Tänään eräs nuori nainen pyysi saada maksaa yhden ostoksensa koska hänellä oli kiire (huhhuh)!
Miten jollain ihmisillä voi olla pokkaa pyytää päästä ensin maksamaan? Eikö voi ymmärtää että maailma ei pyöri heidän ympärillään. Todella itsekästä. Miksi tälläistä tehdään, eikö ole kasvatettu heitä ollenkaan?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Hehe, mekin sattumoisin asumme ison osan vuodesta Saksassa ja täällä tosiaan päästetään mielellään eteen se jolla on yksi ostos, jos itse ollaan kärryllisen kanssa. Tarttunut tämä hyvä tapa itsellekin. :)
Minulle ei ole kyllä kertaakaan kukaan Suomessa tarjonnut samaa, ei kertaakaan. Helsingissä olen asunut ennen muuttoa ja asun vieläkin osan vuodesta. Tässä topikissa monet kommentoivat päästävänsä pienten ostosten tekijät/kiireelliset edelle, mikä on ihana kuulla, kohteliaita ihmisiä siis on.
Asun USA:ssa ja Suomessa vieraillessa olen tarjonnut paikkaa edessäni pienten ostosten tekijöille. Yksi kieltäytyi, pari on marssinut tomerasti eteeni mutta ei kiittänyt. Vielä on opettelemista.
Ihan oikeesti? Pistää pierettämään tällaisten aloitusten lukeminen. Etkö olisi vaan voinut antaa neidon mennä nopeasti ohi tai maksanut pienen ostoksen ja toivottanut hyvät joulut?
Hapannaama.
Mutkin on joskus päästetty menemään ensin, muistaakseni ainakin joku ystävällinen mummo kerran. Itsekin päästän jos takana olevalla on yksi tai kaksi ostosta ja itselläni korillinen eikä kiirettä mihinkään. Mulle tulee tällaisesta parempi mieli kuin "minun oikeudet!" -mantran hokemisesta.
no jospa vaikka lähtee bussi ja seuraava vasta tunnin päästä?jos jonoon tulee joku jolla vain 1-3 tavaraa niin olen kyllä päästänyt edelleni,varsinkin jos on vielä lapsi tai nuorikin,joita eivät aina tunnu yleiset käyttäytymissäännöt vanhempien asiakkaiden ja/tai kassan mielestä pätevän,samoinkin silloin jos joltain uupuu vaikka se 3-4 euroa että saa kaikki ostoksensa tehtyä..annan sen,jollei se haittaa sitä asiakasta.
On se silloin jos joku kiilaa eteen saman tavara määrän kanssa,ei tasan onnistu..
Kaikilla on kiire jotka työssä. Itse en anna armoa. Jonoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet itsekäs asshole. Ei ole sulta kuin pari minuuttia pois jos annat toisen mennä kiireessään mutta mitäpä voi olettaa ihmiseltä joka ei auta vaikka joku polvillaan rukoilisi.
NO mutta eihän tämä "kiireinen" tiedä kuinka pitkään olen jo joutunut jonottamaan. Jos edellä on ollut parikin hidastelijaa ja lottokupongin jättäjää, niin ei kannata tulla etuilemaan!
Useasti annan mennä edelle,vaikka vähän kiireenpoikanenkin olisi,mutta säälin ihmistä joka joutuisi odottamaan suurperheen äidin ostoksia ja itsellään vain pieni määrä ostoksia. Iloisen kiitoksen olen jokakerta palkaksi saanut.Itselle hyvän mielen:)
Mun miehellä on oman karateseuransa verkkatakki ja se ei tee epäselväksi että mieheni on kamppailulajien expertti.
Yleensä kiireessä tekevät kyllä tilaa miehelleni ja koko perheelle kun rynnimme jonon kärkeen. Meillä on kiire syyllä.
Kun kassalla on sellainen tilanne, että on jonoja ja sitten uusi kassa tulee siihen viereiselle tai siinä jono hupenee niin ykeensä ihmisillä on tapana rynnätä jonojne hänniltä tai takaa vapautuvalle kassalle.
Jos olen siellä takana niin sanon edellä olijalle että mene sitä ensin kun olit ennen minua, ja olen huomannut että ihmiset katsovat kuin olisin omituinen. :D
0/5 Jep jep, että sellainen iltasatu.
Monta monituista kertaa olen päästänyt takanani olevan edelleni ihan omasta ehdotuksestani. Jos on pari tuotetta kädessä, niin ei kun edelle vaan.
Täällä missä asun on tapana, että annetaan tilaa tällaisen yhden ostoksen ostajalle ihan ilman pyytämättäkin. Näin siis toimitaan sivistysmaissa. Suomessa sitten toinen meininki.