Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään eräs nuori nainen pyysi saada maksaa yhden ostoksensa koska hänellä oli kiire (huhhuh)!

Vierailija
22.12.2016 |

Miten jollain ihmisillä voi olla pokkaa pyytää päästä ensin maksamaan? Eikö voi ymmärtää että maailma ei pyöri heidän ympärillään. Todella itsekästä. Miksi tälläistä tehdään, eikö ole kasvatettu heitä ollenkaan?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itse tein aikoinaan kahta työtä. Päivätyön alakerrassa oli ruokauppa, mistä kävin hakemassa iltatyön eväät. Aina sai jonottaa ja jännittää, ehdinkö junaan, toinen työpaikka oli naapurikaupungissa. Oli siinä jos jonkinlaista kuppaajaa kassalla, kukaan ei vahintossakaan väistänyt, vaikka oli pari sämpylää tms. Oli muuten kiire, iltatöissä oli tuntipalkka, jos myöhästyin pari minuuttia junasta, jäi tunnin palkka saamatta.

Vierailija
42/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edeltävässä keskustelussa oltiin toisen osapuolen puolella ja nyt sitten kaikki ovatkin niin ymmärtäväisiä toista osapuolta kohtaan :D Mitä tästä opimme: Kaikki haluavat lytätä ap:n huolimatta siitä mitä hän kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä kysyä saa, pakko ei ole edelle päästää. Mutta ilmeisesti pakolliset herneet ja hiekat imit syvälle itseesi.

Vierailija
44/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein päästänyt pikkuostoksia ostavan edelleni jos nätisti pyytää. Viimeksi "etuilijalla" oli kiire ulkomaan lennolle. Ja hyvä mieli tuli hänen kiitoksista kun päästin edelle.

Ap valittaa nyt turhasta mun mielestäni.

Vierailija
45/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa asuessani huomasin, että seistessäni yhden tomaatin kanssa kassajonossa päästivät minua edellä olevat isojen ostosten tekijät minut ohitseen. Rupesin tekemään samaa ja päästin vuorostani jonkun takaani maksamaan jos hänellä oli pari tavaraa ja minulla kärry täynnä. Maksu oli hoidettu siinä ajassa kun vielä purin kärryäni hihnalle. En menettänyt siinä yhtään ylimääräistä minuuttia arvokkaasta ajastani.

Minusta tällaista kutsutaan toisten ihmisten huomioimiseksi ja siitä voi parhaimmillaan tulla kummallekin hyvä mieli.

Kannattaa joskus kokeilla:)

Asun Kiinassa ja täällä suorastaan rukoillaan että kaikki menee jonon ohi. Ei meinaa tulla ostoksista mitään kun kaikki tappelee kuka pääsee viimeisenä. Kauppajonossa menee helposti kaksi tuntia.[/quote

Tuleeko hyvä mieli kun olet kyyninen ja ilkeä?!

Ettäkö oikein tajusit pointin :D 

Vierailija
46/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan ihan itse aina kaupassa tietä nille joilla on paljon vähemmän kuin mulla. Miksen antaisi. Siinä vaiheessa kun on saanut omat ostokset kassalle, ovat jo maksaneet. Elämä tuntuu ap paljon paremmalta jos suhtautuu ilahduttaen ja huomaavaisesti kanssaihmisiin kuin tuollaisella herneet-nenään- mentaliteetilla.  Toisten auttaminen ja huomaavaisuus on yksi suurimpia onnellisuuden osatekijöitä. Itsellänikin on joskus hirveä kiire, kun aika ei yksinkertaisesti riitä kaikkien palikoiden hoitamiseen ja olen muutaman kerran kysynyt, että voisinko etuilla- kun on ollut kiire bussiin, lääkäriin tms. Kannattaisi ap opetella huomaavaisuutta ja toisen asemaan asettumista., tuntisit omankin elämäsi hieman paremmaksi.  Elämässä voi sattua mitä vaan ja on hienoa, jos saa toisilta apua.  Ja ainakin itselläni juuri nyt työn ja perhe-elämän yhteensovittaminen on välillä tosi vaikeaa ja siihen kun vielä kaikki joulun häslä, niin aika kiirettä on viime viikoina pitänyt. 

Vierailija
47/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin mielelläni annan jonkun mennä ohitseni pienen ostosmäärän kanssa, jos itselläni on kunnon arsenaali tuotteita.

Samaten jotkut ovat minulle tarjonneet automaattisesti, että mene sinä vaan ensin, jos olen ollut 1-3 ostoksen kanssa jonossa.

Minulle ainakin pienet, huomaavaiset teot tuovat hyvän mielen :) Kokeilepa sinäkin, ap!

Vierailija
48/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään muulla ei kiire joulun alla... Hännille vaan!

Sitten sä lapanen opettelet puhumaan tai menet terapiaan jos et uskalla. Vastaat sitten että sori muuten kyllä mutta mullakin on nyt kiire. Ja jos olisit oikein fiksu, punnitsisit kiiresi eli jos toinen myöhästyy bussista, tentistä, töistä tmv. ja sulla vaan "perusjoulukiireet", annat toisen mennä ensin. Mutta tuo on varmaan jo liikaa vaadittu.

Ei noi ole mitään syitä. Kauppaan pitää mennä silloin kun on aikaa.

Miten ihmisistä tulee näin typeriä? On valtavasti elämäntilanteita, missä nyt vaan on kiire. Kiva jos sulla on iso palkka ja siivoojat kotona tai työttömänä aikaa käppäillä pitkin poikin kiireettömänä. Ne, jotka yrittävät (ja kuten minä, yksinhuoltajana ja yrittäjänä) saada yhden vuorokauden aikana tehtyä edes perusminimin, ovat usein kiireisiä. Koska vuorokaudessa on vain se 24 tuntia. Hiukan on ehdittävä nukkuakin öisin. Tulee ehkä yllätyksenä, mutta suurin osa maailman ihmisistä elää täysin erilaista elämää kuin sinä (ja hyvä niin)

Vierailija
49/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Må ymmärrän apta. Tyttö oli tökerö kysyessään moista. Itse en kehtaisi.

Minusta ap oli tökerö, jos huomasi toisella olevan vain jonkun pienen ostoksen eikä päästänyt häntä edelleen. Itseäni jaksaa aina ilahduttaa, kun kassajonossa edellä oleva, kärry täynnä tavaraa, huomaa että minulla on vain se maitopurkki kädessä ja ystävällisesti päästää minut ohitseen :) En kyllä itsekään kehtaa erikseen kysyä, että voisinko mennä ohi.

Vierailija
50/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
51/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edeltävässä keskustelussa oltiin toisen osapuolen puolella ja nyt sitten kaikki ovatkin niin ymmärtäväisiä toista osapuolta kohtaan :D Mitä tästä opimme: Kaikki haluavat lytätä ap:n huolimatta siitä mitä hän kirjoittaa.

Tämä :::D

Vierailija
52/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästän aina oma-aloitteisesti takana olevan asiakkaan eteeni, jos minulla on paljon tavaraa ja hänellä vain yksi tai kaksi. Samoin minut on päästetty eteen, kun tilanne on ollut päinvastainen. Lyhyemmät jonot, vähemmän kokonaisjonotusaikaa.

Vierailija
53/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri kaupassa ja ostin vain pari jäätelöpakettia. Edessäni oli nainen, jolla oli ostoskärryt täynnä tavaraa. Hyvin huomasi ostokseni, mutta eipä päästänyt eteen. Siinä sitten harmittelin jäätelöiden sulamista :(

Vierailija
54/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää itsepalvelukassoja/pikakassoja kauppoihin, tykkään niistä!

