketjuun.