Finskin istuinpaikkojen jaosta, uusi rahastuskeino
Ihan mielenkiinnosta kyselen että miten teillä on mennyt, kun eräässä facebook ryhmässä oli useita joille oli käynyt nyt vasta niin että matkaseurueen paikat Finskin lennoilla ripotellaan erilleen ja lisämaksusta saisi vierekkäiset paikat. Jopa lapsia laitettu erilleen istumaan ja vaadittu lisämaksua istuinpaikan vaihdosta. Ja sama koneessa jossa on paljon tyhjiä penkkejä.
Kiinnostaisi nyt tietää että yrittääkö Finnair ihan järjestelmällisesti pakottaa maksamaan lisämaksua paikan valinnasta.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten nöyrästi kättä taskuun. En ymmärrä, miten joku tässäkin voi nähdä ongelman.
Onko sinulla yleisemminkin ongelmanhahmottamisen vaikeuksia? Työnantajasi ei varmaankaan käytä sinua tehtävissä, joissa pitää ratkoa ongelmia ja organisoida, ei ainakaan laita sinua yksin sellaiseen hommaan.
:D Kuka työnantaja haluaisi riipakseen työntekijän, joka on ihan pulassa ja peukalo pe*seessä yhden vaivaisen istumapaikan takia? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä matkaseurueen pitäisi istua vierekkäin koneessa, paitsi jos kyseessä on perhe jolla on pikkulapsia?
Se nyt on suurimmalla osalla lentoyhtiöistä ystävällisenä tapana sijoittaa samassa varauksessa olevat henkilöt lähekkäin. Finskin mielestäkin sillä ilmeisesti on jotain väliä, jos varta vasten haluavat sitä välttää.
Finskillä tiedetään, että samalla varauksella tulevat haluavat istua lähekkäin = ovat valmiit maksamaan lisämaksua. Auttaako aikaisin meno, jos sen maksun joutuu maksamaan joka tapauksessa?
Siis mitä? Tehkää check-in netissä etukäteen niin ei ole tätäkään ongelmaa. Jos on kone puolityhjä niin tokihan matkustajat ripotellaan tasaisesti ympäriinsä. Ja Finnair käyttää ihan samaa varausjärjestelmää kuin muutkin lentoyhtiöt.
Syksyllä Finskin vanhemmassa koneessa alettiin ripotella ennen lentoon lähtöä matkustajia eri puolille konetta koska tyhjiä paikkoja oli paljon joten kone ei ollut "balanssissa". Mitään lisämaksua ei kylläkään silloin otettu.
Jos koneesta on varattu ja maksettu paikkoja vaikka 80% niin loput istuu missä on tilaa. Minä varaan aina maksulliset paikat. Enkä todellakaan siirry vaikka kuka sanoisi. Koska olen maksanut ja ollut ajoissa liikkeellä.
Joten siinä ei yhden ääliön av mamman kitinät auta.
Vierailija kirjoitti:
Jos koneesta on varattu ja maksettu paikkoja vaikka 80% niin loput istuu missä on tilaa. Minä varaan aina maksulliset paikat. Enkä todellakaan siirry vaikka kuka sanoisi. Koska olen maksanut ja ollut ajoissa liikkeellä.
Joten siinä ei yhden ääliön av mamman kitinät auta.
Siis onko tässä kyseessä jotkut finskin lomalennot vai mitä ihmettä? Vastikään lensin Shanghaihin Finnairilla, eikä silloin kyllä ollut mitään maksullisia paikkoja vaan sai check-inissä valita ihan ne vierekkäiset paikat jotka itse halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten siinä ei yhden ääliön av mamman kitinät auta.Siis onko tässä kyseessä jotkut finskin lomalennot vai mitä ihmettä? Vastikään lensin Shanghaihin Finnairilla, eikä silloin kyllä ollut mitään maksullisia paikkoja vaan sai check-inissä valita ihan ne vierekkäiset paikat jotka itse halusi.
Paikanvalinta etukäteen maksaa Finnairin lennoilla.
Myös eri varausnumeroiden check-innin voi tehdä samaan aikaan, yhdessä.
AV-mamma taas syyttää systeemiä jota ei osaa käyttää...