Vierailija
55/92 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on sullakin ongelmat.. Mulle on aina ollu itsestäänselvyys että päästän ostoksen tai parin kanssa olevan maksamaan ensin, usein tulee tarjottua paikkaa jonossa ennen minua. Samaten moni ihminen on tehnyt minulle niin, eikä ole tarvinnut puolin tai toisin kysellä pääsiskö ensin. Näitä kyllä löytyy liikaa, joille tämmönen toiminta näyttäis olevan joku suurikin maailmanloppu. Enimmäkseen vielä sellaisia joilla on kärry tai pari täynnä tavaraa ja kirjaimellisesti kiilaavat hirveätä vauhtia jonoon hapan ilme naamalla ja oikeen vittumaisesti katsoen kun sulla sattuu olemaan kädessä vaikka yksi helvetin banaani. :D 

Vierailija
56/92 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin juuri kaupassa ja ostin vain pari jäätelöpakettia. Edessäni oli nainen, jolla oli ostoskärryt täynnä tavaraa. Hyvin huomasi ostokseni, mutta eipä päästänyt eteen. Siinä sitten harmittelin jäätelöiden sulamista :(

Tulin tänään citymarketin kassalle kärryt täynnä jouluherkkuja. Edessäni oli kolme muuta asiakasta vastaavien täyteen lapattujen herkkukärryjen kanssa. Siitä kun ensimmäistä kertaa katsoin kelloa siihen että seisoin maksukuitti kädessä kesti kahdeksan minuuttia. Kokonaisaika jonossa oli siis maksimissaan 10-11 minuutin luokkaa.

Jos onnistut sulattamaan jäätelöpakettisi siinä noin kolmessa-neljässä minuutissa minkä aikana yksi kärryllinen siitä kassalta kulkee, niin kannattaa varmaan pitää niitä jätskipaketteja seuraavaksi jossain muualla kuin rintaliiviesi sisällä tai nivusiasi viilentämässä...

Vierailija
57/92 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jollain ihmisillä voi olla pokkaa pyytää päästä ensin maksamaan? Eikö voi ymmärtää että maailma ei pyöri heidän ympärillään. Todella itsekästä. Miksi tälläistä tehdään, eikö ole kasvatettu heitä ollenkaan?

Mistä puskasta oikein ryömit esiin? Aina voi pyytää/toivoa, toinen asia sitten mitä saa.

Ei älykäs edes pyydä tuollaista

Mitä tekemistä tällä on älyn kanssa, voisitko tarkentaa? Jos vastausta ei tule, niin arvaa miten älykkäänä sinua pidän?

Vierailija
58/92 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap pn sairas. Itsekkyyden huipentuma. Miten se, että annat muille hyvän mielen olisi tuossa tapauksessa ollut sinulta pois. Sinunlaisesi ihmiset eivät ansaitse ystäviä, varmaan mittaat heidänkin kanssaan milliletriviivottimella kaikki edut, joita kukin saa.

Vierailija
59/92 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa asuessani huomasin, että seistessäni yhden tomaatin kanssa kassajonossa päästivät minua edellä olevat isojen ostosten tekijät minut ohitseen. Rupesin tekemään samaa ja päästin vuorostani jonkun takaani maksamaan jos hänellä oli pari tavaraa ja minulla kärry täynnä. Maksu oli hoidettu siinä ajassa kun vielä purin kärryäni hihnalle. En menettänyt siinä yhtään ylimääräistä minuuttia arvokkaasta ajastani.

Minusta tällaista kutsutaan toisten ihmisten huomioimiseksi ja siitä voi parhaimmillaan tulla kummallekin hyvä mieli.

Kannattaa joskus kokeilla:)

Asun Kiinassa ja täällä suorastaan rukoillaan että kaikki menee jonon ohi. Ei meinaa tulla ostoksista mitään kun kaikki tappelee kuka pääsee viimeisenä. Kauppajonossa menee helposti kaksi tuntia.[/quote

Tuleeko hyvä mieli kun olet kyyninen ja ilkeä?!

Ettäkö oikein tajusit pointin :D 

Ei kukaan muu kuin sinä tajua mitään pointteja

Vierailija
60/92 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan ap se narttu, joka ei laskenut  minua  vessanpapereineni  ohi  kun oli kiire bussiin  sekä hakemaan lasta  ja ihan nätisti selitin tilanteen.? kolme ihmistä olisi päästänyt ohi, mutta tämä yksi mustahiuksinen noita-akka  täyteen pakattuine kärryineen kieltäytyi, koska "hän nyt vain oli ensin !"