Lapsettomuus selätetty
Nyt on 9 vuoden epätoivoinen yritys ohi. Olen hyväksynyt, että lasta ei tule ja on jotenkin tosi vapautunut olo. Voidaan tehdä mitä huvittaa, mennä ja tulla, käyttää rahaa elämästä nauttimiseen. Mies sanoi mulle, että ei ne lapset ole mikään autuaaksi tekevä asia, ja totta se on. Harmittaa vain se, että käytin liikaa vuosia elämästä kärsimiseen ennen kuin tajusin asian. Meinasi jopa ero tulla.
Mulle riittää kummilapset ja sukulaislapset.
Kommentit (21)
Hyvää jatkoa Sinulle! Vaatii lujuutta päästää irti itselle tärkeästä asiasta ja ihana, että miehesi tukee sinua. Nyt et pilaa elämääsi katkeruudella.
Vierailija kirjoitti:
Huh, yhdeksän vuotta elämästä on tosi pitkä aika. Nyt olet kyllä viimeistään ansainnut nauttia elämästä ilman lisääntyjille tyypillisiä murheita ja ongelmia. Lapseton elämä on kaikin tavoin parempaa kuin elämä vanhempana!
Miten olisi vaikka rakkaus siihen omaan lapseen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, yhdeksän vuotta elämästä on tosi pitkä aika. Nyt olet kyllä viimeistään ansainnut nauttia elämästä ilman lisääntyjille tyypillisiä murheita ja ongelmia. Lapseton elämä on kaikin tavoin parempaa kuin elämä vanhempana!
Miksi rakkautta pitäisi nimenomaan kokea johonkin hypoteettiseen omaan lapseen? Ei minun elämästäni ainakaan puutu rakkautta, ei ole mitään tyhjiötä täytettäväksi.
Saako kysyä; mikä oli viimeinen niitti, että yritys oli aika lopettaa? Mistä päätös lopulta syntyi? En voi kuin kuvitella, mitä olette joutuneet käymään läpi tuon 9 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Lapseton elämä on kaikin tavoin parempaa kuin elämä vanhempana!
Ymmärrän, että haluat lohduttaa AP:ta, mutta ei näinkään kyllä voi sanoa. On ihan ihmiskohtaista, millainen elämä on kullekin parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että haluat lohduttaa AP:ta, mutta ei näinkään kyllä voi sanoa. On ihan ihmiskohtaista, millainen elämä on kullekin parasta.
No objektiivisesti näin kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, vaikka olen itse vap.eht. lapseton.
Ihanaa. Hyvää joulua!
ent. lapsettomuudesta kärsinyt
Nyt kun lopetitte yrittämisen, niin kohta saa onnitella raskaudesta.
Tutkimusten mukaan vanhemmat eivät ole sen onnellisempia kuin lapsettomat. Aika huono diili, kun lapseen kuitenkin uppoaa se 150 000+ euroa, lukemattomia tunteja ja loputtomasti vitutusta. Kyllä noilla panostuksilla pitäisi saada paljon parempi tuotto minun mielestäni. Itse olen valinnut lapsettomuuden, enkä ole katunut päivääkään. Eivät ne lapset tosiaan mitään autuutta tuo, vaikka hurmosmammat kuinka koettaisivat saada muita liittymään kärsimyskerhoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rakkautta pitäisi nimenomaan kokea johonkin hypoteettiseen omaan lapseen? Ei minun elämästäni ainakaan puutu rakkautta, ei ole mitään tyhjiötä täytettäväksi.
Koska äidinrakkautta ei voi verrata mihinkään muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan vanhemmat eivät ole sen onnellisempia kuin lapsettomat. Aika huono diili, kun lapseen kuitenkin uppoaa se 150 000+ euroa, lukemattomia tunteja ja loputtomasti vitutusta. Kyllä noilla panostuksilla pitäisi saada paljon parempi tuotto minun mielestäni. Itse olen valinnut lapsettomuuden, enkä ole katunut päivääkään. Eivät ne lapset tosiaan mitään autuutta tuo, vaikka hurmosmammat kuinka koettaisivat saada muita liittymään kärsimyskerhoonsa.
Laitapa linkki tähän tutkimukseesi, koska asia oli täsmälleen päinvastoin! Nuorempana lapsettomat oli onnellisempia, mutta lapselliset meni menojaan sitten kun ruuhkavuodet oli ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska äidinrakkautta ei voi verrata mihinkään muuhun.
Eipä voi kahden miehen välistä rakkauttakaan, mutta mitä merkitystä sillä on heteronaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa linkki tähän tutkimukseesi, koska asia oli täsmälleen päinvastoin! Nuorempana lapsettomat oli onnellisempia, mutta lapselliset meni menojaan sitten kun ruuhkavuodet oli ohi.
Oletko se hurmosmamma, joka toistelee ketjusta toiseen tätä yhtä tutkimustulosta, jota ei ole saatu toistettua yhdessäkään toisessa tutkimuksessa? :D
Vierailija kirjoitti:
" lisääntyjille"?? Oikeasti????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" lisääntyjille"?? Oikeasti????
Henkilö, joka lisääntyy = lisääntyjä.
On parempi nauttia siitä, mitä on saanut kuin haikalla sitä, mitä ei ikinä saa. Ihanan positiivinen viesti, kaikkea hyvää elämässä teille <3
Jos kaikki kivet ja kannot käännetty, voi antaa periksi eikä jää enää harmittamaan eikä mietityttämään, että jokin vielä kokeilematta. Respect. Itse painin samojen ongelmien kanssa kauan, kauan sitten, ymmärrän sinua ap erittäin hyvin.👍
Kummasta löytyi "vika"? Syyttelittekö toisianne?