Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla 100 tuhatta euroa rahaa, miehellä velkaa 70 tuhatta ja pyysi, että maksaisin hänen velkansa pois. Mitä tässä pitäisi nyt tehdä?

Vierailija
23.12.2016 |

6v ollaan oltu yhdessä ja asutaan saman katon alla. Mies on aikoinaan paljon rahallisesti avustanut mua, kun on ollut tiukkaa. Ja muutenkin aina ollut, koko suhteen ajan kauhean huolehtivainen ja kiltti. Muutenkin menee hyvin ja itestä tuntuu pahalta, kun en ole voinut miestä noiden velkojensa kanssa koskaan auttaa.

Nyt olisi mahdollisuus, mutta en tiedä kannattaako? Velat ovat miehen ja itse ne aiheuttanut, mielestäni
hänen kuuluisi hoitaa ne itse alta pois.

Välillä taasen tuntuu kauhean pahalta nähdä, kun mies raataa pitkiä työpäiviä ja melkein jokaisen vk lopun että saisi velkansa joskus kuitattua ja minulla komeilee kiva summa rahaa tilillä, kun toinen reppana ihan persaukinen.

Olen sanonut miehelle, että mun täytyy miettiä asiaa. Mies ei ole suuttunut eikä jankkaa tuosta velan maksamisesta jatkuvasti, joskus kyselee että no olenko päättänyt.

Mitä tehdä? En ole mikään rahanahne, joten mulle jäisi tuosta kyllä ihan sievonen summa vielä jäljelle. Toisaalta, haluaisin säästää rahani ja joka kuukausi laitankin aina lisää palkasta rahaa tuohon ja sitten eläkkeellä vois vaikka muutta ulkomaille tai jotain..

Mielipiteitä, neuvoja? Kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa?

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa. Voi ruveta kaduttamaan.

Vierailija
2/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et maksa toisen velkoja. Jos haluat taas vuorollasi auttaa miestä, niin maksa suurempi osa teidän yhteisistä menoista, jolloin mies voi lyhentää itse velkaansa suuremmalla kuukausierällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta siitä, lahjoitatko rahan ensin miehelle ja hän maksaa velan pois, vai maksatko velan suoraan velkojalle, joudutte joka tapauksessa maksamaan melkoiset lahjaverot. Makes no sense. Ehkä miehen kannattaisi lainata summa sinulta, korko voisi olla kohtuullisempi kuin pankilla.

Sen verran iso asia kuitenkin, että kannattaisi jutella jonkun asiantuntijan kanssa mm. noiden verojen takia.

Vierailija
4/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon mies on auttanut sinua? Maksat sen takaisin.

Vierailija
5/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo älä maksa. Ette ole aviossa? Nykyään ero on niin helpoksi tehty, että aika riskin otat jos maksat.

Vierailija
6/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi. Eri asia, jos olisi esim. yhteinen asuntolaina. Siitä jäisi kuitenkin se maksettu asunto, jonka voisi myöhemmin myydä. Seitsemän tuhannen lainan voisin maksaa, mutta nolla perässä... Ei puhettakaan.

Vierailija
7/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kerran auttanut sinua taloudellisesti, voisit avustaa häntä tuon lainan maksussa esim. 20 000€.

Vierailija
8/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sen verran kuin hän on sinua avittanut.

Vierailija
9/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviolittiio? Avioehto?

Jos kyllä ja ei, niin sitten se on ihan sama maksaa.

Millä mies maksaa lahjaverot jos sä sille 70 000 annat?

Vierailija
10/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sun naisena kuuluu se maksaa pois. Varsinkin jos haluut sen miehen pitää.

Vierailija
11/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon mies on auttanut sinua? Maksat sen takaisin.

Voisitte arvioida, kuinka paljon mies on auttanut ja teette sitten keskinäisen velkakirjan, niin säästytte lahjaverolta.

Vierailija
12/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole ikuista. Älä maksa.

Vierailija
13/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon se lahjavero on? Oon ihan ulapalla näistä asioista... 

Avoliitossa ollaan.

AP

Vierailija
14/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole naimisissa? Onko ajatuksena edes mennä? Hankkia lapsia?

Maksatteko tällä hetkellä kaikki kulut puoliksi? Asunnon, ruuan laskut jne..

Mitä jos helpottaisit miehen taakkaa maksamalla enemmän kuluja jotta mies saisi maksettua velkaansa enemmän? Kuinka paljon mies saa kuitattua velkaa kuussa tällä hetkellä eli kauanko maksamista on jäljellä?

Onko velat tulleet tyhmyyksistä vai esim yritysvelkaa tms?

Vierailija
15/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot hei hei jokaiselle setelille, minkä maksat, kun eroatte kuitenkin joskus kymmenen vuoden sisällä. Ilmeisesti kyseessä on vielä avoliitto. Omat itseaiheutetut velat hoidetaan itse.

Vierailija
16/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette avoliitossa niin veroa menee rutkasti! Ihan saman verran kuin täysin tuntemattomalle lahjoitettaessa.

Itse en missään tapauksessa lahjoittaisi tuollaista summaa ihmiselle, johon ei ole mitään virallisia siteitä. Mieshän voi sanoa saman tien moikat ja häipyä.

Vierailija
17/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta mies kosii.. ehdottomalla rakkaudella nääs.

Vierailija
18/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sen verran kun katsot olevasi tähän mennessä miehesi enemmän maksamista asioista miehellesi velkaa. 70 tonnia on isomman puljun johtajan vuoden nettotulot, joten tuskin miehesi niin paljoa on sinua tähän mennessä tukenut.

Vähän on vaikea tuollainen tilanne, kun pitää alkaa suhdetta arvottamaan rahalla. Oikeastaan toimivampi olisi niin, että otat nyt enemmän vastuuta yhteisistä menoistanne, kuin että alat maksaa hänen velkojaan. Ja jos velat maksat, silloin niistä täytyy ehdottomasti kirjoittaa velkakirja.

Vierailija
19/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö mistään maksuista. Menet pankkineuvojalle maltillista rahastosalkkua miettimään ja pistät oman omaisuuden poikimaan.

Vierailija
20/169 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä et maksa. Eikö ketään muuta häritse, että mies on tuollaista edes kysynyt? Itse en ikinä kehtaisi moista pyytää edes omalta avo- tai aviopuolisolta. Toisen ihmisen velan maksaminen ei mitenkään sinun rakkauttasi todista, mutta itseäni tosiaan mietityttää, että millainen ihminen tuollaista edes pyytää. Eikä laina ole edes mitenkään poikkeuksellisen iso, että miehen tarvitsisi nyt yökausia töissä viettää ja pelkkää kaurapuuroa syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi